9 – Sociální prostředí |
Hodnocení oblasti |
9.1
Vytvoření a zavádění programů prevence a zmírňování chudoby
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.1
Vytvoření a zavádění programů prevence a zmírňování chudoby
|
Město se snaží k zajištění programů prevence a zmírňování chudoby přistupovat komplexně, disponuje poměrně velkým počtem městských bytů, v posledních letech realizovalo projekt Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí, podporuje poskytování dluhového poradenství pro své občany.
|
|
9.1.1 Vytváří obec ve svém rozpočtu dostatečné finanční rezervy pro případ potřeby náhlé finanční pomoci obětem neštěstí ap.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město zahrnuje každoročně do svého rozpočtu zákonnou rezervu k zajištění přípravy na krizové situace, na jejich řešení a odstraňování jejich následků v souladu se zákonem. Současně také do svého rozpočtu zahrnuje finanční prostředky na transfery obyvatelstvu v případě krizových stavů.
|
-
Město dokáže reagovat na potřebu pomoci občanům.
|
|
|
9.1.2 Má obec v rámci jí spravovaného bytového fondu rezervy pro potřebu zajistit alespoň na přechodnou dobu bydlení rozvedeným partnerům, zejména s nezletilými dětmi, obětem domácího násilí, přírodních nebo průmyslových katastrof apod.? V případě, že ne, zajišťuje tuto činnost v obci jiný subjekt (občanské sdružení, NNO, církev apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město disponuje poměrně rozsáhlým bytovým fondem, reagujícím na různé životní situace (startovací byty, bezbariérové byty, byty v domech zvláštního určení DPS, DsCHB (Dům s chráněnými byty), malometrážní byty, standardní byty) + ubytovna + možnost zajištění krizového ubytování viz 9.1.4. Z důvodu snahy o další zlepšení situace pro osoby mající problémy se zajištěním bydlení realizuje město projekt sociální bydlení, v rámci kterého byl v roce 2018 zřízen krizový byt o velikosti 1+1 v Domě s chráněnými byty, U Cementárny 452, Štětí. Zde je možné přechodně ubytovat osoby, které se ocitly v krizové životní situaci. O ubytování rozhoduje z pověření Rady města Štětí Odbor sociálních věcí MěÚ. Stanovená doba ubytování nesmí překročit 30 dní. Ubytování je maximálně pro dva dospělé a tři děti, prvních deset dní je bezplatných, dále je účtován poplatek 150,-Kč za každý den bez ohledu na počet osob. V případě katastrof lze k ubytování osob využít městské byty, které jsou aktuálně volné (před přidělením bytů zájemcům o pronájem, v případě opuštění bytu nájemníkem je daný byt připravován na užívání novým nájemníkem, je zde časová prodleva z důvodu zveřejnění pronájmu bytu a procesem přidělování bytu). Dle potřeby spolupracují sociální pracovníci MěÚ na zajištění ubytování s azylovými domy v okolí (Litoměřice, Roudnice nad Labem, Lovosice, Mělník).
|
-
Město dokáže reagovat na zajištění bydlení potřebným občanům ať již v rámci svého bytového fondu nebo prostřednictvím azylových domů v okolí města.
|
V roce 2017 začalo město realizovat projekt "Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí". v rámci tohoto projektu byl zřízen krizový byt, kde je možné přechodně ubytovat osoby, které se ocitly v krizové životní situaci.
|
|
9.1.3 Došlo k vývoji/změně v počtu sociálně potřebných domácností v obci? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V posledních třech letech došlo ke snížení počtu sociálně potřebných domácností. Toto prokazují data Úřadu práce v oblasti výplaty dávek hmotné nouze (Příspěvku na živobytí (PnŽ) a doplatku na bydlení (DnB)).
Rok
|
PnŽ
|
DnB
|
2017
|
5028
|
2645
|
2018
|
4930
|
1573
|
2019
|
3125
|
1226
|
Data Úřadu práce, KoP Štětí
Se snížením počtu sociálně potřebných domácností souvisí i rozšíření sociální a terénní práce, kdy město Štětí realizovalo od ledna 2017 do prosince 2019 projekt Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám ve městě Štětí (dále KPSVL). V rámci tohoto projektu došlo k navýšení počtu pracovních pozic na Odboru sociálních věcí MěÚ Štětí (dva sociální a dva terénní pracvoníci). Pracovníci docházeli do sociálně vyloučených lokalit a pomáhali občanům hledat zaměstnání, bydlení, komunikovat se zdravotními pojišťovnami, řešit dluhovou situaci atd. Od dubna 2017 do března 2020 město Štětí realizuje projekt Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí. I v tomto projektu je nezastupitelná pozice sociálního pracovníka. Nejen realizací výše uvedencýh projektů byl naplňován Strategický plán sociálního začleňování. V roce 2019 došlo k vyhodnocení tohoto plánu v rámci Evaluační zprávy za lokalitu Štětí. Ještě před realizací výše uvedených projektů byl v rámci Odboru sociálních věci vyčleněn jeden terénní pracovník, který docházel do sociálně vyloučených lokalit a jeden sociální pracovník, který také spolupracoval s klienty v tíživé soc. situaci.
|
-
V posledních třech letech došlo ke snížení vyplacených dávek - příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení
rok PnŽ DnB2017 5028 2645 2018 4930 1573 2019 3125 1226 data ÚP, KoP Štětí
|
Situace sociálně potřebných domácností se v posledních třech letech zlepšila.
|
|
9.1.4 Disponuje obec byty pro osoby, které se ocitly v obtížné sociální nebo životní situaci spojené s bydlením? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí vlastní celkem 370 bytů. Bytový fond je rozdělený do několika kategorií - standardní byty pro občany města, standardní byty pro zaměstnance města a jeho příspěvkové organizace, startovací byty, byty zvláštního určení a byty se sociálním nájmem. V případě, že je volný městský byt (mimo bytu v Domě s pečovatelskou službou - DPS a bytu v Domě s chráněnými byty - DsCHB), zveřejněje se na úřední desce pronájem bytu, o který si mohou zažádat občané města Štětí a místních částí. Následně doporučuje Komise sociálních služeb a bydlení radě města přidělení bytu. O samotném přidělení rozhoduje Rada města Štětí. Žádosti o tyto byty eviduje Odbor majektu a investic. O byty v DPS a v DsCHB mohou občané žádát průběžně, jejich žádosti jsou zařazeny do evidence a následně, v případě uvolnění bytu, je byt přidělován dle evidence. Z bytového fondu města je část vyčleněna pro osoby s tělesným postižením a seniory. Jedná se o dvanáct bezbariérových bytů (2 v domě Zahradní 748, dva v domě Zahradní 749 a 8 bytů v Domě s pečovatelskou službou na adrese Školní 700 a dále 19 bytů v Domě s chráněnými byty v ulici U Cementárny 452 ( z toho 18 upravitelných na bezbariérové) a 40 bytů v Domě s pečovatelskou službou na adrese Školní 700, které již nejsou bezbariérové. Podmínky pro přidělování bytů jsou upraveny v závazném dokumenu "Pravidla města Štětí pro nájem bytů zvláštního určení a bytů v domech zvláštního určení v majetku města Štětí" http://www.steti.cz/content/blogcategory/227/443/. Žádosti o byty jsou přijímány průběžně a eviduje je Odbor sociálních věcí a zdravotnictví. Mladí lidé (do 35 let věku) mohou využít startovací byty, kterých má město celkem 35. Jedná se především o malé byty, které jsou pronajímány specifickým cílovým skupinám (mladí lidé, samoživitelé, mladé rodiny). Tuto formu bydlení je možné získat na maximální dobu 6 let. Pronajímání těchto bytů se řídi Pravidly města Štětí pro přidělování startovacích bytů. V případě volného bytu je na úřední desce zveřejněna výzva na pronájem startovacího bytu, jsou tedy informováni všichni občané města. V případě krizové situace či akutní ztráty bydlení je možné využít krizového ubytování na Ubytovně pro potřeby města Štětí (dále UPPM). Zde je přespání zpoplatněno částkou 30,-Kč. Při řešení složitých životních situací nejen v oblasti bydlení, je občanům poskytována pomoc ze strany sociálních pracovníků. Pokud někdo využije krizové ubytování na UPPM, je mu následně doporučeno kontaktovat soc. pracovníka odboru soc. věcí MěÚ a řešit svou situaci. V případě potřeby jsou kontaktovány soc. služby v okolí města Štětí, např. azylové domy v Roudnici nad Labem nebo v Litoměřicích. V těchto městech se nachází AD pro všechny cílové skupiny (muže, ženy i rodiny s dětmi). Na UPPM je možné poskytnout i dlouhodobější ubytování, které po doporučení Komise sociálních služeb a bydlení schvaluje Odbor sociálních věci a zdravotnictví. Město má z bytového fondu vyčleněno 81 bytů se sociálně zvýhodněných nájmem. Tyto byty se nachází v objektech 1. máje 597 a 598. Město má zavedený systém prostupného bydlení, tzn. člověk bez přístřeší (ohrožen ztrátou bydlení) může využít ubytování na městské ubytovně, následně může požádat o byt se sociálně zvýhodněným nájmem a poté, v případě zveřejnění výzvy, může požádat o přidělení městského bytu s běžným nájmem. Pronájem bytů se soc. nájmem a standardních bytů je také, stejně jako u startovacích bytů, zveřejněn na úřední desce města. V případě potřeby (např. při krátkodobém ubytování na UPPM) je město schopno zajistit i materiální pomoce (např. lůžkoviny, oblečení a hygienické potřeby) a ve spolupráci s NNO Naděje či Romano jasnica i potravinovou pomoc. Od dubna 2017 do března 2020 realizovalo město projekt Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí. V rámci projektu bylo nejen podpořeno několik osob v rámci přidělní bytů z fondu města Štětí, ale došlo i k vytvoření Metodiky spolupráce lokálních aktérů sociálního bydlení, Metodiky prevence ztráty bydlení a zadlužení a Koncepce sociálního bydlení ve Štětí. Rada města rozhodla o pokračování v přidělování bytů dle koncepce i po ukončení porjektu.
|
-
Město provozuje Ubytovnu pro potřeby města Štětí, kde je poskytováno krizové i dlouhodobé ubytování. Na ubytovnu se často dostávají občané, kteří měli potíže s placením nájmu. S ubytovanými spolupracují sociální pracovníci, v případě, že občan bydlel v městském bytě, kde mu vznikl dluh na nájmu. Je možné, aby požádal o uzavření splátkového kalendáře.
Město má poměrně rozsáhlý bytový fond, ze kterého je velká část (81 bytů) vyčleněna jako byty se sociálně zvýhodněným nájmem. Je zaveden systém prostupného bydlení. Město provozuje ubytovnu, v rámci které je poskytováno krizové i dlouhodobé ubytování. V rámci projektu Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí byla prohloubena spolupráce mezi odborem majetku a investic a odborem sociálních věcí. V případě, že nájemci městského bytu vznikne dluh na nájmu, je na tuto skutečnost písemně upozorněn a současně navštíven sociálním pracovníkem, který mu v případě zájmu pomůže s řešením situace.
|
Město realizuje projekt sociální bydlení, je nastaven program prevence ztráty bydlení. Značná část bytového fondu je vyčleněna jako byty se sociálně zvýhodněným nájmem, dlužníkům je umožněn splátkový kalendář.
|
|
9.1.5 Jak se vyvíjí trend v počtu předlužených osob (tj. osob, které mají mnoho půjček a nezvládají splácení) ? Existuje podpora obce nebo jiného subjektu v poradenství k problematice předluženosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve městě poskytují základní a odborné poradenství v oblasti řešení dluhů jak sociální pracovníci Odboru sociálních věcí, tak i sociální pracovník odborného sociálního poradenství, tedy registrované soc. služby NNO Naděje. Dluhové poradenství Naděje bylo zahájeno v červenci roku 2016. Dluhová poradna se po počátečním relativním nezájmu ze strany potenciálních klientů dostala do povědomí obyvatel města a počet klientů využívajících tuto službu rok od roku roste. Stoupají také počty podaných návrhů na povolení oddlužení. Dle vyjádření NNO je pravděpodobné, že mnoho zadlužených osob či rodin službu nevyužívá ať už z důvodu nezájmu o svůj problém nebo nemožnosti svůj problém řešit kvůli nízkým příjmům či dlouhodobé nezaměstnanosti. Někteří obyvatelé města Štětí využívají při řešení finančních problémů jiné subjekty např. advokáty nebo NNO v jiných městech (zdroj: insolvenční rejstřík) – to ukazuje, že bezplatná služba se dosud nedostala do širokého povědomí ve městě. Níže uvádíme vývoj nejen v počtu klientů dluhového poradenství:
Rok
|
2017
|
2018
|
2019
|
Počet
nových unicitních klientů
|
28
|
34
|
70
|
Celkový
počet intervencí
|
410
|
589
|
496
|
Počet
podaných návrhů na oddlužení
|
6
|
20
|
18
|
Počet
schválených návrhů na oddlužení
|
1
|
18
|
11
|
Pomoc
při domluvení splátkového kalendáře
|
25
|
25
|
28
|
Celkový
počet klientů + zájemců během roku
|
342
|
513
|
440
|
Řešení dluhové situace se věnovali i soc. pracovníci města. Z vyhodnocení Strategického plánu sociálního začleňování vyplývá, že úspěšně splnili 76 zakázek, které se týkaly zmapování dluhů či exekucí, řešení dluhů na nájemném a službách spojených s užíváním bytu, snižování dluhů prostřednictvím nastavení splátkových kalendářů a dohled nad jejich plněním. (Zdroj Evaluační zpráva za lokalitu Štětí). V době zpracování auditu nebyly k dispozici data z mapy exekucí na úrovni obcí za rok 2018 a 2019, proto tyto informace zmiňujeme jen za rok 2016 a 2017. V roce 2016 bylo ve Štětí 13,47 % osob v exekuci, v roce 2017 bylo těchto osob 14,98. Město Štětí se nachází v Ústeckém kraji, který je počtem exekucí na jednotlivce zatížený nejvíce ze všech krajů v ČR. V roce 2017 byl podíl osob v exekuci na úrovni kraje 18,08%. Ve Štětí byla situace oproti kraji o něco lepší.
|
-
V roce 2017 bylo ve městě 14,98% v exekuci. V době zpracování auditu se nepodařilo zjistit data z mapy exekucí za rok 2018 a 2019.
Z informací dluhové poradny lze konstatovat, že se zvyšuje počet osob, kteří službu využívají.
Město Štětí se nachází v Ústeckém kraji, který je počtem exekucí na jednotlivce zatížen nejvíce ze všech krajů. V roce 2017 byl podíl osob v exekuci na úrovni kraje 18,08%, ve Štětí byla situace o něco lepší. Poradenství v oblasti řešení dluhů poskytují sociální pracovníci MěÚi registrovaná soc. služba, které je z rozpočtu města podporována.
|
V případě potřeby mohou občané využít bezplatné poradenství NNO Naděje.
|
|
9.2
Zajištění rovného přístupu k veřejným službám
a snižování sociálních nerovností
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.2
Zajištění rovného přístupu k veřejným službám
a snižování sociálních nerovností
|
Město poskytuje a finančně podporuje sociální a související služby. Na území Štětí je zajištěna dostatečná kapacita ZŠ a MŠ, je zde velký výběr kroužků a volnočasových aktivit ať již v rámci ZUŠ, DDM a dalším subjektům. Je snaha o to, aby ke službám byl zajištěn rovný přístup všem občanům.
|
|
9.2.1 Podporuje obec vznik a fungování mateřských center, která umožňují matkám snazší návrat do zaměstnání nebo zvyšování jejich kvalifikace v období čerpání rodičovské dovolené? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí zřídilo
příspěvkovou organizace Dům dětí a mládeže a součástí je Mateřské centrum Žabka
a to od roku 2010. V roce 2014 získali prestižní certifikát
"Společnost přátelská rodině". Centrum je pro děti od 5 měsíců do 6
let.
Mateřské centrum není jen prostor, kam si může rodič přijít hrát se svými
dětmi, ale také místo, kde se můžou rodiče setkávat s ostatními rodiči a
vyměňovat si zkušenosti, sdílet radosti i starosti každodenního života.
Mateřské centrum nabízí:
- pravidelné výtvarné, hudební a pohybové aktivity
- jednorázové akce na podporu tradic, sportovní, tvořivé apod.
- tvořivé aktivity pro maminky
- volnou hernu
- hlídání dětí.
Struktura nabídek:
ŽABČIN MALÝ MALÍŘ - cílem je seznámit děti s
výtvarnou výchovou formou vlastního prožitku, pro děti od 1,5 roku.
ŽABČINO CVIČENÍ - - jednoduché cvičení pro rodiče s dětmi,
hraní s padákem, překážková dráha, náčiní, pohybové hry s různými říkadly, pro
děti od 1,5 roku
CO UŽ UMÍM - podpora komunikace, paměti, orientace v
prostoru, kreativity, myšlení a pozornosti. Dítě si procvičí mluvení, tvary,
barvy, základní sociální dovednosti, pro děti od 2 let.
ZPÍVÁNKY - děti si zde společně s rodiči zazpívají
lidové a dětské písničky, zahrají si na hudební nástroje, vyzkouší si lehké
rytmy. Zpěv je přínosný k tréninku správného dýchání a získání mluvních návyků,
pro děti od 1,5 roku.
HRÁTKY S NEVIŇÁTKY - jednoduché cvičení pro rodiče
s dětmi, pomocí cvičení na básničky, říkadla a písničky dochází k
protažení těla a uvolnění svalstva, pro děti od 5 do 12 měsíců.
HRÁTKY S BATOLÁTKY - jednoduché
cvičení pro rodiče s dětmi, pomocí cvičení na básničky, říkadla a písničky
dochází k protažení těla a uvolnění svalstva, pro děti od 5 do 12 měsíců.
Trend návštěvnosti v DDM:
2011 - 872 dětí, 731 dospělých
2012 - 1061 dětí - 711 dospělých
2013 - 1226 dětí, 953 dospělých
2014 - 923 dětí, 593 dospělých
2015 - 2 414 dětí, 1742 dospělých
2016 – 2658 dětí, 2863 dospělých
2017 – 2783 dětí, 3052 dospělých
2018 – 2145 dětí, 2298 dospělých
2019 – 1548 dětí, 1854 dospělých
|
-
Ano.
Město zřídilo příspěvkovou organizaci Dům dětí a mládeže, kde součástí je i mateřské centrum Žabka. Žabku mohou navštěhovat děti od 5 měsíců do 6 let. Vítáni jsou všichni rodiče, kteří si chtějí s dětmi hrát, případně se setkávat s ostatními rodiči a předávat si své zkušenosti.
|
Město podporuje fungování mateřského centra, které je vhodné pro děti od 5 měsíců do 6 let, nabízí široké spektrum výtvarných, hudebních, pohybových aktivit, jednorázové akce na podporu tradic, tvořivé aktivity pro maminky a zajišťuje i hlídaní dětí, což rodiče velmi vítají.
|
|
9.2.2 Monitoruje obec rovný přístup obyvatel ke vzdělávání minimálně ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město je zřizovatelem příspěvkové organizace Mateřská
škola, která poskytuje předškolní vzdělávání v rámci svých 5 provozoven
umístěných na území města (MŠ Duha, MŠ Beruška, MŠ Poupě, MŠ Klubíčko, MŠ
Pastelka). MŠ se skládá ze 13 běžných tříd, 1 logopedické, 1 speciální.
Jedna třída je speciální pro děti s těžší vadou řeči,
mentálním postižením a autismem a jedna logopedická pro děti s vadou řeči.
Do speciální a logopedické třídy jsou zařazeny děti na základě doporučení
odborníků ze Speciálně pedagogického centra v Litoměřicích nebo odloučeného
pracoviště SPC v Roudnici nad Labem. V těchto třídách se s dětmi pracuje podle
individuálních plánů, provádí se každý den kolektivní logopedická péče a
individuální logopedická péče. Při práci s dětmi pomáhají učitelkám i asistenti
pedagoga.
Město je zřizovatelem příspěvkových organizací – ZŠ TGM,
ZŠ Školní a ZŠ Ostrovní. Základní školy vzdělávají žáky se speciálními
vzdělávacími potřebami, čemuž je uzpůsobeno zázemí škol, školní pomůcky i
přítomnost asistentů pedagoga. Na ZŠ Ostrovní je zřízena přípravná třída pro
děti před zahájením povinné školní docházky.
Dále je město zřizovatelem Základní umělecké školy, která
nabízí vzdělávací proud s uměleckým zaměřením, umožňující schopným zájemcům od
šesti do devatenácti let základní umělecké vzdělání v hudebním, výtvarném a
dramatickém oboru. Zvláštní důraz klade na přípravu talentovaných žáků k
dalšímu studiu na vyšších uměleckých školách. Současně usiluje o to, aby
umělecké vzdělávání bylo přístupné i žákům, kteří mají určité minimální
předpoklady pro zdárný umělecký rozvoj a prokazují zájem o zvolený obor. Snaží
se též zajistit odborný pedagogický přístup k dětem se speciálními vzdělávacími
potřebami.
Ve městě je i Speciální základní škola, jejímž
zřizovatelem je Krajský úřad Ústeckého kraje. Škola byla zřízena za účelem poskytování základního
vzdělávání, které vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie
učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu vzdělávání. Aby
se učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a
spolupracovat, chránit si své fyzické i duševní zdraví, vytvořené hodnoty
a životní prostředí, být ohleduplní k jiným lidem, k odlišným kulturním a
duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné možnosti, uplatňovat
je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o své další
životní dráze i svém profesním uplatnění. Organizace též poskytuje
vzdělání žákům s těžkým mentálním postižením, žákům s více vadami a žákům
s autismem. Organizace dále zajišťuje zájmové vzdělávání, které poskytuje
účastníkům naplnění volného času zájmovou činností se zaměřením na
různé oblasti.
Důraz je kladen na pracovní vyučování a s tím související pozdější zařazení
žáků do zaměstnání a společnosti. Neopomíjí pochopitelně ani složku
estetickou - ve výtvarné výchově a rozvoji pohybových dovedností - v
tělesné výchově. Úspěšnost dětí potvrzuje i účast a velmi dobré umístění,
jak v soutěžích výtvarných, tak sportovních. Snahou pedagogů je naučit
děti i činnosti nad rámec osnov, které by jim pomohly v dalším životě -
např. vaření, šití, netradiční výtvarné techniky, základní sportovní hry.
Celková kapacita škol je dostačující, neboť všem
požadavkům na přijetí dětí je vždy vyhověno.
Město má navíc uzavřenu dohodu o společném školském
obvodu spádové mateřské školy s obcí Račice a Záluží. Dále dohodu o
společném školském obvodu základních škol s obcí Račice, Snědovice a
Záluží a tím jsou přijímány i děti z okolních obcí. Poptávka je uspokojena
na 100%. Základní školy vypracovávají Výroční zprávy v souladu se školským zákonem
a následně je výroční zpráva zveřejněna na webových stránkách školy.
Základní škola Školní
www.zssteti-skolni.cz/images/dokumenty/vyrocni-zpravy/vyrocni_zprava_17_18.pdf Základní škola T. G. Masaryka
http://www.zstgm-steti.cz/rub-dokumenty/rub-dokumenty-skoly
Základní škola Štětí Ostrovní
https://www.zssteti-ostrovni.cz/dokumenty
|
-
Nabídka po místech ve školách převyšuje poptávku.
Město má dostatečnou kapacitu škol umožňující vzdělávání pro různě handicapované a sociálně vyloučené děti a mládež ze Štětí a spádových obcí. Navíc zajišťuje vzdělávání pro dětí z obcí Račice, Snědovice a Záluží na základě uzavřené dohody o společném školském obvodu.
Zařízení Kapacita Obsazenost ZŠ TGM 290 206 ZŠ Školní 540 442 ZŠ Ostrovní 750 325 MŠ 337 315 ZUŠ 325 305 Speciální ZŠ 120 60
|
Město monitoruje rovný přístup obyvatel ke vzdělávání
prostřednictvím škol, na základě jejich předložených výročních zpráv a
při pravidelných jednání na Komisi pro vzdělávání a školství (zástupci škol, školských
zařízení a zřizovatele).
|
|
9.2.3 Došlo ke zvýšení počtu bezbariérových budov – zejména budov úřadů, škol, obchodů a zařízení poskytujících služby a veřejných prostranství (chodníky v místech přechodů, bezbariérová úprava parků apod.) v obci? Pokud ne, jaký je postup v případě žádosti/stížnosti občana či sdružení na odstranění bariér ve veřejných budovách v obci? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí se snaží v každém roce průběžně rekonstruovat
stávající chodníky i budovat zcela nové chodníky. Každý rok jsou na tuto oblast alokovány finanční prostředky z rozpočtu města a opravy se plánují i ve střednědobém plánu. Všechny chodníky, které již byly rekonstruovány jsou vystavěny jako bezbariérové a nové chodníky se budují zásadně již jako
bezbariérové. V současné době se provádí oprava chodníků v délce 850 metrů a na 3. čtvrtletí letošního roku jsou již naplánovány další opravy chodníků v několika ulicích města. Stejně tak je na letošek naplánována výstavba chodníku v městské části Chcebuz. Dále má město Štětí na letošní rok naplánovánu výstavbu dvou nových nasvětlených přechodů pro chodce. V oblasti bezbariérových úprav parků byly v loňském roce zpracovány studie " Úprava intervilánové zeleně na sídlišti ve Štětí", " Úprava návsi Počeplice" a " Úprava návsi Radouň". Všechny tyto studie řeší bezbariérové úpravy parků v místních částech města.
Město Štětí při stavebních úpravách provádí realizaci vždy s ohledem
na to, aby bylo zachováno nebo nově vytvořeno bezbariérové využití veřejného
prostranství, budov atd. V letech 2018 - 2019 bylo toto uskutečněno např. u nebytových prostor (prodejen)
v ul. Školní. Při realizaci výměny výloh a vstupních dveří zde byly upraveny
vstupy do těchto prostor na bezbariérové. Dále byla realizována výměna
vstupních dveří a úprava vstupů na bezbariérové ve zdravotním středisku v ul.
Stračenská. Celkem se jedná o 8 vstupů do prodejen a 2 vstupy do zdravotnického zařízení. Byl vybudován bezbariérový vstup - rampa do MŠ Beruška včetně úpravy sociálního zařízení MŠ ve speciálním oddělení na bezbariérové. Vstup do Centrální školní jídelny byl zrekonstruován a opatřen bezbariérovou rampou, byly vybudovány nové chodníky u MŠ Klubíčko, v ulici Stračenská, chodník v Počeplicích a chodník Hněvice - Račice, nové parkoviště u vlakového nádraží v Hněvicích a přechod pro chodce v Litoměřické ulici. Všechny tyto stavby byly řešeny jako bezbariérové.
|
-
16
V rámci rekonstrukcí či nových staveb probíhají bezbariérové úpravy
automaticky.
|
V rámci rekonstrukcí či nových staveb probíhají bezbariérové úpravy
automaticky.
|
|
9.2.4 Zajišťuje obec nebo jiný subjekt podporu obyvatelům s důrazem na specifické skupiny (senioři, menšiny, sociálně znevýhodnění, lidé s nízkým stupněm vzdělání apod.) v obtížných životních situacích (např. linka pomoci, právní poradna apod.)? Pokud ano, jakým způsobem jsou o této podpoře obyvatelé informováni? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí se snaží zajistit podporu obyvatelům různých cílových skupin: Město je poskytovatelem tří registrovaných sociálních služeb - pečovatelské služby, odlehčovací služby a denního stacionáře. Cílovou skupinou služeb jsou osoby s chronickým, zdravotním postižením, rodiny s dětmi a senioři. Kapacita služeb je v současné době dostačující. Vzhledem k demografickému vývoji lze předpokládat navýšení kapacity v následujících letech. O výše uvedených službách jsou občané informování prostřednictvím webových stránek města a ve zpravodaji.
Od ledna 2017 do prosince 2019 realizovalo město projekt Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám ve městě Štětí. V rámci projektu došlo k navýšení počtu pracovních pozic na Odboru sociálních věcí MěÚ Štětí (dva sociální a dva terénní pracvoníci). Pracovníci docházeli do sociálně vyloučených lokalit (SVL) a pomáhali občanům hledat zaměstnání, bydlení, komunikovat se zdravotními pojišťovnami, řešit dluhovou situaci, komunikovat s úřady a institucemi, posilovat rodičovské kompetence, hájit práva a zájmy občanů, atd. Významnou cílovou skupinou v tomto projektu byly osoby s nízkým stupněm vzdělání. V rámci projektu působili v SVL také domovníci (na UPPM a v domech 1.máje 597 a 598) a asistenti prevence kriminality. Na začátku projektu byli občané žijící v SVL navštíveni a o realizaci projektu informováni, byla jim nabídnuta spolupráce při řešení jejich životní situace. Po ukončení realizace projektu došlo k navýšení pracovních míst na odboru soc. věcí o jednoho soc. pracovníka. Od dubna 2017 do března 2020 realizuje město Štětí projekt Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí. I v tomto projektu je nezastupitelná pozice sociálního pracovníka. V rámci projektu se podařilo přidělit 8 sociálních bytů. S klienty, kterým byl byt přidělen, úzce spolupracuje soc. pracovník. V rámci OSV (bez návaznosti na projekty financované z ESF) působí teréní pracovník a sociální pracovník, kteří také pomáhají občanů při řešení tíživé soc. situace (u těchto prac. míst se žádá o dotaci na výkon terénní práce a sociální práce).
Město finančně podporuje služby poskytované nestátními neziskovými organizacemi (NNO), podpora probíhá v rámci Grantového programu města Štětí. Jedná se o terénní program a odborné sociální poradenství (dluhovou poradnu) NNO Naděje a sociálně aktivizační službu pro rodiny s dětmi NNO Romano jasnica. Cílovou skupinou uvedených služeb jsou rodiny s dětmi, osoby bez přístřeší, bydlící v SVL, etnické menšiny. Jednou týdně působí ve městě terénní program Litoměřicka (práce s uživateli drog, viz bod 5.3.11). Grantem bylo podpořeno opakovaně i poradenské centrum Litoměřice Diecézní charity Litoměřice. O poskytování služeb jsou občané informování prostřednictvím webových stránek města a zpravodaje. Alokace finančních prostředků města v rámci grantového programu na podporu sociálních služeb, prevenci a zdraví: rok 2017 2018 2019 částka 330 000 350 000 350 000
Ve městě je zřízen Klub důchodců jehož posláním je napomáhat k aktivnímu zapojení občanů důchodového věku a zdravotně postižených občanů do kulturního a společenského života obce, rozvíjet zájmové činnosti a udržovat a navazovat konntakty. Mimo jiné pořádá klub desetkrát do roka společenské posezení pro seniroy a zdravotně postižené, výlety, besedy, koncerty, atd.
Svaz tělesně postižených v ČR, z.s., poskytuje ve městě Informační centrum a půjčovnu kompenzačních a ortopedických pomůcek. Mimo poradenství a půjčovny pomůcek realizuje organizace volnočasové aktivity - ozdravné pobyty pro děti i dospělé, tematické zájezdy, sporotvní hry, cvičení pro seniory, zdravotně postižené a veřejnost, paměťovou terapii, napomáhá k integraci osob do společnosti. Město každoročně finančně podporuje oraganizaci v rámci grantového programu.
Od roku 2019 funguje na MěÚ Tichá linka. Služba je určena lidem se sluchovým nebo kombinovaným postižením a umožňuje jim komunikovat s lidmi bez bariér. Občan se může se sociálním pracovníkem OSV domluvit na termínu, kdy bude zprostředkováno tlumočení službou Tichá linka a vyřídit na MěÚ potřebné záležitosti.
|
-
Město je poskytovatelem tří registrovaných soc. služeb, další služby ve městě finančně podporuje ze svého rozpočtu.
Město Štětí poskytuje pečovatelsku službu, odlehčovací službu a denní stacionář. Na území města jsou poskytovány další sociální a související služby, které jsou z rozpočtu města finančně podporovány. Některé služby mají svá zázemí v městských prostorech. Lze konstatovat, že nabídka služeb je dostačující. Občas lze zaznamenat poptávku po pobytových zařízeních (domov se zvláštním režimem). V tom případě jsou zájemci o službu odkazování na poskytované služby v okolních městech.
|
Město se intenzivně zabývá podporou občanů v obtížných životních sicuacích. Toto potrvzuje mimo jiné realizace projektů Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám a Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí a poskytování nebo finanční podpora dalších služeb.
|
|
9.2.5 Podporuje obec nebo jiný subjekt v obci rodiny v možnosti sladit svou práci s rodinným životem (např. dostatek jeslí, mateřských škol, kvalitních ZŠ, zájmové činnosti dětí)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve městě je dostatek MŠ (5 detašovaných pracovišť - MŠ
Duha, MŠ Beruška, MŠ Poupě, MŠ Klubíčko, MŠ Pastelka), 3 ZŠ, 1 Speciální ZŠ, 1
Základní umělecká škola, Dům dětí a mládeže. Celková kapacita škol je
dostačující, neboť všem požadavkům na přijetí dětí je vždy vyhověno.
Město má navíc uzavřenu dohodu o společném školském
obvodu spádové mateřské školy s obcí Račice a Záluží. Dále dohodu o
společném školském obvodu základních škol s obcí Račice, Snědovice a
Záluží a tím jsou přijímány i děti z okolních obcí. Poptávka je uspokojena
na 100%.
Bližší informace viz 9.2.1. + 9.2.2.
Všechny základní školy nabízejí kroužky pro děti.
ZŠ T. G. Masaryka
http://www.zstgm-steti.cz/rub-aktuality/nove-webove-stranky
ZŠ Školní
http://www.zssteti-skolni.cz/volny-cas/krouzky
ZŠ Ostrovní
https://www.zssteti-ostrovni.cz/skola/krouzky
Pokud si děti nevyberou z nabídky ve školách, mohou
navštěvovat Dům dětí a mládeže
http://www.ddmsteti.cz/krouzky
Mezi nejvíce zapojené z řad NO patří: Junák – Český skaut, z.s. – Středisko Štětí - http://www.skaut-steti.wbs.cz/ - Oddílová činnost se zaměřuje na hodnotovou výchovu dětí a současně
vychází vstříc jejich specifickým zájmům. Programová náplň zahrnuje 26
hlavních a 80 dalších aktivit v oblastech jako je sport, věda a
technika, kultura, přírodověda a další. Asociace TOM ČR, TOM 21202 Tuláci - www.tulacist.eu - dobrovolné, zájmové sdružení dětí, mladých lidí a vedoucích.
Zabývající se organizací volného času mládeže, v oblasti tábornictví,
turistiky,
kulturních a sportovních akcích. Fire Rescue - výuka první pomoci, osvěta Sbor dobrovolných hasičů - https://www.hasicisteti.cz/ - Mladí
hasiči se věnují procvičování požárního útoku, i ostatním sportovním
činnostem s hasičskou tématikou, také zdravovědě, topografickým značkám
apod.
|
-
Uspokojivá
Město Štětí má dostatek MŠ a ZŠ s dostatečnou kapacitou pro město, místní části i okolní vesnice, které nespadají pro město. Nabídka služeb je vyšší než poptávka (viz 9.2.2.).
Ve Štětí jsou neziskové organizace, které v odpoledních hodinách, o víkendech, svátcích nebo prázdninách připravují pro děti a žáky výchovný, kulturní i sportovní program.
|
Město podporuje rodiny v obci i mimo obec sladit pracovní povinnosti s rodinným životem. Poskytuje rodinám prostřednictvím svých příspěvkových organizací velké množství kroužků a aktivit s dodatečnou kapacitou. Jsou uspokojovány i obyvatele mimo Štětí a místní části.
|
|
9.3
Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.3
Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek
|
Spokojenost obyvatel města je sledována pomocí ECI indikátoru, ze kterého vyplývá celková spokojenost obyvatel s místem ve kterém žijí. Ve městě došlo ke snížení počtu sociálně vyloučených lokalit a to díky realizaci několika opatření v posledních letech. Na území města došlo k rozšíření dobrovolnictví.
|
|
9.3.1 Existují v obci sociální bariéry a sociálně vyloučené osoby a lokality? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V roce 2013 navázalo město Štětí spolupráci s Agenturou pro sociální začleňování, následně došlo k vytvoření pracovních skupin lokálního partnerství (zaměřených na bydlení; zaměstnanost; soc. patologické jevy a bezpečnost; rodina, vzdělávání a volný čas), kde se setkávají zástupci veřejné správy, neziskových organizací a zájmových kroužků, které se podílejí na vytváření akcí pro občany města Štětí. V roce 2014 byl vytvořen Strategický plán soicálního začleňování v roce 2019 byla vytvořena Evaluační zpráva za lokaitu Štětí, která je přílohou u otázky 9.1.3. Ve městě došlo k poklesu sociálně vlyoučených lokalit. Dříve bylo identifikováno celkem pět lokalit (tři ve městě Štětí - objekt Ubytovny pro potřeby města Štětí, ubytovna Cihelná a domy v ulici 1.máje 597+598, jedna v místní části Počeplice a jedna v místní části Radouň). Objekt v místní části Počeplice město vykoupilo, obyvatelé si našli jiné bydlení. Ubytovna v ulici Cihelná ve městě byla zrušena v návaznosti na vyhlášení opatření obecné povahy, kdy město vyhlásilo ubytovnu za zónu, kam Úřad práce nevyplácí Doplatek na bydlení. Vyloučenou lokalitou tedy zůstaly objekty v ulici 1. máje (597 + 598) a Ubytovna pro potřeby města, Palackého 599. Lokalitu nelze považovat za ryze vyloučenou, jelikož se nachází v běžné zástavbě, v docházkové vzdálenosti od centra, vzdělávacích a volnočasových institucí a zdravotních služeb.
Město reagovalo na výskyt souciálně vyloučených lokalit i realizací projektu Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám (více viz bod 9.2.4). Ze znalosti místní situace a z dat ÚP je zřejmé, že i ve výše uvedených lokalitách klesl počet osob, které jsou příjemci Příspěvku na živobytí a Doplatku na bydlení. Při spolupráci se sociálními pracovníky MěÚ v rámci projektu KPSVL se podařilo několika klientům nalézt zaměstnání a tím zvýšit jejich příjem a následně ukončit pobírání dávek hmotné nouze. Sociálně vyloučeným lokalitám se mimo jiné podrobněji věnuje Evaluační zpráva za lokalitu Štětí, přiložena u bodu 9.1.3 Vývoj výplaty dávek hmotné nouze - Příspěvek na živobytí a Doplatek na bydlení Rok PnŽ DnB 2017 5028 2645 2018 4930 1573 2019 3125 1226 Data Úřadu práce, KoP Štětí
|
-
Ve městě a jeho místních částech se nacházely sociálně vyloučené lokality. Město tuto skutečnost řešilo nejen realizací projektu KPSVL, ale také vykoupením jednoho objektu a vyhlášením opatření obecné povahy. Díky nastaveným opatřením došlo k poklesu vyloučených lokalit.
|
Za poslední tři roky došlo k poklesu sociálně vyloučených lokalit na území města a jeho místních částí
|
|
9.3.2 Jaká je spokojenost obyvatel obce s místem, ve kterém žijí? – sousedské vztahy, kulturní vyžití, kvalita okolního prostředí (čistota, zeleň, graffiti apod.). |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Spokojenost obyvatel obce s místem kde žijí je prováděna prostřednictvím evropského indikátoru ECI A.1. Spokojenost občanů s místním společenstvím a mobilita a místní přeprava obyvatel města Štětí. Dotazníkové šetření probíhalo v letech 2015 a 2018. Dotazníkové šetření bylo provedeno pomocí standardizovaného dotazníku, použitého jak v roce 2015, tak i v jiných městech ČR. Dotazování proběhlo formou řízeného rozhovoru s využitím proškolených tazatelů. Bylo osloveno 430 respondentů. Výsledky sledovaných indikátorů jsou zveřejněny na webových stránkách města Štětí http://www.steti.cz/content/view/3671/478/ . Spokojenost obyvatel je rovněž zobrazena v Pocitové mapě, která byla tvořena v rámci akce Fórum zdravého města v roce 2017 a 2019 a následně sběr dat probíhal formou online mapování. Na mapě zapojení účastnici označovali pocity vztahující se k určitému místu pomocí barevných špendlíků, které reprezentovali následující pocity: Tady to mám rád (krásné prostředí) Tady trávím volný čas Tady mi něco chybí Tady se necítím bezpečně (nebezpečí kriminality) Kompletní výstupy z pocitové mapy, včetně srovnání mezi roky 2017 a 2019 jsou zde: http://pocitovamapa.nszm.cz/steti-2019/nahled.
|
-
Dotazníková šetření byla provedena v letech 2015 a 2018
Spokojenost občanů s místním společenstvím a mobilita a místní přeprava obyvatel města Štětí
|
Spokojenost obyvatel města je pravidelně sledována s pomocí indikátoru A1 a vyplývá z něj celková spokojenost obyvatel s místem, ve kterém žijí.
|
|
9.3.3 Mají obyvatelé obce zájem podílet se na veřejném dění obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veřejné projednání Desatera problémů Zdravého města
Štětí
Od
roku 2011 se pořádá ve Štětí každoročně veřejné projednání Fórum Zdravého
města, z něhož vzejde desítka nejpalčivějších problémů města z pohledu místních
obyvatel. Občané všech generací mají možnost přijít diskutovat o problémech a
možnostech jejich řešení se zástupci vedení města a zaměstnanci Městského
úřadu. Diskuze probíhá u 8 tématických oblastí (Kvalita, bydlení,
komunální služby a občanská vybavenost; Sociální služby, zdravotní péče a
život seniorů; Kultura,
volný čas, společenský život a rozvoj cest. ruchu; Doprava, životní prostředí a
příroda; Vzdělávání, sport, školství, děti a mládež; Kriminalita,
veřejný pořádek a činnost Městské policie; Fungování městského úřadu,
podmínky pro podnikání, zaměstnanost a služby pro občany; Stůl mladých)
Účast
obyvatel:
2011 -
počet účastníků 93
2012 - počet účastníků 67
2013 - počet účastníků 74
2014 - počet účastníků 53
2015 - počet účastníků 60
2016 - počet účastníků 53
2017 - počet účastníků 50
2018 - počet účastníků 56
2019 - počet účastníků 66
10 TOP
stanovených problémů bývá ověřováno ještě prostřednictvím ankety. Do ankety se
v jednotlivých letech zapojilo:
2012 - 296
respondentů
2013 - 544 respondentů
2014 - 380 respondentů
2015 - 1 964 respondentů
2016 - 776 respondentů
2017 - 825 respondentů
2018 - 521 respondentů
2019 - 410 respondentů
Pocitová mapa
V
rámci Fóra Zdravého města v roce 2017 a 2019 město nabídlo občanům tzv.
pocitovou mapu, kde mohli vyjádřit svoji spokojenost, či obavy v různých
lokalitách města.
2017
- http://pocitovamapa.nszm.cz/steti-2017/nahled
2019 - http://pocitovamapa.nszm.cz/steti-2019/nahled
Další veřejná projednání 2011
Dětské fórum aneb desatero problémů města Štětí očima žáků
2012 Kulatý stůl "Nepřizpůsobivý" 2014 Kulatý stůlk "Hazard ve Štětí" Tvorba nového územního plánu Města Štětí Mladé fórum ve Štětí
2015 Urbanistická studie sídliště Školní Kulatý stůl "Bezpečnost, veřejný pořádek a fungování městské policie ve Štětí a okolí 2016 Kulatý stůl "Předškolní vzdělávání a čubbist mateřeského centra" Urbanistická studie sídliště Školní - II. worshop Urbanistická studie sídliště Školní - II. worshop Fórum mladých 2017 Kulatý stůl "Plán odpadového hospodářství" Kulatý stůl "Bezpčnost a kriminalita" Kulatý stůl "Dobrovolnictví" 2018 Kulatý stůl "Rozvoj sportovišť - Sportovní hala a volnočasový areál mládeže" 2019 Kulatý stůl "Aktualizace strategie rozvoje města Štětí a jejích místních částí + Akční plán“ Kulatý stůl "Zeleň" Školní fórum ZŠ T.G.Masaryka Školní fórum ZŠ Ostrovní Školní fórum ZŠ Školní
Obyvatelé mají zájem podílet se na veřejném dění obce. V rámci dotazníkového šetření "Spokojenost obyvatel s místním společenstvím a mobilita a místní přeprava obyvatel města Štětí" se zjištuje i "spokojenost se zapojení veřejnosti". http://www.steti.cz/content/blogcategory/277/478/
|
-
Účast občanů na veřejných jednáních dle prezenčních listin
Fórum Zdravého města: 2011 - počet účastníků 93 2012 - počet účastníků 67 2013 - počet účastníků 74 2014 - počet účastníků 53 2015 - počet účastníků 60 2016 - počet účastníků 53 2017 - počet účastníků 50 2018 - počet účastníků 56 2019 - počet účastníků 66
|
Obyvatelé mají stabilní zájem o účast na projednávání
problémů Zdravého města Štětí. Bohužel při ověřovací anketě dochází k razantnímu
poklesu respondentů. V porovnání s rokem 2017 zájem klesl o polovinu.
|
|
9.3.4 Přispívá komunitní politika obce k odstraňování bariér a k dobré komunikaci mezi specifickými skupinami obyvatel, mezi různými věkovými, národnostními, náboženskými i sociálními kategoriemi lidí v obci? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V roce 2013 navázalo město Štětí spolupráci s Agenturou pro sociální začleňování, následně došlo k vytvoření pracovních skupin lokálního partnerství (zaměřených na bydlení; zaměstnanost; soc. patologické jevy a bezpečnost; rodina, vzdělávání a volný čas), kde se setkávají zástupci veřejné správy, neziskových organizací a zájmových kroužků, které se podílejí na vytváření akcí pro občany města Štětí. Jednou měsíčně je v rámci OSV za přítomnosti zástupců MěÚ, OSPOD Litoměřice a NNO, pořádána případová konference. Dále probíhá jednou měsíčně setkání terénních pracovníků, kde dochází k předání obecných informací a novinek z terénu, čímž je podpořena spolupráce zde působících subjektů. Pracovníci OSV jsou členy pracovních skupin Střednědobého plánování rozvoje soc. služeb v rámci Ústeckého kraje. Spolupracují na tvrobě opatření v rámci Střednědobého plánu rozvoje soc. služeb ÚK za oblast Litoměřicka (ORP Litoměřice, ORP Roudnice nad Labem a ORP Lovosice). Každý rok se pořádá Fórum Zdravého města Štětí, kde se mohou občané vyjádřit k různým tématům a navrhovat probémy, které by měly být na území Štětí a místních částí řešeny. V roce 2019 proběhla na místních ZŠ školní fóra, kde byly se žáky kromě jejich nápadů na vylepšení ve městě a jeho další rozvoj diskutovány i problémy a nápady na zlepšení v jejich škole. Ve městě se průběžně konají kulaté stoly, kde jsou zástupci města v kontaktu s občany, které daná problematika zajímá. Každý rok jsou na setkání členů Svazu tělesně postižených přítomni zástupci města, informují přítomné o novinkách ve městě a odpovídají na případné dotazy V průběhu roku probíhají různé akce zaměřené na mezigenerační setkávání: - září 2017 taneční soubor Otevřeného klubu mládeže měl vystoupení v Klubu důchodců. - v Klubu seniorů proběhly v letech 2017 - 2019 koncerty Základní umělecké školy a vánoční koncert žáků pěveckých sborů ZŠ TGM a ZŠ Ostrovní. Senioři pořádali v r. 2017 a 2018 dětský den pro děti z MŠ.
|
-
Zástupci města komunikují s obyvateli průběžně v rámci pořádaných akcí (kulaté stoly, Fórum ZM, školní fóra)
|
|
|
9.3.5 Došlo v obci ke změně v počtu stížností obyvatel na sociálně patologické jevy (bezdomovectví, výtržnosti, graffiti, drogy, gambling / herny, prostituce apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
eviduje stížnosti ve Spisové a archivní službě. Podávání a
vyřizování stížností na Městském úřadě ve Štětí se řídí Pravidly pro příjímání
a
vyřizování stížností, upozornění a podnětů občanů MěÚ Štětí - http://www.steti.cz/content/category/4/178/395/
Každý rok
je zpracována výroční zpráva o podaných stížnostech a peticích:
http://www.steti.cz/content/category/4/178/395/ Počty všech stížnosti za rok 2017 - 7, 2018 - 12, 2019 - 12. Žádná z podaných stížností za poslední tři roky se netýkala sociálně patologických jevů.
|
-
Ne.
Žádná stížnost v dané oblasti podána nebyla.
|
Obec neprojednávala za období 2017 - 2019 žádnou stížnost na sociálně patologické jevy.
|
|
9.3.6 Existují v obci dobrovolnická centra nebo jiná forma dobrovolnické činnosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V rámci mnoha aktivit spolupracuje město s NO a
podnikatelskou sférou ve městě. Velkou roli zde hrají
dobrovolníci.
Město se snaží
propagovat dobrovolnictví i v rámci svého úřadu. V roce 2018 se
zaměstnanci mohli zúčastnit různých
akcí (dekorace interiéru tržnice, rozsvícení vánočního stromečku, balení mikulášských balíčků pro děti na mikálášskou zábavu, Vánoční setkání v domově důchodců v Libochovicích; Pečení cukroví na besídku v Domově s pečovatelskou službou; Advent v Domě s pečovatelskou službou), v roce 2018 a 2019 se zaměstnanci zapojili do Dne dětí. Ve Štětí je založena Jednotka sboru dobrovolných hasičů, která dle zařazení u HZS spadá do 3. kategorie - územní působnost i mimo katastr. Dle potřeby se podílí na zajišťování hasební činnosti nebo technické pomoci, dále na základě smluv o spolupráci Města Štětí s místními společnostmi u nich zajišťuje požární ochranu. Dále se členové JSDH i s technikou účastní kulturně-společenských akcí pořádaných městem, kde zajišťují požární ochranu.
- JSDH Štětí má v současnosti 17 členů - 3 požární vozidla ( Ford Transit, Praga CAS 24 a TATRA 815 4x4 CAS 20) - JSDH má ročně cca 60 výjezdů k zásahům V roce 2017 získala v Ústeckém kraji cenu Křesadlo za svou práci pro zdravotně psotižené paní Eva Reifová, předsedkyně místní organizace Svazu tělesně postižených. Město Štětí se zapojilo do projektu Dobrovolnictví ve veřejné správě, realizovaným Fondem dalšího vzdělávání, příspěvkovou organizací MPSV.
Spolek Dobro-volně, z. s., byl založen v lednu 2018, v němž se spolčili zájemci o
aktivnější kulturní a společenské dění, o zkvalitňování sociálních vazeb mezi
obyvateli a zlepšování přírodního prostředí ve zdejším regionu.
Do Domu s chráněnými byty ve Štětí za
seniory chodí dobrovolníci pravidelně.
Poskytují individuální přístup, společnost v kolektivu i pomocnou sílu v Denním
stacionáři provozovaném městem Štětí. Zájem o tuto aktivitu je ze strany
dobrovolníků největší, ale prostory Denního stacionáře neumožňují vyšší počet
dobrovolníků. Proto dobrovolníci pomáhají seniorům z Domu
s chráněnými byty i tím, že je příležitostně doprovází např. na tradiční
kulturní akci Festival dechových orchestrů (FEDO) nebo pomohli s projektem
Den splněných přání.
Spolek Dobro-volně rozšířil za pomoci dobrovolníků
možnosti využití přilehlé zahrady obyvatelům Domu s chráněnými byty ve
Štětí. Zahrada nyní slouží nejen jako užitková, ale zároveň se také stala
atraktivním místem k relaxaci a příležitostným akcím. Voňavé
levandule, zvýšené záhony a políčko s domácími výpěstky dávají zcela nový
ráz místní lokalitě a vybízejí tak k setkávání lidí všech generací. Místní
komunita má díky výsadbě, péči a následnému zpracování drobného ovoce, zeleniny
a bylin další smysluplné důvody pro společné setkávání s nájemníky Domu.
Založení políčka, záhonů a další fyzicky náročné práce spojené se zahradou
zajistili firemní dobrovolníci z Mondi Štětí. S údržbou a sklizní
plodů pomáhají děti z místní základní školy. Za účelem zvýšení dostupnosti
a využití zahrady bylo zapotřebí rozšířit prostor se zámkovou dlažbou –
tím vzniklo zcela nové zázemí, které spolek se svými dobrovolníky využívá pro
méně mobilní osoby k besedám a koncertům.
Vánoční
advent na tržnici: S využitím finančních prostředků od města Štětí
vymalovali a vyzdobili v předvánočním čase dobrovolníci ze spolku část
prostoru Tržnice, kde má organizace Dobro-volně, z. s. svou kancelář.
Spolek Dobro-volně, z. s. pro větší atraktivitu
zakoupil lis na vytvoření originálních
placek, zrcátek a magnetek. Jelikož lze šablony připravit na různá témata a
obsluha lisu vyžaduje též určitou míru manuální dovednosti, je lis využíván
dalšími jednotlivci jen za asistence dobrovolníků. Například na tradičních
společenských akcích pořádaných Městem Štětí jako je Jarmark, Rozsvícení
vánočního stromu apod. Dobrovolníci spolu s koordinátorem (zaměstnanec
spolku) po domluvě navštěvují i žáky místních základních škol, kde spolu také
vytvářejí za pomocí lisu tematické magnetky, placky nebo zrcátka, například
jako dárky k příležitosti Mezinárodního dne žen.
Galavečer s benefiční módní přehlídkou – Spolek za pomoci
města Štětí a místních firem (Axis s. r. o., Mondi Štětí a. s., a místní butik
SASA MÓDA) uspořádal dva Galavečery. Hlavním cílem vždy bylo shromáždit finance
na pomoc místním lidem v tíživé situaci. První výtěžek byl použit na
zakoupení doprovodného joysticku pro paní
trpící svalovou spinální atrofií. Druhý Galavečer byl uspořádán pro pána,
který v pokročilém věku přišel o zrak. Z výtěžku se pořídil pro jeho
snadnější život chytrý mobilní telefon pro nevidomé.
|
-
Město Štětí se zapojilo do projektu Dobrovolnictví ve veřejné správě, ve městě začal v roce 2018 fungovat spolek Dobro-volně.
|
Ve městě došlo k rozšíření dobrovolnictví
|
|
9.4
Zlepšení jistoty, bezpečnosti a prevence kriminality v obci
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.4
Zlepšení jistoty, bezpečnosti a prevence kriminality v obci
|
Vzhledem k přijatým opatřením došlo k razantnímu snížení nápadu kriminality a dalšího protiprávního, společensky škodlivého jednání na celém území města. Přesto z hodnocení pocitu bezpečí,které bylo sledováno v roce 2015 a 2018 prostřednictvím Evropského indikátoru A1 Spokojenost obyvatel s místním společenstvím se míra pocitu bezpečí obyvatel snížila.
|
|
9.4.1 Došlo k poklesu trestných činů na správním území obce (podle kategorií – vraždy, krádeže, násilné trestné činy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí se v předešlých
letech potýkalo s vysokým stupněm kriminální a další protiprávní a
protispolečenské činnosti, stejně jako s kriminálně patologickými jevy. To bylo
spojeno s kriminogenními faktory jako vysoká a dlouhodobá nezaměstnanost,
nepříznivá sociálně ekonomická struktura obyvatelstva, existence sociálně
vyloučených lokalit spojená s migrací sociálně vyloučených osob
v těchto lokalitách, snadná dostupnost návykových látek.
V rámci řešení nepříznivé
situace bylo přistoupeno k celé řadě zejména preventivních opatření s cílem
snížení rizik a výskytu protiprávní činnosti, znesnadnění jejího páchání a zjištění
a usvědčování jejich pachatelů. V rámci těchto opatření byla nezávislou
institucí vypracována situační analýza, byl schválen Strategický plán
sociálního začleňování vypracovaný ve spolupráci s Agenturou pro sociální
začleňování, bylo rozhodnuto o pokračování činnosti Asistentů prevence
kriminality a zřízení pozice Domovník preventista ve třech městských domech v
sociálně vyloučené lokalitě. Jednalo se o formu sociální prevence financovanou
prostřednictvím dotace MV ČR. Z těchto dotací byla financována i celková
rekonstrukce Městského kamerového dohledového systému jako forma situační
prevence.
Rada Města Štětí zřídila
jako svůj iniciativní a poradní orgán Komisi prevence kriminality, ve městě bylo
sdružením Romano jasnica otevřeno poradenské centrum poskytující sociálně
aktivizační službu pro rodiny s dětmi, které se ocitly v náročné nebo
obtížné sociální situaci. Ve městě začala působit nezisková organizace Naděje
se svým terénním programem - pomoc osobám v nepříznivé sociální situaci
při návratu k běžnému způsobu života. Na území města působí i K – centrum,
provozující poradenskou službu pro drogově závislé a současně sloužící jako centrum
prevence drogových závislostí. Město má schválený Plán prevence kriminality na
období 2017-2021, jehož hlavním cílem je provedení opatření vedoucí ke
snižování výskytu protiprávní činnosti na území města a na to navazující
zvýšení pocitu bezpečí u občanů.
Byla uzavřena Koordinační dohoda mezi Městem
Štětí a Policií ČR o vzájemné spolupráci k zajištění místních záležitostí
v oblasti bezpečnosti a veřejného pořádku, při Městské policii Štětí byla
zřízena pozice Manažer prevence kriminality, který odpovídá za koordinaci veškerých
preventivních aktivit v rámci města. Preventivní činnost je realizována formou
primární prevence cílenou na děti, mládež a seniory, tedy na nejvíce ohroženou
skupinu obyvatel města. Spočívá v realizaci projektů „Bezpečně do školy i ze
školy“, „Průkaz cyklisty“, „Průkaz cyklisty aktivního seniora“, „Staň se malým
strážníkem“, „Den s Ajaxem“, a další, kterých se každoročně účastní více
jak 1 200 účastníků. Ve spolupráci s Policií ČR a K – centrem jsou
pro žáky základních škol v rámci primární prevence realizovány preventivní
přednášky na téma šikana a kyberšikana a drogové závislosti. Další oblastí je
situační prevence jako tísňová signalizace realizovaná v Domě
s pečovatelskou službou a tísňová signalizace SOS SeniAngel, sloužící
k zajištění bezpečnosti ohrožených osob, jako jsou senioři, osamělé a
postižené osoby, děti, případně jiné osoby, které mohou být s ohledem na
svůj aktuální zdravotní stav pokládány za ohrožené. Ke komunikaci s občany slouží akce a
projekty typu Fórum Zdravého města, Kulaté toly na téma Bezpečnost a
kriminality, vznik facebookových stránek Města Štětí a městské policie. K ochraně veřejného pořádku směřují i
některé právní předpisy města – obecně závazné vyhlášky a nařízení, upravující
regulaci hlučných činností, podomní prodej, požívání alkoholu na vybraných
veřejných prostranstvích, ochranu zeleně, zlepšení vzhledu města, omezení
provozování některých hazardnich her apod. U této problematiky je však v poslední
době zejména u mladistvých zaznamenávána negativní změna, kterou je dostupnost
hazardu ve virtuálním prostředí a s tím spojená její téměř absolutní
latentnost. Souhrn všech přijatých opatření vedl od roku
2013 do současné doby k razantnímu snížení nápadu kriminality a dalšího
protiprávního, společensky škodlivého jednání na celém území města.
Nápad
trestné činnosti (přečiny i zločiny[1]) 2012 – 2019
Rok
|
Celkem
|
Násilná
|
Mravnostní
|
Majetková
|
Index[2]
|
2012
|
553
|
53
|
1
|
359
|
387,14
|
2013
|
447
|
46
|
3
|
279
|
312,93
|
2014
|
352
|
49
|
3
|
176
|
246,42
|
2015
|
275
|
38
|
8
|
130
|
192,52
|
2016
|
237
|
27
|
5
|
100
|
165,91
|
2017
|
244
|
21
|
0
|
124
|
170,82
|
2018
|
197
|
23
|
3
|
87
|
137,90
|
2019
|
189
|
13
|
5
|
79
|
132,31
|
Zdroj : PČR, Obv. odd. Štětí
V současné době v rámci zvyšování
pocitu bezpečí občanů města je připravována metodika k zvyšování informovanosti
týkající se problematiky domácího násilí jako převážně latentní formy trestné
činnosti.
Přečiny – všechny nedbalostní trestné činy a ty
úmyslné trestné činy, na něž zákon stanoví trest odnětí
svobody
s horní hranicí trestní sazby do 5. let.
Zločiny – všechny trestné činy, které nejsou
dle zákona přečiny a zvlášť závažnými
zločiny jsou ty úmyslné
trestné
činy, na něž zákon stanoví trest odnětí svobody s horní hranicí trestní
sazby nejméně 10 let.
|
-
132,3
Počet trestných činů evidovaných Policií ČR /1000 obyvatel. Statistika Policie ČR uvedena dle druhu trestné činnosti: Index kriminality:
2014-246,42
|
2015-192,52
|
2016-165,91
|
2017-170,82
|
2018-137,90
|
2019-132,31
|
Násilná trestná činnost:
2014 - 49
|
2015 - 38
|
2016 - 27
|
2017 - 21
|
2018 - 23
|
2019 - 13
|
Mravnostní trestná činnost:
2014 - 3
|
2015 - 8
|
2016 - 5
|
2017 - 0
|
2018 - 3
|
2019 - 5
|
Majetková trestná činnost:
2014 - 176
|
2015 - 130
|
2016 - 100
|
2017 - 124
|
2018 - 87
|
2019 - 79
|
MKDS: 2013 - 11 kamer - rekonstrukce celého kamerového systému - dotace 2014 - 13 kamer - 2 nové kamerové body - dotace 2015 - 13 kamer 2016 - 14 kamer - vznik nového kamerového bodu - z rozpočtu města
2017 - 19 kamer - vznik 5 nových kamerových míst na parkovišti Hněvice - stacionární kamery - nelze otáčet ani zoomovat
2018 - 20 kamer - vznik nového kamerového místa - z rozpočtu města
|
|
|
9.4.2 Dovede obec rychle a účinně řešit situaci po přírodních katastrofách nebo průmyslových haváriích? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí má zpracovaný Povodňový plán města. Aktualizovaný Povodňový plán je součástí projektu Povodňový plán ČR na stránkách Ministerstva životního prostředí ČR.
|
-
.
Město Štětí má zpracovaný Povodňový plán města. Město má Jednotku sboru dobrovolných hasičů obce zařazenou do 3. kategorie, tzn, určenou pro zásah i mimo katastr obce. Jednotka má 17 členů a její členové řeší situace při přírodních katastrofách (např. při povodních instalují protipovodňové zábrany, po větrných kalamitách odstraňují spadané stromy a větve atd.). Pro případný zásah v provozech významných průmyslových společností ve městě má Město Štětí podepsané smlouvy o spolupráci, v rámci kterých se JSDH města seznamuje detailně s provozy společností, s komunikacemi ve firmách a s plochami určenými pro případný rychlý a účinný zásah.
|
Pro případný rychlý a účinný zásah má JSDHO nově zrekonstruované pořární vozidlo TATRA 4x4 CAS 20, pro letošní rok je v plánu pro jednotku nákup motorového člunu se záchranářským vybavením, členové jednotky v letošním roce projdou tříměsíční stáží u ZZS ÚK a je podepsána smlouva o spolupráci na úseku požární ochrany s novou společností LABEWOOD.
|
|
9.4.3 Jaká je míra obav obyvatel obce z kriminality (členění po činech – krádež, ublížení na zdraví, vražda atd.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Hodnocení pocitu bezpečí bylo sledováno v roce 2015 a 2018 prostřednictvím Evropského indikátoru A1 Spokojenost obyvatel s místním společenstvím.

Následující graf zobrazuje srovnání pocitu bezpečí v letech 2015 a 2018 
V rámci Fóra Zdravého města se uskutečnila tvorba Pocitové mapy, kde jednou z otázek bylo: Tady se necítím bezpečně (Nebezpečí kriminality), kompletní výstupy z pocitové mapy, včetně srovnání mezi roky 2017 a 2019 jsou zde: http://pocitovamapa.nszm.cz/steti-2019/nahled . V roce 2019 se do tvorby pocitové mapy zapojilo na 80 respondentů, kteří označili 450 bodů.
|
-
Ve městě Štětí kriminalita klesá.
Občané města Štětí vnímají kriminalitu a pocit bezpečí ve městě negativně, jelikož jsou ve městě ubytovaní sezónní pracovníci společnosti Mondi a.s. (cca 800 zaměstnanců + 1000 sézonních pracovníků) v době odstávek, či náročných opravách, nebo výstavbě nových zařízeních v podniku. Pohybují se po městě, v nákupních centrech a restauračních zařízení. Další skupinu tvoří bezdomovci a sociálně slabí občané.
|
Celková míra obav u obyvatel je pocitově zvyšující. Naopak statistiky vypovídají o snižování kriminality.
|
|
9.4.4 Jak je v obci řešena problematika domácího násilí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Základní poradenství v oblasti domácního násilí poskytují sociální pracovníci MěÚ. Ti spolupracují jak s OSPOD Litoměřice, tak v případě potřeby i s Intervenčním centrem pro Ústecký kraj (Spirála). Toto centrum nabízí poradnu pro osoby ohrožené domácím násilím, sociální poradenství, právní poradenství, sociálně-terapeutickou pomoce a krizové lůžko. Centrum sídlí v krajském městě Ústí nad Labem, nejbližší kontaktní místo se nachází v Litoměřicích, ale je možné domluvit i osobní setkání s klientem přímo ve Štětí. V listopadu 2019 byli občané informováni o službách Intervenčního centra prostřednictvím zpravodaje města (viz příloha).
Data za OSPOD (počet kdy došlo k vykázání) 2017 8 2018 10 2019 6
|
-
Domácí násilí je ve městě řešeno dle potřeb. Občan se může obrátit na soc. pracovníka nebo na Intervenční centrum.
|
Dle dat OSPOD, ze kterých vyplývá, kdy došlo k vykázání, je situace stabilní. V r. 2019 navázána užší spolupráce OSV s intervenčním centrem, o jehož činnosti občané Štětí informováni.
|
|
9.4.5 Jaký je počet akcí a účastníků, kteří byli účastni preventivní akce proti kriminalitě? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
USKUTEČNĚNÉ AKCE V ROCE 2019
|
Poř.
|
Datum
|
Škola/instituce
|
Akce
|
Počet osob
|
1.
|
23.1.2019
|
ZŠ Ostrovní (Přípravná
třída)
|
Exkurzce na služebně
Městské policie Štětí
|
15
|
2.
|
14.5.2019
|
2. ZŠ (4.B)
|
Průkaz cyklisty (1. návštěva
DDH)
|
27
|
3.
|
15.5.2019
|
1. ZŠ (4. třída)
|
Dopravní výchova ve třídě
|
30
|
4.
|
21.5.2019
|
ZŠ Ostrovní (4. třída)
|
Průkaz cyklisty (1. návštěva DDH)
|
22
|
5.
|
29.5.2019
|
2. ZŠ Školní (4. A)
|
Průkaz cyklisty (1. návštěva DDH)
|
28
|
6.
|
30.5.2019
|
2. a 3. ročníky
|
Akce "Den s Ajaxem"
|
228
|
7.
|
31.5.2019
|
široká veřejnost
|
Účast MP na dětském dni na Husově
náměstí ve Štětí
|
300
|
8.
|
3.6.2019
|
2. ZŠ (4.B)
|
Průkaz cyklisty (2. návštěva DDH)
|
27
|
9.
|
6.6.2019
|
MŠ Beruška
|
Exkurzce na služebně
Městské policie Štětí
|
15
|
10.
|
7.6.2019
|
2. ZŠ (4.B)
|
Průkaz cyklisty - testy
|
27
|
11.
|
11.6.2019
|
ZŠ Ostrovní (4. třída)
|
Průkaz cyklisty (2. návštěva DDH)
|
23
|
12.
|
12.6.2019
|
2. ZŠ (4.A)
|
Průkaz cyklisty (2. návštěva DDH)
|
28
|
13.
|
12.6.2019
|
Klub důchodců - DPS Školní
|
Ukázka služební kynologie s
promítáním prezentace
|
30
|
14.
|
13.6.2019
|
ZŠ Ostrovní (4. třída)
|
Průkaz cyklisty - testy
|
23
|
15.
|
13.6.2019
|
2. ZŠ (4.A)
|
Průkaz cyklisty -
testy
|
28
|
16.
|
14.6.2019
|
1. ZŠ (4. třída)
|
Průkaz cyklisty (1.
návštěva DDH)
|
29
|
17.
|
24.6.2019
|
2. ZŠ (4.A)
|
Průkaz cyklisty -
testy oprava
|
28
|
18.
|
25.6.2019
|
2. ZŠ (4.A)
|
Průkaz cyklisty - předání průkazů
|
28
|
19.
|
25.6.2019
|
2. ZŠ (4.B)
|
Průkaz cyklisty - předání průkazů
|
27
|
20.
|
26.6.2019
|
1. ZŠ (4. třída)
|
Průkaz cyklisty (2.
návštěva DDH)
|
29
|
21.
|
27.6.2019
|
1. ZŠ (4. třída)
|
Průkaz cyklisty -
předání průkazů
|
28
|
22.
|
20.9.2019
|
1. ZŠ (3. třída)
|
Evropský týden
mobility - dopravní výchova na DDH
|
19
|
23.
|
28.9.2019
|
široká veřejnost
|
Účast na akci
"Den hasičů"
|
300
|
24.
|
7.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (5.A)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
27
|
25.
|
7.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (4.A)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
27
|
26.
|
9.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (Přípravná
třída)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
14
|
27.
|
9.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (1. třída)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
22
|
28.
|
9.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (5.A)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
- návázání ze 7.10.2019
|
22
|
29.
|
10.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (2.B)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
18
|
30.
|
10.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (2.A)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
19
|
31.
|
14.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (3.B)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
16
|
32.
|
14.10.2019
|
ZŠ Ostrovní (3.A)
|
Projekt PK MP Štětí
"Bezpečně do školy i ze školy"
|
17
|
33.
|
5.12.2019
|
Klub důchodců - DPS
Školní
|
Vánoční kvíz +
Mikulášská nadílka
|
32
|
CELKEM počet zúčastněných osob
|
|
1553
|
|
-
Ve městě se pravidelně pořádají preventivní akce.
|
|
|