1B – Územní rozvoj |
Hodnocení oblasti |
1.5
Rozvíjení racionálního funkčního využití a prostorového uspořádání území
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.5
Rozvíjení racionálního funkčního využití a prostorového uspořádání území
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Územní rozvoj je dle informací Města řešen celkem racionálně.
|
1.5.1. Prosazuje obec při umisťování nových staveb požadavek, aby umístění negenerovalo zbytečnou dopravní zátěž okolí a klidových zón obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátor, pokud je to možné.
Indikátor
nebyl doplněn.
|
1.5.2. Prosazuje město takovou funkční diferenciaci využití území, aby vyhovovala jak z hledisek fungování města a jeho dopravní obsluhy, ale i zdravého životního prostředí a podmínek života obyvatel i návštěvníků? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Hodonín má zpracovanou
Koncepci bytové politiky města Hodonína z roku 2018. V současné době
se připravuje aktualizace této koncepce. Koncepce bytové politiky:
http://www.hodonin.eu/assets/File.ashx?id_org=4041&id_dokumenty=1096498
Koncepce budoucího rozvoje města v rámci ÚP Hodonín: - v maximální možné míře rozvíjet a zatraktivňovat Hodonín jako kompaktní město bez rozpínání do volné krajiny, které s sebou nese spoustu negativních vlivů - nároky na dopravní napojení, občankou a technickou vybavenost - v návaznosti na plochy bydlení pak řešit plochy veřejné zeleně, související občanské vybavenosti - školská, zdravotnická, komerční zařízení apod. - plochy pro bydlení v maximální možné míře propojovat s centrem města a jinými lokalitami stezkami pro pěší a cyklisty
- plochy výrobní naopak umísťovat do lokalit, kde nebudou obtěžovat obyvatele Hodonína, nejlépe v návaznosti na nadřazenou silniční síť
|
-
Předpokládaný počet bytů v roce 2019
V roce 2011 ze SLDB bylo zjištěno 10 367 bytů.
Od roku 2012 do roku 2015 bylo dokončeno v Hodoníně celkem 52 nových bytů. V roce 2017 byl dokončen Komunitní dům seniorů s 21 byty.
Dle údajů získaných od významných developerů v Hodoníně by do roku 2019 mělo být k dispozici dalších 153 bytů. Tedy celkově by v roce 2019 v Hodoníně mělo být 10593 bytů. Počet bytů se tedy zvyšuje, ačkoliv počet obyvatel Hodonína celkově vykazuje pokles obyvatel.
-
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátory. Indikátory nebyly doplněny. Komentář je k dispozici
|
1.5.3 Má město jasnou vizi dalšího kvalitativního rozvoje města, obsaženou v ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Hodonín má platný územní plán, který je zpracováván v souladu se zákonem č.183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, prováděcích vyhlášky č. 500 „O územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti“ a vyhlášky č. 501 „O obecných požadavcích na využívání území“, ve znění pozdějších předpisů. Na zpracování územního plánu Hodonín byla získána dotace z Integrovaného operačního programu (IOP) na aktivitu 5.3b) Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik. Územní plán Hodonín je zpracováván v souladu s nadřazenými dokumentacemi, tj. Politikou územního rozvoje České republiky (PÚR ČR) i Zásadami územního rozvoje Jihomoravského kraje (ZÚR JMK). Územní plán Hodonín byl vydán zastupitelstvem města Hodonín v říjnu 2012. Od té doby již byly vydány 2 dílčí změny ÚP Hodonín, které reagovaly na požadavky jak samosprávy města, tak soukromých investorů. V tuto chvíli je zvažováno pořízení třetí změny ÚP Hodonín. Před jejím vypracováním je však nutno vypracovat Zprávu o uplatňování ÚP Hodonín.
Zřejmě nejvýznamnější změnou, která by se měla řešit je vymezení ploch pro možnou budoucí realizaci přístavu Hodonín. Kromě toho je nutno hledat vhodné plochy pro rozvoj bydlení a podnikatelské aktivity. U ploch bydlení je nutno dodržet obecnou jasně danou koncepci - tj. tyto plochy vymezovat v intravilánu města v docházkové vzdálenosti od odpovídající občanské vybavenosti. Plochy pro výrobní aktivity pak naopak vymezovat mimo zastavěnou část města v návaznosti na nadřazenou dopravní síť.
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátory. Indikátor nebyl doplněn
|
1.6
Udržitelné projektování a výstavba, podpora vysoce kvalitní architektury a stavebních technologií.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.6
Udržitelné projektování a výstavba, podpora vysoce kvalitní architektury a stavebních technologií.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|
1.6.1. Vyhlašuje obec na projekty důležitých veřejných prostorů a staveb urbanistické nebo architektonické soutěže ve spolupráci s ČKA? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Doposud tomu tak nebylo. Nicméně v tuto chvíli zvažujeme, že bychom obnovu některých ploch veřejných prostranství a zeleně tímto způsobem řešili.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
. Bez připomínek. - Komentář k dispozici, indikátor
1.6.A nebyl uveden.
|
1.6.2. Má město smluvně zajištěnou spolupráci se stálým městským architektem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V tuto chvíli nemá. V programovém prohlášení vedení města pro období 2018-2022 se však počítá s vytvořením dlouhodobého plánu rozvoje za pomocí odborníků - městského architekta. Město Hodonín velmi intenzivně zvažuje zřízení pozice městského architekta pravděpodobně na bázi externí spolupráce.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Uvažuje
město o takovéto spolupráci? Lze řešit také jako spolupráci s externistou
architektem. - Komentář k dispozici, indikátor 1.6.A nebyl uveden
|
1.6.3. Uplatňuje město důsledně zásadu, že vítěz architektonické soutěže vykonává autorský dozor až do dokončení stavby? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Zatím v Hodoníně neřešeno. V současné době se projektuje i pro sloučené územní řízení (ÚR+SP), je tedy možné, že dalším krokem může být i to, že vítěz architektonické soutěže povede projekt až do konce. V programovém prohlášení vedení města na období 2018-2022 je psáno, že při obnově veřejných prostranství využijeme i princip architektonické soutěže. V rámci architektonické soutěže je pak představa vedení města, že by vítěz soutěže spolupracoval s investorem až do fáze dokončení stavby (tj., že by pak zpracoval projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí a projektovou dokumentaci pro stavební povolení, případně pro sloučené územní a stavební povolení, projektovou dokumentaci pro provádění stavby a současně by prováděl autorský dozor).
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pokud by se některý z městských projektů řešil s
pomocí architektonické soutěže, je představa města, že by vítěz soutěže
dopracoval kompletní projektovou dokumentaci a spolupracoval s investorem až do
fáze dokončení stavby? - Komentář k dispozici, město tento postup předpokládá.
Indikátor 1.6.A nebyl uveden.
|
1.6.4. Uplatňuje obec při výběru projektanta a dodavatele pro veřejné stavby v obci kromě kritéria ceny i kritérium kvality výsledku, tedy poměru užitné a výtvarné hodnoty k ceně? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Při výběrových řízeních na projekční práce u výraznějších veřejných prostranství a budov jsou kritériemi nejen cena a termín plnění, ale rovněž doložení obdobných plnění a ocenění v různých architektonických a urbanistických soutěžích.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.6.5. Uplatňuje město metodiku pro řízený proces projednávání velkých záměrů s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
U všech výraznějších záměrů probíhá od počátku debata s veřejností, která spočívá zejména v anketním dotazování a veřejných projednáních. viz bod 1.4.1
|
-
5
2019 - Veřejné projednávání studie na úpravu prostor kolem Rozmarýnku - Projednání koncepce cyklistické dopravy ve městě Hodoníně - Projednání koncepce rozvoje sportu ve městě Hodoníně 2018 - Parkoviště u koupaliště - nádrž na vodu připojená na kanalizační potrubí
2017 - veřejné projednání ulice Vančurova
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.7
Regenerace a znovu využití nevyužitých nebo nevhodně využitých pozemků a staveb
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.7
Regenerace a znovu využití nevyužitých nebo nevhodně využitých pozemků a staveb
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.7.1. Došlo k regeneraci a znovu využití existujících brownfields v zastavěném území města? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Hodonín získalo v letech 2002 - 2004 do majetku města od armády ČR celkem 4 areály (velká kasárna, malá kasárna, vojenské cvičiště a vodní cvičiště), kde v následujících letech probíhala a stále ještě probíhá postupná obnova. Bývalá velká a malá kasárna se nachází v intravilánu města, proto jsou postupně upravována zejména pro rozvoj bydlení (vč. zeleně a volnočasových aktivit) a nerušících komerčních aktivit. Bývalá vojenská cvičiště jsou umístěna v extravilánu města a jsou přetvářena zejména pro volnočasové využití - paintball, lukostřelba, motokros, apod. Další brownfieldy pak byly a jsou revitalizovány soukromými investory. Jednalo se zejména o areál bývalého cukrovaru, který byl v uplynulém období přeměněn na obchodní zónu. Dále pak se jednalo např. o bývalé Družstevní vinné sklepy, tabákovou továrnu nebo továrnu na zpracování dřeva. Tyto areály jsou pak rovněž přetvářeny zejména pro komerční využití. Město nemá v současné době vlastní aktualizovaný přehled o brownfield, orientuje se však v této problematice díky databázi z CzechInvest, kam je možné požádat o zařazení do databáze brownfield.
|
-
Momentálně nesledujeme.
Momentálně nesledujeme.
-
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátory. Indikátory
nejsou doplněny. Komentář dostatečný, je zřejmé, že město problematiku aktivně
řeší, a že má přehled o brownfields lokalitách
|
1.7.2. Udržuje si obec průběžně aktuální přehled o nevyužitých nebo nevhodně využitých objektech a plochách v současném zastavěném území města, vhodných pro nová využití („brownfields“), které je možné využít pro potřeby obce nebo nabízet investorům a developerům místo výstavby „na zelené louce“? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V této záležitosti Město Hodonín spolupracuje zejména se společnostmi Czechinvest a Regionální rozvojová agentura, kterým dává maximální možnou součinnost pro nabízení brownfieldů cílovým investorům.
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátor 1.7.C. - Indikátor není
doplněn. Komentář dostatečný
|
1.7.3. Nabízí obec investorům ochotným využít „brownfields“ pomoc s překonáním administrativních a majetkoprávních obtíží s tím spojených a odstraněním starých ekologických zátěží či zlepšení napojení na dopravní a technickou infrastrukturu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Zatím se s tímto požadavkem na Město Hodonín žádný z investorů neobrátil. Nicméně je Město Hodonín k této debatě připraveno.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zvažuje Město některý ze svých záměrů realizovat
regenerací brownfields? - U doplňující otázky není zřejmé. Komentář jinak
dostatečný
|
1.8
Regenerace staršího bytového fondu, občanské a technické vybavenosti a veřejných prostranství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.8
Regenerace staršího bytového fondu, občanské a technické vybavenosti a veřejných prostranství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.8.1. Provádí obec regeneraci domů a bytů ve vlastnictví města, městské občanské vybavenosti, panelových sídlišť apod.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V letech 2006 - 2015 byl
na území města - lokalita Bažantnice realizován Integrovaný plán rozvoje města.
Celkem bylo za období realizace IPRM Hodonín - zóna Bažantnice realizováno 11
projektů v rámci aktivity revitalizace veřejných prostranství a 32 projektů v
rámci aktivity Regenerace bytových domů. Regenerováno bylo celkem 768 bytů.
Každoročně město žádá o
dotace z MMR Regenerace panelových sídlišť
V roce 1999 Město Hodonín zadalo z důvodu narůstající kriminality ve
městě zpracování sociologického průzkumu. Z výsledku průzkumu vzešly mimo jiné
názory obyvatelstva na lokalitu sídliště
Jihovýchod. Byla vypracována koncepční
studie Regenerace panelového sídliště
Jihovýchod. Následně proběhla (postupně) realizace jednotlivých etap. Na
realizaci 15. etap Město obdrželo částečně dotaci z Ministerstva pro
místní rozvoj z programu Regenerace panelových sídlišť. V roce 2018
byla realizována již 16. etapa. Cílem
realizace sídliště je především vylepšení životního prostředí, podmínek pro
volnočasové aktivity a zkvalitnění podmínek pro život obyvatel (vybudování a
rekonstrukce nových parkovacích stání, nových kontejnerových stání, rekonstrukce
vozovek a chodníků)
V roce 2015 byla zpracována koncepční
studie Regenerace panelového sídliště
Větrná hůrka. I. etapa projektu Regenerace panelového sídliště
Větrná hůrka Hodonín byla zrealizována v roce 2016-2017 „RPS – Hodonín – Vančurova – I.etapa“ jejím
hlavním úkolem bylo zlepšení dopravní situace a bezpečnosti, lokalita se
každodenně potýká s problémem přehlcení dopravy v ranních hodinách,
kdy rodiče „navážejí“ děti do školy. Dále se regenerace v této etapě
zaměřila na zkvalitnění objektů pro volnočasové aktivity, obnovu zeleně a
zvýšení estetičnosti stanovišť pro kontejnerové nádoby na odpad. II. etapa
projektu Regenerace panelového sídliště Větrná hůrka Hodonín byla zrealizována
v roce 2017 „RPS – Hodonín –
Brandlova, 1. část – II.etapa“ Druhá etapa řeší především posílení parkování a zvyšování bezpečnosti.
Přibyla nová parkovací stání, stávající parkovací stání prošla úpravou. V rámci
zvyšování bezpečnosti proběhla úprava tří přechodů pro chodce, které jsou
v této lokalitě značně využívány jak obyvateli sídliště, tak žáky ZŠ
Vančurova, kteří tudy chodí z autobusové zastávky do školy. Došlo
k zapuštění autobusové zastávky do zálivku. Regenerací prošla také
komunikace pro pěší, místa pro přecházení, kontejnerové stání, zeleň a veřejné
osvětlení. V roce 2019 (březen – červenec) bude realizována „RPS – Hodonín – Vančurova 2. část
III.etapa“. Na první dvě etapy
obdrželo Město dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj z programu
Regenerace panelových sídlišť.
V roce
2018 město zrealizovalo projekt „Rekonstrukce zázemí a zkvalitnění vybavení
sociálních služeb Pečovatelské služby Homediss, o.p.s.“. Díky projektu došlo ke
kompletní rekonstrukci centra denních služeb, střediska osobní hygieny,
kanceláře sociálních pracovnic, spojovacích chodeb a šatny pečovatelek a
osobních asistentek. Dále bylo zakoupeno nábytkové vybavení a pořízeny
klimatizační jednotky do prostor, které se vztahují k poskytování sociálních
služeb. Důležitou součástí projektu byl nákup speciálně upraveného automobilu
pro převoz vozíčkářů.
http://hodonin.eu/rekonstrukce-zazemi-a-zkvalitneni-vybaveni-socialnich-sluzeb-pecovatelske-sluzby-homediss-o-p-s/d-1091620/p1=87502
V roce
2018 město zrealizovalo projekt „Rekonstrukce zázemí a zkvalitnění vybavení
azylového domu Psychocentra Domeček Hodonín, o.p.s.“. Cílem projektu byl rozvoj
a zkvalitnění poskytování sociální služby azylový dům prostřednictvím
rekonstrukce jeho vnitřních prostor a pořízení nového vybavení a zařízení.
V roce 2019 město zahajuje komplexní rekonstrukci Kina
Svět Hodonín.
Probíhá projektová příprava rekonstrukce interiéru
Domu kultury Hodonín.
V letech
2019 – 2020 zrealizuje město projekt „Stavební úpravy a přírodovědné učebny na
ZŠ Hodonín, U Červených domků“ - v rámci projektu dojde k pořízení vybavení
učeben a didaktických pomůcek. Dále bude částečně zajištěna konektivita objektu
školy a bezbariérový přístup. Díky projektu dojde k podstatnému zkvalitnění
výuky. A to i pomocí úprav venkovního prostranství. Současně také dojde k zateplení obvodového pláště a snížení jeho energetické náročnosti budov školy v několika etapách.
http://hodonin.eu/stavebni-upravy-a-prirodovedne-ucebny-na-zs-hodonin-u-cervenych-domku/d-1091522/p1=87501
V roce
2020 bude realizován projekt „Odborné a bezbariérové vzdělávání v nových
učebnách ZŠ Vančurova Hodonín“. Cíle projektu: Zkvalitnění infrastruktury školy
v podobě modernizace a obnovy vybavení odborných učeben cizích jazyků,
přírodopisu, fyziky a chemie a informatiky. Zvýšení dostupnosti infrastruktury
školy formou bezbariérového přístupu k modernizovaným odborným učebnám
prostřednictvím vybudování výtahu a dále k vybudování bezbariérového WC.
Zkvalitnění vnitřní konektivity školy, která umožní žákům dostupnější,
rychlejší a bezpečnější přístup na internet a jeho bezproblémové využití v rámci
výuky.
http://hodonin.eu/odborne-a-bezbarierove-vzdelavani-v-novych-ucebnach-zs-vancurova-hodonin/d-1091650/p1=87500
Plánuje se u bytových domů v majetku města jejich rekonstrukce a snížení energetické náročnosti, kdy je určité minimální procento snížení energetické náročnosti povinným indikátorem a závazkem při podání žádosti o dotaci na danou akci.
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátor 1.8.A. Sleduje
Město při regeneraci domů a bytů ve vlastnictví kriterium snížení energetické
náročnosti objektů, nebo využití v místě
dostupných obnovitelných zdrojů energie? - Indikátor není doplněn, město údaj
nesleduje. Komentář dostatečný.
|
1.8.2. Provádí obec systematickou obnovu technického vybavení města a inž. sítí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V dílčích etapách zejména dle priorit ze strategických dokumentů dochází k postupné obnově veřejných prostranství města. Kromě komunikací, chodníků, zeleně, dětských hřišť je vždy důkladně řešena i obnova technické infrastruktury a to jak té, jež je v majetku města (veřejné osvětlení, dešťové kanalizace), tak i v majetku jednotlivých správců (vodovody, elektrické rozvody, apod).
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Prosím doplnit indikátor 1.8.B. - Indikátor není
doplněn.
|
1.9
Připravenost na důsledky globálních změn klimatu
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.9
Připravenost na důsledky globálních změn klimatu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.9.1. Má obec/město zpracován Plán protipovodňových opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Povodňové aktivity koordinuje v rámci správního obvodu ORP Hodonín povodňová komise města (MěPK), se sídlem v Hodoníně, současné také vykonává funkci povodňové komise ORP (PK ORP). Město má vytvořen povodňový plán:
http://jihomoravsky.dppcr.cz/web_586021/
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.9.2. Má obec /město zpracován Plán opatření proti suchu, resp. krizového hospodaření s vodou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Hodonín tento typ dokumentu zpracovaný nemá. Nicméně při řešení dílčích koncepcí a investičních projektů se vždy snaží hledat řešení, které bude maximálně zadržovat vodu v intravilánu města ať už v podobě vsaku nebo zadržování pro možné využití. Příkladem může být navržená stavba v lokalitě Výhon. Stavba dešťové stoky, která bude odvádět vodu z retenční nádrže do vodoteče Očovský járek. http://www.hodonin.eu/oblast-velka-kasarna-a-vyhon/ds-49098/archiv=0&p1=84206
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|