1A – Správa věcí veřejných |
Hodnocení oblasti |
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Dobříš zadalo v roce 2019 aktualizaci dosavadního strategického plánu udržitelného rozvoje města Dobříše (2008-2028), a to v rámci projektu "Přívětivý a přátelský úřad města Dobříše" reg. č.: CZ:03.4.74/0.0/0.0/16_058/0007379, který navázal na úspěšný projekt „Efektivní správa Zdravého města Dobříše“ reg. č.: CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_033/0002924, který město dokončilo k 31.12. 2018. Územně plánovací dokumentace je zpracována, a vznikly a vznikají koncepce, které vycházejí ze strategického plánu. Na rok 2018 - 2020 je zpracován Akční plán města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Dobříš má zpracovány strategické dokumenty
v čele se Strategickým plánem udržitelného rozvoje města Dobříše
(2008-2028) na dobré úrovni, na jejich zpracování využívá nejrůznějších
dotačních zdrojů. Tyto dokumenty jsou pravidelně vyhodnocovány, revidovány a
aktualizovány.
Při realizaci nejdůležitějších investic,
aktivit a veřejných služeb vychází ze zásobníku projektů, který byl sestaven na
základě strategických dokumentů, avšak není veřejný. Naopak zveřejněna a
pravidelně aktualizována je například tabulka s aktuálním stavem
rozpracovaných projektů, kterou lze doporučit i jako příklad dobré praxe pro
další municipality.
Organizace
nemá nastaven systém vazeb mezi strategickým plánem udržitelného rozvoje města
Dobříše a územně plánovací dokumentací, byť nemusí být vzájemně v rozporu
(návodná otázka 1.1.3).
Obdobně
by bylo vhodné v auditu popsat, případně doplnit webové odkazy či přílohy,
jak jsou vzájemně provázány koncepční dokumenty, např. Akční plán rozvoje města Plán akcí, Plán zlepšování ZM a MA21, mezi sebou a ve
vztahu k rozpočtu města (návodná otázka 1.1.4).
Město realizuje zajímavý projekt Přívětivý a přátelský úřad města
Dobříše (2018-2020), navazující na předchozí projekt Efektivní správa Zdravého
města Dobříše (2017-2018), v oblasti UR mj. zaměřený na aktivity
v MA21, efektivní zadávání veřejných zakázek a první kroky při plánování
adaptačních opatření (akční plán zlepšování ovzduší).
|
1.1.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska výběru „správných věcí“ (výběr lze doložit například popisem a vyhodnocováním rizik, event. analýzami rizik, např. v rámci strategického plánu) včetně pravidelného vyhodnocování plánů, jejich cílů a měřitelných indikátorů? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Dobříš má zpracovaný Strategický plán rozvoje města na roky 2008 - 2028, který navazuje na zpracovaný generel rozvoje města Dobříš z let 1992-2004, který byl však tvořen odbornou metodou bez zapojení veřejnosti a zohlednění principů udržitelného rozvoje a je dál podpořen dílčími plány. Strategický plán 2008 - 2028 je tedy dlouhodobý strategický dokument města, kterým město zřetelně deklaruje svou vizi, své priority a strategické cíle a při jeho tvorbě bylo úzce spolupracováno s občany města Dobříše, místními neziskovými organizacemi, volnočasovými organizacemi, firmami, školami..... K další aktualizaci došlo v roce 2012 opět za podpory a aktivní účasti veřejnosti. Strategický plán 2008-2028
http://www.mestodobris.cz/assets/File.ashx?id_org=2796&id_dokumenty=448941
Aktualizovaný Strategický plán 2008-2028 z roku 2012
http://www.mestodobris.cz/assets/File.ashx?id_org=2796&id_dokumenty=466748 K pravidelnému vyhodnocovánív nedochází. V roce 2019 dojde k nastavení dle Metodického doporučení zpracovaného NSZM ČR - Strategické řízení a tvorba Akčního plánu rozvoje města Dobříše" tzv. Portfolio". K novému vyhodnocení a aktualizaci Strategického plánu dojde v průběhu roku 2019, kdy bude vyhlášeno výběrové řízení na toto zpracování v rámci projektu "Přívětivý a přátelský úřad města Dobříše" reg. č.: CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_058/0007379, kterým město navázalo na předešlý projekt z OPZ "Efektivní správa Zdravého města Dobříše" reg. č. CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_033/0002924.
V rámci projektu "Efektivní správa Zdravého města Dobříše" došlo k aktualizaci a zpracování "Akčního plánu rozvoje města pro roky 2019-2020" http://www.mestodobris.cz/assets/File.ashx?id_org=2796&id_dokumenty=476747. Při tvorbě územního plánu se vždy zohledňuje platná legislativa a nadřazené dokumenty, tedy i Strategický plán.
http://www.mestodobris.cz/platny-uzemni-plan/ds-25749/p1=60027
Další návazné dokumenty a plány podporující strategie města: - plán investic a plán obnovy majetku města, - rozpočet a rozpočtový výhled, - územní plán, - plán prevence kriminality města Dobříše na období 2017 - 2021, - plán odpadového hospodářství, - územně dopravní koncepce, - marketingová strategie Dobříše, - analýza volnočasových aktivit, - cyklogenerel 2009 - komunitní plán sociálních služeb regionu Dobříšsko 2008-2013
Komunitní plán zdraví a kvality života Dobříš 2018-2019
https://www.dataplan.info/cz/dobris/ocima-lidi/planovani-s-verejnosti/komunitni-plan-zdravi-a-kvality-zivota-dobris-2018-2019
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.2. Vybírá a prosazuje (schvaluje) město nejpotřebnější či nejdůležitější investice, aktivity, veřejné služby, opatření, legislativu atd., a to v optimálním rozsahu a ve smyslu zásad udržitelného rozvoje včetně pravidelného hodnocení opatření ve vztahu k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město vybírá a prosazuje (schvaluje)
nejpotřebnější či nejdůležitější investice, aktivity, veřejné služby, opatření,
legislativu atd., a to v optimálním rozsahu a ve smyslu zásad udržitelného
rozvoje:
Investice jsou realizovány na základě strategie města, rozpočtu a plánu
investičních akcí, vycházející také z databáze zásobníku projektů. Zásobník je živý dokument, který slouží především k orientaci v záměrech, které bychom chtěli v budoucnu realizovat.
Schválené strategické dokumenty, plány a koncepce jsou základem pro sestavní
pak již konkrétních investičních plánů pro jednotlivé roky. Jednotlivé aktivity jsou
posuzovány z hlediska finančních možností města a z hlediska aktuální
možnosti získání dodatečných finančních zdrojů (mimo finanční zdroje města) na
jejich realizaci.
K návodné otázce 1.1.2 – jsou
k dispozici nebo zveřejněny - plán investičních akcí a zásobník projektů?
Lze do nich nahlédnout a je u nich uvedena vazba na strategický plán a další
strategické dokumenty?
Město Dobříš má
k dispozici přehlednou tabulku projektů – projekty
v realizaci/připravované projekty/ukončené projekty/projekty v udržitelnosti.
Tato tabulka není zveřejněna. Je využívána projektovými manažery, vedoucím
finančního oddělení a vedením města. Tabulka je bez vazby na strategický plán a
další strategické dokumenty. Zohledňuje se však při přípravě rozpočtového
výhledu a dále rozpočtu na další kalendářní rok. Zkušebně město vložilo v roce 2018 několik projektů do zásobníku projektů v dataplánu NSZM ČR, ale nepracuje v tomto prostředí.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.3. Existuje provázanost strategických rozvojových dokumentů a ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.4. Existuje provázanost ostatních koncepčních dokumentů (plány jsou integrované – vzájemně provázané) včetně doložení připravenosti municipality efektivně reagovat na mimořádné situace a nové výzvy (např. klimatické změny, vnitřní a vnější migrace a podobně)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provázanost ostatních koncepčních
dokumentů existuje. Základním koncepčním dokumentem je Strategický plán udržitelného
rozvoje města Dobříš na roky 2008 - 2028 (je uveřejněn na webových stránkách města), ze kterého se odvíjí další koncepce
řešící dílčí oblasti jako: Územnědopravní koncepce města Dobříše, Plán prevence kriminality, Analýza volnočasových aktivit v městě Dobříš a okolí,....
každá nově tvořená koncepce či obdobný dokument by měl ve svém úvodu
obsahovat informaci o návaznosti na ostatní, zejm. nadřazené dokumenty
V akčním plánu rozvoje města jsou
uvedeny projekty, které se město snaží postupně realizovat dle finančních
možností města. Postupně se tyto projekty dostávají do rozpočtového výhledu a
následně do rozpočtu města Dobříše. Na akce stanovené v Plánu akcí a
v Plánu zlepšování ZM a MA 21 jsou vždy alokovány prostředky na ORG 604,
odpovídá koordinátor MA21. Vazba na akční plán však není úplně úzká (např. podpora místních podnikatelů - v rámci MA21 dochází k jejich zapojování do různých akcí a aktivit, aby se mohli prezentovat).
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.5. Byla provedena optimalizace veřejných služeb (ZŠ a MŠ, sociální služby, technické služby apod.) a úřadu tak, aby byl systém služeb efektivní a odpovídal místním podmínkám, a to včetně schopnosti reagovat na změny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Období trvání projektu: 1. 1. 2017 – 31. 12. 2018
Projekt „Efektivní správa Zdravého města
Dobříše“
Reg. č.: CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_033/0002924
Město Dobříš podalo v dubnu roku 2016
žádost o dataci na projekt, který má za cíl posílit efektivnost veřejné správy
a optimalizovat procesy a postupy ve veřejné správě, a to zejména
prostřednictvím zvyšování znalostí a dovedností pracovníků, rozvoje
politik a
strategií v oblasti lidských zdrojů a snižování administrativní zátěže
občanů i úředníků. Celkově by mělo dojít
ke zkvalitnění řízení města a Městského úřadu Dobříš a zlepšení spolupráce
s občany. Projekt je finančně podpořen v rámci Operačního programu
Zaměstnanost částkou 3 618 554 Kč, což představuje 95 % z celkových
nákladů. Realizace projektu bude trvat souvisle 24 měsíců s datem zahájení 1.
1. 2017 a ukončení 31. 12. 2018. Hlavní aktivity, které budou v rámci
projektu probíhat, jsou:
Zpracování 5 strategických dokumentů města
(Akční plán rozvoje města Dobříše, Marketingová a komunikační strategie města,
Dokument pro rozvoj volnočasových aktivit na Dobříši a v jeho okolí,
Územně dopravní koncepce (koncepce bezpečné mobility), Plán odpadového
hospodářství) Činnost spojená s vykonáváním Místní agendy 21 a
postupem ze stávající kategorie D do kategorie C Vzdělávání úředníků a sdílení dobré praxe
s okolními obcemi formou workshopů
Projekt byl úspěšně dokončen, v rámci něj vzniklo 5 strategických dokumentů, byli proškoleni zaměstnanci úřadu v různých odborných tématech (správní řád, etiketa úřadníky, zákon č. 106/1999 Sb., nový občanský zákoník, timemanagement vedoucích,..) a v neposlední řadě město získalo v roce 2018 v rámci vykonávání MA21 kategorii "C", což s sebou přineslo větší spolupráci s občany (kulaté stoly), lepší spolupráci se spolky (při akcích pořádaných městem).
Marketingová
a komunikační strategie města
http://www.mestodobris.cz/marketingova-strategie-dobrise/d-476735
Územně
dopravní koncepce
http://www.mestodobris.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_ktg=25781&n=uzemne-dopravni-koncepce-mesta-dobrise&archiv=0
Analýza
volnočasových aktivit v Dobříši a jeho okolí
http://www.mestodobris.cz/assets/File.ashx?id_org=2796&id_dokumenty=477027
Plán
odpadového hospodářství
http://www.mestodobris.cz/schvaleny-plan/d-457020/p1=60038
Akční
plán rozvoje města Dobříše
http://www.mestodobris.cz/assets/File.ashx?id_org=2796&id_dokumenty=476747
Město ke konci roku 2018 zavedlo na přepážkových agendách vyvolávací systém (chválí si referenti i občané). Hodnotící zpráva a plány zlepšování v rámci MA21 a projektu Dobříš - Zdravé město:
Plán zlepšování na rok 2018 - http://www.mestodobris.cz/rok-2018/ds-25810/archiv=0&p1=57779
Hodnotící zpráva za rok 2018 - http://www.mestodobris.cz/rok-2018/ds-25812/archiv=0&p1=57779
Plán zlepšování na rok 2019 - http://www.mestodobris.cz/rok-2019/ds-25807/archiv=0&p1=57779
Období trvání projektu: 1. 3. 2018 – 29. 2.
2020
Projekt „Přívětivý a přátelský úřad města
Dobříše“
Reg. č.: CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_058/0007379
Město Dobříš zažádalo v červnu
2017 o dotaci na projekt Přívětivý a přátelský úřad města Dobříše. Projekt byl
schválen a je financován z 95% z dotace a 5% z rozpočtu města.
Celková částka vyčleněná na projekt je přes 5,7 milionů.
Projekt
navazuje a dále rozvíjí předchozí projekt Efektivní správa Zdravého města
Dobříše, který byl také finančně podpořen prostředky EU v rámci Operačního
programu Zaměstnanost ve výši 95% celkového rozpočtu projektu.
Cílem
projektu Přívětivý a přátelský úřad (registr. č.
CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_058/0007379) je dále rozvíjet a ukotvovat efektivnost
veřejné správy, zjednodušit komunikaci a procesy napříč úřadem i směrem k
občanům, profesionalizovat veřejnou správu prostřednictvím zvyšování znalostí a
dovedností jejich pracovníků. Projekt bude realizován v průběhu 24
měsíců s datem zahájení 1. 3. 2018.
Hlavními aktivitami projektu
jsou:
pokračování
v aktivitách a činnostech v rámci místní Agendy 21 (MA21),
udržení a postup v dosažené kategorii C – tato oblast zahrnuje především
komunikaci s občany, kulaté stoly, místní fóra, kampaně atd.
Jde o 4 školení:
GDPR v praxi na úřadě – na základě vytvořené koncepce budou
zaměstnanci proškoleni (2 dny – 16 hodin) - v červnu 2018 proběhlo školení pro zaměstnance úřadu
Veřejné zakázky, výběrová řízení,
zákon o veřejných zakázkách (1 den – 8 hodin)
Software a veřejné zakázky - navazuje na pořízení sw na VZ (3
dny – 24 hodin)
Aktualizované dokumenty v čase –
legislativní změny (2
x 3 hod. blok)
3 Workshopy pro starosty okolních obcí
– na téma GDPR
pořízení
softwaru za účelem zjednodušení administrace a realizace – zadávání a
vyhodnocování veřejných zakázek zavedením principů projektového řízení
Výsledky
projektu budou přínosné nejen pro zaměstnance města Dobříše, ale také pro
občany našeho města i v celé ORP Dobříš
Veškeré aktivity k naplnění projektu intenzivně probíhají a vesměs jsou ve fázi rozpracovanosti.
|
-
ANO
Dochází k hodnocení v rámci MA21 - Hodnotící zprávy za příslušný rok a stanovení plánu zlepšování v rámci MA21.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.6. Existuje provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Kromě rozpočtového výhledu se pravidelně konají porady vedení a vedoucích odborů k projektovým záměrům a investičním akcím. Je vytvořen zásobník projektů, dle kterého se realizují investiční akce a projekty. Město Dobříš zpracovává každoročně rozpočtový výhled s výhledem na tři roky dle Zákona o rozpočtových pravidel. Město vychází se Strategického plánu, dále akčního plánu a aktuálních podnětů občanů, vyplývajících z kulatých stolů. Realizace větších investičních akcí je koordinována v návaznosti na dotační možnosti.
K návodné otázce 1.1.6. – je
v rozpočtu či rozpočtovém výhledu přímá vazba (odkaz) rozvojových investic
a dalších ekonomických aktivit na strategické dokumenty?
Přímo v tabulkách k rozpočtu a střednědobému výhledu odkazy
neuvádíme, ale komentujeme v důvodové zprávě k těmto dokumentům.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.7. Existuje provázanost provozního rozpočtu a výhledu s činnostmi obsaženými ve schválených rozvojových dokumentech? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provozní rozpočet je provázán s rozpočtovým výhledem a rozvojovými dokumenty a aktualizace je prováděna s ohledem na možné dotační možnosti a podněty občanů.
K návodné otázce 1.1.7 – je
v rozpočtu či rozpočtovém výhledu přímá vazba (odkaz) rozvojových investic
a dalších ekonomických aktivit na strategické dokumenty?
Přímo v tabulkách k rozpočtu a střednědobému výhledu odkazy
neuvádíme, ale komentujeme v důvodové zprávě k těmto dokumentům.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží co nejvíce zefektivňovat komunikaci jak s občany, tak s podřízeními organizacemi. Vnímá občana jako klienta a chce v rámci možností (umístění a uspořádání budov) dopřát klientovi příjemné prostředí a kvalitní služby. Úřad se snaží chovat ekologicky a v rámci osvěty také takto působit ve městě na občany různými akcemi (společný úklid - Den Země, Ukliďme Česko).
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Organizace
průběžně optimalizuje a zvyšuje kvalitu procesů při poskytování veřejných
služeb – interně, ale zejména ve vztahu k občanům a dalším klientům,
v přístupu k nim a nabídce srozumitelného postupu při vyřizování
jednotlivých služeb/potřeb cílových skupin. Z nástrojů řízení a zvyšování
kvality dlouhodobě využívá benchmarkingu.
Má
zavedeno finanční řízení dle platných předpisů, nemá nastavena pravidla pro
(ne)zadlužování města ani interní limitní hodnotu zadlužení (např. vnitřní
ukazatel dluhové služby), uvažuje však o zpracování Střednědobého výhledu
rozpočtu města s analýzou financí a ratingem, který stanoví finanční možnosti
města min. na 5 let, včetně stropu bezpečného zadlužení.
V roce
2018 zavedlo systém zpětné vazby k činnosti úřadu – dotazníkovou anketu
Spokojený občan úřadu, z níž byla návratnost cca 30 dotazníků.
V současné době není anketa realizována.
Z hlediska
nastavení systémů interní komunikace využívá standardní způsoby, které mají
potenciál dostatečného přenosu informací, ukládání a kontroly úkolů. Ve vztahu
k zřízeným/založeným organizacím má město rezervy v osobní komunikaci
s nimi.
V oblasti úspor energií, ekologizace, předcházení vzniku
odpadům či společenské odpovědnosti má zavedeny základní opatření, bez
sjednocení do celkové koncepce.
Není vyplněn indikátor 1.2.C Výkonnost a
kvalita, tento indikátor není pro města v kategorii C povinný, nicméně
organizace naplňuje obsahový požadavek tohoto indikátoru a neměl by být problém
pro příští hodnocení jej splnit.
|
1.2.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska provádění, a to včetně přístupu města k zásadám zdravého finančního řízení (provozní přebytek, systém vnitřní kontroly – 3E, využívání příležitostí a snižování rizik atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Významným nástrojem pro zlepšování výkonnosti a efektivnosti úřadu spolu se zlepšením kvality poskytovaných služeb občanům jsou různé metody řízení kvality. Město bylo v minulosti zapojeno do CAF. Dlouhodobě je v tzv. Benchmarkingové iniciativě, což umožňuje se porovnat s ostatními municipalitami
a sledovat náklady na realizaci agendy MěÚ s cílem zvyšovat jeho efektivnost. Od roku 2008 je město zapojeno do projektu Dobříš - Zdravé město a místní Agenda 21. V roce 2017 získalo ocenění Přívětivý úřad.
značným vývojem prošlo místní měsíční periodikum "Dobříšské listy", které začaly být vydávány od roku 1992 a které informují o dění ve městě, o práci
radnice a městského úřadu. významným krokem k informovanosti a
otevřenosti MěÚ přispělo také zveřejňování podkladů (od 2015) pro rozhovodání v
zastupitelstvu města v předstihu na webových stránkách města (dříve byly
podklady zasílány jen členům ZM) a on-line přenosy z jednání zastupitelstva města. v roce 2015/2016 došlo k vytvoření nových
webových stránkách města, které přispěly k lepší prezentaci informací a
zkvalitnění uživatelského rozhraní. městský úřad poskytuje v rámci řady
projektů školení pro zaměstnance, nad rámec povinných školení ze zákona, ke
zvyšování klíčových kompetencí - projekt z OPZ "Efektivní správa Zdravého města Dobříš" a návazný projekt "Přívětivý a přátelský úřad města Dobříše". město má dlouhodobě zřízenu pozici
interního auditora, který provádí kontrolu procesů a jejich souladu se zákonem,
jak na MěÚ, tak u příspěvkových organizací města.
město je dlouhodobě zapojeno do programu Místní Agenda 21 - postup dle
metodiky MŽP. V roce 2018 se město po 6 letech vrátilo do kategorie "C", kterou usiluje v roce 2019 obhájit. Zásady zdravého finančního řízení:
provozní
přebytek- ano
systém vnitřní kontroly – 3E, ano je nastaven, dodržování
zásad 3E je odpovědností vedoucích odborů, kontrolu provádí odpovědný referent městského úřadu
využívání příležitostí a snižování rizik – je funkční.
Procesy zvyšující kvalitu:
Hlášení
závad
https://hlaseni.tmapy.cz/#540111
Výsadba
a úprava zeleně
https://hlaseni.tmapy.cz/#1000013
Mobilní
rozhlas
http://dobris.hlasenirozhlasu.cz/
Aktuální
uzavírky a omezení v dopravě
http://mestodobris.cz/aktualni-uzavirky-v-dobrisi-omezeni-v-doprave/ds-25443/p1=60848
Životní situace a procesní karty http://mestodobris.cz/zivotni-situace/ds-25201/p1=57726
|
-
-
Ano
Webové stránky města www.mestodobris.cz, facebook města, Dobříšské listy, mobilní rozhlas, rozhlas, vývěsní a plakátovací plochy
-
Ano
Městský úřad a organizace zřizované městem jsou vybaveny nádobami na tříděný odpad. Dochází k zateplování budov základních a mateřských škol.
-
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.2. Existují přiměřená vnitřní pravidla pro zadlužování města a jsou tato pravidla dodržována? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Vnitřní pravidla úřad nemá nastaven a odvíjí se od pravidel nastavených státem.
Pravidla pro (ne)zadlužování Ano, uvažujeme o
zpracování Střednědobého výhledu rozpočtu města s analýzou financí a ratingem,
který stanoví finanční možnosti města min. na 5 let, včetně stropu bezpečného
zadlužení.
Efektivní systém finančního
řízení Přímo dokument Strategie efektivního
hospodaření město nemá zpracovaný, ale systém je zaveden a nastaven pomocí
vnitřních směrnic a pokynů.
Hodnoty zadlužení města
s analýzou jeho trendu a jeho efektivní řízení nad rámec běžného
závěrečného účtu sledujeme a vyhodnocujeme
průběžně, podrobné údaje jsou zveřejněny v rámci závěrečného účtu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.3. Lze na konkrétních aktivitách a činnostech prokázat orientaci úřadu a jeho organizací na občana a jeho oprávněné potřeby (otevírací doba, dostupnost …)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Vybrané konkrétní aktivity a činnosti
prokazující orientaci úřadu a jeho organizací na občana a jeho oprávněné
potřeby:
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.4. Prokazuje městský úřad a klíčové organizace města při běžném chodu výkonnost a kvalitu (např. pomocí zlepšujícího se trendu nebo pomocí benchmarkingu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Dobříš je zapojeno do benchmarkingové iniciativy a postupuje a řídí se metodou hodnocení kvality MA21. V roce 2017 získalo ocenění Přívětivý úřad. Opatření zavedená pro zlepšování služeb:
Vyvolávací systému
V srpnu 2018 byl do zkušebního provozu uveden vyvolávací systém na přepážkových agendách (matrika, pokladna, občanské průkazy, cestovní pasy, evidence řidičů a registr vozidel, místní poplatky,...). V průběhu 156 úředních dní (od 1. 8. 2018 - 30. 6. 2019) bylo na Městském úřadu Dobříš odbaveno celkem 28 592 občanů a klientů. Průměrná čekací doba na odbavení je 6 a půl minuty a stejně dlouhá je i průměrná doba obsluhy na přepážce. Tyto přesné údaje známe právě díky vyvolávacímu (pořadníkovému) systému, jehož data úřad průběžně vyhodnocuje pro další zlepšení a zrychlení obsluhy.
Zlepšení pracovních podmínek pro zaměstnance úřadu a naše klienty Město Dobříš postupně vybavuje své úřední prostory klimatizací již od roku 2004. V loňském roce byly pořízeny klimatizační přístroje v hodnotě 2,7 mil včetně DPH, a to nejen do kanceláří úřadu, ale také do objektů 1. ZŠ a 5. MŠ.
Mobilní rozhlas
http://dobris.hlasenirozhlasu.cz/ . Do systému je zapojeno cca 500 občanů. Cyklicky dochází ke kampani nabízející tuto službu.
Navigační systému úřadu v roce 2018 byl zpracován nový navigační tabulový systému v rámci úřadu a také byly zpracovány 3 mapy umístěné na Mírovém náměstí, kde úřad a jeho budovy sídlí, a to pro lepší orientaci klientů mezi budovami a jejich agendami.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město monitoruje kvalitu podle několika ukazatelů, aby mohlo pružně reagovat na změny, které přicházejí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.5. Jsou zavedeny efektivní způsoby komunikace v rámci samosprávy, úřadu a organizací řízených městem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Jednání rady a zastupitelstva města probíhají dle schváleného harmonogramu. Rada města jedná 1x14 dní. Materiály pro radu města jsou zpracovány prostřednictvím modulu Usnesení (Ginis), které jsou jim v předstihu zasílány k prostudování do tzv. chráněných dokumentů. Jedná je neveřejné (7 radních + tajemník). Po jednání RM následuje porada vedoucích odborů a oddělení, kde jsou tajemníkem prezentovány výstupy k jednotlivým předloženým bodům na jednání RM. Výstupem z jednání RM je zápis, který je v anonymizované podobě zveřejněn na webu města. Rada města má své komise - zápisy jsou předkládány starostovi města a následně projednány v rámci RM.
Zastupitelstvo města - 6 - 7 jednání v rámci 1 kalendář ního roku.Program jednání zastupitelstva je sestavován ve spolupráci s vedoucími odborů. Materiály jsou zpracovávány prostřednictvím modulu Usnesení (Ginis), zastupitelům předkládány do tzv. chráněných dokumentů, v anonymizované podobě zveřejněny pro občany na web města. Jednání ZM jsou přenášeny On-line. Zápis je zveřejněn na webu města. Zápisy z výborů se pravidelně projednávají na jednání ZM Každý týden jsou porady vedoucích odborů/oddělení s tajemníkem a vedením úřadu (vytvářeny zápisy - dostupné všem zaměstnancům na tzv. Intranetu). Dále jsou interní porady v rámci jednotlivých odborů/oddělení, dle nastavení vedoucího odboru. V roce 2018 zprovozněn - úkolovník.
Komunikace mezi orgány města a zřízeními organizacemi probíhá vesměs elektronickou formou. Rada města je zvána na valné hromady městských organizacích (VHS Dobříš, spol. s r. o., Dokas Dobříš, s. r. o., Středisko zdraví, s. r. o.) Rada města přijímá k žádostem městských organizací usnesení, o kterých jsou vyrozuměni písemnou formou.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.6. Chová se úřad a organizace města ekologicky? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Budovy městského úřadu mají zavedení systém třídění odpadů. Úřad se také věnuje ekologické výchově občanů, a to především v rámci projektu Zdravé město a MA21 (Den Země). V roce 2019 se město připojí ke kampani Ukliďme svět-Ukliďme Česko. Také na akcích město podporuje třídění prostřednictvím separace vzniklého odpadu. Město nemá zavedenou interní enviromentální strategii a principy společenské odpovědnosti. Ani nevyužívá možnosti sociálně odpovědného veřejného zadávání.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.7. Přijímá úřad a organizace města opatření proti nehospodárnému zacházení se zdroji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dochází k zateplování budov, výměně oken, oprava střechy ZŠ/MŠ. - třídění odpadu, - renovace tonerů, - zveřejňování veřejných zakázek na profilu zadavatele Výše uvedené činnosti jsou nastaveny v rámci úřadu a provádějí se systematicky.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Dobříš je již od roku 2008 členem NSZM ČR a realizuje principy MA21. V roce 2018 se městu podařilo nastavit "kulaté stoly" či veřejná projednávání s občany a znovu od roku 2012 se dostat do kategorie C v MA21. V rámci pořádání akcí pro veřejnost se utváření partnerství se spolky a neziskovými organizacemi, které zde ve městě působí. Komunikace je dle trendu dnešní doby - elektronická, ale také přizpůsobena i občanům, kteří nemají k elektronické komunikaci přístup nebo kladný vztah.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Organizace provádí dílčí plánování
s veřejností, byť v roce 2019 žádné nedoložila. Pro informování
veřejnosti zveřejňuje výroční zprávy v dílčích oblastech, nad rámec
zákonných povinností např. hodnotící zprávy ZM a MA21, nicméně souhrnnější
report pro občany není k dispozici.
Stížnosti, petice a podněty o občanů jsou
projednávány v souladu s platnou legislativou, byla přijata
komplexnější vnitřní směrnice pro jejich vyřizování, nicméně není prováděna
systémovější analýza k jejich vyhodnocování jako celku.
Pro
informovanost o aktivitách města i zřízených/založených organizacích by bylo
vhodné na webu města vytvořit samostatnou podstránku, která by mohla sloužit
jako rozcestník na jejich jednotlivé weby.
Z hlediska
komunikace s veřejností jsou definovány jednotlivé typy komunit (skupin
obyvatelstva) a k nim přiřazeny optimální způsoby a kanály komunikace.
Není
popsán důvod a způsob výběru pro uzavřená partnerství města s dalšími
subjekty, jejich segmentace dle typu nebo oboru spolupráce a přínosy těchto
partnerství, jejich vyhodnocování a nastavení případných změn.
|
1.3.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ (viz obrázek)z hlediska správné komunikace? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Dobříš je členem NSZM ČR od roku 2008, kdy i v tomto roce přijalo tzv. deklaraci k projektu Dobříš - Zdravé město a místní Agenda. Komunikace s veřejností byla tímto nastavena formou veřejných projednáních, kulatých stolů, veřejných fór a různých setkání v rámci uspořádaných kampaní. V rámci časového horizontu došlo v průběhu těcho let i k vypuštění některých těchto technik komunikace s veřejností. K opětovnému nastartování došlo v roce 2017 a to formou 5 tematických kulatých stolů. Aktivity probíhali v roce 2018 2 kulaté stoly a 7. 2. 2018 uspořádání Veřejného fóra. Do budoucna uvažujeme i o získávání podnětů od občanů např. na místních regionálních trzích - např. formou různých dotazníků, návrhů na "drobná" zlepšení ve městě pro různé skupiny obyvatelstva. Město se snaží poskytovat informace občanům v co nejširší míře: www.mestodobris.cz - webové stránky města - procesní karty životních situaci facebook města, rozhlas, aplikace mobilní rozhlas, elektronická venkovní úřední deska, pravidelný měsíčník Dobříšské listy v listinné i elektronické podobě.
|
-
Ano
Kulaté stoly a veřejné fórum 7. 2. 2018
-
Ano
Příkladem partnerství může být již 11. ročník akce Týden Země (zapojení škol, neziskových organizací, spolků,...)
-
Ano, kritéria v rámci MA21 jsou plněna pro kategorii "C".
-
-
Ano
Máme vloženo pro splnění kategorie "C" v databázi Cenia.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.2. Provádí úřad a organizace města veřejná projednávání (či obdobné formy) při všech |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
-
-
Ano
Finanční podpora vyplynula z veřejného fóra, kdy město podpořila rekonstrukci "skateparku", který byl jednou z 10 priorit v rámci fóra. Splnění kritéria doloženo v databázi.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.3. Zveřejňuje město a jeho organizace pravidelně výroční zprávu (nebo obdobnou zprávu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.4. Existuje analýza stížností nebo podnětů od občanů, jsou přijímána opatření k jejich řešení? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veškeré písemnosti úřadu eviduje spisová služba. Podněty občanů mohou být podávány i přes "Hlášení závad" - aplikace na webu města. Úřad má z roku 2006 "Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností" Analýza stížností není zpracována. Stížnosti se evidují a zpracovávají dle vnitřního předpisu.
1.3.4: Stížnosti, petice a další podání, jakož i žádosti o
informace jsou evidovány v samostatných evidencích, které se za uplynulý
kalendářní rok uzavírají a vyhodnocují. Sledovány jsou agendy, ve kterých jsou
stížnosti či žádosti o informace nejvíce podávány, na základě čehož tajemník
úřadu prověřuje, zda nejde o systémovou chybu (samozřejmě pokud jsou stížnosti
vyhodnoceny alespoň jako částečně důvodné). Stávající směrnice z roku
2006, i když nebyl zaznamenán žádný problém s její aplikací, bude během
roku 2019 nahrazena novou, komplexnější směrnicí.
Systémovým opatřením, které bylo po nástupu nového tajemníka
realizováno, je příprava převedení gesce za vyřizování stížností a žádostí o
informace z jednotlivých odborů na oddělení tajemníka, díky čemuž bude
centralizována nejen agenda samotná, ale i zefektivnění postupů při vyřizování,
neboť formální a zákonné požadavky bude garantovat určený pracovník, nikoli
všichni vedoucí či vyřizující referenti.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.5. Lze o úřadu a organizacích města říci, že jsou transparentní a informace jsou dostupné? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Rada i zastupitelstvo města i výbory a komise mají schválen jednací řád. Usnesení formou zápisů z RM a ZM jsou zveřejňována na webových stránkách města (zvukový záznam je pořizován pouze a vždy jen z jednání zastupitelstva města). Jednání zastupitelstva jsou veřejná a jsou přenášena on-line Město vyvěšuje na své webové stránky: rozpočty a závěrečné účty města, územně plánovací dokumentace, koncepce a strategie a analýzy (např. marketingová koncepce, územnědopravní koncepce, analýza volnočasových aktivit).
|
-
Ano, kritéria v rámci MA21 jsou plněna pro kategorii "C".
-
-
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.6. Přijímá úřad a jeho organizace opatření pro snížení rizik korupce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městský úřad provádí průzkum trhu či výběrové řízení při každém nákupu zboží nebo služeb. Vždy jsou prověřeny nejméně 3 nabídky. Při zakázkách s vyšším finančním objemem jsou poptávky zveřejňovány. Veřejné zakázky dle zákona č. 134/2016 Sb., v pozdějším znění.
Dle novely zákona o veřejných zakázkách město používá "Profil zadavatele". V souladu se zákonem město zveřejňuje své smlouvy, jakmile jejich finanční objem přesahuje 50 tis. Kč bez DPH do registru smluv. Veškeré podepisování faktur či smluv prochází tzv. kolečkem, kdy se podepisují vedoucí odboru, správce rozpočtu, tajemník, starosta (schvalovací hierarchie). Město uvažuje o zavedení rozklikávacího rozpočtu. Někteří zaměstnanci také prošli školením - snížení rizik korupce.
1.3.6: Samostatnou kapitolou je úprava zadávání veřejných
zakázek malého rozsahu. V duchu zásady transparentnosti jsou zveřejňovány
na webu města výzvy k předložení nabídek u zakázek s předpokládanou
hodnotou od 200.000 Kč bez DPH.
Dále se v rámci transparentnosti a předcházení korupčním
rizikům, resp. vytváření korupčního prostředí, zveřejňují nad rámec zákona
nejen zápisy a usnesení ze zasedání ZM a schůzí RM, ale i podklady (v případě
ZM dokonce před jednáním, kdy tak mají občané a veřejnost možnost se předem
seznámit s navrženými body programu).
Rovněž na poradách vedoucích je občas tajemníkem úřadu proškolena
oblast korupce, etiky a morálky apod.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.7. Jsou popsány a optimalizovány komunikační kanály s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město má zřízenou pozici tisková mluvčí nebo starostka města komunikuje s médii. Tiskové konference se v roce 2018 pořádaly s frekvencí cca 1x za měsíc. Webové stránky města obsahují aktuality (připravované akce, uzávěrky, opravy, oznámení pro občany). Facebook města je dalším zdrojem komunikace. Kalendář akcí je na webu města průběžně doplňován a aktualizován. Počátkem roku je vydáván tištěný kalendář akcí na celý rok. Město Dobříš vydává 1 x měsíčně Dobříšské listy (listinná a elektronická podoba), které jsou k dispozici na obvyklých výdejních místech zdarma. Město má funkční rozhlas a také využívá aplikaci mobilní rozhlas (není očekávaný zájem). Komunikace s jednotlivými skupinami obyvatelstva Facebook - cílová skupina mládež, mladé rodiny Dobříšské listy, plakáty na vývěsních plochách, rozhlas - starší generace Školy, školky, obce ORP - e-mail, plakáty Úřad, zastupitelé - e-mail Občany navštěvována místa - Středisko zdraví, dětská herna, tělocvična, kavárna - plakáty, letáčky
Zpětná vazba se prověřuje pouze u akcí - účast na základě pozvánky, či reakcí adresáta - odpověď na mail.
|
-
Ano, kritéria v rámci MA21 jsou plněna pro kategorii "C".
-
-
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Snažíme se, aby byly informace dostupné pro všechny věkové generace, jak v listinné, tak v elektronické podobě.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.8. Jsou vytvářena vhodná partnerství? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Partnerství je vytvářeno prostřednictvím zapojení občanů, NNO, zástupců ZŠ a MŠ, podnikatelů do komisí RM k řešení jednotlivých témat. Město je členem: Národní sítě Zdravých měst ČR od roku 2008. Svazku obcí Dobříšska a Novoknínska Svaz měst a obcí ČR
Partnerská města: Tonnerre - Francie - dochází k návštěvám (výměnné pobytové stáže studentů Gymnázia Karla Čapka) vedení měst Geldrop - Mierlo - Holandsko
Partnerství jsou uzavřena na jednotlivé akce v rámci MA21, a to pouze v rámci domluvy či e-mailu (SDH, Sokol Dobříš, Orel Dobříš, Obchodní středisko Bedřich, s. r. o., Rodinné centrum Dobříšek). Tito partneři jsou oslovováni dle své činnosti a možnosti spolupráce (Zažít město jinak 14. 9. , Dobří(š) v pohybu 5. - 14. 9. - sportovní akce, Zdravá a aktivní Dobříš 2. 10. )
Sportovní akademie Dobříš - uzavření smlouvy - organizátor Běhu města Dobříše 15. 9. 2019
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.9. Lze na konkrétních případech prokázat synergické efekty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město zavedlo v roce 2018 vlastní anketu "Spokojený občan úřadu" zjišťující spokojenost "odbavení" na úřadu. Nemá zaveden a uplatňován systém pravidelného zjišťování spokojenosti obyvatel města a další veřejnosti, ani jiný systém místních nebo standardizovaných indikátorů. Není proto relevantní ani vyhodnocování výstupů spokojenosti, potřeb a zavádění zlepšovacích opatření.
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město zavedlo v roce 2018 vlastní anketu
„Spokojený občan úřadu“, zjišťující spokojenost „odbavení“ na úřadu. V roce
2018 rovněž realizovalo Pocitovou mapu města, z níž lze odvodit určitou
dílčí zpětnou vazbu od občanů v dílčích otázkách. Nemá zaveden a uplatňován
systém pravidelného zjišťování spokojenosti obyvatel města a další veřejnosti,
ani jiný systém místních nebo standardizovaných indikátorů. Z uvedených
dílčích šetření nebyla provedena analýza potřeb, neproběhlo projednání výstupů
orgány samosprávy ani nebyla doložena žádná opatření, vzešlá z těchto
šetření.
V důsledku toho nebylo možné naplnit
indikátor 1.4.A Šetření spokojenosti občanů.
Dílčí zjišťování může sloužit pro naplňování
dílčích záměrů města, ale nedá relevantní obraz vnímání všech skupin obyvatel,
příp. dalších osob průřezově všemi tématy činnosti města (a oblastí UR).
Podmínkou
pro příští období v této oblasti auditu UR je tedy připravit a provést
systémové šetření spokojenosti/vnímání obyvatel města a dalších relevantních
cílových skupin v celém spektru života ve městě. Nemusí se nutně jednat o
mezinárodně standardizované indikátory, i když jejich využití umožňuje
porovnání stavu vnímání města očima obyvatel se srovnatelnými městy v ČR i
v evropském kontextu.
|
1.4.1. Existuje metodika šetření spokojenosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.2. Jsou s výsledky seznamováni zastupitelé a veřejnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.3. Lze doložit trend v hodnocení spokojenosti případně srovnání s jinými městy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Nelze doložit srovnání s jinými městy.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.4. Je provedena analýza výsledků, a to zejména v případě negativního trendu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.5. Přijímají se opatření na základě provedení šetření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|