Hledat
Search
Audity Informačního systému místní Agendy 21
   Login

Jihlava - 2023

Kategorie : A
Stav auditu Platný audit
Hodnocení Auditu k tématu Uspokojivý stav tématu z hlediska principů udržitelného rozvoje - bez podmínek
Oponent Ivo Bělonohý
Konzultant Jana Uchytilová
Zuzana Drhová
Koordinátor Jarmila Jakoubková Jihlava

OPONENTURA

1A – Správa věcí veřejných

1) Formální hodnocení Auditu udržitelného rozvoje

OTÁZKAHODNOCENÍ
Existují připomínky a náměty k přehlednosti a srozumitelnosti Auditu UR?
Vyjádření auditora
Ne

Město Jihlava pro Audit UR použilo předepsaný formulář. Audit je v oblasti 1.A Veřejná správa - oblasti 1.1. až 1.4. úplný, z větší části přehledný a srozumitelný. Bez připomínek, všechny otázky či připomínky byly vyřešeny při elektronické komunikaci, dále při hodnocení na místě a následně po něm.

Je Audit UR kompletní, dává odpověď na všechny návodné otázky?
Vyjádření auditora
Ano

Audit je v oblasti 1.A Veřejná správa - oblasti 1.1. až 1.3. úplný, všechny oblasti i návodné otázky jsou zodpovězeny popisem, indikátory včetně jejich hodnot, sebehodnocením známkou i stručným textem. V podoblasti 1.4. schází podrobnější popis, případně odkaz na vyhodnocení jednotlivých šetření spokojenosti a anket a z nich vyplývající zavedená zlepšovací opatření.

Město ve svém sebehodnocení využilo možnost použití odkazů na dokumenty města, přístupné jednoduchým prokliknutím, případně vložením do přílohy k auditu. 

Využívá Audit UR povinné a doporučené indikátory?
Vyjádření auditora
Ano

Ke všem (až na výjimky) jednotlivým indikátorům jsou uvedeny důkazy nebo odkazy (webové linky) na ně a hodnoty výstupů. Za podoblasti 1.1 až 1.4 bez připomínek.

2) Vyhodnocení stavu sledovaných oblastí udržitelného rozvoje

Rekapitulace auditu UR
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVUSEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITYHODNOCENI OPONENTA
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1 Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
Oblast 1.1
Hodnoceni:
2
Velmi dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Statutární město Jihlava plánuje a řeší nejdůležitější aktivity a veřejné služby v souladu se strategickými dokumenty a v návaznosti na rozpočet města a rozpočtový výhled. Plnění strategií je pravidelně vyhodnocováno prostřednictvím měřitelných indikátorů. Realizace strategie je v souladu s principy udržitelného rozvoje. Je nastaven systém naplňování, průběžného sledování a hodnocení výstupů naplňování koncepcí.

Zastupitelstvo města Jihlavy na zasedání dne 14.2.2023 schválilo nový Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy na roky 2023-2032  Strategie Jihlava 2032 je rámcovým dokumentem, který stanovuje základní směry udržitelného rozvoje města, akční plán bude zpracován do 30.6.2023. Město rozvíjí projektové řízení a jeho propojování se strategickým řízením prostřednictvím akční skupiny udržitelnosti. Během tvorby strategického plánu se město zapojilo do pilotní sítě URBACT III Global goals for cities, která je zaměřená na přenesení cílů udržitelného rozvoje na úroveň měst.

Během analytických prací při tvorbě nového strategického plánu byly rovněž klíčové sektorové dokumenty zhodnoceny z hlediska udržitelnosti.

V případě potřeby optimalizace veřejných služeb a zefektivnění procesů jsou prováděny odpovídající organizační změny.

Oblast 1.1
Hodnoceni:
2
Velmi dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Neshledán rozdíl s hodnocením města.

Pečlivě a přehledně zpracovaná část auditu, která je vzorovým příkladem dobré praxe pro ostatní municipality (nejen v ČR).

Nadstandardní rozsah zásadních strategických dokumentů a indikátorů jejich plnění. Podoblast provázanosti investic se schválenými rozvojovými dokumenty vykazuje prvky excelence v oblasti plánování, monitoringu i sledování této provázanosti. 

Celkové hodnoceni oblasti:
1.2 Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
Oblast 1.2
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Statutární město Jihlava má zpracovány nástroje pro finanční řízení v souladu se zákonnými předpisy, hodnotí finanční stabilitu města, hodnotí zadluženost města. Město Jihlava je finančně stabilní, což je potvrzeno rovněž iRatingem. Má nastavený řídící a kontrolní systém v souladu se zákonem o finanční kontrole. Společnosti města jsou řízeny a hodnoceny prostřednictvím projektu Jednotné řízení zřízených a založených organizací.  Město má zavedeny tři metody kvality. Město neustále zlepšuje  služby občanům, získalo celou řadu ocenění. V roce 2022 byla zastupitelstvem města schválena Adaptační strategii. Procesy a činnosti jsou realizovány v souladu s principy 3E. Město přijalo řadu opatření k zajištění hospodárného využívání energií.

Oblast 1.2
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Neshledán rozdíl s hodnocením města.

Kvalitně a podrobně zpracovaná část auditu, ale zejména vlastní činnost města v dané podoblasti.

Město má zavedeno zdravé finanční řízení, neustále zlepšuje svoje služby, naplňuje principy transparentní veřejné správy jako služby svým klientům, nastavuje podmínky pro trvalé zlepšování prostředí pro život z hlediska environmentálního, společenského i ekonomického chování.

Do určité míry rizikovou oblastí jsou častější personální změny v rámci magistrátu města na pozicích strategických řízení a dílčích sektorech, naplňujících principy UR, např. koordinátor MA21, energetik, ekolog, manažer strategie, manažer participace (informace o stavu ze srpna 2023). Tyto pracovní pozice jsou naopak velmi zajímavé a potřebné a přejeme jejich brzké obsazení kvalitními odborníky.

Celkové hodnoceni oblasti:
1.3 Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
Oblast 1.3
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Statutární město Jihlava a jeho organizace mají dostupné informace na webových stránkách, jsou nastaveny a zlepšovány komunikační kanály s veřejností, občané města jsou zváni na veřejná projednávání a workshopy při řešení důležitých projektů. Novinkou je Informační portál pro obce, který nabízí přehledné informace ohledně komunikace s magistrátem a další náležitosti, jak vyřídit agendu spojenou s veřejnou správou. Město se zabývá veškerými stížnostmi a podněty občanů. V souladu se zákonem je uveřejňován Závěrečný účet statutárního města Jihlavy, zřízené a založené organizace uveřejňují výroční zprávy. Od 1.1.2020 je v platnosti Etický kodex Magistrátu města Jihlavy a s účinností od 17.12.2021 má úřad vydaný vnitřní předpis Ochrana oznamovatelů protiprávního jednání. Integrované strategie, jejichž nositelem je město, jsou realizovány na partnerském principu. 

Oblast 1.3
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
0
Stabilní

Hodnocení trendu je o stupeň nižší oproti sebehodnocení města.

Některé části této podoblasti jsou velmi silnou stránkou auditu UR města.

Město velmi uspokojivě pracuje s principy participace a veřejného projednávání, rozvíjí nové formy elektronické komunikace, identifikuje jednotlivé zainteresované strany a partnery.

Poněkud překvapivé je zpracování webových stran města, kde je udržitelný rozvoj spolu s místní Agendou 21 zařazen do podstránky Volný čas.

Přetrvává doporučení zvážit zpracování souhrnné výroční zprávy města, která by srozumitelně a pro laickou veřejnost agregovala hlavní výstupy ze závěrečného účtu města, z výročních zpráv organizací města a další základní informace, např. o naplňování strategických dokumentů, o realizaci MA21 a udržitelného rozvoje apod. 

Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
Oblast 1.4
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Z průzkumu provedeného ve spolupráci s VŠPJ vyplývá, že v porovnání s výsledky v roce 2018 došlo ke stagnaci a u některých otázek k mírnému zhoršení hodnocení u všech otázek. Jedním z důvodů může být i zhoršení klimatu ve společnosti, které se promítá do jednání občanů a jejich obavy z dlouhotrvající pandemie se mohly projevit i v horším hodnocení situace. Na toto šetření naváže další na jaře 2023.

Úřad se také zabýval průzkumem spokojenosti občanů týkající se orientace po úřadě, s výstupy je dále pracováno.

Do přípravy a zpracování strategického plánu byla zapojena široká a odborná veřejnost, instituce a firmy. Výsledky jsou zveřejněny na webových stránkách města.




Oblast 1.4
Hodnoceni:
0
Uspokojivá
Trend:
0
Stabilní

Hodnocení výsledků i trendu je o stupeň nižší oproti sebehodnocení města.

Zjišťování spokojenosti obyvatel města s činností úřadu města - magistrátu má Jihlava zakotveno velmi systematicky a může být vzorem pro jiné municipality.

Obecné šetření spokojenosti obyvatel města a dalších osob či subjektů s kvalitou života ve městě má od posledního auditu UR v roce 2020 mírný propad a s výjimkou antropologicko-sociologického výzkumu z roku 2020 bude třeba se v následujícím období zaměřit na podrobnější zjišťování stavu. I když město podobné šetření realizovalo v roce 2019 a následně při tvorbě SP realizovalo jiné, trend nelze zcela zachytit, bylo by proto vhodné okomentovat v dílčích otázkách práci s výsledky.

Přetrvává doporučení systematicky zpracovávat soubor opatření na základě výstupů z šetření spokojenosti a místních indikátorů UR, který by sloužil jako vstup do akčních plánů, rozpočtu apod. 

Celkové hodnocení oponenta k tématu udržitelného rozvoje
VNITŘNÍ PODMINKY
Silné stránky

·       Město má výborně propracovaný systém strategií a plánování na strategické úrovni (SPRM, IPRÚ, ITI, ÚP) i na nižší úrovni (výčet několika desítek rozvojových dokumentů), který umožňuje postihnout všechny problémy, rizika i oblasti UR.

·       Rozsáhlý a sofistikovaný systém řízení města a jeho úřadu.

·       Aktivní zapojení zástupců  samosprávy a týmová práce zaměstnanců města v horizontální i vertikální linii

·       Odborně zdatný a silný aparát strategického plánování

·       Prověřený silný systém pro komunikaci a zapojování veřejnosti, využívání moderních IT pro komunikaci problémů a záměrů města s veřejností

·      Politická podpora udržitelného chování

VNITŘNÍ PODMINKY
Slabé stránky

·       Ještě pokračující, byť již v menším rozsahu rezervy v oblasti energetického managementu města a jím zřízených a založených organizací

·      Potřeba získání podpory pro systematické a komplexní zjišťování potřeb a spokojenosti obyvatel města, případně i dalších cílových skupin, analyzování jeho výsledků a přijímání vyplývajících opatření

VNĚJŠÍ PODMINKY
Příležitosti

·       Podporovat zvyšování výkonnosti a kvality i u klíčových organizací města

·       Schopnost města získávat podporu na rozvojové aktivity – metodickou, konzultační i finanční.

·       Další využívání prostředků z fondů EU a státního rozpočtu pro rozvojové projekty v oblasti UR, např. realizace adaptačních, příp. mitigačních opatření ke zmírnění dopadů klimatických změn a zlepšení kvality života

·       Schopnost sdílet zkušenosti s dalšími municipalitami, zveřejňování vlastních příkladů dobré praxe

·       Vyšší zapojení podnikatelské sféry do strategického plánování a rozvoje města a zlepšování podmínek života ve městě, kde působí

VNĚJŠÍ PODMINKY
Hrozby

·       Nadměrná regulace veřejného sektoru a správy ze strany zákonodárných a výkonných orgánů státu.

·       Pokračující nestabilita politického a ekonomického prostředí v ČR, nekoncepčnost vládnutí bez zohledňování zpětné vazby a zkušeností z praxe z území

·       Neočekávané události, mimořádné situace a krizové aspekty s dopadem na ekonomiku i další prvky rozvoje města – např. sociální problémy spojené např. s výraznější změnou zaměstnanosti, okamžité živelní pohromy a kalamity (povodně, sucho, kůrovcová kalamita apod.), energetická krize, inflační spirála, aktuální pandemie koronaviru, zhoršená bezpečnostní situace v mezinárodním kontextu či uprchlické vlny z Ukrajiny a jiných třetích zemí.

·       Vady současné právní úpravy pro zadávání veřejných zakázek

·       Případné zhoršení spolupráce s klíčovými aktéry k řešení problémů města mimo jeho kompetence

·       Nepochopení poměrně složitého systému ze strany případných nových zástupců politické reprezentace samosprávy a snaha o případné demonstrativní „odstraňování byrokracie“ (snižování počtu úředníků, rušení některých iniciativ a procesů apod.)

Závěry pro municipalitu – dílčí doporučení a návrhy hodnotitele
Závěr pro oblast:

Během auditu nebyly identifikovány problémy nebo připomínky (respektive byly vyřešeny či vyjasněny), které by bránily zachování v kategorii A.

 

Organizace v poměrně významné míře naplnila doporučení z oponentury předchozího Auditu UR z roku 2020.

 

Doporučení pro příští hodnocení:

·       Přetrvává doporučení z roku 2017 i z roku 2020 zvážit zpracování souhrnné výroční zprávy města, která by srozumitelně a pro laickou veřejnost agregovala hlavní výstupy ze závěrečného účtu města, z výročních zpráv organizací města, z výročních zpráv o spolupráci s partnerskými městy a dalších základní informace, např. o naplňování strategických dokumentů, o realizaci MA21 a udržitelného rozvoje ve vztahu i k ekonomice a hospodaření města, které například závěrečný účet města neobsahuje.

·       Přetrvává doporučení z roku 2017 i z roku 2020 systematicky zpracovávat soubor opatření na základě výstupů z šetření spokojenosti a místních indikátorů UR, který by sloužil jako vstup do akčních plánů, rozpočtu apod.

·       Pro udržení a další rozvoj vysokého standardu řízení UR doporučujeme provést po řádově několika letech od ukončení systému dle normy ČSN-EN ISO 9001 analýzu a rozhodnutí o budoucím postupu řízení kvality TQM a následné zodpovědné zavedení standardizovaného nástroje řízení a zvyšování kvality v rozsahu TQM ke stávající MA21, který by plně nahradil uvedený ukončený systém řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001.

·       Město má poměrně rozsáhlou databázi příkladů dobré praxe v řešené oblasti, doporučujeme je však zveřejnit nejen na webu dobrapraxe.cz, ale systematiky i na webu města a zejména uvádět u všech jednotlivých příkladů dobré praxe datum, resp. rok realizace jednotlivých cílů, aktivit či opatření a dále popis postupu, jak jich dosáhnout tak, aby byly tyto příklady přenositelné i do dalších municipalit a subjektů, což je uvedeno pouze u části (16 %) z nich na uvedeném webu dobrapraxe.cz.

 

 

Poznámky pro příští hodnocení:

·       Při příštím hodnocení budou posuzovány a hodnoceny potenciál a dopady poměrně velkého množství synergických efektů v rámci některých projektů (v tomto auditu by doložen pouze jeden konkrétní příklad synergického efektu s odůvodněním, že by popis všech příkladů a dopadů synergických efektů zabral příliš mnoho místa).

·       Bude rovněž prověřen přístup, resp. jeho změna ke komplexnímu zjišťování zpětné vazby – spokojenosti a potřeb – obyvatel města – a jejich průmětu do akčních plánů a dalšího rozvoje města.

3) Hodnotící výrok oponenta k tématu udržitelného rozvoje

Hodnotící výrok pro oblast:

Statutární město Jihlava má Audit UR velmi kvalitně zpracovaný. Během auditu nebyly identifikovány zásadní problémy nebo připomínky (respektive byly vyřešeny či vyjasněny), které by bránily dosažení kategorie A.

V oblasti plánování je doložen systémový a strategický přístup k rozvoji i kvalitnímu řízení města včetně všech veřejných služeb. Tento přístup se projevuje i v oblasti realizační a přezkumné fáze, práci s veřejností a dalšími klienty. Město je díky tomu schopno i rychle a účinně reagovat na nejrůznější změny, např. aktuální pandemie, změny v samosprávě, v legislativě apod. a mj. tím i zajistit kontinuitu všech procesů v rámci naplňování MA21.

V porovnání s Auditem UR z roku 2020 došlo v Jihlavě v oblasti 1A Správa věcí veřejných k významnému pokroku, mírně nejasná však byla kontinuita činností a aktivit z předcházejícího období.

Vzhledem k rozsáhlému strategickému plánování a faktické činnosti Vaší samosprávy i úřadu, spatřujeme ve městě velký potenciál pro další (udržitelný) rozvoj.

Pro další naplňování místní Agendy 21 a principů udržitelného rozvoje jsou současně definovány rezervy a příležitosti, jejichž správným uchopením může statutární město Jihlava dojít k excelenci v oblasti výkonu veřejné správy v rámci MA21.

Stav hodnocení:
Uspokojivý stav tématu z hlediska principů udržitelného rozvoje - bez podmínek

AUDIT

1A – Správa věcí veřejných

Hodnocení oblasti

1.1 Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů

STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVUSEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITYHODNOCENI OPONENTA
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1 Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
Oblast 1.1
Hodnoceni:
2
Velmi dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Statutární město Jihlava plánuje a řeší nejdůležitější aktivity a veřejné služby v souladu se strategickými dokumenty a v návaznosti na rozpočet města a rozpočtový výhled. Plnění strategií je pravidelně vyhodnocováno prostřednictvím měřitelných indikátorů. Realizace strategie je v souladu s principy udržitelného rozvoje. Je nastaven systém naplňování, průběžného sledování a hodnocení výstupů naplňování koncepcí.

Zastupitelstvo města Jihlavy na zasedání dne 14.2.2023 schválilo nový Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy na roky 2023-2032  Strategie Jihlava 2032 je rámcovým dokumentem, který stanovuje základní směry udržitelného rozvoje města, akční plán bude zpracován do 30.6.2023. Město rozvíjí projektové řízení a jeho propojování se strategickým řízením prostřednictvím akční skupiny udržitelnosti. Během tvorby strategického plánu se město zapojilo do pilotní sítě URBACT III Global goals for cities, která je zaměřená na přenesení cílů udržitelného rozvoje na úroveň měst.

Během analytických prací při tvorbě nového strategického plánu byly rovněž klíčové sektorové dokumenty zhodnoceny z hlediska udržitelnosti.

V případě potřeby optimalizace veřejných služeb a zefektivnění procesů jsou prováděny odpovídající organizační změny.

Oblast 1.1
Hodnoceni:
2
Velmi dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Neshledán rozdíl s hodnocením města.

Pečlivě a přehledně zpracovaná část auditu, která je vzorovým příkladem dobré praxe pro ostatní municipality (nejen v ČR).

Nadstandardní rozsah zásadních strategických dokumentů a indikátorů jejich plnění. Podoblast provázanosti investic se schválenými rozvojovými dokumenty vykazuje prvky excelence v oblasti plánování, monitoringu i sledování této provázanosti. 

1.2 Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů

STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVUSEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITYHODNOCENI OPONENTA
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2 Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
Oblast 1.2
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Statutární město Jihlava má zpracovány nástroje pro finanční řízení v souladu se zákonnými předpisy, hodnotí finanční stabilitu města, hodnotí zadluženost města. Město Jihlava je finančně stabilní, což je potvrzeno rovněž iRatingem. Má nastavený řídící a kontrolní systém v souladu se zákonem o finanční kontrole. Společnosti města jsou řízeny a hodnoceny prostřednictvím projektu Jednotné řízení zřízených a založených organizací.  Město má zavedeny tři metody kvality. Město neustále zlepšuje  služby občanům, získalo celou řadu ocenění. V roce 2022 byla zastupitelstvem města schválena Adaptační strategii. Procesy a činnosti jsou realizovány v souladu s principy 3E. Město přijalo řadu opatření k zajištění hospodárného využívání energií.

Oblast 1.2
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Neshledán rozdíl s hodnocením města.

Kvalitně a podrobně zpracovaná část auditu, ale zejména vlastní činnost města v dané podoblasti.

Město má zavedeno zdravé finanční řízení, neustále zlepšuje svoje služby, naplňuje principy transparentní veřejné správy jako služby svým klientům, nastavuje podmínky pro trvalé zlepšování prostředí pro život z hlediska environmentálního, společenského i ekonomického chování.

Do určité míry rizikovou oblastí jsou častější personální změny v rámci magistrátu města na pozicích strategických řízení a dílčích sektorech, naplňujících principy UR, např. koordinátor MA21, energetik, ekolog, manažer strategie, manažer participace (informace o stavu ze srpna 2023). Tyto pracovní pozice jsou naopak velmi zajímavé a potřebné a přejeme jejich brzké obsazení kvalitními odborníky.

1.3 Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství

STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVUSEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITYHODNOCENI OPONENTA
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3 Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
Oblast 1.3
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
1
Zlepšující se

Statutární město Jihlava a jeho organizace mají dostupné informace na webových stránkách, jsou nastaveny a zlepšovány komunikační kanály s veřejností, občané města jsou zváni na veřejná projednávání a workshopy při řešení důležitých projektů. Novinkou je Informační portál pro obce, který nabízí přehledné informace ohledně komunikace s magistrátem a další náležitosti, jak vyřídit agendu spojenou s veřejnou správou. Město se zabývá veškerými stížnostmi a podněty občanů. V souladu se zákonem je uveřejňován Závěrečný účet statutárního města Jihlavy, zřízené a založené organizace uveřejňují výroční zprávy. Od 1.1.2020 je v platnosti Etický kodex Magistrátu města Jihlavy a s účinností od 17.12.2021 má úřad vydaný vnitřní předpis Ochrana oznamovatelů protiprávního jednání. Integrované strategie, jejichž nositelem je město, jsou realizovány na partnerském principu. 

Oblast 1.3
Hodnoceni:
1
Dobrá
Trend:
0
Stabilní

Hodnocení trendu je o stupeň nižší oproti sebehodnocení města.

Některé části této podoblasti jsou velmi silnou stránkou auditu UR města.

Město velmi uspokojivě pracuje s principy participace a veřejného projednávání, rozvíjí nové formy elektronické komunikace, identifikuje jednotlivé zainteresované strany a partnery.

Poněkud překvapivé je zpracování webových stran města, kde je udržitelný rozvoj spolu s místní Agendou 21 zařazen do podstránky Volný čas.

Přetrvává doporučení zvážit zpracování souhrnné výroční zprávy města, která by srozumitelně a pro laickou veřejnost agregovala hlavní výstupy ze závěrečného účtu města, z výročních zpráv organizací města a další základní informace, např. o naplňování strategických dokumentů, o realizaci MA21 a udržitelného rozvoje apod.