1A – Správa věcí veřejných |
Hodnocení oblasti |
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
Od roku 2018 jsou zpracovány 3 strategické dokumenty, které byly tvořeny ve stejný čas ve vzájemné provázanosti a v souladu
s územním plánem. Strategický plán rozvoje města, Filozoficko-architektonická koncepce, Plán prevence kriminality města.
Se strategickými dokumenty byly také
schváleny metodické postupy implementace strategického řízení v rámci městského
úřadu. Od roku 2019 je detailněji nastaveno procesní řízení ve spolupráci
s NSZM, které je striktně navázáno na strategie, jejich plnění,
vyhodnocování a aktualizace. Rozpočet města je připraven na akce, které jsou
obsaženy ve schválených strategických dokumentech a akčních plánech. Organizační
a personální zázemí je zajištěno odborem projektového řízení, komisí pro rozvoj
města a komisí pro zdravé město a místní Agendu 21.
Od roku
2019 vzniklo další 5 strategických dokumentů, kterými jsou: - Strategie pro kulturu a volný čas (strategický dokument slouží pro koordinaci činností
kulturních subjektů a organizací realizujících volnočasové aktivity a pro
kontrolu efektivnosti prostředků vynakládaných z rozpočtu města na tyto
aktivity) - Koncepce rozvoje sportu (koncepce slouží pro koordinaci činností sportovních subjektů a
pro kontrolu efektivnosti prostředků vynakládaných z rozpočtu města na
tyto aktivity) - Pasport zeleně (pasport má dvě části, první část se věnuje analýze zeleně ve
vlastnictví města a druhá část je zaměřena na návrh revitalizace vybraných
veřejných prostranství) - Zdravotní plán města (strategický dokument je tvořen analýzou zdravotního stavu obyvatel
a konkrétními cíli, opatřeními a aktivitami dle jednotlivých oblastí) - Adaptační strategie přizpůsobení se změnám klimatu (strategický dokument obsahuje
opatření, která by mohla zmírnit nepříznivé dopady klimatické změny. Jedná se o
přírodní a technické prvky sloužící k zadržování vody a podpoře infiltrace v
krajině i v intravilánu. Většina vhodně navržených opatření bude navržena tak,
aby sloužila zároveň více účelům.) Dále
v roce 2020 proběhla aktualizace Plánu prevence kriminality a vznikla
Bezpečnostní analýza za rok 2019. V roce
2021 vznikl nový strategický dokument Adaptační strategie přizpůsobení se
změnám klimatu města Týnec nad Sázavou, která obsahuje opatření, která by mohla
zmírnit nepříznivé dopady klimatické změny. Jedná se o přírodní a technické
prvky sloužící k zadržování vody a podpoře infiltrace v krajině i v
intravilánu. Většina vhodně navržených opatření bude navržena tak, aby sloužila
zároveň více účelům. Strategické
dokumenty vznikají vždy za účasti veřejnosti.
Každoročně
aktualizujeme Akční plán Strategického plánu rozvoje města. Projekty, které
město realizuje, jsou v tomto Akčním plánu uvedeny a jsou provázány s výše
uvedenými strategiemi.
Probíhá
spolupráce s Národní sítí zdravých měst (NSZM), se Sdružením energetických
manažerů měst a obcí (SEMMO), s místní akční skupinou Posázaví o.p.s.
|
|
1.1.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska výběru „správných věcí“ (výběr lze doložit například popisem a vyhodnocováním rizik, event. analýzami rizik, např. v rámci strategického plánu) včetně pravidelného vyhodnocování plánů, jejich cílů a měřitelných indikátorů? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec
nad Sázavou v roce 2018 zpracovalo pomocí komunitní i expertní metody tři strategické dokumenty – Strategický plán rozvoje města (představuje základní dokument města stanovující prioritní potřeby rozvoje města a umožňující koordinaci rozvoje svého územního obvodu), Plán prevence
kriminality (cílem je předcházet trestní činnosti, nikoliv ji odhalovat) a Filozoficko-architektonickou koncepci (dává jiný pohled na veřejná prostranství bez ohledu na majetkové poměry a svým vizionářským přístupem nabízí potenciál na změny ÚP s ohledem na širší využití daného území, návaznost na další lokality a cíle strategického plánu rozvoje města). Do roku 2018 nebyly
k dispozici žádné strategické dokumenty, kromě Územního plánu a Plánu
odpadového hospodářství. ·
Strategický plán rozvoje města Týnec nad Sázavou
do roku 2028 (SPRM), schválen zastupitelstvem města dne 17.9.2018 ·
Plán prevence kriminality města Týnec nad
Sázavou na období 2018-2028 (PPK), schválen zastupitelstvem města dne 17.9.2018 ·
Filozoficko-architektonická koncepce města Týnec
nad Sázavou (FAK), schválena zastupitelstvem města dne 17.9.2018 Dokumenty jsou
zveřejněny na webových stránkách města: http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=zdrave-mesta-a-ma21/dokumenty-rozvoje-mesta Zpracováním
těchto dokumentů byl učiněn první krok k zavedení strategického řízení na
místní úrovni. Jedná se však o dlouhodobou a systematickou práci, která přináší
nové zkušenosti, postupy a principy postupně zaváděné do místní praxe. SPRM a PPK jsou standardně tvořeny analytickou částí, návrhovou částí a implementační
částí. SPRM a PPK mají zpracovány karty indikátorů, které jsou navázány na
jednotlivé prioritní oblasti a cíle. Je nastaven optimální směr indikátoru,
počáteční stav a konečný stav v roce 2028. Sleduje se průběžný stav a
hodnotí se průběžné plnění. Součástí SPRM je také pravidelné vyhotovování,
vyhodnocování a aktualizace akčního plánu pro aktuální rok. Od roku 2019 probíhá sledování plnění indikátorů dle jednotlivých oblastí a
cílů. Je nastaven systém a harmonogram vyhodnocování. První hodnocení proběhlo v roce 2020. Filozoficko-architektonická koncepce slouží jako strategický, doprovodný a podkladový
dokument pro budoucí směřování města a dokument jdoucí ruku v ruce s
územním a strategickým plánem. Jedná se o dokument, který popisuje území obce v
souvislostech. Zabývá se drobnějším měřítkem a nuancemi ve městě, které není
schopen pojmout územní plán. Jedná se o dokument, který je mezi obecným územním
plánem a podrobnou územní studií. Další strategické dokumenty ·
Plán odpadového hospodářství na období
2017-2021, schváleno Krajským úřadem Středočeského kraje,
odborem Životního prostředí a zemědělství dne 6. 2. 2017 Je provázán do všech strategických dokumentů. Zodpovědnou osobu, která se tématu
odpadového hospodářství aktivně věnuje, je ředitel Technických služeb Týnec. Město Týnec nad Sázavou má zpracovanou mapu procesů a
přiřazení odpovědností. ·
Územní plán Aktuálně se pracuje na jeho aktualizaci.
Při rozvoji
města je striktně využíván územní plán. Pravidelně
se aktualizuje každé volební období a průběžně se sbírají žádosti o změny. Koordinaci
změny zajišťuje městský architekt. Mostem mezi strategickým a územním plánem je
filozoficko-architektonická koncepce. Součástí je
zpracování Regulační plán pro centrum občanské vybavenosti. Lokality
v územním plánu s možnou výstavbou o větších rozlohách jsou řešeny
územní studií. ·
Manuál
povrchů a mobiliáře – upřesňuje vzhled a provedení např. chodníků ve spolupráci
s městským architektem. Existuje provazba ÚP, FAK a manuálu
povrchů a mobiliáře. Dokumenty
jsou veřejně dostupné na webových stránkách města: http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty V roce 2018 byl zřízen odbor
projektového řízení, který pracuje dle schválených strategií a nastavuje
strategické a projektové řízení v souladu s principy udržitelného rozvoje.
Ve spolupráci Národní sítě
zdravých měst (NSZM) a pracovníků městského úřadu Týnec nad Sázavou vzniklo
metodické doporučení pro strategické řízení a tvorbu akčního plánu. Dokument
vychází z nejlepších praxí členských měst NSZM. Byl vypracován
v rámci projektu s názvem „Spolupráce obcí ke zvýšení kvality veřejné
správy za pomoci MA21“ a jeho sub-aktivity PORTFOLIO.
Cílem dokumentu bylo předložit
vedení města návod na uspořádání strategického řízení města ve vztahu
k řízení udržitelného rozvoje města i k transparentnímu rozhodování o
strategických aktivitách města a jejich financování. Na základě komunitní i expertní metody vznikly od roku 2019 další
strategické dokumenty, které pomáhají s prohlubování strategického a
procesního řízení. Vzniklo 5 nový strategických dokumentů, které byly schváleny jak radou, tak
zastupitelstvem města: -
Strategie pro
kulturu a volný čas města Týnec nad Sázavou do roku 2028 (strategický dokument
slouží pro koordinaci činností kulturních subjektů a organizací realizujících
volnočasové aktivity a pro kontrolu efektivnosti prostředků vynakládaných
z rozpočtu města na tyto aktivity) -
Koncepce rozvoje
sportu města Týnec nad Sázavou do roku 2028 (koncepce slouží pro koordinaci
činností sportovních subjektů a pro kontrolu efektivnosti prostředků
vynakládaných z rozpočtu města na tyto aktivity) -
Pasport zeleně pro
město Týnec nad Sázavou (pasport má dvě části, první část se věnuje inventarizaci
a dendrologickému průzkumu stromů na vybraných veřejných prostranstvích, druhá
část je zaměřena na návrh revitalizace vybraných veřejných prostranství) -
Zdravotní plán
města Týnec nad Sázavou pro období 2021-2023 (strategický dokument je tvořen
analýzou zdravotního stavu obyvatel a konkrétními cíli, opatřeními a aktivitami
dle jednotlivých oblastí) -
Adaptační strategie
přizpůsobení se změnám klimatu města Týnec nad Sázavou (strategický dokument
obsahuje opatření, která by mohla zmírnit nepříznivé dopady klimatické změny.
Jedná se o přírodní a technické prvky sloužící k zadržování vody a podpoře
infiltrace v krajině i v intravilánu. Většina vhodně navržených opatření bude
navržena tak, aby sloužila zároveň více účelům.) Pravidelně probíhá vyhodnocování jednotlivých
strategií a s nimi spojených indikátorů. Organizační a personální zázemí i nadále zajišťuje
odbor projektového řízení, komise pro rozvoj města, komise pro zdravé město a
MA21.
Město Týnec nad Sázavou je stále členem Národní sítě zdravých měst (NSZM), se
kterou úzce spolupracuje a konzultuje. Dále město Týnec nad Sázavou získalo
kategorii C*** v rámci plnění kritérií MA21.
|
-
ANO
Existují schválené strategické dokumenty provázané na územní plán, jsou zpracovány karty indikátorů podle který jednou ročně probíhá vyhodnocení.
|
Strategické řízení bylo v popisovaném rozsahu zavedeno v letech 2017 a 2018, byl zřízen odbor projektového řízení, který dohlíží na plnění a vyhodnocování strategií, byl nastaven procesní model odpovědností vůči
procesním krokům. Od roku 2019 město sleduje indikátory uvedené v Akčních plánech zpracovaných a strategií a od roku 2020 pravidelně vyhodnocuje plnění Akčních plánů strategických dokumentů včetně indikátorů. Odbor projektového řízení se
ze dvou pracovníků rozšířil na tři. Vznikají nové strategické dokumenty, které
se zaměřují na další oblasti, které chce město řešit (např. energetika, odpadové hospodářství). Město Týnec nad Sázavou pokračuje v zapojování veřejnosti do dění ve městě (veřejná fóra, ankety, kulaté stoly).
|
|
1.1.2. Vybírá a prosazuje (schvaluje) město nejpotřebnější či nejdůležitější investice, aktivity, veřejné služby, opatření, legislativu atd., a to v optimálním rozsahu a ve smyslu zásad udržitelného rozvoje včetně pravidelného hodnocení opatření ve vztahu k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
ANO
Plánování a realizace investic, aktivit a rozvoje města i veřejné správy je provázáno se strategickými dokumenty. Strategické dokumenty zohledňují témata udržitelného rozvoje a jejich dopad je sledován v zásobníku projektů.
|
Dopad realizovaných aktivit na témata udržitelného rozvoje je sledován od roku 2018. Výsledky jsou průběžně vyhodnocovány a dále rozvíjeny a zapracovávány do dalších strategií i celkového fungování města i úřadu. Město Týnec nad Sázavou realizuje své aktivity v souladu
se zpracovanými strategickými dokumenty a se zohledněním tématu udržitelného
rozvoje.
|
|
1.1.3. Existuje provázanost strategických rozvojových dokumentů a ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Strategické a územní plánování se vzájemně doplňuje a
první dokument musí reagovat na změny druhého a naopak. Strategické cíle musí
být v souladu s územním plánem a případně, že se objeví cíl
v rozporu s územním plánem, je třeba řešit změnu a dosáhnout
koncensu. Provázanost jednotlivých strategických dokumentů zajišťuje odbor projektového řízení (OPŘ). V rámci organizační struktury městského
úřadu byl v roce 2018 zřízen OPŘ, který zajišťuje veškeré procesy související se
strategickým řízením a plánováním. Organizační struktura Městského úřadu Týnec nad Sázavou. Jako poradní orgán rady města dále funguje
komise pro rozvoj města a komise pro zdravé město a místní Agendu 21. Náplní
práce komise pro rozvoj města je převod majetku, územní plán, rozvojové
projekty a strategie. Komise pro rozvoj města zasedá dle potřeby, minimálně však 5x do roka. Náplní práce komise pro ZM a MA21 je realizace projektu
Zdravé město Týnec nad Sázavou, příprava strategických rozvojových dokumentů a
plnění kritérií místní Agendy 21. Komise pro ZM a MA21 zasedá dle potřeby, minimálně 2x do roka.
|
-
ANO
Strategické dokumenty jsou zpracovány s provazbou na územní plán.
|
Strategické a územní plánování se vzájemně doplňuje a první dokument
reaguje na změny druhého a naopak. Tento proces se postupně uvádí do praxe prostřednictvím procesního řízení a implementace strategických dokumentů do každodenní praxe.
|
|
1.1.4. Existuje provázanost ostatních koncepčních dokumentů (plány jsou integrované – vzájemně provázané) včetně doložení připravenosti municipality efektivně reagovat na mimořádné situace a nové výzvy (např. klimatické změny, vnitřní a vnější migrace a podobně)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Každá nová koncepce či
strategie je zpracovávána tak, aby navazovala na ostatní dokumenty a byl zajištěn
jejich vzájemný soulad. Každý dokument má ve svém úvodu informaci o návaznosti na ostatní a informaci jaký
dokument je nadřazen. Toto je zajištěno seznamem strategií, jejich rozčleněním na nadřazené a podřazené a
přehledným krycím listem strategií v rámci nastavení procesního řízení a
práce se strategiemi v systému ATTIS. Se strategickými dokumenty se aktivně pracuje od roku 2019.
Všechny dokumenty budou průběžně aktualizovány ve
spolupráci s veřejností i odborníky. Do aktualizací budou zahrnuty aktuální
požadavky a reakce na mimořádné situace. Např. v rámci zavedení
energetického managementu (v roce 2018) a jeho dalšího rozvoje budou do
aktualizace strategického plánu rozvoje zařazeny požadavky a nové projekty dle
zjištění a doporučení energetického manažera. Strategické dokumenty budou aktualizovány v roce 2028. Mezi dokumenty, které reagují na mimořádné změny lze zařadit Adaptační strategii přizpůsobení se změnám klimatu města a Povodňový plán.
Město Týnec nad Sázavou uspořádalo 2 veřejná
fóra a TOP náměty byly zařazeny do Akčního plánu města. Do Akčního plánu jsou každoročně pravidelně zařazovány požadavky obyvatel, které jsou získávány na veřejných setkáních či z individuálních podnětů.
Veřejná setkání s obyvateli probíhají v jednotlivých místních částech minimálně 1x ročně na aktuální téma.
|
-
ANO
Strategické dokumenty obsahují cíle na období 5 až 10 let a reflektují také možný vývoj v jednotlivých oblastech s ohledem např. na klimatické změny či demografický vývoj.
|
Provázanost je zajištěna seznamem strategií, jejich rozčleněním na nadřazené
a podřazené a přehledným krycím listem strategií v rámci nastavení
procesního řízení a práce se strategiemi. Každá nová strategie je zpracována s důrazem na provazbu na ostatní dokumenty v souladu s metodikou strategického řízení.
|
|
1.1.5. Byla provedena optimalizace veřejných služeb (ZŠ a MŠ, sociální služby, technické služby apod.) a úřadu tak, aby byl systém služeb efektivní a odpovídal místním podmínkám, a to včetně schopnosti reagovat na změny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Školství Město Týnec nad Sázavou má zpracovanou
demografickou studii z roku 2015. Studie
porovnává demografický vývoj obcí ve školském obvodu ZŠ Týnec nad Sázavou za
posledních 10 let (2005 až 2014) a na základě těchto dat prezentuje predikci
vývoje počtu obyvatelstva v území a poptávky po školských zařízeních na 10 let
dopředu (tj. do roku 2025). Na základě
této studie byla v roce 2018 dokončena přístavba ZŠ za účelem zvýšení
kapacity. Kapacita mateřské školy byla navýšena v roce 2011 přístavbou
jednoho pavilonu (dvě třídy) a od té doby je kapacita vyhovující. Ve strategickém plánu rozvoje města je
věnována jedna z prioritních oblastí školství s názvem „Zajistit
dostupnost předškolního i základního vzdělávání a rozvíjet vzdělávací
aktivity“. Je definováno 5 hlavních opatření a k nim odpovídající
indikátory sledující kapacitu MŠ a ZŠ, počet nepřijatých dětí do MŠ, počet
mimoškolních aktivit při ZŠ a MŠ a počet dětí je navštěvujících. Město Týnec nad Sázavou je aktivně
zapojeno v projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání II v ORP
Benešov, který v území realizuje Posázaví o.p.s. V rámci projektu
fungují pracovní skupiny, v nichž jsou zástupci týnecké ZŠ, MŠ a úřadu. Společně řešíme témata rozvoje
čtenářské a matematické gramotnosti, rovné příležitosti a financování. Ředitelky ZŠ a MŠ pravidelně podávají
zprávy radě města – předložení ekonomických
údajů o prokázání dodržování závazných ukazatelů v rozpočtu příspěvkové
organizace. Město pravidelně sleduje provozní náklady a hledá úspory pro
dosažení efektivního hospodaření města a to je přenášeno i na příspěvkové organizace
– např. servisní smlouvy, optimalizace provozních nákladů, centralizace nákupů.
Aktivně funguje SRPDŠ které se snaží o
propojení všech zainteresovaných stran – rodičů, žáků, učitelů a města.
Pravidelně jsou organizována setkání všech stran s cílem zajistit rozvoj
školství a mimoškolních aktivit, získání financí a prohloubení vzájemné
spolupráce a informovanosti. V současné době se město aktivně věnuje projektu
rozšíření kapacity školní družiny v areálu ZŠ Komenského a zároveň navýšení
kapacity školní jídelny. Rozšíření kapacity školní družiny bylo požadováno ve veřejném fóru v roce 2021. http://mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2205
Sociální
služby V území ORP Benešov existuje
Komunitní plán sociálních služeb a katalog poskytovatelů sociálních služeb, se
kterým operuje i město Týnec nad Sázavou. Město Týnec nad Sázavou provozuje dva
domy s pečovatelskou službou a spolupracuje s poskytovateli sociální
služeb v území. V roce 2019 byla zahájena realizace
projektu Terénní sociální práce na malých obcích. Město Týnec nad Sázavou je
partnerem projektu a poskytuje zázemí pro terénního sociálního pracovníka pro
oblast Týnecka. Metodické vedení a supervizi sociálního pracovníka zajišťuje nositel projektu RUAH o.p.s. Cílem projektu je mapování sociální situace
v dané oblasti, zajištění terénní práce, která tu doposud nebyla a
provázanost na poskytovatele sociálních služeb. Od roku 2019 má město Týnec nad Sázavou terénní
sociální pracovnici. Na území města funguje i sociální poradna. Dále je zřízena
sociální komise. Pravidelně probíhají setkání mezi zástupci organizace RUAH
o.p.s., zástupci Domu s pečovatelskou službou, města a sociální komise. Sociální pracovník významně pomáhal koordinovat činnosti při covidové pandemii, zprostředkovával kontakt mezi dobrovolníky, vedením města a postiženými.
Technické
služby Město Týnec nad Sázavou je 100%
vlastníkem společnosti Technické služby Týnec s.r.o. Společnost byla založena
v roce 2013 a tato právní forma se v praxi velmi osvědčila a funguje
na základě smlouvy o poskytování služeb. Společnost pro města zajišťuje svoz
odpadu, údržbu veřejné zeleně (sekání trávy, péče o záhony), úklid města (letní
údržba, zimní údržba), údržbu hřbitovů a další údržbové práce dle požadavků
(péče o hřiště, mobiliář, veřejné WC aj.). Pravidelně se konají kontrolní dny
s ředitelem společnosti a vedením města kde se řeší provozní záležitosti. Kontrolním
orgánem je dozorčí rada, která kontroluje činnost společnosti, schází se jednou
za dva měsíce.
Proces fungování Technických služeb je průběžně kontrolován a v současné době není třeba měnit zavedené postupy.
Vodovody
a kanalizace Město Týnec nad Sázavou je 100%
vlastníkem společnosti Vodovody a kanalizace Týnec s.r.o. Společnost byla
založena v roce 2013 a tato právní forma se v praxi velmi osvědčila
stejně jako Technické služby. Společnost zajišťuje provoz vodovodů a
kanalizací pro veřejnou potřebu v Týnci nad Sázavou a obci Bukovany. Pravidelně se konají kontrolní dny
s ředitelem společnosti a vedením města kde se řeší provozní záležitosti a
požadavky města. Kontrolním orgánem je dozorčí rada, která
kontroluje činnost společnosti, schází se jednou za dva měsíce.
Je zpracovaný strategický dokument Plán obnovy vodohospodářské infrastruktury. Ve strategickém plánu rozvoje města je věnována vodovodům a kanalizacím jedna z prioritních oblastí s názvem "Infrastruktura a životní prostředí". V současné době město Týnec nad Sázavou zpracovává projektovou dokumentaci na výstavbu vodovodu
a kanalizace do místních částí Krusičany a projektovou dokumentaci na výstavbu vodovodu v místní části Pecerady a Zbořený Kostelec a zároveň
na intenzifikaci ČOV Týnec nad Sázavou. Dále je rozpracovaná projektová dokumentace na vodovod a kanalizaci v místní části Čakovice.
Kulturní centrum Týnec Město Týnec nad Sázavou je od roku 2021 vlastníkem budovy Hotelu Týnec. S nabytím vlastnictví této budovy se město stalo hlavním pořadatelem kultury ve městě a získalo pro to patřičné prostory. Byla zřízena příspěvková organizace města
Kulturní centrum Týnec. Hlavní činností příspěvkové organizace je nezisková
činnost v kultuře, cestovním ruchu, muzejnictví a knihovnictví.
Vedlejší činností je výdělečná činnost - pronájmy
prostor (dlouhodobé i krátkodobé), provoz hotelu (ubytování), pořádání školení
a svateb.
Veřejná
správa V roce 2015 byl realizován projekt Digitalizace
dokumentů Městského úřadu Týnec nad Sázavou. Hlavním cílem projektu bylo
kvalitativní povýšení úřadu na moderní a efektivní úřad schopný plné elektronické komunikace odpovídající dnešní době. V rámci
projektu došlo ke konsolidaci struktury HW/SW včetně virtualizace, k elektronizaci
procesů a digitalizaci dat, byla pořízena automatické digitalizační linky,
server, rozšířila se počítačová síť a byly pořízeny nové moduly a agendy pro
jednotlivé odbory MěÚ. Projekt splnil očekávání, avšak doba a technologie stále
pokračují rychle vpřed. Na tento rozvoj je třeba dále reagovat a přizpůsobovat
se. V oblasti ICT je stále co zlepšovat a rozvíjet.
V roce 2018 byl s ohledem na
rozvoj investičních projektů a dotačních příležitostí zřízen nový odbor
projektového řízení.
V roce 2019 se postupně zavádí proces řízení v oblasti strategického a projektového řízení, byla zpracována procesní mapa, stanovily se náplně práce a odpovědnosti, jsou popsány
kroky a procesy projektového řízení navázány na strategie a jejich indikátory.
Jednalo se o první krok k zavedení procesního řízení, které se nyní rozšiřuje i na další odbory městského úřadu. Proces veřejné správy je průběžně kontrolován a v současné době není třeba měnit zavedené postupy.
|
-
ANO
Pravidelně dochází k monitorování a optimalizování veřejných služeb, průběžně se sleduje trend, organizují se různá tématická setkání s cílem rozvíjet služby a hledat nové možnosti rozvoje a zdroje financování.
|
Oblasti rozvoje veřejných služeb jsou definovány ve strategickém plánu rozvoje města. Jsou nastaveny procesy a mechanizmy na sledování postupu (karty indikátorů), jsou organizována pravidelná setkávání místních aktérů, monitoruje se stav, hledají se optimální řešení a cesty, je využívána provazba s různými sdruženími a spolky (SRPDŠ, RUAH o.p.s, Posázaví o.p.s, pečovatelská služba) a to zejména s cílem získat zpětnou vazbu a náměty na zlepšení či změnu. Město Týnec nad Sázavou provádí porovnávání nákladů a příspěvků jednotlivých služeb mezi městem Týnec nad Sázavou a srovnatelnými obcemi (Bystřice, Jílové, Neveklov) - školství, odpady, podpora spolkové činnosti,...
|
|
1.1.6. Existuje provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Pro úspěšné naplňování strategického plánu město trvale vede a průběžně aktualizuje Zásobník projektových záměrů. Výběrem relevantních záměrů ze zásobníku a sběru nových podnětů ze strany jednotlivých odborů MěÚ, pracovní skupiny a veřejnosti se každoročně vytváří Akční plán Strategického plánu rozvoje města. Strategický plán rozvoje města Týnec nad Sázavou je naplňován prostřednictvím Akčního plánu, který představuje soubor projektů a aktivit, které vedou k naplnění strategických cílů uvedených ve strategickém plánu v následujícím kalendářním roce. Zdrojem pro sestavování Akčního plánu je zásobník projektových záměrů, zamýšlených aktivit či podnětů širokého okruhu aktérů včetně veřejnosti. Zásobník projektů sestavuje, vede a průběžně aktualizuje manažer strategie. Do rozpočtu města jsou zahrnuty projekty vycházející z Akčního plánu Strategického plánu rozvoje města na daný rok. Pravidelně jsou jednou týdně organizovány porady vedoucích odborů s vedením města a porady projektových týmů, kde se dále rozpracovávají jednotlivé projekty do fáze realizace, nastavují se odpovědnosti a komunikace, hledají se optimální řešení, kontroluje se plnění rozpočtu, podmínky dotace (pokud je projekt financován z dotace), atd. V rámci roční aktualizace Akčního plánu Strategického plánu rozvoje města jsou zahrnuty i dílčí projekty z podřízených strategií a projekty vzešlé z podnětů veřejnosti. Zároveň jsou zařazeny i výstupy z veřejného fóra.
|
-
ANO
Investice do rozpočtu města jsou plánovány na základě akčního plánu pro daný rok.
|
Proces provázanosti investic se schválenými rozvojovými dokumenty byl nastaven v roce 2018. Jsou popsány postupy naplňování, vyhodnocování a aktualizování strategických dokumentů. Jsme si vědomi toho, že se jedná se o dlouhodobou a systematickou práci, kterou je nutné neustále sledovat a vylepšovat. Město Týnec nad Sázavou
dbá na to, aby aktivity uvedené v Akčním plánu Strategického plánu rozvoje města korespondovaly s cíli
a oblastmi z rozvojových dokumentů.
Strategické dokumenty jsou
pravidelně vyhodnocovány.
|
|
1.1.7. Existuje provázanost provozního rozpočtu a výhledu s činnostmi obsaženými ve schválených rozvojových dokumentech? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Při sestavování návrhu rozpočtu
Města Týnec nad Sázavou se pověření pracovníci řídí vnitřní směrnicí.
Strategický plán rozvoje města byl zpracován a schválen v roce 2018.
Od roku 2018 probíhá nastavování procesů strategického řízení v souladu
s implementační částí SPRM. Podkladem pro tvorbu rozpočtu je mimo
jiné také schválený investiční plán obce na další období = Akční plán Strategického plánu rozvoje města.
Tvorbu rozpočtu
zastřešuje starosta a vedoucí finančního odboru. Při tvorbě rozpočtu se řídíme
směrnicí, držíme se priorit stanovených v akčním plánu a dalších
strategických dokumentech. Týká se to výhledu i rozpočtu. Rozpočtový výhled se
vždy tvoří s rozpočtem a vstupem je akční plán. Akční plán a
rozpočet je oboustranně provázaný. Dvakrát ročně
probíhá vyhodnocení souladu akčního plánu a alokace peněz v rozpočtu
v souladu se skutečností. (vyhodnotí se, jak se na projektech
v akčním plánu pracuje, v jakém je stavu, je dostatek peněz
v rozpočtu)
Realizace
akčního plánu je závislá na plnění rozpočtu města a plnění rozpočtu města se
vyhodnocuje pravidelně 5x za rok a je o tom vždy podávána zpráva na
zastupitelstvu.
Při sestavování rozpočtu města a výhledu je hlavním podkladem Akční plán Strategického plánu rozvoje města.
http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty&artid=833
|
-
ANO
Existuje provázanost investic, rozpočtu a rozpočtového výhledu na strategické dokumenty.
|
V roce 2019 bylo provedeno navázání rozpočtu na strategické dokumenty zpracované v roce 2018. Systém provazby rozpočtu a strategických dokumentů je optimalizován a vylepšován dle aktuálních zkušeností.
Procesy strategického řízení jsou nastaveny a existuje provázanost mezi rozpočtem města a strategickými dokumenty. S rozpočtem a strategickými dokumenty se aktivně pracuje a probíhá průběžná kontrola plnění úkolů na poradě vedení.
|
|
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
|
Celkové řízení při správě a rozvoji města je nastaveno účelně a efektivně. Dokladem toho je strategické
plánování a řízení prostřednictvím odboru projektového řízení. Finanční řízení a řídící procesu úřadu jsou také vhodně nastaveny a fungují. Komunikace města a úřadu navenek je otevřená a plně transparentní. V rámci rozvoje metody kvality MA21 je samozřejmě nutné všechny procesy zautomatizovat a postupně rozvíjet a upravovat dle aktuální situace. Je zavedený energetický management, který plnohodnotně pokrývá požadavky na zacházení se zdroji směrem k udržitelné spotřebě. Kapacitně jsme připraveni reagovat na změny, využíváme různé nástroje (např. síťová spolupráce v rámci regionu i republiky - Národní síť zdravých měst) a zdroje (např. dotace) a jsme si vědomi toho, že každý proces je třeba neustále sledovat, vylepšovat a zdokonalovat.
|
|
1.2.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska provádění, a to včetně přístupu města k zásadám zdravého finančního řízení (provozní přebytek, systém vnitřní kontroly – 3E, využívání příležitostí a snižování rizik atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Strategické
plánování a řízení Je využíváno jako jeden z důležitých nástrojů
pro efektivní, hospodárné, účelné a transparentní vynakládání veřejných
prostředků. Existuje provázanost strategických dokumentů na rozpočet města. Odbor projektového řízení sleduje dotační příležitosti (národní i evropské) a na naplánované projekty se přednostně snažíme získat dotace. Z evidence
podaných žádostí o dotaci na projekty města Týnec nad Sázavou, místních sborů
dobrovolných hasičů a spolků za rok 2021 město podalo celkem 21 žádostí o dotaci a z toho 16 žádostí bylo úspěšných v celkové částce: 57 762 939,24 Kč, z toho dotace 32 562 963,90 Kč a vlastní zdroje: 25 199 975,34 Kč.
Finanční řízení Finanční řízení a kontrola probíhá v souladu
s vyhláškou Ministerstva financí ČR. Město, jeho orgány a organizace se dále řídí
vnitřními směrnicemi. Existuje Směrnice na oběh účetních dokladů (nastavuje
proces kdo schvaluje objednávku, fakturu, příkaz k úhradě) a Směrnice na
zdávání veřejných zakázek malého rozsahu. 4x ročně probíhá průběžná kontrola prostřednictvím
externího auditora. Na webu města je zveřejňována Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření. 1x měsíčně je realizována kontrola plnění rozpočtu
ze strany finančního výboru. V registru dokumentů jsou nad rámec zákonné
povinnosti zveřejňovány veškeré smlouvy a objednávky. Rozklikávací rozpočet na webu města poskytuje
veřejně informace o finančních tocích až do podrobnosti jednotlivých faktur. http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty&artid=833 Vzhledem k čerpání úvěrů probíhá monitoring
banky nad čerpáním rozpočtu. Hospodaření měst je monitorováno Ministerstvem
financí, sleduje se 5 parametrů čerpání rozpočtu, všechny parametry byly
vyhodnoceny v pořádku – viz aplikace Monitor – na webu města.
Řídící procesy
úřadu Existují vnitřní směrnice na provozní záležitosti
fungování úřadu a jeho organizací, je nastaveno procesní řízení a stanovení odpovědností v rámci úřadu. Organizační schéma úřadu.
Kvalita ve veřejné
správě Využíváme metodu kvality MA21. Město Týnec nad Sázavou bylo v roce 2019 oceněno Národní sítí
zdravých měst jako Skokan roku za komunikaci a plánování rozvoje ve spolupráci
s občany i za řízení a odpovědné chování úřadu. Porotu přesvědčilo také
hodnocení investičních projektů z hlediska udržitelného rozvoje a ochrany
životního prostředí, a s tím související podpora zdraví týneckých obyvatel. Město Týnec nad Sázavou plní kritéria MA21 v kategorii C***.
Systém kontrol Kontrola výkonu státní správy (přestupky, matrika,
stavební úřad) je zajištěna ze strany Krajského úřadu Středočeského kraje,
probíhá pravidelně. Směrnice Kontrola plnění mandátních, nájemních a
ostatních smluv, kterými se zajišťuje správa a údržba majetku Města Týnec nad
Sázavou – nastavuje postup pravidelné kontroly hospodaření s majetkem ve
vlastnictví města. Město Týnec nad Sázavou včetně příspěvkových organizací každoročně prochází ekonomickým auditem.
Energetický management Město si uvědomuje důležitost hospodaření s energií v rámci
udržitelného rozvoje a rovněž zde spatřuje prostor pro potenciální úspory finančních
prostředků, proto se rozhodlo vedení města zřídit energetický management (v
roce 218), který bude v rámci města zastřešovat energetický manažer, jehož pozice byla zřízena roku 2019. Cílem
je systematické hospodaření s energií v rámci majetku města, monitorování
spotřeb energií a trendů a možností úspor. Pro zavedení energetického managementu jsme
využili naše členství v Národní síti Zdravých měst ČR a získali potřebné
kontakty a zkušenosti. Pro účely energetického managementu je také využíván
systém DataPlán (provozovaný Národní sítí zdravých měst ČR) a v něm pasport
budov. Údaje energetického managementu jsou zapisovány a vyhodnocovány
v systému e-manager společnosti Porsenna. Energetický manažer sleduje jednotlivé spotřeby energií u budov v majetku města, pravidelně se schází s pracovní skupinou, kde jednotlivé spotřeby vyhodnocují a navrhují opatření na snížení spotřeby. Energetický manažer se pravidelně schází s vedením města, kde na tzv. kontrolních dnech prezentuje výsledky sledování jednotlivých spotřeb energií a navrhovaná opatření.
Systém řízení organizací zřizovaných a zakládaných městem Město má 4 příspěvkové organizace (Základní škola, Mateřská škola, Školní jídelna,
Kulturní centrum Týnec) a 2 společnosti s ručením
omezeným se 100 % vlastnictvím (Vodovody a kanalizace, Technické služby). Zřizování, řízení a kontrola je
nastavena v souladu s legislativou. U s.r.o. jsou zřízeny dozorčí rady, které kontrolují provoz a ekonomiku společností. Pro kontrolu fungování
příspěvkových organizací a obchodních společností je využíván systém pravidelných
kontrolních dnů (3-10 za rok) – kontrolují se provozní věci, investice, rozpočet
a nastavuje se jejich další rozvoj. Je nastavena vzájemná
spolupráce (např. při organizaci veřejných aktivit, veřejná projednávání), komunikace
a informovanost směrem dovnitř i ven, tiskové zprávy ve zpravodaji města atd. Město pravidelně sleduje provozní náklady
a hledá úspory pro dosažení efektivního hospodaření a to je přenášeno i na
příspěvkové organizace či obchodní společnosti – např. servisní smlouvy,
optimalizace provozních nákladů, centralizace nákupů.
Systémové řešení
správy zeleně Od roku 2019 město disponuje nově zpracovaným Pasportem zeleně, který je složený ze dvou částí. První část se věnuje inventarizaci a dendrologickému průzkumu stromů na vybraných veřejných prostranství, druhá část je zaměřena na návrh revitalizace vybraných veřejných prostranství. Inventarizace stromů včetně dendrologického průzkumu stromů je importována do mapové aplikace MISYS, kam jsou zapisovány úkony k jednotlivým stromům (např. výchovné řezy apod.), aby údaje u jednotlivých stromů a keřů byly aktuální. Dále probíhá racionalizace nákladů ve spolupráci
s Technickými službami Týnec s.r.o. na základě smlouvy o poskytování
služeb. S pasportem zeleně se aktivně pracuje.
Otevřenost a
transparentnost Probíhá zveřejňování smluv a objednávek, rozpočtu města a jeho čerpání, zápisů z rady, zastupitelstva, veškeré údaje a
dokumenty jsou dostupné na webových stránkách města.
Informovanost Informovanost občanů je zajištěna PR pracovníkem,
pravidelně se vydávají tiskové zprávy. Je vydáván informační zpravodaj Týnecké listy (dvouměsíčník doručován přímo do schránek všem obyvatelům) Informační zdroje jsou dále - web města, Facebook,
úřední deska, plakátovací a vývěsní plochy, platforma Mobilní rozhlas, místní kabelová televize, setkávání
s osadními výbory ( jsou zveřejňovány záznamy z jednání v místních částech, např. https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=1969 https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2152 http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2161), veřejná projednávání (např. https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2187 http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2236), tiskové a propagační materiály.
Důvěryhodnost
Výkon státní správy - Úřad na jedné straně plní všechny nároky, které klade
legislativa, na druhé straně je otevřený občanům a vychází vstříc jejich
potřebám. Denně pracuje s nástroji eGovernmentu – datové schránky, Czech
POINT, základní registry. Zaměstnanci úřadu pravidelně absolvují školení a
semináře dle své odbornosti, rozvíjí své znalosti i dovednosti také v oblasti
komunikace a náročného jednání.
|
-
ANO
Hospodaření měst je monitorováno Ministerstvem
financí, sleduje se 5 parametrů čerpání rozpočtu, všechny parametry byly
vyhodnoceny v pořádku – viz aplikace Monitor.
Vzhledem k čerpání úvěrů probíhá monitoring
banky nad čerpáním rozpočtu. Zdravé financování je zajištěno v souladu s vnitřními směrnicemi a finanční řízení je aplikováno dle legislativy Ministerstva financí ČR. V souladu se Zákonem č. 420/2004 Sb. je každoročně
prováděno přezkoumaní hospodaření města ze strany externího auditora. Zpráva o
přezkumu hospodaření města bez zjištěných chyb a nedostatků dokládá
dodržování všech předpisů týkající se účetnictví a finančního řízení,
hospodaření s majetkem ve vlastnictví města, majetkoprávních úkonů,
zadávání veřejných zakázek atd.
-
ANO
Veškeré
údaje o městském úřadě a jeho fungování jsou dostupné na webových stránkách
města www.mestotynec.cz
Webové stránky jsou pravidelně aktualizovány, doplňovány, v současné době
se připravuje nová struktura webových stránek s ohledem na vývoj
technologií. Úřad a jeho zaměstnanci se vždy plně orientují na občana při vyřizování
úředních záležitostí, úředníci pravidelně plní plán vzdělávání, zvyšují si a prohlubují kvalifikaci nejen v oblastech svých odborností, ale i v komunikaci a dalších měkkých dovednostech.
Ke komunikaci s občany a informování o dění ve městě jsou využívány veškeré dostupné informační kanály a pravidelně poskytujeme informační servis občanům.
-
ANO
Je nastaveno třídění odpadu na úřadě, v příspěvkových organizacích
města a jsou realizována opatření na snížení spotřeby energií (výměna světel za
LED, zateplení budov), je zaveden energetický management. Postupně instalujeme zařízení na dálkové přenosy informací z měřidel, digitalizujeme proces vyhodnocování spotřeby. Objekty v majetku města jsou zatepleny, v běžném chodu úřadu se snažíme všemi dostupnými způsoby regulovat spotřeby.
-
|
Je nastaven systém vnitřní kontroly, strategické plánování, finanční řízení, získávání dotací. Pracovní tým úřadu je sehraný, procesy jsou zautomatizované, pravidelné porady řeší flexibilně aktuální situace, požadavky na změny a vzájemnou provázanost činností.
|
|
1.2.2. Existují přiměřená vnitřní pravidla pro zadlužování města a jsou tato pravidla dodržována? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Pravidla pro zdravé financování a míry
zadlužování stanovují interní předpisy pro orgány města a usnesení orgánů. Úvěry
čerpáme pouze ne velké investiční akce typu stavba kanalizace, školy, koupě kulturního centra, které se
realizují cca 1x za pět let. Schvalovací proces je v pravomoci
zastupitelstva. Malé úvěry na provozní nebo malé akce nejsou čerpány. Na většinu
investičních akcí se přednostně vždy snažíme získat dotaci z národních nebo
evropských zdrojů. Občané jsou o smluvních vztazích (např. smlouvy o úvěru) informování v místním periodiku Týnecké listy, na úvodní stránce je rubrika "Informace z rady", která je věnována uzavřeným smluvním vztahům.
|
-
ANO
Pravidla jsou nastaveny, úvěry čerpáme výjimečně pokud na akci nelze získat dotaci. Dotační aktivita města je prokazatelná, přednostně se na investiční akce snažíme získat dotace z národních i evropských zdrojů.
|
K zadlužování města dochází výjimečně na velké investiční akce typu plynofikace, celková rekonstrukce budovy úřadu a polikliniky, vodovod. Na veškeré investiční akce se vždy přednostně snažíme získat dotaci z národních či evropských zdrojů. Pro sledování možností dotací, podávání žádostí o dotace a jejich administrace byl zřízen odbor projektového řízení. V aplikaci monitor (Ministerstvo financí) je finanční zdraví města (Pravidla rozpočtové odpovědnosti obcí) průběžně hodnoceno, všechny hodnocené parametry jsou ve standardních hodnotách.
|
|
1.2.3. Lze na konkrétních aktivitách a činnostech prokázat orientaci úřadu a jeho organizací na občana a jeho oprávněné potřeby (otevírací doba, dostupnost …)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veškeré údaje o městském úřadě a jeho fungování jsou dostupné na
webových stránkách města www.mestotynec.cz Webové stránky
jsou pravidelně aktualizovány, doplňovány, v současné době se připravuje
nová struktura webových stránek s ohledem na vývoj technologií a
zobrazování údajů na různých mobilních zařízeních. Městský úřad Týnec nad Sázavou má tyto odbory: -
Kancelář starosty
- Kancelář tajemníka
- Odbor výstavby
- Odbor majetku
- Odbor finanční
- Odbor projektového řízení
- Městská policie
Organizační schéma: http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/mestsky-urad/organizacni-schema
Orientace na občana při vyřizování
úředních záležitostí Otevírací doba http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/mestsky-urad
Městský úřad sídlí v jedné budově, plně bezbariérové
s výtahem. Budova úřadu leží na bezbariérové trase vedoucí z centra
města a z autobusového a vlakového nádraží. Úřední deska Bezplatná poradna – právní,
sociální, psychologická Finanční úřad – spolupráce
s finančním úřadem, poradenství na úřadě v Týnci Czech POINT Podatelna Komunikace
s občany a informování o dění ve městě
Jsme si vědomi toho, že systematická, srozumitelná a cílená
komunikace s veřejností je důležitým krokem k získání důvěry občanů,
jejich zapojování do plánování rozvoje města, k navázání spolupráce a místních
partnerstvích a zvýšení transparentnosti veřejné správy. V této oblasti se
postupně snažíme nacházet nové možnosti k efektivní komunikaci s občany.
Připravujeme směrnici pro komunikaci s veřejností a
komunikační kanály. Používáme platformu Mobilní rozhlas. Od roku 2020 je pravidelně vyhlašován participativní rozpočet. Vedení města i zaměstnanci se
pravidelně účastní školení na téma komunikace. Máme popsán přehled zainteresovaných stran v rámci procesu strategického řízení. Cílem procesu je
pravidelně vyhodnocovat strukturu zainteresovaných stran a sledovat jejich
očekávání a oprávněné požadavky. Výsledky přezkoumání jsou zapracovány do
dokumentu požadavky zainteresovaných
stran.
|
-
ANO
Veškeré údaje o městském úřadě a jeho fungování jsou dostupné na webových stránkách města www.mestotynec.cz Webové stránky jsou pravidelně aktualizovány, doplňovány, v současné době se připravuje nová struktura webových stránek s ohledem na vývoj technologií. Úřad a jeho zaměstnanci se vždy plně orientují na občana při vyřizování úředních záležitostí, úředníci pravidelně plní plán vzdělávání, zvyšují si a prohlubují kvalifikaci nejen v oblastech svých odborností, ale i v komunikaci a dalších měkkých dovednostech.
Ke komunikaci s občany a informování o dění ve městě jsou využívány veškeré dostupné informační kanály a pravidelně poskytujeme informační servis občanům.
-
|
Úřad je otevřený, dostupný všem občanům a transparentní. Ve všech směrech se snažíme orientovat na občana a vyjít mu vstříc (telefonické konzultace, e-mailová komunikace, úřední deska, webové stránky, elektronické formuláře, tiskový mluvčí, poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., setkávání s osadními výbory, vzdělávání úředníků atd.) V postupech dodržujeme právní předpisy, zaměstnanci úřadu si průběžně zvyšují svou kvalifikaci dle plánu vzdělávání nejen v oblasti jejich odbornosti, ale i v komunikačních dovednostech. Jsme si vědomi toho, že systematická, srozumitelná a cílená
komunikace s veřejností je důležitým krokem k získání důvěry občanů,
jejich zapojování do plánování rozvoje města, k navázání spolupráce a místních
partnerstvích a zvýšení transparentnosti veřejné správy. V této oblasti se
postupně snažíme nacházet nové možnosti k efektivní komunikaci s občany. Využíváme
platformu Mobilní rozhlas (pravidelná rozesílka informací o dění ve městě, krizová komunikace v podobě sms či e-mailů, hlášení závad ve městě, informace o novinkách na webu města, ankety) a participativní rozpočet. Připravujeme směrnici pro komunikaci s veřejností a
komunikační kanály, participativní rozpočet. Vedení města i zaměstnanci se
pravidelně účastní školení na téma komunikace.
|
|
1.2.4. Prokazuje městský úřad a klíčové organizace města při běžném chodu výkonnost a kvalitu (např. pomocí zlepšujícího se trendu nebo pomocí benchmarkingu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
MA 21 – v roce 2017 byla zahájena realizace projektu Zdravé město a
plnění místní Agendy 21. Do současné doby je znát zlepšující se trend
v oblasti výkonu a kvality veřejné správy i samosprávy. Pravidelně
jsou realizovány vzdělávací programy a školení, které přispívají ke zkvalitnění
rozvoje lidských zdrojů – zaměstnanců městského úřadu. Je zpracován Plán
vzdělávání úředníků Městského úřadu v Týnci nad Sázavou, podle kterého
zaměstnanci plní požadavky na kvalifikační rozvoj. Postupné nastavování
procesů strategického řízení má pozitivní dopad
na rozvoj a zlepšení řízení kvality a managementu rozvoje města a dále na
zvýšení transparentnosti veřejné správy.
Standardizovaná metoda
na základě výkonnostních a kvalitativních parametrů nebyla dosud používána. Zatím
hledáme vhodné a efektivní řešení pro úřad naší velikosti, abychom byly schopni
získat relevantní a srovnatelné údaje a využít je pro monitorování zlepšování. Od zavedení metody kvality MA21, tedy od roku 2017 jsme se
propracovali ke kategorii C***.
|
|
Standardizovaná metoda
na základě výkonnostních a kvalitativních parametrů
je zavedena od roku 2017 v podobě plnění kritérií MA21.
|
|
1.2.5. Jsou zavedeny efektivní způsoby komunikace v rámci samosprávy, úřadu a organizací řízených městem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Komunikace je také
důležitá pro efektivní fungování strategického řízení a informovanost zástupců
města, jak zastupitelů, tak i zaměstnanců úřadu. Využíváme elektronickou
komunikaci formou e-mailů, spisové služby, máme sdílené úložiště, veřejný registr
smluv a objednávek. Je zaveden systém
pravidelných porad – každý pátek porada vedení města a projektových týmů.
Příspěvkové organizace a obchodní společnosti vlastněné městem pravidelně
podávají report v rámci kontrolních dnů (min. 3x do roka).
K aktuálním tématům se konají tematické mini porady. Město navenek také komunikuje prostřednictvím:
|
|
Město má zavedené postupy komunikace v rámci samosprávy, úřadu i organizací řízených městem. Efektivnost postupů je však třeba průběžně ověřovat a vyhodnocovat, případně hledat jiné. Zpětnou
vazbou jsou pravidelné porady vedení města a projektových týmů a pravidelné
kontrolní dny se zástupci příspěvkových organizací. Systém pro vyhodnocování
komunikace zaveden není.
|
|
1.2.6. Chová se úřad a organizace města ekologicky? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Je nastaveno třídění odpadu na úřadě, v příspěvkových
organizacích města a jsou realizována opatření na snížení spotřeby energií
(výměna světel za LED, zateplení budov), energetický management v budovách
v majetku města, objekty v majetku města jsou zatepleny. U nových
objektů je v plánu hospodaření s dešťovou vodou. U veřejného osvětlení je nastavena regulace intenzity světla, časový spínač s denním programem dle východu a
západu slunce, výměna za LED světla.
Je zaveden energetický management (sledujeme a vyhodnocujeme spotřebu budov v majetku města).Máme energetického manažera, který hlídá spotřeby v budovách v majetku města a hledá řešení pro úspory. Interní předpis pro ekologické chování
zpracovaný nemáme, ale postupně se v běžném chodu úřadu snažíme regulovat
spotřeby. Nevyužíváme jednorázová balení např. vody, cukru, mléka do kávy. Od roku 2019 má město zpracovanou směrnici pro postup
při pořádání akcí ekologičtěji městem, příspěvkovými organizacemi, osadními
výbory či místními spolky. V roce 2020 byly zahájeny práce na vytvoření Adaptační strategie přizpůsobení se změnám klimatu města Týnec nad Sázavou- dokument, který řeší hospodaření s povrchovou vodou. Připravují se projekty pro udržení vody v krajině (např. lokalita Hlinka).
Úřad nemá odbor životního prostředí, který by se mohl tématu ekologie více věnovat i s dopadem na celé město a působící organizace. Město se nachází uprostřed zeleně, lesů, netrápí nás žádná dopravní zátěž ani znečištěný vzduch. Pravidelně pořádáme osvětové akce na téma ekologie a třídění odpadu v rámci oslav Dne Země. Od roku 2019 probíhá akce "Ukliďme náš Týnec". Město se pravidelně zapojuje do tradičního úklidu řeky Sázavy, který organizuje společnost Posázaví, o.p.s. v rámci projektu "Čistá řeka Sázava". Mateřská a základní škola má nastaveny environmentální vzdělávací plány.
Město Týnec nad Sázavou se snaží poskytnout vyhovují podmínky pro třídění odpadu (po městě je dle studie společnosti EKO-KOM hustá síť kontejnerů na tříděný odpad).
Město Týnec nad Sázavou informuje občany o správném třídění formou letáků ("Nakládáte správně s opdadem?"), které jsou vždy v březnu rozesílány společně se složenkou na úhradu ročního poplatku za svoz odpadu. Pravidelně vychází články s informacemi k odpadovému hospodářství jak na webu města (např.: https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2241), tak v místním periodiku Týnecké listy (ukázky článků viz příloha). V lednu proběhlo i setkání s veřejností zaměřené na odpady.
Občané mají možnost třídit celkem 10 komodit odpadu (plast, papír, sklo, směs, textil, bioodpad, jedlé tuky a oleje, baterie a drobné elektro zařízení, kov).
Město Týnec nad Sázavou je 100 % vlastníkem společnosti Technické služby Týnec, s.r.o., které pro město zajišťují veškeré aktivity v odpadovém hospodářství.
Město Týnec nad Sázavou nemá v rámci městského systému nakládání s odpady zřízena reuse centra/předávací police apod. V rámci městského systému nakládání s odpady provozují Technické služby Týnec sběrný dvůr. Občan, který odpad přiveze, ho musí roztřídit dle kódů odpadu. Způsob likvidace jednotlivých složek odpadu je stanoven v obecně závazné vyhlášce města.
|
|
Základní ekologické přístupy úřad a jeho organizace dodržuje. Město sleduje spotřebu energií. Město se snaží jak pro své pracovníky, tak pro občany vytvářet vhodné podmínky pro třídění odpadu, snaží se šířit informace o důležitosti třídění odpadu prostřednictvím osvětových akcí a informačních materiálů.
|
|
1.2.7. Přijímá úřad a organizace města opatření proti nehospodárnému zacházení se zdroji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Zatím nemáme zakotveno ve vnitřních předpisech. Řídíme se platnou
legislativou. Dále také využíváme dobrou praxi a zkušenosti s cílem snížit
náklady a zajistit optimalizaci služeb. Důraz aktuálně klademe na energetický
management, ze kterého vychází aktivity nutné k realizaci pro
efektivní zacházení se zdroji. Budovy ve vlastnictví města jsou nově zatepleny,
nyní probíhá energetické vyhodnocení úspor vzešlých zateplením a z výměny
otvorových výplní. Provozní část rozpočtu řeší ve větší míře centralizované
nákupy, v provozu hledáme cesty jak procesy zjednodušit a zlevnit, např. centralizace
tisku, využívání rámcových smluv s dodavateli, využívání datových
schránek. Úspory hledáme na základě zkušeností našich i inspirací z jiných
úřadů. Pravidelně sledujeme cenové hladiny elektřiny, plynu, telefonů, paliva (na
paliva máme zákaznickou kartu = sleva, platba na fakturu) a poradenských služeb
(pravidelně probíhá optimalizace všech služeb). Přednostně využíváme místní
dodavatele, vyjednávám slevy, platby na fakturu. Evidujeme a sledujeme spotřeby,
soutěžíme dodavatele kancelářských potřeb.
|
|
Prvním důležitým krokem bylo zavedení energetického managementu, který postupně rozvíjíme a aplikujeme na všechny budovy v majetku města. Dále
také využíváme dobrou praxi a zkušenosti s cílem snížit náklady a zajistit
optimalizaci služeb. V této oblasti budeme nadále sbírat zkušenosti a uplatňovat a rozvíjet je v místních podmínkách. Město se snaží digitalizovat sběr dat a vyhodnocovat je, abychom získali údaje, kde je možné ušetřit (energetický management, odpadové hospodářství).
|
|
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
Oblast komunikace a partnerství je v místních podmínkách úřadu i města na dobré úrovni. Snažíme se využívat veškeré dostupné nástroje komunikace a získávat vhodná partnerství. Klademe důraz na veřejná projednávání a zapojování veřejnosti. Spolupráce a komunikace probíhá také na úrovni regionu. Město
je členem NSZM (Národní síť zdravých měst), pravidelně se účastní školení pořádané NSZM, kde jsou
pravidelně realizovány bloky zaměřené na komunikaci, tak zároveň dochází ke
sdílení praxe mezi jednotlivými městy, které jsou také členy. Město je členem SEMMO (Sdružení energetických manažerů měst a obcí), kde sdílíme dobrou praxi v oblasti hospodaření s energiemi. Město se pravidelně schází nad aktuálními tématy se sousedními obcemi, kde se sdílí řešení společné problematiky - hasiči, odpady, oprava komunikací, školství, sociální služby, energetika, úklid města, údržba zeleně, kulturní akce, ...
|
|
1.3.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ (viz obrázek)z hlediska správné komunikace? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veřejná projednávání a dotazníkové
šetření Během sledovaného roku 2021 proběhlo 6 setkání s veřejností: Během sledovaného roku 2021 proběhly 2 ověřovací ankety:
Pravidelné setkávání s osadní
výbory
Osvětové akce se zapojením tří sektorů
– Den Země, Den pohybu a zdraví, Bezpečnost seniorů, Školení řidičů, třídění odpadu Jednání komisí města se zapojením
zájmových skupin Pravidelná setkávání a spolupráce
místních aktérů v oblasti školství a vzdělávání, cestovního ruchu a
podnikatelů, volnočasových aktivit a kultury. Realizace kulatých
stolů k projednávání záměrů s veřejností či pravidelné pořádání
veřejného fóra.
Transparentnost města a úřadu lze
doložit:
Partnerství a synergie Ve městě funguje síť spolkové
činnosti, město vyhlašuje grantový a dotační program pro neziskové organizace. Koordinuje
kulturní a společenský život ve městě prostřednictvím nově zřízené příspěvkové
organizace Kulturní centrum Týnec, pod které se řadí hrad, infocentrum,
společenské centrum a knihovna. Většina aktivit funguje ve vzájemné provázanosti a spolupráci tří sektorů
(město, spolky, podnikatelé). Zástupci města se účastní různých tematických
setkání v rámci regionu Posázaví – město je členem místní akční skupiny Posázaví,
se kterou aktivně spolupracuje na rozvoji města i v kontextu celého
regionu. Společně řešíme oblast cestovního ruchu a destinačního managementu,
propagaci regionu, vydávání propagačních materiálů, spolupráci při získávání
financí z různých dotačních zdrojů (národních i evropských), sdílení dobré
praxe a zkušeností. Při realizaci projektů zaměřených na cestovní ruch či
životní prostředí funguje partnerství i v užší spolupráci na základě
partnerských smluv (MAS Posázaví, Základní škola, svazek obcí Týnecko).Příklady spolupráce: https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/projekty&artid=2240 https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/projekty&artid=2239) Pro
tvorbu místních strategií je také využívána i zastřešující strategie regionu Posázaví, k dispozici jsou různé statistiky zpracované společností
Posázaví o.p.s. (např. návštěvnost památek, návštěvnosti informačních center, vývoj
počtu obyvatel, hustota osídlení, demografické studie atd.) datové a mapové
podklady, katalog projektů, partnerské projekty, sdílení dobré praxe atd.
http://leader.posazavi.com/cz/Population.aspx http://leader.posazavi.com/cz/welcomeMAS.aspx Obce v okolí Týnce nad Sázavou
sdružuje svazek obcí Týnecko, který aktivně řeší aktivity s přesahem na
mikroregion, např. značení cyklotras v celém mikroregionu. Na úrovni spolupráce se Středočeským
krajem funguje i předávání informací z místní znalosti a tipy na projekty,
město zpracuje studii a předá k řešení a realizaci na kraj (např.
realizované projekty - zbudování kruhového objezdu v Týnci nad Sázavou,
vybudování přemostění řeky Sázavy pro pěší a cyklisty a cyklostezky podél řeky
Sázavy, cyklostezky podél krajských komunikací). Na úrovni spolupráce se Středočeským krajem probíhají tématické webináře, setkávání starostů a tajemníků. V rámci pořádání osvětových akcí
funguje místní partnerství, akce jsou pořádány ve spolupráci tří sektorů –
město, spolky, podnikatelé. Příklady jsou uvedeny v samostatné příloze.
|
-
ANO
Veřejná projednávání aktuálních témat/projektů jsou pravidelně organizována dvakrát ročně. Jednou za dva roky probíhá veřejné fórum.
-
ANO
Jsou nastavena a rozvíjena vhodná partnerství a synergie. Aktivity města se vždy snažíme propojit s místními aktéry případně s partnery/městy v rámci regionu Posázaví prostřednictvím členství v místní akční skupině Posázaví. Např.:
-
-
-
ANO
Úřad plní veškeré požadavky na transparentnost - tiskové zprávy, veřejná projednávání (např.: https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2233, https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=1969, https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2152, https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2161, https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2187, https://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/zpravy&artid=2207), veřejné zakázky, zveřejňování smluv a objednávek na portálu veřejné správy, zveřejňování usnesení rady, zastupitelstva.
|
Komunikace funguje na více úrovních - úřad, organizace města, svazek obcí, regionální komunikace v rámci MAS Posázaví a v rámci NSZM (Národní sít zdravých měst). Způsoby komunikace a postupy nejsou popsány, vycházíme ze zkušeností a dobré praxe.
|
|
1.3.2. Provádí úřad a organizace města veřejná projednávání (či obdobné formy) při všech |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Aktivně používáme komunikaci s veřejností - veřejné fórum, setkání s obyvateli, kulaté stoly. Využíváme vyzkoušené a funkční metody MA21. Výstupy jsou zapracovány do strategických dokumentů a prezentovány na webu města. Pro zlepšení dovedností se inspirujeme v NSZM (Národní síť zdravých měst) a místní akční skupině Posázaví.
|
|
1.3.3. Zveřejňuje město a jeho organizace pravidelně výroční zprávu (nebo obdobnou zprávu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Výroční zprávy město ani jeho organizace nemají ze zákona povinné, nevypracováváme. Snažíme se veškeré informace o dění ve městě, na úřadě a v organizacích města dávat na vědomí široké veřejnosti. Využíváme k tomu různé způsoby formou tiskových zpráv, sdílení dobré praxe, osobní prezentace aktivit na místních i regionálních akcích, publikace, informační a propagační materiály.
|
|
Prosincové periodiku města zveřejňuje rekapitulaci projektů, čerpání rozpočtu. Lednové periodikum města seznamuje obyvatele města s plány do budoucna.
|
|
1.3.4. Existuje analýza stížností nebo podnětů od občanů, jsou přijímána opatření k jejich řešení? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Analýzu stížností nebo podnětů od
občanů vzhledem k malé četnosti neprovádíme. Podněty a stížnosti od občanů
chodí přes web, kde je k dispozici elektronický formulář a dále případně
fyzicky dopisem. Vše řešíme okamžitě. Dle
evidence chodí stížnosti nebo podněty přes elektronický formulář průměrně 3x
měsíčně, dopis průměrně 1x měsíčně. Od roku 2019 mají občané
možnost své podněty zasílat i prostřednictvím platformy Mobilní rozhlas (např.
když při procházce narazí na přeplněný koš či spadlý strom).
|
|
Analýza stížností a podnětů vzhledem k malé četnosti není třeba. Opatření jsou přijímána operativně ke každému podnětu zvlášť.
|
|
1.3.5. Lze o úřadu a organizacích města říci, že jsou transparentní a informace jsou dostupné? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, veškeré informace
o činnosti a chodu města a úřadu jsou k dispozici na webových stránkách
města, na facebooku, na úřední desce a na městských vývěsních tabulích, v městském zpravodaji, pravidelné spoty v kabelové televizi. Občané jsou pravidelně o všem informováni dle nastaveného systému (tiskového zprávy ke všem aktualitám). Od roku 2019 používá město platformu Mobilní rozhlas a pravidelně každé pondělí rozesílá informace k aktuálnímu dění ve městě Pro komunikaci s občany a informování o dění ve městě jsou pravidelně využívány tyto kanály: Facebook, webové stránky, Týnecké listy, Mobilní rozhlas, pravidelné spoty v kabelové televizi, v regionálních zpravodajích a rádiích Tiskové zprávy, informační a propagační materiály vývěsky a plakátovací plochy otevřený úřad pro občany - MA21 – projednávání záměrů s veřejností, komunitní plánování Setkávání s osadní výbory – požadavky obyvatel místních částí, např.:
|
|
Informace o činnosti a chodu města a úřadu mají občané k dispozici.
|
|
1.3.6. Přijímá úřad a jeho organizace opatření pro snížení rizik korupce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veřejné zakázky jsou zadávány v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění. Město
vyhlašuje na všechny zakázky výběrová řízení a nebo průzkum trhu. Pro zadávání zakázek malého rozsahu mimo režim zákona č. 134/2016 Sb. je zpracovaná vnitřní směrnice.
Město Týnec nad Sázavou využívá profil zadavatele v Národním elektronickém nástroji (NEN). Zde najdete výzvy a podklady pro vyhlášené i uzavřené veřejné zakázky. Veškeré zakázky malého rozsahu včetně zadávací dokumentace a výsledků výběrového řízení jsou zveřejňovány na webových stránkách http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/uredni-deska/verejne-zakazky Pracovnice
odboru projektového řízení, které se starají o zadávání veřejných zakázek a
jejich průběh dle zákona, se pravidelně účastní školení na téma veřejných
zakázek
Veškeré smlouvy a objednávky jsou zveřejňovány na portálu státní správy nad rámec požadavků zákona, zároveň jsou nad rámec zákona zveřejňovány i zápisy z rady.
|
|
Veřejné zakázky jsou zadávány v souladu se zákonem. Pracovníci odboru projektového řízení se pravidelně účastní školení věnující se problematice veřejných zakázek.
|
|
1.3.7. Jsou popsány a optimalizovány komunikační kanály s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Město nemá zpracována vnitřní pravidla pro komunikaci s veřejností. Město vychází ze zkušeností a dobré praxe.
|
|
1.3.8. Jsou vytvářena vhodná partnerství? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano. Budování
partnerství a hledání nových v rámci regionu Týnecko a Posázaví funguje na
dobré úrovni. Spojením sil vznikají nejrůznější projekty s přínosem pro celý
region – např. v oblasti cestovního ruchu (značení cyklotras), životního
prostředí (studie odtokových poměrů, Čistá řeka Sázava), vzdělávání (Místní
akční plán pro ORP Benešov), doprava (vybudování dopravních terminálů v Týnci nad
Sázavou, v Sázavě, Benešově) aj. Funguje spolupráce v oblasti sociální péče (projekt Obce blíže lidem). Spolupracujeme v oblasti dopravy Svazek obcí BENEBUS. V oblasti vodohospodářské infrastruktury jsme členy svazku Posázavský vodovod. Dále jsme členy svazku Obecní lesy Benešovska, který spravuje lesy ve vlastnictví obcí. Na regionální úrovni funguje svazek Týnecko. Nepravidelně se setkáváme se starosty okolních obcí, kde probíráme aktuální témata (školství, povodně, hasiči, ...)
|
|
Město buduje a hledá nová partnerství v rámci regionu Týnecko, místní akční skupiny Posázaví či v rámci členství v NSZM (Národní síti zdravých měst).
|
|
1.3.9. Lze na konkrétních případech prokázat synergické efekty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Členství města v Místní akční
skupině Posázaví. Pro tvorbu místních strategií je také využívána i
zastřešující strategie regionu Posázaví, k dispozici jsou různé statistiky
zpracované společností Posázaví o.p.s. (např. návštěvnost památek, návštěvnosti
informačních center, vývoj počtu obyvatel, hustota osídlení, demografické
studie atd.) datové a mapové podklady, katalog projektů, partnerské projekty,
sdílení dobré praxe atd. http://leader.posazavi.com/cz/Population.aspx http://leader.posazavi.com/cz/welcomeMAS.aspx Prezentace města ve
spolupráci s Posázavím o.p.s a jeho destinačním management na veletrhu
cestovního ruchu http://firma.posazavi.com/cz/Article.aspx?ArticleId=6004
http://tourist.posazavi.com/cz/Article.aspx?ArticleId=5711 Setkávání místních
aktérů v cestovním ruchu http://dmo.posazavi.com/cz/Article.aspx?ArticleId=6371 Projekt Čistá řeka
Sázava http://www.cistarekasazava.cz/Clanek/859-O-projektu.aspx Město Týnec nad Sázavou je aktivně zapojeno
v projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání II v ORP Benešov,
který v území realizuje Posázaví o.p.s. V rámci projektu fungují
pracovní skupiny, v nichž jsou zástupci týnecké ZŠ, MŠ a úřadu. Společně řešíme témata rozvoje
čtenářské a matematické gramotnosti, rovné příležitosti a financování. http://leader.posazavi.com/cz/Area.aspx?AreaId=124
Aktivně funguje SRPDŠ, které se snaží o
propojení všech zainteresovaných stran – rodičů, žáků, učitelů a města.
Pravidelně jsou organizována setkání všech stran s cílem zajistit rozvoj
školství a mimoškolních aktivit, získání financí a prohloubení vzájemné
spolupráce a informovanosti.
Město spolupracuje se společností RUAH o.p.s na projektu Obce blíže lidem. Záměrem projektu je řešení problémů sociálně vyloučených osob nebo osob vyloučením ohrožených ve venkovském regionu. Projekt se zaměřuje na vytvoření jednotného systému sociální práce v celém území tak, aby byla pomoc sociálně vyloučeným dostupná všem potřebným stejným způsobem. Díky tomuto projektu má město terénní sociální pracovnici, která efektivně pomáhala s koordinací situace spojené s šířením viru COVID-19. Město poskytuje prostory v místním zdravotním středisku.
|
|
|
|
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
|
Nevyužíváme žádnou metodiku šetření spokojenosti obyvatel. Při pořizování a aktualizaci strategických dokumentů se šetří spokojenost obyvatel v rámci témat řešených ve strategickém dokumentu.
|
|
1.4.1. Existuje metodika šetření spokojenosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město nevyužívá metodiku šetření spokojenosti obyvatel. Jednotlivé oblasti spokojenosti byly zjišťovány formou dotazníkového šetření v rámci tvorby Strategického plánu rozvoje města. Zpracované odpovědi na dotazníkové šetření je uvedeno v kapitole 12 (str. 116-132) analytické části Strategického plánu rozvoje města.
Město pravidelně pořádá setkání s veřejností a setkání, jak s osadními výbory, tak obyvateli místních částí. Na těchto setkáních probíhají diskuse, kde občané vyjadřují své náměty, nápady, připomínky nebo i své pochvaly. Své postřehy mohou občané zasílat prostřednictvím platformy Mobilní rozhlas.
Zpracované odpovědi na dotazníkové šetření je uvedeno v kapitole 12 (str. 116-132) analytické části Strategického plánu rozvoje města. Město pravidelně pořádá setkání s veřejností a setkání, jak s osadními výbory, tak obyvateli místních částí. Na těchto setkáních probíhají diskuse, kde občané vyjadřují své náměty, nápady, připomínky nebo i své pochvaly. Své postřehy mohou občané zasílat prostřednictvím platformy Mobilní rozhlas.
V roce 2021 proběhlo 6 setkání s veřejností:
a 2 ověřovací ankety:
|
|
Nevyužíváme žádnou metodiku šetření spokojenosti obyvatel. Při pořizování a aktualizaci strategických dokumentů se šetří spokojenost obyvatel v rámci témat řešených ve strategickém dokumentu. Zároveň probíhají pravidelná setkávání s veřejností. A občané
mají možnost své postřehy zasílám i prostřednictvím Mobilního rozhlasu.
|
|
1.4.2. Jsou s výsledky seznamováni zastupitelé a veřejnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
O proběhlých setkání s veřejností, o výsledcích
anket či dotazníků jsou občané i zastupitelé informování tiskovými zprávami
v místním periodiku Týnecké listy, na Facebooku města, na webu města či
v pravidelně rozesílaném přehledu v Mobilním rozhlase.
|
|
Zastupitelé i veřejnost jsou o proběhlých setkání s veřejností, o výsledcích anket či dotazníků informováni.
|
|
1.4.3. Lze doložit trend v hodnocení spokojenosti případně srovnání s jinými městy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dotazníkové šetření spokojenosti obyvatel bude zopakováno opět v rámci aktualizace Strategického plánu.
|
|
|
|
1.4.4. Je provedena analýza výsledků, a to zejména v případě negativního trendu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dotazníkové šetření spokojenosti obyvatel bude zopakováno opět v rámci aktualizace Strategického plánu. V něm se výsledky vyhodnocují.
|
|
|
|
1.4.5. Přijímají se opatření na základě provedení šetření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Výsledky dotazníkového šetření (v rámci Strategického plánu rozvoje města Týnec nad Sázavou) jsou významným zdrojem informací pro strategické plánování a na jejich základě vedení města zařazuje jednotlivé akce či požadavky do Akčního plánu a tzv. zásobníku.
|
|
|
|