7 – Vzdělávání a výchova |
Hodnocení oblasti |
7.1
Realizace a podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí případně jiným zřizovatelem.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.1
Realizace a podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí případně jiným zřizovatelem.
|
Zřizovatel podporuje aktivity, metody a formy VUR na svých školských zařízeních, což je v případě Valašských Klobouk Mateřská a Základní škola a Dům dětí a mládeže. Podpora je především finanční ve formě ročního příspěvku na provoz zařízení nebo spolufinancování nejrůznější projektů a aktivit. Zřizovatel nabízí také metodickou a odbornou podporu školským zařízením svými odborníky nebo zpostředkováním nebo pořádáním kurzů, školení, seminářů, workshopů a podobně.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.1. Existuje podpora (finanční, materiální, odborná) vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních prosazující tento typ vzdělávání nad rámec minimálních povinností daných v současnosti platnými standardy vzdělávání (Rámcové vzdělávací programy, event. dosud platné části standardů vzdělávání pro ZŠ, SŠ, SOU a gymnázia)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Existuje standartní finanční podpora vzdělávání dle RVP a následně ŠVP formou normativního financování škol z krajského úřadu. Nad rámec stanovený kurikulárními dokumenty podpora poskytována není. Nicméně zřizovatel podporuje školská zařízení cílenými příspěvky v rozpočtu na vytvoření materiálně technických podmínek pro realizaci VUR, finančními příspěvky Rodičovskému sdružení na aktivity VUR mimo školská zařízení (exkurze, přednášky, atd. Školy a školská zařízení dále získávají podporu realizace VUR z dotačních pobídek. Jedná se o dotace například na obnovu nebo budování školních zahrad, využívání srážkových vod, změna nezasákavých povrchů, realizace zelených učeben, programy na podporu třídění odpadu, bezodpadového hospodaření, modernizace učeben pro VUR (biologie, cvičná kuchyně, dílny,..)atd. Dotaci poskytují například MŽP, OPŽP, Nadace Partnerství, IROP, atd. Přípravu projektů buď kompletně nebo zčásti zajišťují projektové manažerky zřizovatele. Velkou investicí za vlastní peníze zřizovatele byl podpořen projekt Zdravá školní jídelna, tohoto titulu školní jídelna ZŠ dosáhla, náklady jenom zde představovaly cca 1 200 000 Kč. Další dotační program poskytuje město Valašské Klobouky v tzv. Programu spolupráce. Jednou z výzev tohoto programu je Spolupráce spolků se školstvím a podpora. Dotaci tak získává například MO ČSOP Kosenka na programy pro žáky škol, nebo Spolek chovatelů drboného zvířectva na činnost pro děti, Sdružení rodičů, kteří z techto financí hradí exkurze do Envicentra Vysoké Pole, programy zaměřené na VUR atd. Odborná pomoc je poskytována metodikem environmentálního vzdělávání na krajském úřadě. Na jednotlivých školách tuto podporu poskytuje koordinátor environmentálního vzdělávání.
|
-
1
Zřizovatel podporuje získávání kompetencí a gramotností žáků především finančními příspěvky na vytváření materiálně technických podmínek pro realizaci výuky k udržitelnému rozvoji. Jsou to především investiční příspěvky na obnovu a údržbu budov škol, neinvestiční příspěvky na vybavení speciálních učeben, ale také v poslední době hrazení spotřebního materiálu pro výuku. Právě změna financování v této oblasti je velmi důležitá. Zřizovatel hradí materiál do okruhu Člověk a svět práce (dřevěné a kovové profily, sazenice, nářadí pro žáky, atd), dále suroviny do pravidelné výuky vaření, ale také kroužků vaření a pečení, dále jsou hrazeny spotřební materiály k činnostnímu učení (nová metoda na 1. st. ZŠ). Zřizovatel hradí převážnou část nákladů zájmového vzdělávání, kde je spotřeba jednorázových pomůcek (papír, barvy, textil, lepidla, modelíny a modelovací hmoty, dřevo, suroviny pro kroužky vaření, medový kroužek, kroužek pečení, dovedných rukou) ale také hry, stavebnice, deskové hry, atd.
|
Cílená podpora škol a a školských zařízení není. Je to především proto, že žádné školské zařízení neprosazuje VUR nad rámec svých povinností daných paltnými standardy vzdělávání. Na druhé straně školy a školská zařízení VUR berou vážně a zodpovědně a standardy VUR plní. Na ZŠ Valašské Klobouky je ustaven specialista - koordinátor environmetálního vzdělávání s příslušním vzděláním pro tuto funkci.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.2. Existuje ve školách a školských zařízeních systém vyhodnocování vzdělávání pro udržitelný rozvoj, který je dále odborně monitorován a vyhodnocován obcí (obec zajišťuje odborně pravidelnou evaluaci VUR)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Takovýto systém doposud zaveden není. Město plánuje systém vyhodnocování k VUR zavést.
|
-
1
Monitoring není prováděn cíleně dle Metodiky hodnocení udržitelných měst. Město zatím pracuje s hodnocením práce školských zařízení na základě kontrolních zjištění auditorů, ČŠI, výročních zpráv školských zařízení a pravidelných zpráv o činnosti, přednášených řediteli školských zařízení orgánům zřizovatele. Další monitoring provádí místostarosta města v místech poskytování školských služeb. Jsou kontrolovány výdaje za uplynulé období, školské zařízení prokazuje jakým způsobem byla podpora zřizovatele využita. Například nákupy vybavení, nářadí, materiálu k pracovnímu vyučování, suroviny do cvičné kuchyně, materiály pro zájmové vzdělávání ve školní družině. Dále jsou kontrolovány také investiční akce - rekonstrukce, nákupy investičního majetku.
|
Monitoring ani vědomý a cílený systém hodnocení výchovy k UR zaveden není. Přesto v rámci sebehodnocení nepovažujeme stav výcho k UR na školských zařízeních za špatný. Probíhá v rámci standartního vzdělávacícho plánu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.3. Využívají školy veřejné didaktické databáze elektronických materiálů a studijních opor pro VUR ? Jsou tyto databáze podporovány krajem, obcí, nebo se jedná o veřejné databáze tvořené na národní/mezinárodní úrovni? Jsou školám a školským zařízením k dispozici vhodné didaktické materiály (např. tištěné materiály, výukové sady pro praktickou činnost), které zajišťuje obec (iniciací jejich vývoje nebo zajištěním snadné dostupnosti existujících volně přístupných materiálů na jednom místě), které podporují snahy škol ve vzdělávání k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Školy využívají velké množství databází učebních materiálů zaměřených na nejrůznější vzdělávací obory, včetně VUR. Jedná se o databáze podpořené například státním rozpočtem nebo dotacemi ze zdrojů EU. Učební materiály jsou pro školu dostupné z mnoha projektů nebo jako doprovodný bonus k nákupu učebních pomůcek. 1. Školská zařízení se od počátku účastní tzv. Šablon. Jejich výstupem bylo mimo jiné databáze elektronických učebních materiálů DUM na serveru https://dum.rvp.cz/index.html 2. Školská zařízení jsou vybavována multimediálními prezenčními pomůckami, především interaktivními tabulemi. Jejich pořízení buď ze 100% nebo nějakou spoluúčastní hradí zřizovatel. K těmto pomůckám získávají školká zařízení přístup k databázi dalších učebních materiálů. Například: http://www.activucitel.cz/ Další významný projekt by Čerstvý vítr z hor, zamřený na technickou grmaotnost: https://www.zskomtu.cz/rodice-a-verejnost/projekty-a-granty/cerstvy-vitr-z-hor+a26.htm Výstupem bylo mimo jiné také databáze nápadů na technické vyučování s použitím čidel Pasco a Vernier
Obec takové materiály nezajištuje, protože to není potřeba, školy mají materiálů jak vlastních, tak z jiných zdrojů několik desítek tisíc.
|
-
3/10
Obec samotná takovou databázi nezajišťuje. Veřejně dostupných databází elektronických a tištěných materiálů je dostatek jak na úrovni krajských tak národních nebo evropských projektů. Cílem obce do budoucna je především vytvořet materiálně technické podmínky pro to, aby školy na tyto materiály dosáhly a mohly je využívat. Na úrovni města podporujeme vznik didaktických a pracovních materiálů, které vytváří například neziskové organizace, zájmová a občanská sdružení. V minulém roce to byl například pracovní sešit mateřského centra Kaštánek pro děti. Tyto aktivity město bude podporovat i v budoucnu.
|
Přestože obec se primárně na oblast VUR nezaměřuje, podporuje všechny oblasti vzdělávání ve školských zařízeních. Vytváří především materiální podmínky, ale podílí se také na organizaci a spolufinancování projektů, které získávání a využívání výukových sad umožňují.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.4. Je u škol a školských zařízení zřizovaných obcí podporován provoz (úspory energií, vody, třídění odpadu, apod.), který reflektuje cíle udržitelného rozvoje? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Podpora je poskytována na všech školských zařízeních - zateplování, výměna oken, regulace otopné soustavy, efektivnější způsoby vytápění, změny osvětlení, programy na třídění odpadu na úrovni jednotlivých tříd, včetně motivačních soutěží, kompostování biologického odpadu, soutěže a akce ke Dni Země, na sběrném dvoře, atd. Od roku 2017 zaveden monitoring spotřeby energií a pravidelné vyhodnocování. Plánováno zlepšení vodního hospodářství u dešťových vod formou zasakovacích nádrží u budov města. Projekt na zasakování dešťových vod se realizuje právě u základní školy. Vodu zachycenou v retenčních nádržích budou žáci využívat k zalévání a kropení sportovišť. Škola se účastnila například projektu Slunce do škol, v němž získala fotovoltaické a fototermické panely s výstupem aktuálních stavů zařízení (teplota, napětí) do školní sítě. Tyto hodnoty se žáci učí používat. Z projektu Moravské vodárenské město získává každoročně sadu pomůcek na výuku šetření s vodou.
|
|
Úspory zdrojů je jedna z priorit obce a školských zařízení, které zřizuje. Jedná se jak o úspory energií, tak třídění odpadu. Školská zařízení jsou v tomto oboru na velmi vysoké úrovni. Podpora zřizovatele škol a školských zařízení ve městě je na vynikající úrovni, stále se hledají nové cesty k úsporný opatřením, snižování nákladů na energie nebo vyhledávání obnovitelných zdrojů energie Vzestupný trend, opatření se neustále inovují a zavádějí Nová. Průběžně se také vyhodnocuje účinnost provedených opaření.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.5. Podporuje obec (finančně, poskytnutím prostor, platformy apod., odborně) sítě učitelů a vychovatelů, kteří vzdělávají v oblasti udržitelného rozvoje? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Vzhledem k tomu, že ve městě je jedna škola, není síťování učitelů na úrovní města možné.Škola se však zapojuje do jiných projektů, které síťování a sdílení zkušeností podporují nebo je to jejich záměr. Síťování učitelů, kteří učí témata VUR se odehrává na úrovni
mikroregionu Valašské Klobucko, ORP Valašské Klobouky nebo Zlínského
kraje prostředictvím projektů na sdílení dobré praxe mezi školami, v
případě ZK se jedná o projekty cílené právě na síťování učitelů v celém
kraji. V rámci projektu "Čerstvý vítr z hor" se Základní škola
Valašské Klobouky stala centrální školou pro Zlínský kraj, která
zprostředkovávala ostatním školám v kraji i na území ČR příklady dobré praxe ve výuce
matematiky, fyziky, chemie a přírodovědy. Učitelé vytváří videa s nápady
na činnostní učení, na pokusy s pomůckami Pasco. Tato videa včetně
metodických návodů sdílí na úložišti projektu s ostatními školami. Zřizovatel
podporuje školu ve vytváření materiálně technického zázemí pro tento
typ výuky, motivuje ředitele školy k prosazování tohoto typu výuky.
|
-
3/10
Podpora sítí učitelů nebo škol zaměřených primárně na VUR v obci není. Obec podporuje obecně sdílení zkušeností ve všech oborech vzdělávání. Organizuje výjezdy za dobrou praxí do školských zařízení v okolí (ORP Valašské Klobouky). Podobné aktivity na sdílení zkušeností organizuje také MAS Ploština.
|
Vzestupný trend, zvyšování významu práce těchto učitelů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.6. Jaká je spokojenost obyvatel obce se vzdělávacími institucemi? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Rodiče žáků jsou spokojeni se vzdělávacími institucemi. Školy a školská zařízení mají zákonnou povinnost autoevaluace, ve všech oblastech vzdělávání. Jedním z nástrojů jsou dotazníky spokojenosti rodičů žáků, které školy vnímají jako silný indikátor stavu vzdělávání. Dalšími podněty pro zlepšení činnosti škol jsou zjištění kontrolních orgánů, především České školní inspekce, kontrol MŠMT, KHS, inspektorátu práce, atd. Všechna tato kontrolní zjištění potvrzují úspěšnou práci školských zařízení a spokojenost rodičů. Rodiče i žáci pozitivně hodnotí především modernizaci školy a jejího
vybavení, množství projektů, zdravou školní jídelnu, moderní vyučovací
metody - činnostní učení, matematika profesora Hejného, množství
pomůcek, vybavení dílen, odborných pracovene, robotické učeby, cvičné
kuchyně. Stále se nedaří upravit postory pro zájmové vzdělávání, to
by se mělo změnit letošní rok. z investičního projektu IROP výzvy č.57,
která je zaměřena právě na úpravu prostor zájmového vzdělávání. Neodstatečně
je také modernizován venkovní areál školy. Zatím se podařilo vybudovat
část školní zahrady za cca 750 000, většina školního areálu na úpravu
teprve čeká. Stejně tak je nutné modernizovat 16 let staré venkovní
hřiště s umělým povrchem.
|
-
7/10
Podle výsledků evaluačních dotazníků a šetření spokojenosti rodičů i žáků se vzdělávacícmi institucemi jsou cílové skupiny obyvatelstva s činností školských zařízení dlouhodobě spokojeni.
|
Školy a školská zařízení se zabývají oblastmi, které jsou ve vlastním sebehodnocení nebo hodnocení rodiči vnímána jako potřebná ke zlepšení, ať se to týká materiálně technického zázemí výchovně vzdělávacího procesu, tak personálními otázkami, bezpečí žáků, stravování, trávení volného času a dalších. Postupně se daří úroveň vzdělávání zlepšovat.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2
Podpora NNO a dalších institucí zajišťujících neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.2
Podpora NNO a dalších institucí zajišťujících neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě působí velké množství NNO a spolků, které se zabývají vzděláváním, volnočasovými aktivitami - folklórnímu, chovatelstvím, technickým atd. Město je podporuje v grantovvém programu Spolupráce, kde je jim každoročně poskytován příspěvek jak na celoroční činnost, tak na konkrétní akce. Dále funguje program podpory rady města, která na základě žádosti může podpořit konkrétní akci nebo instituci či spolek. Velmi podstatnou formou podpory jsou finanční částky zapracované přímo v rozpočtu města na podporu konkrétních spolků nebo institucí, dále tzv. technické zabezpečení akcí, což je částka v rozpočtu měyta, určená pro platbu technickým službám, které pak pomáhají s realizací a zabezpečením akcí a projektů spolků. Jedná se o dovoz a odvoz materiálu, laviček, podia, odvoz odpadků, ozvučení, připojení k EE, pořadatelská služba atd.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.1. Existují v obci NNO, občansky prospěšné společnosti nebo jiné organizace, které se zabývají problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj? Vyhodnocuje obec jejich činnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve Valašských Kloboukách existuje velkémnožství spolků a organizací, které se věnují práci s dětmi a mládeží.Například funguje komunitní škola Pomněnka, lesní školka Vrběnka a dětské centrum Kaštánek, které školku i komunitní školu provozují. Dále zde dlouhodobě pracuje významná místní organizace ČSOP Kosenka, se kterou školy úzce
spolupracují a využívají jejich programů k výuce VUR. Dále je to nízkoprahové zařízení KamPak, které poskytuje možnost trávení volného času nejrůznějšími aktivitami ve svém zařízení. Protože město přímo i nepřímo činnost těchto subjektů podporuje, vyžaduje každoroční zhodnocení práce té či které orgranizace nebo spolku. Zpráva o činnosti je přednášena na radě města. Dále všechny spolky a organizace, které čerpají z programu Spolupráce, musí odevzdat zprávu o proběhnuté podpořené akci, vyúčtování. Komise pro přidělování grantu v programu Spolupráce pak v dalším období hodnotí přínost činnosti orgraniizací a spolků pro cílové skupiny, pro rozvoj města, atd.
|
-
4/10
Školská zařízení pravidelně spolupracují s touto organizací.
|
Vynikající spolupráce, velký přínos pro výuku dětí všech věkových úrovní jak v oblasti ochrany přírody, tak udržování místních tradic, zvyků a řemesel.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.2. Jsou peněžní prostředky (granty, pobídky) dostupné NNO a dalším institucím zajišťujícím neformální vzdělávání z rozpočtu obce pro realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano jsou, město každoročně formou grantového řízení zajišťuje podporu práce spolků a NNO. Kromě grantového systému existují další široké možnosti podpory činnosti občanských spolků ze strany města. https://www.valasskeklobouky.cz/informace%2Dpro%2Dzadatele/d-458476/p1=36371
Další formy podpory jsou tzv. "rychlé granty" rady - rada podpoří konkrétní akce rychlou finanční podporou. Město
podporuje NNO a spolky částkami pro ně přímo určené v rozpočtu a dále
uhrazením prací, které si spolky a NNO objednají u Technických sliužeb
města. Jedná se o tzv. technické zabezpečení akcí a na základě žádosti
NNO nebo spolku může rada takvou pomoc zabezpečit.
|
-
7/10
Podpora města je pro všechny spolky a instituce. Jak ty stávající, tak nově vzniklé. Každoročně se neziskovým organizacím, spolkům i sportovním oddílům vyplácí formou grantového řízení nebo přímé podpory významné částky (jedná se o částku převyšující 1 000 000 Kč)
|
Systém grantové i přímé finanční podpory a dalších nepřímých podpor je na velmi dobré úrovni.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.3. Pokud v obci NNO, občansky prospěšné společnosti nebo jiná sdružení, zabývající se problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj nejsou, snaží se obec nějakým způsobem podpořit jejich vznik? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Takovéto spolky ve městě jsou. Město neorganizuje ani nevyvíjí aktivity vedoucí k podpoře nebo založení dalších NNO zaměřených na podporu VUR, protože spolková činnost je ve městě velmi bohatá a pestrá. Obyvatelé sami zakládají nové a nové spolky a vyvíjí činost pro ostatní obyvatel. Aktuální seznam spolků a NNO, kteří jsou v programu Spolupráce (nejsou zde uvedeny všechny spolky, někteří o podporu nežádají)
ZO ČSCH Valašské Klobouky
Bikepark Valašské Klobouky, z.s.
HC Klobucké laviny, z.s.
Klub lyžařů Valašské Klobouky, z.s.
Klub rodičů při Gymnáziu VK, z.s.
Klub seniorů Valašské Klobouky, z.s.
Muzejní spolek Valašské Klobouky
Národopisný spolek Klobučan
Národopisný spolek Klobučan
Oblastní spolek MS ČČK Zlín
Pobočný spolek AVZO TSČ ČR, Valašské Kl.
Přátelé houslí. Z.s.
Rodinné centrum Kaštánek
Spolek rodičů při ZŠ Valašské Klobouky
Spolek výtvarníků Vincúch
Šachový klub Valašské Klobouky
Tělocvičná jednota SOKOL
Tenisový spolek Valašské Klobouky
Výtvarný spolek G, z.s.
ZO ČSOP KOSENKA Valašské Klobouky
|
-
6/10
Podpora města je pro všechny spolky a instituce. Jak ty stávající, tak nově vzniklé.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.4. Podporuje obec vytváření sítí mezi institucemi zabývajícími se udržitelným rozvojem (např. školami, NNO, občanskými sdruženími, profesními sdruženími)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město podporuje organizačně, personálně a finančně systém spolupráce mezi školskými zařízeními a občanskými sdruženími.Činnosti jednotlivých spolků jsou hodně propojené a spolupracují na mnoha projektech. Příkladem je jedna z největších společných akcí Mikulášský jarmek, který organizuje velké množství spolků, školských zařízení a dobrovolníků. http://www.jarmek.cz/ Hlavní pořadatelé:
Město Valašské Klobouky
Kulturní a vzdělávací středisko Valašské Klobouky
Český svaz ochránců přírody KOSENKA
Muzejní spolek ve Valašských Kloboukách
Národopisný spolek Klobučan
Gymnázium Valašské Klobouky
Nadace Jana Pivečky
Klub seniorů Valašské Klobouky
TJ Sokol
S organizací pomáhají také další instituce:
České dráhy
ČSAD Vsetín
Dětský domov, základní škola a praktická škola ve Smolině Dům dětí a mládeže Valašské Klobouky
Charita Valašské Klobouky
Mateřská školka Valašské Klobouky
Městská policie Valašské Klobouky
Městské lesy
Místní skupina Českého červeného kříže ve Valašských Kloboukách
Policie ČR
Rodinné centrum Kaštánek
Římskokatolická farnost Valašské Klobouky
Sbory dobrovolných hasičů
z Valašských Klobouk, Smoliny, Mirošova a Lipiny
SOU Valašské Klobouky
Valašskokloboucké podnikatelské centrum
Valašskokloboucké služby
Základní škola Valašské Klobouky
Základní umělecka škola Valašské Klobouky obce Valašskokoboucka
Grantový program Spolupráce podporuje spolupráci spolků v systému pravidel pro přidělování dotací zvýšeným bodovým hodnocením projektů nebo činností, které jsou na spolupráci mezi spolky nebo na spolupráci se školami založeny. Se školami spolupracuje Centrum pro rodinu, Centrum Kaštánek, ZO ČSOP Kosenka, nízkoprahové zařízení KamPak, Muzejní spolek ve Valašských Kloboukách, Národopisný spolek Klobučan. Tyto NNO připravují pro školy exkurze, workshopy, projektové dny, semináře, přednášky, výukové lekce, soutěže, atd zaměřené na kulturu, environmentální vzdělávání, sociální vazby a další oblasti.
Zajímavým příkladem spolupráce školy a instituce města je projekt zaměřený na technické vzdělávání organizovaný každoročně VPC s.r.o. (majitelem je město valašské klobouky - www.vpcsro.eu, tato společnost získala ocenění: http://www.vpcsro.eu/zdrave-mesto-valasske-klobouky-prevzalo-na-narodni-konferenci-oceneni-dobre-praxe-za-premenu-brownfieldu-na-podnikatelske-a-kulturni-centrum/ Projekt propaguje a popularizuje technické vzdělávání. Jedná se o serii akcí v roce - exkurze žádků 8. a 9. tříd do tecnických a výrobních firem v okolí (TVD Slavičín, GrozBeckert, CEBES, Slovácké Strojírny,NTS Prometal Machining,...), do technoparků a zařízení na popularizaci techniky (například Experimentárium Otrokovice - https://www.spsotrokovice.cz/experimentarium/). Vrcholným dnem jsou Dny vědy a techniky - http://www.vpcsro.eu/klobucke-dny-vedy-a-techniky-2019/ a dny zaměstnanosti :
http://www.vpcsro.eu/probehl-dalsi-rocnik-technickeho-veletrhu-zamestnanosti/ VPC s.r.o. je rovněž garantem Faitradeového města Valašské Klobouky a spolupracuje na tomto projektu se Základní školou http://www.vpcsro.eu/ve-valasskych-kloboukach-se-snidalo-ferove-i-mistne-udrzitelne/
|
-
7/10
Město nevytváří nové organizace pro podporu VUR, na druhé straně má dobře nastavený systém podpory iniciativy ze strany občanů Důkazem jsou každoročně nově vznikající spolky, jejichž činnost město podporuje.
|
Systém je velmi dobře nastaven a každoročně vyhodnocován a zlepšován. Vzestupný trend, objem financí na podporu spolků a NO se každoročně zvyšuje.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3
Vytvoření programu vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje a jeho realizace.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.3
Vytvoření programu vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje a jeho realizace.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Program vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech
cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje ve městě zaveden není.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.1. Zajišťuje obec systematickou práci v přípravě vzdělávání, výchovy a osvěty v oblasti udržitelného rozvoje? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Součástí strategického plánu města Valašské Klobouky je udržitelný rozvoj. Podrobnější a systematickou práci v přípravě vzdělávání, výchovy a osvěty město nerealizuje.
|
-
3/10
Obec systematickou práci cílenou speciálně v oblasti VUR neprovádí
|
Obec podporuje všechny oblasti vzdělávání, mimo jiné také VUR, i když jej nijak neupřednostňuje před jinými oblastmi a obory vzdělávání. Přestože město realizuje různá vzdělávání, školení, informační kampaně, zveřejňuje informace na svém webu a sociálních sítích, jedná se o jednotlivé akce. Město nemá systematický plán vzdělávání a osvěty. Jednou z výjimek je plánované vzdělávání a osvěta v oblasti odpadového hospodářství zahájené letošní rok. Jsout o například pravidelné měsíční články ve Zpravodaji města. Cílem je zvýšit povědomí občanů o zpracování všech druhů odpadu ve městě a hlavně bránit vzniku odpadu od počátku - nákupem bezobalového zboží, opětovné využívání věcí, zpracování bioodpadu v domácnosti. Město by mělo zpracovat nějakou alespoň jednoduchou koncepci a plán vzdělávání pro obyvatele. Časový harmonogram nelze v tomto okamžiku určit. Ideální by bylo nechat takovou koncepci zpracovat nějakou agenturou na profesionální úrovni. Pak bude problém zajistit na tuto práci finance. Nebo se pokusit o vytvoření koncepce vlastní. Město nemá k takovéto činnosti žádného vzdělaného nebo proškoleného pracovníka. Vhodná by byla pomoc nebo příklad dobré praxe NSZM.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.2. Nabízí obec odbornou podporu (např. online poradnu, pravidelnou linku pomoci, odpovědní rubriku zpravodaje) občanům při řešení jejich problémů spojených s naplňování principů udržitelného rozvoje (např. pomoc při likvidaci odpadu vč. nebezpečného, poradenství spojené s energetickými úsporami, informace o dobrovolnické práci, biopotravinách a další)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město má nastavený systém odpadového hospodářství podporující tříděný odpad, realizovalo několik dotačních titulů, kterými podporuje u obyvatelů třídění odpadu (kompostéry, nádoby na tříděný odpad, slevy na poplatcích za komunální odpad domácnostem, které odpad třídí, vybudování sběrného dvora, komunitní kompostárny, atd.) Odbor životního prostředí poskytuje zájemcům informace v otázkách likvidace odpadu, odbor strategického rozvoje poskytuje částečně poradenství o energetických úsporách. Ve Zpravodaji je pravidelně uveřejňován článek zaměřený na osvětu a informace z oblasti odpadového hospodářství. Komunikaci s veřejností mám v náplni práce tisková mluvčí a vedoucí infocentra paní Ing. Lenka Zvonková. Je zodpovědná za obsah FB: https://www.facebook.com/valasskeklobouky IG: https://www.instagram.com/valasskeklobouky/ Zpravodaje, v elektronické formě: https://www.valasskeklobouky.cz/zpravodaj/ds-20540/p1=36124 Nejdůležitějším komunikačním kanálem je web města, kde formou tiskových zpráv poskytuje město nejrůznější informace pro obyvatele.
https://www.valasskeklobouky.cz V tiskových zprávách několikrát denně zveřejňuje informace pro obyvatele města na nejrůznější témata. Například: Klobucké hospodářské trhy s nabídkou regionálních potravin, zeleniny a ovoce: https://www.valasskeklobouky.cz/klobucky%2Dhospodarsky%2Dtrh/a-1867 Dobrovolnická akci ke kampani Ukliďme si svět: https://www.valasskeklobouky.cz/uklidme%2Dspolecne%2Dvalasske%2Dklobouky%2Da%2Dokoli/d-475278 https://www.valasskeklobouky.cz/klobucke%2Dprirode%2Dse%2Dodlehcilo%2Do%2Dvice%2Dnez%2D120%2Dkilo%2Dodpadu/d-475391
Zadržování vody v krajině, změny klimatu - konkrétní opatření: https://www.valasskeklobouky.cz/take%2Dletos%2Dse%2Domezi%2Dseceni%2Dtravniku/d-475384 Propagace NNO Kaštánek: https://www.valasskeklobouky.cz/take%2Dletos%2Dse%2Domezi%2Dseceni%2Dtravniku/d-475384
Podpora květin do města: https://www.valasskeklobouky.cz/mesto%2Drozda%2Dobyvatelum%2Dsazenice%2Dbalkonovych%2Dkvetin/d-475330 https://www.valasskeklobouky.cz/kvetou%2Dvam%2Dokna%2Dbalkony%2Da%2Dzahradky%2Dprihlaste%2Dje%2Ddo%2Dsouteze/d-475574 Propagace fairtradeového města Valašské KLobouky https://www.valasskeklobouky.cz/obrazem%2Dferova%2Dsnidane%2Dchutnala%2Dv%2Dprirode%2Dna%2Dzahrade%2Di%2Dve%2Dmeste/gs-15562 https://www.valasskeklobouky.cz/ferova%2Dsnidane%2Dbude%2Dmit%2Dpodobu%2Drodinneho%2Dpikniku/d-475235 Informace o používání cyklostezky: https://valasskeklobucko.cz/cyklostezkou%2Dbevlava%2Dprojelo%2Dza%2D5%2Dmesicu%2Dv%2Droce%2D2020%2Dpres%2D36%2Dtisic%2Dlidi/d-1489
Informace ze sběrného dvora: https://www.valasskeklobouky.cz/sberny%2Ddvur%2Dbude%2Dv%2Dsobotu%2D1%2Dkvetna%2Dv%2Dprovozu/d-475194
Šetření EE: https://www.valasskeklobouky.cz/ulice%2Dosvetluji%2Dctyri%2Ddesitky%2Dnovych%2Dled%2Dsvitidel/d-474622 https://www.valasskeklobouky.cz/zhasnute%2Dosvetleni%2Dupozorni%2Dna%2Dhodinu%2Dzeme/d-474908
Možnosti domácí péče o rodinné příslušníky: https://www.valasskeklobouky.cz/mobilni%2Dhospic%2Dstrom%2Dzivota%2Dvam%2Dmuze%2Dpomoci%2Di%2Dv%2Ddobe%2Dpandemie/d-474811 Ale i jiné užitečné informace a kampaně: https://www.valasskeklobouky.cz/dnes%2Dje%2Devropsky%2Dden%2Dproti%2Dvloupani%2Dpremyslite%2Dnad%2Dsvym%2Dbezpecim/d-475599 Články a informace dodávají tiskové mluvčí zastupitelé, pracovníci úřadu, zaměstnanci organizací města, členové spolků a NNO i jednotliví občané.
Další informace například o uložení odpadu, včetně nebezpečného poskytují na svých stránkách služby města: http://www.valasskoklobouckesluzby.cz/misto-zpetneho-odberu/
|
-
7/10
Město má několik komunikačních a informačních kanálů, kterými přenáší informace k občanům. Jedná se o Zpravodaj, mobilní rozhlas, komunikace na sociálních sítích, odpovědní okénko, atd.
|
Město poskytuje odbornou podporu různými formami v nejrůznějších oblastech života obyvatel, nezaměřuje se specificky jen na oblast UR, ale i tyto otázky systematicky a plánovitě řeší.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.3. Iniciuje obec ať vlastním pořádáním nebo podporou jiných subjektů pořádání osvětových akcí v oblasti udržitelného rozvoje. Pokud ano, jak jsou volena témata pro tuto osvětu? Je součástí rovněž vzdělávání a osvěta veřejnosti pod vedením kvalifikovaného lektora? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Osvětové akce zaměřené vědomě a plánovitě jenom na UR pořádány nejsou. Tato témata jsou zařazována v rámci některých akcí v průběhu roku, kdy mají občané možnost získat informace o UR (Den Země, Den bez aut, atd..) Jsou pořádáy přednášky pořádány na místním Podnikatelském centru - témata se týkají Fair traid potravin, zdravé výživy, a podobně. Dále jsou organizována setkání s občany a veřejné diskuze na tato témata. Další akce: - pro seniory například: konference politických vězňů s pietní akcí u památníku obětí totality, vzpomínková akce na Josefa Valčíka ve Smolině, vánoční besídka s kulturním programem a občerstvením - pro děti a rodiny s dětmi: divadelní a filmová představení (ZŠ+MŠ), Dětský den, Den matek - sportovní akce ve spolupráci sesportovními oddíly: Olympijský běh, Běh naděje, Klobucká kola - kulturní akce pořádá PO města Kulturní a vzdělávací středisko Klobučan, které kromě kulturních domů ve městě a místních částech provozuje digitalizované rekonstruované kino, Muzeum a knihovnu. http://www.kvs-vk.cz/ Akce pořádají buď spolky ve spolupráci s městem nebo je město hlavním organizátorem a přibírá si další partnery. Například celoroční kampaň na podporu cyklistiky "Zvyšování bezpečnosti silničního provozu ve Valašských
Kloboukách" představuje serii akcí v průběhu celého roku, organizuje město, partnerem je především ZŠ, vyvrcholí týdnem mobility na hřišti u ZŠ.
Den Země také pořádá město, jedná se o sérii aktivit, partnery jsou školksá zařízení ve městě. https://www.valasskeklobouky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17631&id=465986&n=obrazem%2Dden%2Dzeme%2Ddetem%2Dukazal%2Dprovozy%2Da%2Dfirmy%2Dpracujici%2Dv%2Dsepjeti%2Ds%2Dprirodou https://www.valasskeklobouky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17631&id=468951&n=den%2Dzeme%2Ddeti%2Dze%2Dskolky%2Dse%2Dna%2Dsbernem%2Ddvore%2Ducily%2Dtridit https://www.valasskeklobouky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17631&id=452818&n=oslavy%2Ddne%2Dzeme%2Dprinesly%2Dpestry%2Dprogram
Plán akcí na rok 2020 v příloze. Samostatnou položkou je Klobucké kulturní léto, což je série kulturních událostí od června do září. https://www.valasskeklobouky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17631&id=475503&n=nastava%2Dklobucke%2Dkulturni%2Dleto%2Dteste%2Dse%2Dna%2Dzazitky
https://www.valasskeklobouky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17631&id=472506&n=nastava%2Dklobucke%2Dkulturni%2Dleto%2Dteste%2Dse%2Dna%2Dzazitky
|
-
5/10
Město organizuje jak akce zaměřené na UR, tak v rámci jiných akcí UR řeší, podporuje také subjekty jiné subjekty.
|
Témata pro osvětu obyvatel se týkají především odpadového hospodářství, zdravého životního stylu včetně podpory bezmotorové dopravy. Některé přednášky vedou i kvalifikovaní lektoři.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.4. Je vyhodnocován dopad akcí z hlediska působnosti na obyvatele? ( anketa, dotazník) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dopad akcí na obyvatelstvo cíleně vyhodnocován není. Město zveřejňuje na svých stránkách dotazníky k nejrůznějším oblastem života ve městě. Jejich výsledky se zabývá vedení města a nastavuje nápravná opatření. Významným zdrojem infomací od občanů jsou veřejná nebo školní fóra, kde se kromě předem daných témat řeší také další problémy, se kterými občané a účastníci fóra přijdou na místě. Jak se s připomínkami a stížnostmi nebo podněty naložilo nebo co město v dané oblasti podniklo, vytvořilo změnilo, referují garanti oblastí na dalším veřejném nebo školním fóru. Například jeden z požadavků byla digitalizace a modernizace kina, to se podařilo realizovat velmi brzy.
Úspěšnost kulturních, vzdělávacích akcí vyhodnocuje vedení Kuturního a vzdělávacího střediska Klobučan. Na základě vyhodnocení akcí pak plánuje a upravuje akce v dalším období tak, aby se předešlo případným problémům (spokojenost návštěvníků a klientů, jejich počet, propagace, atd.)
|
-
5/10
Obec jak iniciuje osvětové akce, tak podporuje jiné subjekty.
|
Specifický a cílený dotazník jenom na UR město nevytváří. Témata UR jsou součástí jiných komplexních dotazníků.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.5. Jsou pokryty vzdělávacími akcemi všechny cílové skupiny populace obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město se vzdělávacími akcemi snaží pokrýt všechny skupiny obyvatel. Pro děti mládež jsou to osvětové akce a kampaně - BESIP, Den Země, ukliďme si svět, Faitradová škola, odpadové hospodářsví, kulturní programy, technické vzdělávání, viz výše. Vzdělávací a osvětová kampaň pro většinou populaci - realizace má na starosti Kulturní a vzdělávací středisko společně s Valašskoklobuckým podnikatelským centrem, školení a workshopy pořádají také ČSOP Kosenka a Centrum pro rodinu. Jsou to opět přednášky a workshopy, například: Konference inovativního vzdělávání, Toskánský večer (fotografický kurz zaměřený na krajinářskou fotografii), kurz pečení chleba, kurz pletení košíkářských výrobků,
Senioři - univerzita třetího věku, školení a přednášky - první pomoc, SOS tlačítko, karta první pomoci, obrana proti nekalým prodejním praktikám
Děti a mládež: RC Kaštánek - „Snoezelen otevřený všem“, letní kempy
ČSOP Kosenka: vzdělávací a výchovné programy pro školy, výchovná zařízení a zájmové skupiny, terénní exkurze, besedy, přednášky, soutěže Ekologická olympiáda středoškoláků, soutěž pro žáky Z lavic do přírody
Nízkoprahové zařízení KamPak se specializuje na ohrožené skupiny dětí a mládeže, pracuje individuálně s každým klientem zvlášť.
|
-
9/10
Město se snaží svými osvětovými akcemi pokrýt všechny skupiny obyvatel.
|
Město se snaží nalézt metody a formy jak akcí, tak vzdělávacích aaktivit, které by přitáhly a zaujaly všechny skupiny a vrstvy obyvatel města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.6 Jsou pracovníci místní samosprávy a úřadu vzděláváni v oblasti UR, MA21 a souvisejících tématech? (Návodná otázka je povinná pro realizátory v kategorii A a B dle sady kritérií místní Agendy 21) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.7 Účastní se koordinátor/ka MA21 v obci pravidelných školení MŽP, případně dalších školení dle stanoveného profilu koordinátora? (Návodná otázka je povinná pro realizátory v kategorii A a B dle sady kritérií místní Agendy 21. Realizátoři v kategorii C dokládají v rámci plnění Kritérií MA21)) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4
Volnočasové aktivity naplňující zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.4
Volnočasové aktivity naplňující zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí.
|
Obyvatelé města i místních částí mají poměrně široké možnosti
sportovního a volnočasového vyžití. Ve městě je velká sportovní hala,
tělocvičny na Základní škole a v místní TJ Sokol, venkovní sportovní
areály u Základní školy, a v areálu TJ Spartak, za příznivých
klimatických podmínek se zřizují kluziště nebo dětský lanový vlek, svoji
činnosti obnovuje klub lyžařů. Vynikající podmínky pro volnočasové
aktivity nabízí kroužky domu dětí a mládeže nebo školní družiny a klubu
místí ZŠ. Výborně pracují s mládeží početné spolky a sportovní nebo
folklorní sdružení. Nedostatkem j absence vlastního plaveckého krytého
bazénu a špatný technický a morální stav místního venkovního plaveckého
areálu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4.1. Existují v obci „komunitní centra“ pro různé cílové skupiny (např. kluby pro matky s dětmi, seniory)? Pokud ano, zvyšuje se počet obyvatel, kteří tato centra využívají? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve Valašských Kloboukách fungují dvě rodinná centra pro matky s dětmi, klub seniorů a téměř další dvě desítky občanských sdružení a spolků nejrůznějšího zaměření. Většina se zaměřuje na folklor nebo sport. Počet OS a jejich členů se zvyšuje. Dále vzniklo nízkoprahové zařízení KamPak, počet klientů se také navyšuje.
|
-
6/10
Občané mají dostatečnou a vyhovující nabídku funkčních a přitažlivých center. Dokaldem je také pestrá aktivita po celý rok a velká návštěvnost.
|
Činnost komunitních center, občanských sdružení je funkční, dobře uspokojuje potřeby obyvatel.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4.2. Existují v obci sportoviště, které je možné volně využívat pro neorganizované sportovní aktivity? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Existuje velké množství sportovišť, herních sestav pro děti a mládež, sportovních zařízení atd. Slouží jak organizované spolkové činnosti, tak pro komerční využití nájemným způsobem, ale existuje také spousta volně přístupných sportovišť. Kromě sportovišť uvedených v příloze jsou to například workoutové sestavy umístěné podél intravilánové části cyklostezky, cvičební a balanční prvky v Ekoparku - tyto prvky jsou vhodné i pro děti, dále singltrackové trasy na Královci a Jelenovské (starší děti a dospělí), malé travnaté plácky mezi bytovými domy určené pro míčové sporty, běžecké a turistické trasy kolem města, turistické poznávací trasy, přírodní koupaliště rybníky za nádražím.
|
-
8/10
Většina sportovišť veměstě je volně přístupná. Výjmiku tvoří privátní sportoviště nebo například sportovní hala gymnázia, kde je vstup pro veřejnost možný, ale za úplatu
|
Sportoviště pro volné využití anebo snadno dostupné sportovní jsou ve městě v dostatečném počtu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4.3. Realizuje obec volnočasové aktivity občanů tak, aby nedocházelo ke zbytečnému poškozování okolního prostředí? Podporuje obec sportovní kluby a jinou zájmovou činnost určenou pro rozličné cílové skupiny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Obec se nezapojuje do organizování nebo regulace pravidelných volnočasových aktivit. Valašské Klobouky podporuje výrazným způsobem spolkový a občanský život v obci. Nejvýraznější jsou grantový program Spolupráce, který cíleně financuje projekty a provoz spolků a organizací a organizační a materiální podpora dalších akcí a aktivit organizovaných spolky v průběhu celého roku (další finanční podpora, zabezpečení organizace akcí Technickými službami města, atd.). Dále je to financování Domu dětí a mládeže, opravy a rekonstrukce sportovních nebo klubových zařízení. Město buduje také nová sportoviště jak v centru, tak v místních částech. Dětská sportoviště jsou pravidelně revidována, opravována, herní prvky měněny. Město má velmi vysokoou hustotu odpadkových košů - ty jsou umísťovány nejen na sportovištích, ale také na turistických trasách, běžeckých trasách, poznávacích stezkách. Každý týden jsou koše a odpočivadla, sporotoviště kontrolována a odpadky odváženy. Na udržován í pořádku na odpočivadlech v odlehlejších částech města vedem aktuálně vzdělávací a osvětovou kampaň, protože lidé vzhledem k vládním omezením trávili velkou čst volného času venku a na počtu odpadu to bylo také poznat.
Všechna sportoviště, odpočivadla stezky jsou vybaveny informačními cedulemi, provozními řády.
|
-
7/10
Sportoviště pro volné využití anebo snadno dostupné sportovní jsou ve městě v dostatečném počtu. Některá nejsou sice v úplně yvhovujícím stavu z hlediska dnešních nároků na sportoviště, ale každý rok se počet renovovaných nebo revitalizovaných sportovišť zvyšuje.
|
Podpora sportovní a zájmové činnosti je plánovaná, systematická a dlouhodobá.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|