1A – Správa věcí veřejných |
Hodnocení oblasti |
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Souhlasím s hodnocením z auditu.
|
1.1.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska výběru „správných věcí“ (výběr lze doložit například popisem a vyhodnocováním rizik, event. analýzami rizik, např. v rámci strategického plánu) včetně pravidelného vyhodnocování plánů, jejich cílů a měřitelných indikátorů? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Břeclav má zpracován Strategický plán rozvoje města Břeclavi s platností do 31. 12. 2022. Jedná se o dílčí aktualizaci původního strategického dokumentu. Je tak vytvořen dostatečný prostor pro přípravu nového strategického plánu, který již bude v analytickém profilu města zohledňovat data ze Sčítání lidí, domů a bytů v roce 2021. Strategický plán rozvoje města je zásadní a komplexní strategický rozvojový dokument s dlouhodobým horizontem a dopadem na občany, organizace a zájmová sdružení i podnikatele na území města. Cílem dokumentu je vytyčit základní směry a oblasti budoucího rozvoje, jež jsou deklarovány strategickou vizí a cíli. Strategický plán byl schválen na ZM v prosinci roku 2020. Odkaz na dokument: https://breclav.eu/urad/strategie-rozvoje-mesta. Akční plán je součástí Strategického plánu rozvoje města. Akční plán má návaznost na rozpočet, při plánování akcí je z tohoto plánu vycházeno. Výběr, příprava a realizace akcí vychází ze zpracované strategie. V současné době existuje řada strategií, která však nejsou komplexně provázány. V roce 2021 a 2022 bude řešena postupná aktualizace strategických dokumentů tak, aby byly vizuálně jednotné, komplexně provázané (princip nadřízenosti a podřízenosti), logicky návazné.
|
-
ano
https://breclav.eu/urad/strategie-rozvoje-mesta Odkazy poslány emailem
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.2. Vybírá a prosazuje (schvaluje) město nejpotřebnější či nejdůležitější investice, aktivity, veřejné služby, opatření, legislativu atd., a to v optimálním rozsahu a ve smyslu zásad udržitelného rozvoje včetně pravidelného hodnocení opatření ve vztahu k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Břeclav se snaží investovat do projektů, které zvýší kvalitu města Břeclavi, života obyvatel a návštěvníků. Investice jsou stanovovány na základě rozpočtových možností, potřebnosti, akčního plánu a dalších faktorů. Cílem je naplňování rozvojových záměrů města, které jsou součástí strategického plánu. Do budoucna chce město řešit větší investice formou projektového řízení.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.3. Existuje provázanost strategických rozvojových dokumentů a ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provázanost územně plánovací dokumentace a strategických rozvojových dokumentů je nutným předpokladem pro zdárné naplňování cílů a priority vytyčených ve strategických dokumentech. Při plánování či tvorbě strategických dokumentů je nutno respektovat možností územního plánu a naopak, jedná se provázané dokumenty, které musí být v souladu při naplňování stanovených cílů.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.4. Existuje provázanost ostatních koncepčních dokumentů (plány jsou integrované – vzájemně provázané) včetně doložení připravenosti municipality efektivně reagovat na mimořádné situace a nové výzvy (např. klimatické změny, vnitřní a vnější migrace a podobně)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Stěžejní koncepční dokumenty mají zajištěnu provázanost, existují však také dokumenty bez provázanosti. V roce 2021 a 2022 bude řešena postupná aktualizace strategických dokumentů tak, aby byly vizuálně jednotné, komplexně provázané (princip nadřízenosti a podřízenosti), logicky návazné.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.5. Byla provedena optimalizace veřejných služeb (ZŠ a MŠ, sociální služby, technické služby apod.) a úřadu tak, aby byl systém služeb efektivní a odpovídal místním podmínkám, a to včetně schopnosti reagovat na změny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V monitorování a provádění optimalizace veřejných služeb a úřadu byl učiněn posun, každopádně co se týká průběžnosti a pravidelnosti - i nadále existují rezervy, které je potřeba odstranit. Na zlepšení procesu je průběžně pracováno a v průběhu nadcházejících 2 let je plánován značný posun. Oblast školství je pravidelně každoročně monitorována z důvodu kapacit MŠ a ZŠ, vývoje současného stavu počtů dětí, povinné předškolní a školní docházky, naplněnosti jednotlivých MŠ a ZŠ a dalších ukazatelů souvisejících s provozem těchto zařízení. Data z výkazů a statistik jsou využívána také jako podklady pro zpracování koncepčních, strategických a jiných dokumentů. Tyto statistiky jsou také potřebné pro plánování budoucích kapacit škol. Optimalizace sociálních služeb je prováděna prostřednictvím komunitního plánování sociálních služeb na území ORP Břeclav. Pro komunitní plánování jsou potřebné informace či data – počty klientů, zdroje financování, počet intervencí, počty úvazků a další informace. Nutno je pravidelně komunikovat se spádovými obcemi, které spolufinancují síť sociálních služeb. Stejně tak jsou pravidelně vyhodnocovány údaje z Domova seniorů, které má město Břeclav ve správě. Pravidelně jsou monitorovány také další příspěvkové organizace ve správě města.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.6. Existuje provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Investice jsou provázány se schválenými rozvojovými dokumenty. Kromě rozpočtového výhledu se pravidelně pořádají investiční porady a porady vedení, na kterých se pravidelně řeší stěžejní investiční akce a postup jejich příprav či realizace. Pravidelně dochází k vyhodnocování rozpočtu. Investice jsou řešeny také s přihlédnutím k možným externím zdrojům v podobě dotačních titulů. Ne všechny investiční akce jsou provázány se strategickými dokumenty.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.7. Existuje provázanost provozního rozpočtu a výhledu s činnostmi obsaženými ve schválených rozvojových dokumentech? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provázanost provozního rozpočtu a výhledu s činnostmi obsaženými ve schválených rozvojových dokumentech existuje. Výhled rozpočtu a samotný rozpočet reflektují připravenost jednotlivých akcí, projektů obsažných ve strategických dokumentech.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Souhlasím s hodnocením z auditu.
|
1.2.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska provádění, a to včetně přístupu města k zásadám zdravého finančního řízení (provozní přebytek, systém vnitřní kontroly – 3E, využívání příležitostí a snižování rizik atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Břeclav je držitelem certifikátu normy ISO 9001/2015 pro výkon působnosti veřejné správy. Město jde cestou zvyšující se transparentnosti, bezpečnosti a efektivnosti práce. Postupně je zaváděna elektronizace úkonů, zefektivňují se postupy. Město samozřejmě pokračuje v inovacích, výsledkem kterých bude poskytnutí kompletní digitální služby v řešených agendách občanům. Zjednodušeny budou řešení životních situací, umožněny budou platby za úkony, snadnější bude přístup k informacím. Město je zapojeno v projektu Dobrý úřad (systém vnějšího hodnocení), kde se pravidelně nachází na předních místech žebříčků za Jihomoravský kraj. Občané mají možnost využít elektronický objednávkový systém, sledování on-line stavu na přepážkách, dostupné jsou materiály určené pro ZM, v provozu je interaktivní mapa na hlášení závad a spousta dalších činností. Město se snaží naplňovat model "dělat správné věci správně", každopádně ne zcela se mu to daří. Přípravné procesy jsou zdlouhavé, velmi často dochází k jejich modifikaci, což v konečném důsledku vede k časovým prodlevám, nárůstu nákladů a častým rozpočtovým změnám.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.2. Existují přiměřená vnitřní pravidla pro zadlužování města a jsou tato pravidla dodržována? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město si bere úvěry pouze na dofinancování dotačních akcí. Vnitřní nepsaná pravidla pro zadlužování města existují a je snaha je dodržovat. Snahou města je zbytečně se nezadlužovat a snižovat úvěrový dluh.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.3. Lze na konkrétních aktivitách a činnostech prokázat orientaci úřadu a jeho organizací na občana a jeho oprávněné potřeby (otevírací doba, dostupnost …)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Břeclav je držitelem certifikátu normy ISO 9001/2015 pro výkon působnosti veřejné správy. Město jde cestou zvyšující se transparentnosti, bezpečnosti a efektivnosti práce. Postupně je zaváděna elektronizace úkonů, zefektivňují se postupy. Město samozřejmě pokračuje v inovacích, výsledkem kterých bude poskytnutí kompletní digitální služby v řešených agendách občanům. Zjednodušeny budou řešení životních situací, umožněny budou platby za úkony, snadnější bude přístup k informacím. Město je zapojeno v projektu Dobrý úřad (systém vnějšího hodnocení), kde se pravidelně nachází na předních místech žebříčků za Jihomoravský kraj. Občané mají možnost využít elektronický objednávkový systém, sledování on-line stavu na přepážkách, dostupné jsou materiály určené pro ZM, v provozu je interaktivní mapa na hlášení závad a spousta dalších činností. Orientace úřadu na občana lze prokázat formou vstřícných úředních hodin, informování obyvatel o investičních akcích, projektech, aktivitách - formou projednání, anket, informačních panelů instalovaných na místě, Facebooku, webu města, tisku a dalších informačních prostředků.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.4. Prokazuje městský úřad a klíčové organizace města při běžném chodu výkonnost a kvalitu (např. pomocí zlepšujícího se trendu nebo pomocí benchmarkingu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Při běžném chodu úřadu lze spatřovat zlepšení výkonnosti i kvality. Město je zapojeno do Benchmarkingu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.5. Jsou zavedeny efektivní způsoby komunikace v rámci samosprávy, úřadu a organizací řízených městem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město pracuje na zavádění efektivních způsobů komunikace v rámci samosprávy, úřadu a organizací řízených městem. Zaváděny jsou jednotné systémy, vzniká metropolitní síť, je snaha optimalizovat procesy tak, aby byly jednoznačné, efektivní.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.6. Chová se úřad a organizace města ekologicky? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Úřad i organizace se snaží chovat ekologicky, každopádně ještě to není zdaleka optimální. Je snaha optimalizovat spotřeby energií (rozpracována je řada projektů zaměřená na úsporu energií), existují záměry na hospodaření s vodou, občanům jsou nabízeny kompostéry, zefektivňuje a optimalizuje se systém odpadového hospodářství. Jsme však na dlouhé cestě, která ještě není zdaleka u konce. Probíhají také kampaně na osvětu pro občany města. Ve městě je zaveden motivační a evidenční systém pro odpadové hospodářství (MESOH). V rámci Zdravého města jsou pořádány osvětové akce v rámci Dne Země, Evropského týdne mobility, Dnu bez aut a další. V plnu je vybudování nového sběrného dvora odpadů v rámci příspěvkové organizace Technické služby. Po celém městě jsou vysazovány stromy.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.7. Přijímá úřad a organizace města opatření proti nehospodárnému zacházení se zdroji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Jsou přijímána opatření - sledována je spotřeba budov ve městě, navrhováno je zefektivnění využívání energií, hledání alternativních zdrojů energie a úspor, ve městě je měněno postupně veřejné osvětlení (LED standard), pracuje se s projekty na zachytávání vody, FVE a dalších technologií. Po úřadě jsou rozmístěny nádoby na tříděný odpad.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Souhlasím s hodnocením z auditu. Hodnocení dílčí oblasti 1.3.4 známkou -1 naznačuje, že systém řízení dle ISO9001 zde není implementován.
|
1.3.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ (viz obrázek)z hlediska správné komunikace? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město se snaží komunikovat záměry s obyvateli města - informování obyvatel o investičních akcích, projektech, aktivitách - formou projednání, anket, informačních panelů instalovaných na místě, Facebooku, webu města, tisku a dalších informačních prostředků. Město je zapojeno do NSZM ČR a snaží se chovat dle principů otevřenosti úřadu a komunikace s veřejností. Pořádána je řada osvětových kampaní, vzdělávacích akcí, veřejných projednávání a dalších aktivit.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.2. Provádí úřad a organizace města veřejná projednávání (či obdobné formy) při všech |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Břeclav využívá kombinaci komunikačních nástrojů – webové stránky, facebookový profil, zpravodaj Radnice. Tento mix umožňuje okamžitou informovanost občanů a případně i zpětnou vazbu. U strategičtějších záměrů chce znát město názor obyvatel - řešeno formou elektronických anket, představení záměrů v lokalitách či prostřednictvím elektronických nástrojů. V roce 2020 město realizovalo pilotní participativní rozpočet, ve kterém měli obyvatelé možnost předložit návrhy projektů, ze kterých byl následně vybrán jeden k realizaci, v této aktivitě budeme pokračovat i v roce 2022. Do budoucna je plánováno vytvoření komunikační strategie.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.3. Zveřejňuje město a jeho organizace pravidelně výroční zprávu (nebo obdobnou zprávu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město pravidelně každý rok zveřejňuje výroční zprávu (https://breclav.eu/folder/2373/display/)
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.4. Existuje analýza stížností nebo podnětů od občanů, jsou přijímána opatření k jejich řešení? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Stížnosti a podněty občanů jsou přijímány a řešeny, analýzy či vyhodnocování není řešeno. Občané mají možnost hlásit závady na městském majetku pomocí aplikace pro chytré telefony (https://breclav.eu/aktuality/nova-aplikace-usnadni-hlaseni-zavad-ve-meste). Evidenci závad přijatých, řešených a vyřešených je možné sledovat na následujícím odkaze: http://arcg.is/2ClIVIP
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.5. Lze o úřadu a organizacích města říci, že jsou transparentní a informace jsou dostupné? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Úřad je transparentní a informace jsou dostupné. Elektronická úřední deska, web města, registr smluv, možnost 106. Informace jsou poskytovány tisku, médiím, pořádány jsou tiskové konference. Veřejně dostupné jsou zápisy z rady, materiály určené pro zastupitelstvo města. Zastupitelstva města jsou veřejně přístupná a jsou z nich pořizovány záznamy. Město využívá své webové stránky, Facebook, youtube kanál a další.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.6. Přijímá úřad a jeho organizace opatření pro snížení rizik korupce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Zveřejňovány jsou veškeré smlouvy a objednávky nad 50.000 Kč, objednávky a veřejné zakázky nad 500.000 Kč musí schválit orgány města. Informace jsou dostupné na elektronické úřední desce, webu města, v registru smluv, možnost 106. Informace jsou poskytovány tisku, médiím, pořádány jsou tiskové konference. Veřejně dostupné jsou zápisy z rady, materiály určené pro zastupitelstvo města. Zastupitelstva města jsou veřejně přístupná a jsou z nich pořizovány záznamy. Město využívá své webové stránky, Facebook, Youtube kanál a další.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.7. Jsou popsány a optimalizovány komunikační kanály s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město má tiskového mluvčího a manažeru pro vnější komunikaci, referentku vztahů s veřejností, redaktora Radnice. Komunikační kanály jsou popsány, v současné době jsou vyhodnocovány a ve výhledu 2 let se plánuje jejich optimalizace na základě dosavadních zkušeností. Pravidelně probíhají tiskové konference, občané jsou informováni prostřednictvím měsíčníku Radnice, místního TV kanálu, webových stránek města, facebookového profilu. Město má zaveden rozklikávací rozpočet. Občané mají možnost využít elektronický objednávkový systém, sledovat on-line stav u přepážek, hlásit závady prostřednictvím mobilní aplikace.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.8. Jsou vytvářena vhodná partnerství? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Jsou vytvářena partnerství v území, dle charakteru a potřeby. Partnerská města jsou Andrychów (Polsko), Brezová pod Bradlom (SK), Lysá nad Labem (CZ), Nový Bor (CZ), Šentjernej (Slovinsko), Trnava (SK), Zwentendorf (AT), Priverno (Itálie). Dále město spolupracuje s místními podnikateli, NNO, příspěvkovými organizacemi, středními školami, atd. V pracovních skupinách a komisích jsou odborníci také z podnikatelského prostředí a sféry mimo MÚ.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.9. Lze na konkrétních případech prokázat synergické efekty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Souhlasím s hodnocením z auditu.
|
1.4.1. Existuje metodika šetření spokojenosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Metodika šetření spokojenosti neexistuje. Prostřednictvím indikátorů ECl nebyla spokojenost obyvatel zjišťována. Spokojenost je hodnocena prostřednictvím dotazníků při pořádání akcí i veřejných projednání. Využívány jsou také pocitové mapy. Poslední větší anketní šetření se zaměřením na identifikaci největších problému, které občany trápí, a příležitosti pro zlepšení kvality života ve městě Břeclav bylo realizováno v polovině roku 2020.
|
-
Nevyužíváme standardizované průzkumy veřejného mínění
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.2. Jsou s výsledky seznamováni zastupitelé a veřejnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
S výsledky šetření je seznamována veřejnost i vedení města prostřednictvím webových stránek města, měsíčníku Radnice a dalších informačních zdrojů.
|
-
Nevyužíváme standardizované průzkumy veřejného mínění
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.3. Lze doložit trend v hodnocení spokojenosti případně srovnání s jinými městy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Trend hodnocení spokojenosti případně srovnání s jinými městy doložit nelze.
|
-
Nevyužíváme standardizované průzkumy veřejného mínění
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.4. Je provedena analýza výsledků, a to zejména v případě negativního trendu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
S výsledky šetření spokojenosti je dále pracováno, jsou vyhodnocovány, výstupy slouží k identifikaci zaměření aktivit a přípravě projektů.
|
-
Nevyužíváme standardizované průzkumy veřejného mínění
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.5. Přijímají se opatření na základě provedení šetření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na základě provedených šetření jsou přijímána opatření, výstupy slouží k identifikaci zaměření aktivit a přípravě projektů. Identifikovaná témata jsou projednávána a diskutována, na základě těchto informací a diskuzí vyvozovány záměry a opatření.
|
-
Nevyužíváme standardizované průzkumy veřejného mínění
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|