1A – Správa věcí veřejných |
Hodnocení oblasti |
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
Město Štětí má dobře nastavené procesy, ale stále má rezervy v práci se schválenými dokumenty (např. se Strategickým plánem), což plánuje do budoucna zefektivnit, stejně tak jako zpracovat chybějící dokumenty. Nedostatky při práci se Strategickým
plánem:
Volení zástupci, ale i někteří vedoucí odborů pracují
se Strategickým plánem pouze sporadicky, často jen při aktualizaci
Zásobníků a nevracejí se k materiálu pravidelně. Proto se stává, že jsou
z jejich strany navrhována opatření, která již byla schválena, případně
požadují nová opatření, která nebude město Štětí schopné kapacitně a finančně
zrealizovat. Z tohoto důvodu se v roce 2020 město snaží více
zainteresovat především členy Rady města tak, aby se nejprve důkladně seznámili
s plánovanými opatřeními a teprve poté bude nový Akční plán schválen.
Zároveň bude od roku 2020 kladen důraz na to, že u řady opatření
v prioritě A (tedy že realizace by měla proběhnout v nejbližších
letech), která není možné prozatím realizovat, je třeba reálně zvážit možnosti
města a případně část opatření přesunout do kategorie B.
Město plánuje doplnění Koncepce údržby a obnovy zeleně
ve Štětí s ohledem na problematiku sucha – současná koncepce by měla být
více rozpracována a měla by zahrnovat i správu lesní zeleně.
|
Pozitivně hodnotím dlouhodobou strategickou práci, reflexi nedostatků i návrhy pro jejich odstranění.
|
1.1.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska výběru „správných věcí“ (výběr lze doložit například popisem a vyhodnocováním rizik, event. analýzami rizik, např. v rámci strategického plánu) včetně pravidelného vyhodnocování plánů, jejich cílů a měřitelných indikátorů? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí má zpracovaný Strategický plán města Štětí pro období 2014-2020, který byl
schválen Zastupitelstvem Města Štětí dne 26. 6. 2014. Na
strategický plán navazuje "Zásobník projektů“, který je pravidelně
aktualizován každý rok a schvalován zastupitelstvem. Zásobník obsahuje
rozpracované projektové záměry v kategorii A – tedy záměry, u kterých je
předpoklad realizace v nejbližších letech. Záměry, které jsou vybrány do
kategorie A ,jsou navrhovány jak odborníky z Městského úřadu (jednotlivé
odbory navrhují záměry), tak i politickými zástupci města a také občany, pro
které je realizován kulatý stůl k aktualizaci zásobníku. V první polovině
roku jsou stanoveny kompletní projektové záměry – ty jsou schvalovány na
červnovém zastupitelstvu a následně jsou záměry v kategorii A rozpracovány
do fiší a ty jsou následně schvalovány zastupitelstvem ve třetím čtvrtletí roku. Záměry evidované v kategoriích B a C jsou plánovány v dlouhodobém časovém horizontu.
V roce 2020
je plánováno zahájení tvorby Strategického plánu pro následující období.
Všechny dokumenty jsou veřejně přístupné na stránkách města:
Viz http://www.steti.cz/content/blogcategory/55/401/
Město má dále zpracované následující strategické dokumenty.
|
|
Město
Štětí má zpracovaný Strategický plán, na který navazuje Zásobník projektů.
Strategický plán vznikl ve spolupráci s veřejnosti, se zástupci města a s odborníky na
dané oblasti. Zásobník projektů je každoročně aktualizován, projednáván a
schvalován na zasedání zastupitelstva města.
|
Město Štětí má dobře nastavené strategické řízení, ale zároveň zde ještě existují rezervy v tom, jak se na základě strategií reálně rozhoduje. Kromě zajištění provázanosti akčního plánu a prioritních projektů se schválenými strategiemi doporučuji zavést a sledovat i výsledkové indikátory - vyčíslující, jakých změn chce Štětí v jednotlivých oblastech strategického plánu dosáhnout.
|
1.1.2. Vybírá a prosazuje (schvaluje) město nejpotřebnější či nejdůležitější investice, aktivity, veřejné služby, opatření, legislativu atd., a to v optimálním rozsahu a ve smyslu zásad udržitelného rozvoje včetně pravidelného hodnocení opatření ve vztahu k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město se snaží průběžně realizovat investice do rozvoje kvality života svých obyvatel. Plánování investic je v souladu s principem udržitelného rozvoje. Na přípravě námětů pro jednotlivé aktivity participují i místní obyvatelé, kteří prostřednictvím "kulatých stolů" a anket vyhlašovaných městem navrhují a vybírají vhodná témata. Nejdůležitější potřeby jsou v Zásobníku projektů vedeny v kategorii A, tj. určené k realizaci.
Ke každému projektu je zpracována projektová fiše, ve které jsou zpracovány základní informace o projektu jako např. personální zajištění, popis výchozí situace, cíle projektu, cílová skupina projektu, klíčové aktivity, výstupy, harmonogram a finanční nároky. Město plánuje využití elektronického nástroje Národní sítě Zdravých měst - Zásobník projektů, ve kterém jsou projekty hodnoceny i z pohledu dopadu projektu na udržitelný rozvoj. V roce 2019 navázalo spolupráci s realizátory a zahájilo přenos potřebných dat do příslušných databází. https://www.dataplan.info/cz/steti/rozvojove-zamery/projekty-vse
|
|
Zásobník projektů, který vychází ze Strategického plánu města
Štětí, je každoročně aktualizován, dle potřeb a podnětů veřejnosti. Plánování
investic je v souladu s principem udržitelného rozvoje.
|
Štětí má standardně nastavené procesy výběru projektů, pozitivně je možné hodnotit nově navázanou spolupráci se zásobníkem projektů NSZM a konzultace s veřejností při výběru projektů. Doporučuji do budoucna více kvantifikovat žádoucí i dosahované výsledky projektů a dalších aktivit ve vztahu k udržitelnosti (spotřeba zdrojů, míra znečištění, zábor půdy, demografický vývoj, místní zaměstnanost apod.), které by měly být optimálně stanoveny již strategickým plánem a v tom aktuální chybí. Možná vložit i do vize rozvoje Štětí, že chce být také udržitelným městem?
|
1.1.3. Existuje provázanost strategických rozvojových dokumentů a ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provázanost
strategických dokumentů je zásadní pro úspěšný rozvoj města. Proto v rámci města
Štětí dochází ke koordinaci rozvoje území a města prostřednictvím základních
strategických dokumentů, jež jsou Územní plán a Strategický plán Města Štětí.
Stávající strategický plán byl zpracován v roce 2014, kdy vycházel z
podmínek dosud platného územního plánu města z roku 2005, přičemž bylo bráno v
potaz, že municipalita plánuje pořízení nového územního plánu, kde bude možno
zohlednit projekty a opatření, které aktuální územní plán neumožňuje.
Projekty vložené do
kategorie A Zásobníku projektů jsou v souladu s aktuální ÚPD. Projekty v kategoriích B a C jsou
navrženy pro stávající ÚPD, ale dle předpokladu budou aktualizovány po
schválení nového územního plánu, které proběhne v průběhu roku 2020.
|
|
Projekty vložené do kategorie A (tedy určené k realizaci) Zásobníku
projektů jsou v souladu s aktuální ÚPD. Projekty v kategoriích B a C jsou
navrženy pro stávající ÚPD.
|
Situaci ve Štětí lze hodnotit jako standardní a uspokojivou. Lepší provázanosti SP a UPD by pomohlo formulování vize budoucího územního rozvoje Štětí ve strategickém plánu To aktuálně chybí, příprava nového Strategického plánu je v tomto příležitostí.
|
1.1.4. Existuje provázanost ostatních koncepčních dokumentů (plány jsou integrované – vzájemně provázané) včetně doložení připravenosti municipality efektivně reagovat na mimořádné situace a nové výzvy (např. klimatické změny, vnitřní a vnější migrace a podobně)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Připravenost na mimořádné události: Krizový štáb města Štětí - je svoláván v krizových situacích. Účastní se ho zástupci města, školství, zdravotnictví, sociálních služeb, kultury, integrovaného záchranného systému a společnosti Mondi Štětí a.s.
Měření kvality ovzduší - http://portal.envitech.eu:81/ovzdusi-steti/ Povodňový plán města Štětí - http://ustecky.dppcr.cz/web_565709/
Bezdrátový rozhlas - je vhodný pro rychlé vysílání
zpráv v krizových situacích a zároveň slouží k běžnému vyrozumění občanů. Základem
systému je vysílací odbavovací pracoviště a neomezený
počet přijímacích míst. Mobilní rozhlas - https://steti.mobilnirozhlas.cz/ Bezpečnostní situaci v městě má na starosti také komise prevence kriminality. Jednotlivé koncepční dokumenty jsou v průběhu zpracování připomínkovány příslušnou komisí rady města, následně jsou schvalovány radou města či zastupitelstvem města. Každá nová koncepce/strategie (či její aktualizace) je provázaná a v souladu se strategickými dokumenty města v následující hierarchii Strategický plán - Akční plán - Zásobník projektů. V zásobníku projektů jsou projekty, které se město snaží postupně realizovat dle finančích možností v členění dle předpokladaného časového horizontu realizace. Schválené dokumenty budou zveřejňovány v DataPlánu NSZM ČR - https://www.dataplan.info/cz/steti/strategie.
Další dokumenty
Koncepce údržby a obnovy zeleně - viz příloha. V průběhu roku 2020 by měl být schválen Plán rozvoje sportu (návrh Plánu nyní připomínkuje Komise pro sport a volný čas).
|
|
Město má částečně zpracované koncepční dokumenty, které jsou v souladu, ale nejsou provázané.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou s možnostmi dalšího zlepšení. Provázanost dokumentů lze zlepšit např. ustavením platformy pro naplňování SP se zástupci politické reprezentace i jednotlivých věcných odborů, která se bude zabývat nejen pilotními projekty, ale také provázaností cílů, opatření jednotlivých koncepčních dokumentů, jejich překryvy, rozpory atd.. Na takovéto platformě také mohou spíše vznikat integrované projekty, které řeší více věcných cílů naráz. Z podkladů není zřejmé, zda takováto platforma ve Štětí je ustavena a nakolik je funkční.
|
1.1.5. Byla provedena optimalizace veřejných služeb (ZŠ a MŠ, sociální služby, technické služby apod.) a úřadu tak, aby byl systém služeb efektivní a odpovídal místním podmínkám, a to včetně schopnosti reagovat na změny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Optimalizace veřejných služeb městského úřadu byla provedena prostřednictví projektu "Zvýšení kvality řízení na městském úřadu Štětí", který probíhal v letech 2013-2015. Hlavním cílem projektu bylo zvýšení kvality řízení, implementace nových metod finančního řízení, zefektivnění řízení lidských zdrojů, zavedení systémových nástrojů řízení (viz: http://www.steti.cz/content/blogcategory/209/455/). I díky tomu získalo město v roce 2016 ocenění Přívětivý úřad Ústeckého kraje 2016, Přívětivý úřad ČR 2016 (2. místo) a Komunikující město 2016 v rámci MA21. Takto nastavenou úroveň kritérií se město snaží i nadále dodržovat a zvyšovat (např. žádost o dotaci ESF v projektu "Efektivní veřejná správa" 2019, v roce 2019 zapojení do projektu "Důstojné pracoviště ve veřejné správě", které řeší eliminaci šikany a průvodních jevů jak uvnitř, tak vně MěÚ.
Oblast sociálních služeb Město Štětí je poskytovatelem tří registrovaných sociálních služeb - pečovatelské služby, odlehčovací služby a denního stacionáře. Průběžně monitoruje potřebnost těchto služeb, vyváženost poptávky a nabídky. Kapacita výše uvedených služeb je v současné době dostačující, vzhledem k demografickému vývoji lze předpokládat její navýšení v následujících letech. Odbor sociálních věcí je v pravidelném kontaktu s poskytovateli dalších sociálních a souvisejících služeb na území města (terénní program a odborné sociální poradenství (dluhová poradna) NNO Naděje; sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi NNO Romano jasnica; K- centrum Litoměřice - terénní program pro osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách a pro osoby které vedou rizikový způsob života; Svaz tělesně postižených, který poskytuje poradenství a půjčovnu kompenzačních pomůcek), čímž dochází k průběžnému monitorování potřebnosti služeb pro další cílové skupiny. Ve městě působí také spolek Dobro-volně, který rozvíjí dobrovolnické služby v návaznosti na sociální rehabilitaci a společenskou integraci. V roce 2019 byla navázána užší spolupráce s organizací Fokus Labe a Intervenčním centrem Ústeckého kraje Spirála.
Štětské komunální služby Do činnosti komunálních služeb spadá: - správa, údržba a drobné opravy místních komunikací a veřejných prostranství zajištovaná mj. prostřednictvím ručního nebo strojního čištění;
- zajištění zimní údržby místních komunikací vč. chodníků a veřejných parkovišť;
- čištění a údržba silničních vpustí;
- údržba veřejné zeleně a městského mobiliáře vč. autobusových zastávek;
- údržba městských polních a lesních cest a městských pozemků bez nájemce;
- správa a údržba hřbitovů;
- provozování veřejného WC;
- správa městského stadionu, sportovišť v místních částech, městského koupaliště a přístaviště;
- správa a údržba dětských hřišť a sportovišť;
- správa a údržba mola, nafukovacího hradu a dalších movitých věcí;
- správa a údržba veřejného osvětlení;
- zabezpečení odpadového hospodářství vč. zajištění provozu sběrného dvora, likvidace černých skládek a osvěta k této oblasti;
- koordinace a administrace pracovníků veřejně prospěšných prací, veřejné služby a obecně prospěšných prací;
- součinnost při řešení mimořádných situací, živelných pohrom a krizových stavů;
- plnění dalších úkolů souvisejících se správou a údržbou městského majetku v součinnosti s Městským úřadem a jeho organizačními složkami.
Na základě podnětů od občanů byla upravena otevírací doba Sběrného dvora - viz příloha.
Základní a mateřské školy Mateřská škola pokrývá kapacitní požadavky všech dětí starších 3 let a v posledních letech přijímá i mladší žáky, vždy do naplnění kapacity odloučeného pracoviště. Stávající celková kapacita v základních školách je dostačující. V roce 2020 bude realizován projekt spolufinancovaný z prostředků EU "Přístavba ZŠ Školní". Jedná se o výstavbu nových jazykových učeben a dále rozšíření prostor pro družinu školy. Projekt je rovněž spolufinancován společností Mondi Štětí, a.s.
Místní akční plán (MAP I)
V roce 2016 byla zahájena realizace projektu MAP ORP LITOMĚŘICE, realizátorem projektu byla MAS České středohoří, z.s. Do projektu je zapojeno 26 zřizovatelů a 39 škol z SO ORP Litoměřice. Výstupem projektu je Memorandum o spolupráci a dokument MAP, jehož součástí je dohoda o prioritách politiky vzdělávání v území, tzv. Strategický rámc MAP do roku 2023, včetně souboru aktivit, navrhujících konkrétní řešení místních problémů v dohodnutých prioritách. Projekt byl ukončen v roce 2018. https://www.mascs.cz/projekty/map
MAP II Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) je prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí a žáků. Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání. Realizátorem projektu je MAS České středohoří, z.s. se sídlem v Ploskovicích ve spolupráci s finančním partnerem Město Litoměřice a jsou do něho zapojeny všechny ZŠ na území města Štětí. Projekt bude ukončen v roce 2022. http://maplitomericko.cz/o-projektu-2/
|
|
Optimalizace na úřadě probíhá,
a to jak směrem dovnitř, tak směrem k veřejnosti. Nejvíce patrné to je pak
v oblasti sociálních služeb a v technických službách.
|
Situaci hodnotím jako stabilní a uspokojivou.
|
1.1.6. Existuje provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí plánuje investice v souladu se Strategickým plánem. Zpravidla probíhají dlouhodobě plánované
investiční akce, které jsou zároveň předem rozpracovány v Zásobníku projektů v prioritě
A. O průběhu realizace jednotlivých záměrů jsou vedení města a vedoucí odborů informování
na pravidelných poradách, které se konají každý týden. Příprava investičních projektů probíhá na základě schválení rozpočtu Zastupitelstvem města Štětí.
|
-
ano
Investiční akce jsou plánovány dlouhodobě. Aktualizovány jsou každoročně ve formě fiší, které navazují na body zoracované v zásobníku projektů a ve Strategickém plánu města. Při schvalování rozpočtu města jsou zohledněny investiční akce plánované v daném období. Strategický plán + zásobníky projektů
http://www.steti.cz/content/blogcategory/55/401/
|
Město Štětí plánuje investice v souladu se
Strategickým plánem.
|
Situaci ohledně přípravy investic hodnotím jako dobrou. Zlepšení vidím ve sledování dopadů projektů na stanovené střednědobé/dlouhodobé cíle udržitelného rozvoje města Štětí.
|
1.1.7. Existuje provázanost provozního rozpočtu a výhledu s činnostmi obsaženými ve schválených rozvojových dokumentech? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V souladu
se zákonem zpracovává město Střednědobý výhled rozpočtu, který obsahuje
souhrnná data provozního charakteru, plánu oprav a investic a akčního plánu. Je členěn
podle jednotlivých odborů a organizačních složek. Požadavky příspěvkových
organizací jsou zahrnuty pod OE. Při zpracování střednědobého výhledu rozpočtu se vychází z přijatých strategických dokumentů. Akce, které jsou již připravené a lze stanovit jejich finanční náklady, jsou do střednědobého výhledu rozpočtu promítnuty. V roce 2019 bylo zahájeno propojení strategických dokumentů města s databází strategií Dataplán NSZM, které umožňuje náhled na jednotlivé projekty v jakékoli fázi a jejich propojení na rozpočet, čerpání rozpočtu a příslušný strategický dokument.
|
-
ano
Investiční akce jsou plánovány dlouhodobě. Aktualizovány jsou každoročně ve formě fiší, které navazují na body zoracované v zásobníku projektů a ve Strategickém plánu města. Při schvalování rozpočtu města jsou zohledněny investiční akce plánované v daném období. Strategický plán + zásobníky projektů
http://www.steti.cz/content/blogcategory/55/401/
|
Provozní rozpočet a výhled je provázán se schválenými rozvojovými dokumenty.
|
Situaci hodnotím jako stabilní a uspokojivou.
|
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
|
Město efektivně a účelně vykonává své činnosti, ale nedochází průběžně k jejich vyhodnocování.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou s příležitostí k dalšímu zlepšení, jak je popsáno.
|
1.2.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska provádění, a to včetně přístupu města k zásadám zdravého finančního řízení (provozní přebytek, systém vnitřní kontroly – 3E, využívání příležitostí a snižování rizik atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Jsou uplatňovány
vybrané metody kvality řízení určené zejména pro veřejnou správu a realizovány
specifické projekty na zvyšování kvality veřejné správy. V letech 2013 - 2015
byl realizován projekt "Zvýšení kvality řízení na MěÚ" - školení
klíčových zaměstnanců, zavádění principů strategického řízení do činnosti jednotlivých
odborů a organizací města, vznik nebo aktualizace metodik (akční plán,
strategické řízení). Město je od roku 2003 zapojeno do programu Místní Agenda
21.
Město má zpracovány základní strategické koncepční dokumenty, kterými jsou
Strategický plán a Akční plán. Při sestavování Střednědobého plánu rozpočtu a
následně pak jednotlivých rozpočtů na aktuální roky město vychází z těchto
strategických dokumentů a požadavky z nich vyplývající do nich
promítá. Pro příspěvkové organizace je zřizovatelem schválena Metodika pro
příspěvkové organizace zřízené městem, která popisuje základní postupy pro
příspěvkové organizace ve vztahu ke zřizovateli v jednotlivých
oblastech jejich činnosti, která je závazná pro všechny příspěvkové organizace.
Jedná se především o hospodaření PO, tvorbu Střednědobého výhledu rozpočtu,
jednotlivých rozpočtů nebo nakládání s majetkem, tvorbu a čerpání fondů. Vnitřní kontrolní systém je nastaven
v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné
správě. V rámci úřadu a v organizací
zřízených městem jsou nastaveny mechanismy pro kontrolu a dodržování
zákonů a stanovených pravidel. K tomu slouží především Směrnice
k zajištění kontrolního systému města. Součástí
Závěrečného účtu města je Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření.
Přezkoumání hospodaření se řídí zákonem č. 420/2004 Sb., o přezkoumání
hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí. Součástí
kontroly v rámci přezkumu je i kontrola rizik.
Průběžným sledováním vyhlašovaných výzev se městu daří získávat externí zdroje
financování na realizaci konkrétních projektů. Jedná o různé typy projektů (investičního i neinvestičního charakteru), přičemž se využívají dotace z rozpočtu ČR, Ústeckého kraje, nadací a především evropských fondů. Město získává dotace na různé oblasti své činnosti, především na oblast: sociální, životního prostředí, kultury, dopravy a školství.
Je veden přehled úkolů/usnesení vyplývajících z porad
vedoucích, rady města a zastupitelstva města. Jejich plnění je kontrolováno.
V roce 2016 získalo město ocenění Přívětivý úřad obce II. typu https://www.mvcr.cz/clanek/privetivy-urad-obci-ii-typu-2016.aspx
Procesy zvyšující kvalitu: Hlášení závad: http://www.zmapujto.cz/municipality/532671a1cb82b3c82200000e Mobilní rozhlas: http://www.steti.cz/content/view/1062/302/ Hlášení poruch VO: https://www.eltodo.cz/informacni-servis/hlaseni-poruch/
|
-
ano
Město udržuje zdravé financování a preferuje financování bez zadlužování.
-
ano
Údaje o městském úřadě a jeho fungování jsou dostupné na webových stránkách
města www.steti.cz.
Webové stránky jsou průběžně doplňovány a aktualizovány. Na webu města je zveřejněn klikací rozpočet, kde mohou občané průběžně sledovat aktuální čerpání rozpočtu. Ke komunikaci s občany a informování o aktuálním dění využívá město všechny dostupné informační kanály (webové stránky města, Facebook, mobilní rozhlas, městský rozhlas, plakátovací plochy, místní tisk, místní kabelovou televizi).
-
ano
Na úřadě je zaveden systém třídění odpadů. Většina objektů v majektu města je zateplena.
-
|
Město tento model naplňuje a v roce 2020 zavedl další opatření k jeho zlepšení (zavedení dalšího systému kontroly v programu Ginis).
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou a zlepšující se.
|
1.2.2. Existují přiměřená vnitřní pravidla pro zadlužování města a jsou tato pravidla dodržována? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město nemá zpracovaná pravidla pro zadlužování, jelikož v posledních letech nemělo potřebu se zadlužit. Veškeré výdaje hradí z vlastních prostředků, případné schodky rozpočtu jsou vždy kryty z přebytků hospodaření minulých let.
Každý rok město vypisuje Grantový program Města Štětí na podporu projektů v podobě obecně prospěšných aktivit na území Města Štětí, jeho místních části nebo určených pro občany Města Štětí. http://www.steti.cz/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,147/Itemid,334/
|
-
ano
Město udržuje zdravé financování a preferuje financování bez zadlužování.
|
Město nemá zpracovaná pravidla pro zadlužování, jelikož v posledních letech nemělo potřebu se zadlužit.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou a stabilní.
|
1.2.3. Lze na konkrétních aktivitách a činnostech prokázat orientaci úřadu a jeho organizací na občana a jeho oprávněné potřeby (otevírací doba, dostupnost …)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město provozuje službu Czech POINT sloužící občanům k vydání ověřených dokumentů z registrů veřejné správy (výpis z katastru nemovitostí, výpis z trestního rejstříku, výpis ze živnostenského a obchodního rejstříku apod.) a k vidimaci a legalizaci listin. Zaměstnanci městského úřadu jsou občanům k dispozici i mimo úřední hodiny po celou dobu pracovní doby. Na webových stránkách jsou na jednotlivé zaměstnance uvedeny kontaktní maily a telefony. Občan tak má možnost kontaktovat přímo toho kterého zaměstnance nebo si s ním sjednat schůzku. Pokud občan nemůže z vážných zdravotních důvodů dostavit na úřad např. kvůli ověření podpisu, zaměstnanec zajistí ověření dokladů přímo u občana doma. Od roku 2019 funguje na MěU Tichá linka (provozovatelem je Tichý svět o.p.s.). Služba je určena lidem se sluchovým nebo kombinovaným postižením a umožňuje jim komunikovat s lidmi bez bariér. Občan se může se sociálním pracovníkem OSV domluvit na termínu, kdy bude zprostředkováno tlumočení službou Tichá linka a vyřídit na MěÚ potřebné záležitosti.
Na pokladně úřadu je možné provádět úhrady v hotovosti,
platební kartou, popř. mohou klienti provést úhradu poplatků
bezhotovostním převodem. Na webových stránkách města jsou na úvodní stránce tři sekce Občan - Podnikatel - Turista, které poskytují rychlé odkazy na nejčastěji vyhledávané infomrace ze strany občanů, což umožňuje jejich lepší orientaci. Jednou měsíčně probíhá slavnostní vítání nových očánků města Štětí, pracovníci OSV roznáší gratulace nejstarším občanům města a místních částí od 75 let věku. Touto činností dochází k vyhledávání seniorů, kteří by případně potřebovali poskytování sociální služby. Tyto akce jsou ošetřeny v souladu s GDPR. Reportáž i záznam z vítání občánků je zveřejně v Kabelové televizy Štětí. V prostorách obřadní síně je možné bezplatně dle stanoveného rozpisu konání svatebních obřadů. V případě požadavku oddání v jiný než stanovený den nebo hodinu – poplatek 1 000,- Kč. Pro potřeby obyvatel byla prodloužena otevírací doba sběrného dvora.
Existence diskusního fóra http://www.steti.cz/component/option,com_joomlaboard/Itemid,28/ a profilového účtu na Facebooku https://www.facebook.com/mestostetioficialni/ . V rámci Zdravého města se realizuje každoročně veřejná diskuze - Fórum Zdravého města a MA21 k 10 největším problémům města http://www.steti.cz/content/blogcategory/184/399/ . Dále také tematické diskuze v rámci Kulatých stolů http://www.steti.cz/content/blogcategory/183/398/ - Zdravé město Štětí a MA21 krom veřejných diskuzí pořádá v průběhu roku osvětové kampaně k udržielnému rozoji jak jsou Den Země, Hodina Země, Rozkvetlé město, Evorpský týden mobility, Den Zdraví.
Možnost nahlášení závady online prostřednictví mobilní aplikace http://www.zmapujto.cz/municipality/532671a1cb82b3c82200000e
.
|
-
-
ano
Město pracuje s metodami hodnocení kvality MA21 a CAF.
|
Město Štětí využívá všech dostupných prostředků pro informování občanů. Web, FB, Informační centrum, kabelová kalevize, městský rozhlas, elektronická úřední deska, elektronický a tištěný Zpravodaj, který vychází jednou měsíčně.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou a stabilní.
|
1.2.4. Prokazuje městský úřad a klíčové organizace města při běžném chodu výkonnost a kvalitu (např. pomocí zlepšujícího se trendu nebo pomocí benchmarkingu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V roce 2015 se začaly sledovat Společné evropské indikátory. A. 1. - Spokojenost obyvatel s místním společenstvím A. 3. - Mobilita a místní přeprava cestujících B. 6. - Cesta dětí do a ze školy veřejně přístupný web města Štětí : http://www.steti.cz/content/blogcategory/277/478/ Výstupy dotazníkového
šetření zprostředkovávají zpětnou vazbu pro místní samosprávu, o spokojenosti zdejších
obyvatel s kvalitou života ve
městě. S výsledky dotazníkového šetření jsou seznamování zastupitelé města
a mohou sloužit jako podklady pro další
jednání o zlepšení kvality života ve městě.
Dotazníkové šetření probíhající
v letech 2015 a 2018 bylo provedeno pomocí standardizovaného
dotazníku, který byl použit i v jiných městech ČR. Dotazování
proběhlo formou řízeného rozhovoru s využitím proškolených tazatelů. Další
dotazníkové šetření se uskuteční v roce 2021. Výsledky sledovaných
indikátorů jsou zveřejněny na webových stránkách města Štětí http://www.steti.cz/content/view/3671/478/ . V roce 2013 byl implementován model CAF. V letech 2013 a 2014 probíhalo sebehodnocení. Byla zpracována vize úřadu, Analýza financí obce, Rozpočtový výhled obce, Strategický plán Města Štětí, Strategický plán - zásobník projektů V letech 2013 - 2015 byl realizován projekt Zvýšení kvality řízení na Městském úřadu Štětí. https://www.steti.cz/content/view/2367/455/ V rámci projektu proběhlo vzdělávání zaměstnanců a zastupitelů v těchto oblastech: Finanční řízení a plánování obce, Strategické plánování a řízení, Praxe finančního řízení, Projektové řízení ve veřejné správě.
Ocenění: V roce 2016 získalo město ocenění Přívětivý úřad Ústeckého kraje 2016, Přívětivý úřad ČR 2016 (2. místo)
|
|
Město má zavedeny dva nástroje řízení kvality CAF a MA21, které jsou vzájemně propojené. V rámci CAF byla zpracována vize úřadu, analýza financí obce; rozpočtový výhled obce; strategický plán Města Štětí; zásobník projektů. Od roku 2015 sleduje indikátory ECI A1 a A3 a B6, které je možné srovnat s jinými městy.
|
Pozitivně hodnotím rozhodnutí sledovat výsledkové indikátory ECI. Na uvedeném odkaze však nelze najít jejich průběžné vyhodnocování. Doporučuji sledovat a vyhodnocovat trendy ve sledovaných ukazatelích a připravovat opatření/projekty, které povedou k jejich zlepšování.
|
1.2.5. Jsou zavedeny efektivní způsoby komunikace v rámci samosprávy, úřadu a organizací řízených městem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Samospráva: Jednání zastupitelstva města 5x do roka. Jednání rady města probíhá 1x14 dní. Jednání výborů ZM a komisí RM. Podklady pro jednání ZM jsou zveřejňovány na webu města, stejně tak zápis a výpis usnesení z jednání ZM a výpis usnesení RM. Úřad: pravidelné týdenní porady vedení města, tajemníka a vedoucích odborů. Krom těchto porad probíhají jednání pracovních skupin a projektových týmů, které řeší konkrétní úkoly. Rada města zřídila poradní orgány - komise, které se scházejí v pravidelných intervalech. Z jednání jsou pořizovány zápisy, které jsou zveřejněny na webu města. http://www.steti.cz/content/view/247/317/ Z jednání na všech úrovních jsou pořizovány zápisy, které jsou sdíleny s pracovníky úřadu prostřednictvím sdíleného ICT prostoru.
|
|
|
Situaci hodnotím jako dobrou a zlepšující se.
|
1.2.6. Chová se úřad a organizace města ekologicky? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na městském úřadu je zaveden systém třídění odpadů, včetně sběru použitých baterií.
Úřad se věnuje ekologické výchově občanů, především pak dětem v
mateřských a základních školách. Školy jsou zapojeny do projektů třídění a sběru odpadů - zejména papíru, kovů a PET lahví, čímž zároveň pomáhají se získáváním dodatečných finančních prostředků pro svou vzdělávací instituci. Pro občany byla zveřejněna celá série článků ve
Zpravodaji města, která byla zaměřena na třídění odpadů. Ve městě jsou umístěna stanoviště pro třídění odpadu a jejich počet/kapacita je průběžně navyšován/a. Nově od 1/2020 byly do stanovišť pro tříděný odpad umístěny kontejnery na kovy a na jedlé oleje a tuky - tyto suroviny budou nyní podrobněji sledovány a následně bude provedena analýza efektivnosti jejich sběru. Ve městě je zřízen sběrný dvůr, provozovaný městem, kam mohou občané bezplatně ukládat veškeré odpady.
Každoročně jsou pořádány ve spolupráci s partnery akce ke Dni
Země, Evropskému týdnu mobility, Ukliďme svět, ukliďme Česko.
Již od roku 2012 se město pravidelně připojuje ke kampani Hodina
Země. V roce 2019 došlo ke změně v poskytování podkladů pro jednání radních a
zastupitelů. Dříve tištěná forma byla nahrazena elektronickou. Oběh účetních dokladů probíha od ledna 2020 pouze elektronickou formou, byla tak nahrazená stávající papírová podoba.
Na budově základní školy Školní 559, jsou umístěny fotovoltanické články. Základní škola Ostrovní 300 chce instalovat fotovoltanické články v tomto roce. Město realizovalo řadu projektů na snížení energatické náročnísti budov, budový mateřských škol byly postupně zateplovány.. Město monitoruje stav spotřeby v jeddnotlivých objektech v majetku města. V rámci předcházení vzniku odpadu je při všech jednáních upřednosťnována voda z kohoutku. K nákupu balených docházích jen ve vyjmečných případech. Vyřazená technika či kaneclářský nábytek je nabízena k dalšímu využítí příspěvkovým organizacím či jiným místním organizacím.
|
-
ano
Městský úřad a příspěvkové organizace jsou vybaveny nádobami na tříděný odpad. Zatepletní budov základních a mateřských škol.
|
Město ve svých
organizacích postupně zavádí ekologická opatření. Zároveň se snaží působit na
obyvatele města předáváním informací prostřednictvím osvětových kampaní.
|
Pozitivně hodnotím zaváděná opatření. Pro posouzení trendů chybí údaje, které by vypovídaly o tom, k jakým změnám v úsporách, chování obyvatel apod. dochází. Doporučuji zavést.
|
1.2.7. Přijímá úřad a organizace města opatření proti nehospodárnému zacházení se zdroji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Hlavním nástrojem pro hospodaření se zdroji je každoročně opakovaný sdružený nákup elektrické energie, kde město kromě svých objektů sdružuje také odběrná místa jeho organizačních složek a příspěvkových organizací. Dále municipalita využívá webové aplikace energetického managementu, která pomocí periodických odečtů jednotlivých médií napomáhá k hospodárnějšímu provozu jednotlivých budov a zařízení. Energetická úspora mateřských a základních škol - projekty financované z dotací - Snižování energetické náročnosti budov - zateplení obvodových plášťů, výměn oken, oprava střech aj.
Úspory energií (voda,
teplo, elektřina) v současné době město nevyhodnocuje, ale monitoruje
prostřednictvím softwaru energetického managementu případné odchylky od
normálního stavu. Příčiny těchto odchylek následně řeší, a pokud je to nutné,
tak i ve spolupráci s dodavateli energií odstraňujeme.
Ohledně odpadů je každý rok zpracováván
Dotazník Ekokomu, kde jsou vidět náklady pro různé druhy nebo skupiny odpadu.
Je vyhodnocován Plán odpadového hospodářství, kde je vidět, k jakým změnám u
jednotlivých druhů odpadů dochází, ale posuzuje se to v množství, nikoli v Kč.
Úřad nakupuje cca 96% repasovaných tonerů (opětovné plnění).
Směrnice o veřejných zakázkách - veřejné zakázky od 200
000,- se uveřejňují na úřední desce Městského úřadu Štětí a na internetových
stránkách města.
V rámci systému energetického managementu jsou rovněž
prováděny odečty energií na odběrných místech objektů v majetku města.
Ke snižování energetické náročnosti dochází rovněž u
veřejného osvětlení, kdy stávající svítilny jsou vyměněny za moderní s LED technologií
(na Novém náměstí).
|
-
-
ano
Město pracuje s metodami hodnocení kvality MA21 a CAF.
|
Město se snaží o maximálně hospodárné zacházení se zdroji, jedná se o dlouhodobý trend.
|
Pozitivně hodnotím vše, co město již dnes dělá, zároveň vidím rezervy ve sledování a vyhodnocování úspor. Viz komentáře výše.
|
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
Město Štětí komunikuje a informuje své občany všemi možnými
prostředky. Snaží se, aby informace byly aktuální a transparentní. Do
rozhodování a plánování rozvoje města a jeho místních částí aktivně zapojuje
veřejnost, a to prostřednictvím setkání veřejnosti se zástupci města a
odborníky v dané oblasti.
|
Pozitivně hodnotím otevřenost úřadu i zavedené aktivity pro informování veřejnosti a získávání od ní zpětné vazby.
|
1.3.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ (viz obrázek)z hlediska správné komunikace? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí je členem
NSZM ČR od roku 2003 a přijalo tak principy otevřenosti úřadu a komunikace s veřejností.
Každoročně pořádá řadu osvětových kampaní a akcí, tematických kulatých stolů či
veřejných projednání. Většina akcí je pořádána za účasti zástupce vedení města.
Akce jsou patřičným způsobem medializovány.
V rámci projektu Zdravé
město a MA 21 uplatňujeme různé metody zapojování veřejnosti – plánovací setkání,
kulaté stoly, veřejná projednávání, fóra mladých, využíváme ankety i přímá
oslovení občanů. Dalším nástrojem je tvorba pocitové mapy, kde lidé mohou znuzornit své pocity k určité lokalitě. Z jednání zastupitelstva je pořizován videozáznam, dále pak na webu města je zveřejněn zápis z jednání zastupitelstva a jehlasování zastupitelů, včetně souhrného výpisu usnesení. Rovněž tak zápisy z jednání jedlnotlivých komisý jsou veřejně dostupně na webu města. V prosinci 2018 byla instalována elektronická úřední deska, která je přístupná 24 hodin denně, zveřejněné informace jsou rovněž dostupné na webu města. Město chce dále lépe informovat o realizovaných investičních akcích a za tímto účelem využívá elektronická nástroj Národní sítě zdravých měst Zásobník projektů https://www.dataplan.info/cz/steti/rozvojove-zamery/projekty-vse
Komunikace s občany
Je zřízena pozice pracovníka komunikace a marketingu, který je zodpovědný za tiskové zprávy a včasné informování občanů prostřednictvím veřejného rozhlasu, sociálních sítích a na webu města. Další komunikační kanály jsou popsány v bodě 1.3.5. Komunikace uvnitř úřadu Každý týden se koná pravidelně porada vedení města a vedoucích odborů. Na ty následně navazují porady na jednotlivých odborech.
|
|
Město
Štětí na pravidelných setkáních prezentuje a konzultuje své záměry s veřejností.
O svých záměrech a výsledcích informuje také v tištěné formě, a také
prostřednictvím internetu a sociálních sítí.
|
Situaci hodnotím jako dobrou a zlepšující se.
|
1.3.2. Provádí úřad a organizace města veřejná projednávání (či obdobné formy) při všech |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Součástí zavadění metody kvality ve veřejné správě - MA21 na městském úřadě
je projednávání jakýchkoliv záměrů města s veřejností. Každoročně město pořádá
Fórum zdravého města Štětí a následně ověřuje, prostřednictvím ankety, názory obyvatel města a jeho místních částí.
Veškeré informace týkající se spolupráce s veřejností jsou zveřejňovány na
webových stránkách města.
http://www.steti.cz/content/view/2129/286/ i na FB https://www.facebook.com/mestostetioficialni/.
Zapojení občanů ve věcech veřejných probíhá formou jejich účasti v
kontrolních a poradních orgánech města (komise, výbory). Občané mohou také o
aktuálních tématech komunikovat se zástupci města na jednáních ZM.
Aktuální témata, týkající se místních částí, jsou projednávána na schůzích
osadních výborů. Schůzí se obvykle účastní zástupce města a zástupce městského
úřadu, pod jehož agendu dané téma spadá.
Kulaté stoly k vybraným tématům
2018 Rozvoj sportovišť,
2019 Zeleň,
2019 Aktualizace strategie rozvoje města Štětí a jejich místních částí.
Územní plán je, v souladu se zákonem, projednáván s veřejností.
Územní plán viz: http://www.steti.cz/content/blogcategory/240/453/ Pokud se někdo nemůže či nechce účastnit jednání zastupitelstva města, může své dotazy pokládat prostřednictvím Diskusního fóra na webu města. http://www.steti.cz/component/option,com_joomlaboard/Itemid,28/
|
|
Pravidelná
setkání s obyvateli města a jeho místních částí probíhá při zasedáních
zastupitelstva města. Obyvatelé se také mohou zapojovat v rámci komisí a
osadních výborů. Město každoročně pořádá Fórum zdravého města a kulaté stoly na
aktuální téma. Setkání s veřejností se účastní zástupce města a odborník z MěÚ,
jehož agendy se dané téma týká.
|
Situaci hodnotím jako dobrou. Co se týče trendů, jsou zde určitě i rezervy ke zlepšování, například v počtu lidí, kteří se o rozvoj města a akce pořádané městem zajímají. Doporučuji analyzovat, kdo se akcí města účastní a kdo z nich zatím vypadává a jak tuto veřejnost také zapojit.
|
1.3.3. Zveřejňuje město a jeho organizace pravidelně výroční zprávu (nebo obdobnou zprávu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí nezpracovává výroční zprávu za celý úřad. Zprávy zpracovávají
jednotlivé odbory a organizační složky.
Zprávy o činnosti Městské policie:
http://www.steti.cz/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,328/Itemid,98/
Zpráva o činnosti Odboru sociálních věcí MěÚ Štětí:
http://www.steti.cz/component/option,com_docman/task,cat_view/Itemid,301/gid,283/orderby,dmdate_published/
Výroční zprávy základních škol a PO
- základní školy vypracovávají výroční zprávy v souladu se školským zákonem
a následně je výroční zpráva zveřejněna na webových stránkách školy Základní škola Školní
www.zssteti-skolni.cz/images/dokumenty/vyrocni-zpravy/vyrocni_zprava_17_18.pdf Základní škola T. G. Masaryka
http://www.zstgm-steti.cz/rub-dokumenty/rub-dokumenty-skoly
Základní škola Štětí Ostrovní
https://www.zssteti-ostrovni.cz/dokumenty Rada městě každoročně schvaluje Vyhodnocení plánu zlepšování Zdravého města a MA21 za předchozí rok a zároveň schvaluje Plán zlepšování Zdravého města a MA21 na následujcí rok.
Na základě Fóra zdravého města je každoročně aktualizován Komunitní plán zdraví a kvality života. Město každoročně zpracovává kroniku města. Na webu je zveřejněna kronika města od roku 1945 - 2011. http://www.steti.cz/content/section/5/237/ Hospodaření je hodnoceno v rámci závěrečného účtu, který je zveřejněn na webu města včetně návrhu rozpočtu a schváleného rozpočtu. http://www.steti.cz/content/blogcategory/37/150/. Město využívá rovněž klikací rozpočet http://264466.rozpocet.aqe.cz/
|
|
Město Štětí nezpracovává výroční zprávu za celý úřad. Zprávy zpracovávají některé
jednotlivé odbory a organizační složky.
|
V této oblasti existují rezervy ke zlepšení. Nejde jen o zpracování a zveřejnění zpráv, ale také o to, jak se s nimi dále pracuje. Nemělo by jít o formální zpracování zpráv, ale o nástroj informování veřejnosti o výsledcích fungování města a jeho institucí a také nástroj pro identifikaci rezerv a přípravu cílených opatření pro jejich nápravu..
|
1.3.4. Existuje analýza stížností nebo podnětů od občanů, jsou přijímána opatření k jejich řešení? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
eviduje stížnosti, podněty od občanů a petice ve Spisové a archivní službě.
Podávání a
vyřizování stížností na Městském úřadě ve Štětí se řídí Pravidly pro příjímání a
vyřizování stížností, upozornění a podnětů občanů MěÚ Štětí - http://www.steti.cz/content/category/4/178/395/
Podávání a
vyřizování peticí na Městském úřadě ve Štětí se řídí vnitřní Směrnicí pro
vyřizování peticí. Petice se podávají na odboru správy u pracovníka s agendou
stížností a přestupků.
Každý rok
je zpracována výroční zpráva o podaných stížnostech a peticích:
http://www.steti.cz/content/category/4/178/395/
|
Stížnost
|
petice
|
2017
|
7
|
0
|
2018
|
12
|
2
|
2019
|
12
|
1
|
V případě
podané důvodné stížnosti jsou přijímána opatření k jejich řešení.
|
|
Město vede analýzu stížností a podnětů od občanů, každoročně je zpracovávána výroční zpráva o podaných stížnostech. Pokud jsou stížnosti důvodné, jsou přijímána opatření k jejich řešení.
|
Tuto oblast hodnotím jako uspokojivou a stabilní.
|
1.3.5. Lze o úřadu a organizacích města říci, že jsou transparentní a informace jsou dostupné? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veřejné zakázky malého rozsahu jsou zveřejňovány na elektronické
úřední desce
http://86.63.219.6:5653/Gordic/Ginis/App/UDE01/FramesetKategorie.aspx a také na profilu zadavatele https://www.e-zakazky.cz/Profil-Zadavatele/0deec0d1-40a4-471d-acc4-32c38aa9d3c6
Rada města i Zastupitelstvo města mají schválen jednací řád. Usnesení ZM a
RM jsou zveřejněna i na webových stránkách města
http://www.steti.cz/content/blogcategory/39/320/ a http://www.steti.cz/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,69/Itemid,324/.
Jednání zastupitelstva jsou veřejně přístupná a je z nich pořizován
videozáznam, který je k dispozici na webových stránkách města
http://www.steti.cz/content/blogcategory/159/380/ nebo na webu https://www.youtube.com/channel/UCM-UZSw353hl6FMcmno1lXA. Na webových stránkách jsou rovněž zveřejňovány zápisy zjednání komisí, výborů a osadních výborů. Na webových stránkách je také zveřejněn klikací rozpočet http://264466.rozpocet.aqe.cz/ Jedná se o rozpočtový portál, který
automaticky načíta údaje z účetního systému města o rozpočtu, příjmech,
výdajích, atd.
Informovanost v rámci MěÚ probíhá pravidelně na poradách vedoucích odborů s
vedením města.
O dění na radnici, ve městě a jeho místních částech je veřejnost průběžně
informována také prostřednictvím místního tisku, lokální televize, místního
rozhlasu, facebooku a elektronické úřední desky.
|
|
Veřejnost je transparentně informována všemi dostupnými prostředky.
|
Situaci hodnotím jako dobrou a zlepšující se.
|
1.3.6. Přijímá úřad a jeho organizace opatření pro snížení rizik korupce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městský úřad při každém nákupu zboží nebo objednávkou služeb provádí průzkum trhu . Vždy jsou prověřeny nejméně 3 nabídky.
Město Štětí při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu postupuje
podle schválených interních Zásad (10/2019). Tyto Zásady řeší veřejné zakázky,
které nespadají do režimu zákona o ZVZ.
K hodnocení zakázek má město ustanovenu komisi pro hodnocení zakázek
malého rozsahu, která je jmenována z řad veřejnosti. Předseda komise se každé
jednání obměňuje (je vždy volen z přítomných členů). Smlouvy s vítěznými
uchazeči prochází schvalovacím procesem v orgánech města. Smlouvy nad 50 tis.
Kč bez DPH město Štětí, přesto, že se na něj nevztahuje zákonná povinnost,
zveřejňuje na svých webových stránkách.
V Pracovním řádu, mají všichni zaměstnanci stanovenu povinnost
hájit při výkonu správních činností veřejný zájem, nestranně vykonávat veřejnou
správu a spravedlivě rozhodovat, v této souvislosti nepřijímat dary nebo
jiné výhody a zdržet se jednání, které by mohlo vést ke střetu veřejného zájmu
se zájmy osobními, zejména nevyužívat informací nabytých v souvislosti s
výkonem zaměstnání ve prospěch vlastní nebo někoho jiného.
|
|
Město se snaží postupovat v souladu se svými vnitřními pravidly a průběžně zavádí nové mechanismy pro větší kontrolu při hospodaření s veřejnými prostředky.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou.
|
1.3.7. Jsou popsány a optimalizovány komunikační kanály s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Štětí využívá
veškeré dostupné způsoby komunikace se svými občany.
Občané jsou
informování prostřednictvím měsíčníku Zpravodaj města Štětí Měsíčník je k dispozici zdarma, v tištěné podobě je k dispozici
na určených distribučním místech a to jak ve městě Štětí, tak i ve všech jeho
místních částech. Zároveň je zveřejňován i v elektronické podobě a to na
stránkách města Štětí. http://www.steti.cz/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,65/Itemid,303/ Město dále využívá regionální
Kabelovou televizi Štětí http://www.steti.cz/content/blogcategory/53/304/
Zde jsou zveřejněny zásadní události, často i reportáže. Město informuje
prostřednictvím svých webových stránek - http://www.steti.cz/
Zde je možnost zveřejnit příspěvek i v diskusním fóru http://www.steti.cz/component/option,com_joomlaboard/Itemid,28/ Momentálně nejvyužívanější
médiem je Facebook – zde je možná obousměrná komunikace, kde je možné reagovat
ihned https://www.facebook.com/mestostetioficialni/ Od roku 2017 město také využívá
Mobilní rozhlas. Zde jsou informace posílány formou krátkých
zpráv, pro odběr zprav je nutné se do systému registrovat.
5. Město Štětí zřídilo v roce
2018 také elektronickou úřední desku, která je umístěna v centru města
Štětí. http://86.63.219.6:5653/Gordic/Ginis/App/UDE01/FramesetKategorie.aspx
6. Plakátovací plochy jsou využívány nejen k propagaci kulturních akcí, ale také k informování veřejnosti o konání veřejných projednání tj. kulatých stolů, fóra zdravého města Štětí, ale také jednání ZM a jeho programu.
7. Obdobně jako plakátovací plochy, je využíván informační kiosek, který je nainstalován u objektu informačního centra. 8. Obyvatelé jsou informováni prostřednictví městského rozhlasu, který je dostupný nejen pro občany města, ale i pro občany místních částí. Hlášení
rozhlasu v textové podobě pak lze nalézt na webových stránkách města http://www.steti.cz/content/blogcategory/246/384/
Město Štětí si
uvědomuje důležitost sdílení informací se svými občany a z toho důvodu
byla v roce 2019 vytvořena
nová pracovní pozice pracovníka komunikace a marketingu. Náplní práce tohoto
zaměstnance je komunikace jménem úřadu uvnitř i vně organizace, shromažďování,
korekce a prezentace informací, tvorba tiskových zpráv, apod.
Dalším
krokem k provázání výše uvedených způsobů komunikace je zpracování komunikační
strategie města. Na jejím základě získá město podklad pro vytvoření vhodných
podmínek pro zvýšení informovanosti a povědomí o činnosti MěÚ i města Štětí a
jeho místních částí. Rovněž elektronické úřední desky pomohou ke zvýšení informovanosti
a povědomí o činnosti MěÚ pro obyvatele vybraných místních částí atraktivní a
moderní formou. Jedním z očekávaných důsledků je i zapojení většího počtu
obyvatel do diskuzí o zkvalitňování prostředí ve městě, např. prostřednictvím
diskusního fóra města, anket a dotazníkových šetření.
|
|
Město Štětí využívá
veškeré dostupné způsoby komunikace se svými občany.
|
Situaci hodnotím jako dobrou a trend zlepšující se.
|
1.3.8. Jsou vytvářena vhodná partnerství? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V současné době je město členem: - Národní síť Zdravých měst ČR - MAS Podřipsko (Místostarosta města Štětí je členem výkonné rady MAS Podřipsko. Město Štětí čerpá finanční podporu také díky projektům podávaných prostřednictvím MAS Podřipsko.)
- Svaz měst a obcí ČR - Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - Hospodářská a sociální rada Litoměřicka - Sdružení vlastníků obecních a soukromých lesů v ČR - Asociace poskytované sociálních služeb ČR.
Smlouva o spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou v Praze z r. 2013 Smlouva o spolupráci s Diakonii - Střediskem humanitární a rozvojové spolupráce z r. 2017 Smlouva o spolupráci s Vysokou školou aplikované psychologie z.r. 2020
Doklady členství či spolupráce jsou k dispozici na MěÚ.
Další partnerství Partnerství s různými místními subjekty z neziskového sektoru i podnikateslkého sektoru umožnujě přípravu společných projektů, akcía kampaní (např. Den Země, Evrospký týden mobility, Den zdraví aj.) Partnerství jsou uzavřená na jednotlivé akce a to pouze v rámci ústní či písemné/elektronické domluvy.
|
-
ano
Město Štětí spolupracuje s partnery z neziskové sféry, akademické obce a podnikatelského sektoru při zajišťování náplně volného času a osvětové činnosti.
-
-
ANO
Město každoročně vyhlašuje Grantový program města Štětí na podporu následujících oblastí:
A. Sportovní aktivity a tělovýchova
B. Kulturně-společenské aktivity a podpora místních tradic
C. Sociální služby, prevence a zdraví
D. Volnočasové a vzdělávací aktivity dětí a mládeže
E. Celostátní nebo místní osvětové kampaně
F. Zkvalitňování veřejného prostranství
|
Město postupně vytváří partnerství a smlouvy o spolupráci s organizacemi z nejrůznějších oblastí.
|
Situaci hodnotím jako dobrou a zlepšující se. Je vidět, že jak budování partnerství tak komunikaci je věnována dlouhodobá pozornost a podpora.
|
1.3.9. Lze na konkrétních případech prokázat synergické efekty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Virtuální univerzita třetího věku Virtuální Univerzita třetího věku (VU3V) je jedna z forem Celoživotního vzdělávání organizovaná Provozně ekonomickou fakultou České zemědělské univerzity v Praze. Cílem Virtuální U3V je umožnit všem posluchačům v rámci České republiky zájmové vysokoškolské studium U3V bez ohledu na vzdálenost od sídel vysokých škol a univerzit, ve kterých probíhá prezenční seniorské vzdělávání, jehož se z různých důvodů (vzdálenost, zdravotní a časové důvody, finanční náročnost na dopravu apod.) nemohou zúčastňovat. V souladu se vzděláváním též vytvořit prostředí pro sociální kontakt posluchačů v daných lokalitách.
Virtuální
univerzita byla zahájena ve Štětí v letním semestru 2012/2013. Studenti
se scházejí každých 14 dní v pondělí v dětském oddělení městské
knihovny. Přednáška je sledována kolektivně přenosem z internetu na
plátno. Kurz obsahuje 6 přednášek v délce cca 1h. Po přednášce se
společně vyplní test. Další test si již vyplňují studenti sami. Studenti
kteří nevlastní doma počítač, mohou testy vyplnit bezplatně v knihovně.
Zájem o studium VU3V neustále stoupá, od letního semestru 2016/2017
mohou studenti absolvovat dvě témata v jednom semestru.
LS 2013/2014
Astronomie – 16 studentů
LS 2013/2014
Etika jako východisko z krize společnosti – 23 studentů
ZS 2013/2014
Kouzelná geometrie – 22 studentů
ZS 2014/2015
Dějiny oděvní kultury – 23 studentů
LS 2014/2015
Barokní architektura v Čechách – 23 studentů
ZS 2015/2016
Život a dílo Michelangela Buonarotti – 23 studentů
LS 2015/2016
Genealogie. Hledáme své předky – 26 studentů
LS 2016/2017
Život a dílo Michelangela Buonarotti – 8 studentů
LS 2016/2017
Cestování – co jste možná nevěděli -27 studentů
ZS 2016/2017
Umění rané renesance v Itálii – 22 studentů
ZS 2017/2018
České dějiny a jejich souvislosti I. – 22 studentů
ZS 2017/2018
Včelařský rok -14 studentů
LS 2017/2018 Potraviny
a spotřebitel -15 studentů
LS 2017/2018
Barokní architektura v Čechách -13 studentů
LS 2018/2019
České dějiny a jejich souvislosti II. – 21studentů
LS 2018/2019
Klenoty barokního sochařství v českých zemích -26 studentů
ZS 2018/2019
Gian Lorenzo Bernini – genius evropského baroka – 18 studentů
ZS 2018/2019
Lidské zdraví – 17 studentů
ZS 2019/2020
Pěstování a využití jedlých a léčivých hub -14 studentů
ZS 2019/2020
Křesťanská ikonografie a hagiografie – 22 studentů
LS 2019/2020
Leonardo da Vinci (1452-1519): renesanční oumo universale – 32 studentů
LS 2019/2020
Čínská medicína v naší zahrádce – 18 studentů
Důstojné pracoviště
ve veřejné správě
Město se do projektu zapojilo
v roce 2018, v roce 2020 projekt končí. Základem bylo proškolení 3
skupin zaměstnanců: řadoví zaměstnanci – vedoucí – personalista. Cílem projektu
je naučit se rozpoznat sociálně patologické jevy na pracovišti při současné
obraně proti nim.
Projekt cílí především na
všechny formy šikany a to jak na interní (pracovní) tak externí (ze strany
veřejnosti) úrovni.
Synergický efekt vytváří zejména postupným sdělováním a
šířením osvěty zejména na vnitropodnikové úrovni, pomáhá formovat firemní
kulturu, vytváří prevenci před těmito vlivy a výhledově najde uplatnění ve
vzájemných vztazích.
Oboustranná podpora funguje mezi městem a osvětovými partnery. Spolupráce je navázána na několika úrovních: - materiální - výpůjčky prostor v majetku města, zapůjčení vybavení v majetku města
- finanční - Grantový program města Štětí
- plánovací - zástupce NNO a podnikatelského sektoru jsou členy komisí a pracovních skupin
- propagační - uveřejňování akcí NNO v kalendáři na webu města, informačním centru, výlepových plochách, městském rozhlase
|
-
ano
Město Štětí spolupracuje s partnery z neziskové sféry, akademické obce a podnikatelského sektoru při zajišťování náplně volného času a osvětové činnosti.
|
V rámci projektů,
akcí a kampaní se rozvíjí stávající spolupráce s NNO, občany a
podnikateli. Dále se vytvářejí nová partnerství. Na konkrétních
případech lze zcela jistě prokázat synergické efekty.
|
Aktivity města v této oblasti hodnotím pozitivně a to i s odkazem na narůstající zájem ze strany veřejnosti.
|
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
|
Dotazníkové šetření probíhalo ve Štětí v roce 2015 a 2018. Dle indikátoru "Spokojenost občanů s městem, kde žijí či pracují", jsou obyvatelé Štětí se životem zde spokojeni. V roce 2018 bylo spokojeno 68,5% obyvatel, to je v porovnání s jinými městy, kde probíhalo obdobné šetření nepříliš dobrý výsledek. Navíc spokojenost oproti roku 2015 poklesla o 2,4 procentního bodu. Jestli se jedná o trend bude patrné ale až při dalším dotazníkovém šetření, které bude provedeno v roce 2021. V rámci průzkumu nebyla zjišťována pouze celková spokojenost obyvatel, ale také spokojenost v dílčích oblastech života.
|
Doporučuji ještě analyzovat, proč se lidé cítí v roce 2018 méně spokojeni než v roce 2015. Znáte důvody?
|
1.4.1. Existuje metodika šetření spokojenosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Šetření spokojenosti proběhlo v roce 2015 a v roce 2018. Výsledky tohoto šetření jsou porovnatelné s městy v ČR. -https://indikatory.ci2.co.cz/cs/eci
ECI indikátor A.1. Spokojenost občanů s místním společenstvím http://www.steti.cz/content/blogcategory/277/478/
Veřejné projednání Desatera problémů Zdravého města Štětí Od roku 2011 se pořádá ve Štětí každoročně veřejné projednání Fórum Zdravého města, z něhož vzejde desítka nejpalčivějších problémů města z pohledu místních obyvatel. Občané všech generací mají možnost přijít diskutovat o problémech a možnostech jejich řešení se zástupci vedení města a zaměstnanci Městského úřadu. Diskuze probíhá u 8 tématických oblastí (Kvalita, bydlení, komunální služby a občanská vybavenost; Sociální služby, zdravotní péče a život seniorů; Kultura, volný čas, společenský život a rozvoj cest. ruchu; Doprava, životní prostředí a příroda; Vzdělávání, sport, školství, děti a mládež; Kriminalita, veřejný pořádek a činnost Městské policie; Fungování městského úřadu, podmínky pro podnikání, zaměstnanost a služby pro občany; Stůl mladých) Účast obyvatel: 2011 - počet účastníků 93 2012 - počet účastníků 67 2013 - počet účastníků 74 2014 - počet účastníků 53 2015 - počet účastníků 60 2016 - počet účastníků 53 2017 - počet účastníků 50
2018 - počet účastníků 56 2019 - počet účastníků 66 10 TOP stanovených problémů bývá ověřováno ještě prostřednictvím ankety. Do ankety se v jednotlivých letech zapojilo: 2012 - 296 respondentů 2013 - 544 respondentů 2014 - 380 respondentů 2015 - 1 964 respondentů 2016 - 776 respondentů 2017 - 825 respondentů 2018 - 521 respondentů 2019 - 410 respondentů
Pocitová mapa
V rámci Fóra Zdravého města v roce 2017 a 2019 město nabídlo občanům tzv. pocitovou mapu, kde mohli vyjádřit svoji spokojenost, či obavy v různých lokalitách města. 2017 - http://pocitovamapa.nszm.cz/steti-2017/nahled 2019 - http://pocitovamapa.nszm.cz/steti-2019/nahled
|
-
Ano
Šetření spokojenosti obyvatel s místním společenstvím se uskutečňuje ve tříletých cyklech, prostřednictvím standardizovaných indikátorů. Dle průzkumu z roku 2018 jsou obyvatelé města s místem kde žijí a pracují: Velmi spokojeni 17,6%, Mírně spokojeni 50,9%, Mírně nespokojeni 28,7%, Velmi nespokojeni 2,8%.
|
Město sleduje spokojenost od roku 2015, prostřednictvím sociologického průzkumu ECI A1. Další hodnocení se uskutečnilo v roce 2018 a následující bude probíhat v roce 2021.
|
Rezervy vidím v počtu účastníků veřejného fóra, ke zvážení jsou další nástroje - včetně on-line dotazníků apod.
|
1.4.2. Jsou s výsledky seznamováni zastupitelé a veřejnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
Ano
Šetření spokojenosti obyvatel s místním společenstvím se uskutečňuje ve tříletých cyklech, prostřednictvím standardizovaných indikátorů. Dle průzkumu z roku 2018 jsou obyvatelé města s místem kde žijí a pracují: velmi spokojeni 17,6%, mírně spokojeni 50,9%, mírně nespokojeni 28,7%, velmi nespokojeni 2,8%.
|
S výsledky je se seznámena komise ZM a MA21, následně poté rada města a zastupitelstvo
města. Občané jsou s výstupy z dotazníkového šetření seznámeni
prostřednictvím jednání zastupitelstva města a místního tisku, který je k dispozici jak v tištěné podobě, tak i elektronicky na webu města. Závěrečné zprávy z dotazníkových šetření jsou zveřejněny na webu města.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou a stabilní s prostorem pro další zlepšování. Viz komentáře výše.
|
1.4.3. Lze doložit trend v hodnocení spokojenosti případně srovnání s jinými městy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Trend v hodnocení spokojenosti je zveřejněn v závěrečné zprávě dotazníkového šetření, kde jsou porovnány výstupy z dotazníkových šetření v roce 2015 a 2018. Velmi spokojeno či mírně spokojeno je: 2015: 70,8% 2018: 68,5%
Srovnání s jinými městy lze najít na výsledkovém portálu, který nabízí výsledky sledování indikátoru ECI. Portál obsahuje srovnání nejdůležitějších indikátorů a jejich výsledků od roku 2003, kdy česká města začala indikátory sledovat. http://indikatory.ci2.co.cz/cs/eci
|
-
Ano
Šetření spokojenosti obyvatel s místním společenstvím se uskutečňuje ve tříletých cyklech, prostřednictvím standardizovaných indikátorů. Dle průzkumu z roku 2018 jsou obyvatelé města s místem kde žijí a pracují: Velmi spokojeni 17,6%, Mírně spokojeni 50,9%, Mírně nespokojeni 28,7%, Velmi nespokojeni 2,8%.
|
V roce 2018 bylo spokojeno s místní společenstvím 68,5% obyvatel. Oproti roku 2015, kdy bylo spokojeno 70,9% občanů, spokojenost mírně poklesla. Pokles nastal zejména u skupiny mírně spokojených. Zda půjde o trend se ukáže v roce 2021, kdy bude proveden další průzkum.
|
Situaci hodnotím jako uspokojivou a stabilní s možnostmi dalšího zlepšování.
|
1.4.4. Je provedena analýza výsledků, a to zejména v případě negativního trendu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Závěrečná zpráva dotazníkového šetření obsahuje i analýzu výsledků souhrnné spokojenosti s jednotlivými aspekty kvality života. Včetně naznačení trendu vývoje k udržitelnosti. Město se neustále snaží o zvyšování kvality nabízených služeb, proto s výsledky postupně pracuje a jsou zdrojem dalších aktivit a projektů.
|
-
Ano
Šetření spokojenosti obyvatel s místním společenstvím se uskutečňuje ve tříletých cyklech, prostřednictvím standardizovaných indikátorů. Dle průzkumu z roku 2018 jsou obyvatelé města s místem kde žijí a pracují: Velmi spokojeni 17,6%, Mírně spokojeni 50,9%, Mírně nespokojeni 28,7%, Velmi nespokojeni 2,8%.
|
Závěrečná zpráva
dotazníkového šetření obsahuje i analýzu výsledků souhrnné spokojenosti s
jednotlivými aspekty kvality života, včetně naznačení trendu vývoje k
udržitelnosti.
|
V analýze výsledků vidím rezervy, fakticky se neprovádí, tudíž není zřejmé, proč jsou lidé méně spokojeni v roce 2018 než v roce 2015. Doporučuji zavést.
|
1.4.5. Přijímají se opatření na základě provedení šetření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Vzešlé podněty a problémy jsou řešeny jednotlivě a jsou k nim přijímána konkrétní opatření. Na podnět občanů byl proveden přesun jednoho přechodu pro chodce (nově nasvětlen) a dále byl v rámci akce vystavěn ještě další nový nasvětlený přechod pro chodce vedoucí do Bezručových sadů.
|
-
Ano
Šetření spokojenosti obyvatel s místním společenstvím se uskutečňuje ve tříletých cyklech, prostřednictvím standardizovaných indikátorů. Dle průzkumu z roku 2018 jsou obyvatelé města s místem, kde žijí a pracují: Velmi spokojeni 17,6%, Mírně spokojeni 50,9%, Mírně nespokojeni 28,7%, Velmi nespokojeni 2,8%.
|
Podněty a problémy jsou řešeny individuálně a jsou k
nim přijímána konkrétní opatření.
|
Viz komentář výše. Doporučuji zavést analýzu výsledků, na základě které mohou být přijímána cílená opatření pro zlepšení.
|