4 – Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1
Podpora veřejné
dopravy a dalších druhů
alternativní dopravy (pěší, cyklo)
/infrastruktura/
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1
Podpora veřejné
dopravy a dalších druhů
alternativní dopravy (pěší, cyklo)
/infrastruktura/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.1.1. Jakým způsobem probíhá budování infrastruktury pro podporu environmentálně šetrných druhů (vyhrazené jízdní pruhy, přednost MHD na světelných křižovatkách, budování cyklostezek, chodníků, vyhrazených pruhů pro cyklisty bezpečné trasy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace, + dopravní značení cyklotras)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
-
12,86
Délka bezpečných komunikací v katastru obce
vhodných pro cyklisty v km - 2020/
dle TPG 179 je umožněno cyklistům ve městě průjezd na 12,86 km. Celkový počet délky komunikací není konkrétně sledován.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.1.2. Jsou realizovány aktivity k podpoře doprovodné infrastruktury (stojany na kola, uzamykatelné klece, mobiliář pro pěší, přístupnost veřejných prostorů, přístupnost pro hendikepované, atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
U všech významných budov ve městě jsou umístěny stojany
na kola. V rámci programu prevence kriminality
pořídilo město za pomoci dotací
z Ministerstva vnitra
cca 1 000 bezpečnostních stojanů
na jízdní kola. Ty jsou
rozmístěny ve městě na místech, kde je největší koncentrace cyklistů. Průběžne
umisťujeme po celém městě městský
mobiliář. V rámci nových investičních akcí jsou realizována nová odpočinková místa s veškerou vybaveností - lavičky,
koše, cyklostojany. Např. přístupová cesta k jezu. Při
realizaci nových ulic jsou dodržovány principy bezbariérovosti - nové vodící
linie, přechodové prvky,
snížené obrubníky.
|
-
100%
100% - U všech
významných budov ve městě jsou umístěny stojany pro kola.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Stran mobiliáře město podniká průběžně vhodné kroky a je žádoucí nastolený trend udržet.
|
4.1.3. Jak je podporováno zvyšování komfortu MHD (nízkopodlažní vozidla, informační tabule, asistence při dopravě, informace pro nevidomé, dostupnost zastávek) a podpora multimodality v dopravě? (vytvoření/zachování vazeb mezi jednotlivými druhy dopravy - terminály, přestupní uzly, B+R, ..) Zejména s ohledem na dopravu do škol a do zaměstnání? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provozovatelem
MHD ve městě je společnost ČSAD Hodonín. Město Hodonín má uzavřenou smlouvu o
závazku veřejné služby o provozování MHD. Změny jízdních řádů probíhají na
základě projednání mezi oběma stranami. MHD Hodonín je integrována v systému integrované
dopravy v Jihomoravském kraji. Od roku 2006 jsou autobusy MHD nízkopodlažní. Byl
realizován projekt Bezbariérová MHD v Hodoníně. Vazby mezi
jenotlivými druhy dopravy jsou zachovány. MHD Hodonín je propojena s
Integrovaným dopravním systémem Jihomoravského kraje. Autobusové
nádraží je v blízkosti vlakového nádraží - cca 3 min. pěšky. Zastávka MHD je
přímo u vlakového nádraží.
V roce 2009 bylo provedeno
sledování Evropských indikátorů - jedním ze sledovaných indikátorů byl i
dostupnost veřejných prostranství a služeb - dostupnost MHD 97%. Co se týká bezbariérovosti zastávek MHD, údaj o jejich počtu nesledujeme, avšak v současné době se v každém novém stavebním projektu, který se současně dotýká i zastávek MHD, je jejich bezbariérovost již zohledněna.
|
-
100%
100%, Všechna vozidla MHD jsou
nízkopodlažní. Počet linek MHD: 4
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V minulosti proběhla integrace do IDS JmK. Město má již dlouhé roky bezbariérová všechna vozidla MHD.
|
4.1.4. Jak je řešena doprava v klidu (pěší zóny, parkování, P&R, K&R, B&R)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.2
Snižování
nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy
/řízení poptávky po dopravě/
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2
Snižování
nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy
/řízení poptávky po dopravě/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Místní MHD je integrována v rámci IDS, Plán mobility je v přípravě, jeho výstupy by se měly promítnout do hodnocení v dalším auditu (za tři roky).
|
4.2.1. Jak je realizována podpora zvýšení výkonů MHD (počet přepravených, počet přepravených / obyvatele)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
MHD Hodonín je integrována v systému
integrované dopravy Jihomoravského kraje.
Na autobusovém a vlakovém nádraží je
elektronická tabule o spojích.
Je možné přestupovat mezi železnicí a MHD
v jednom místě. Zastávka linkových autobusů na autobusovém nádraží je vzdálena
cca 3 min.
2020 - příprava strategického dokumentu "Plán udržitelné městské
mobility" - po té naplnění některých indikátorů.Pozn. Děkujeme za Váš postřeh, kterým
je pravděpodobně myšlena absence naváděcích prvků pro zrakově postižené. Podnětem se budeme zabývat. Mimo to vnímáme jako velmi
nebezpečné křížení pěší trasy mezi oběma nádražími 4-pruhovou komunikací. V rámci zpracované Koncepce
cyklodopravy je navrhována celková „humanizace“ této krajské komunikace,
v rámci níž by došlo ke snížení počtu jízdních pruhů pro motorová vozidla
na 2.
|
-
nesledujeme
Nesledujeme – bude řešit PUMM
-
nesledujeme
Nesledujeme – bude řešit PUMM
-
nesledujeme
Nesledujeme – bude řešit PUMM
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Je vytvořen přestupní uzel, byť mezi autobusy a vlakem je nutné pěší propojení, které je však akceptovatelně dlouhé. Indikátory nejsou doposud sledovány, jejich naplnění by měl zajistit připravovaný PUMM. Postřeh nad rámec hodnocení auditu kat. C: Jako významný nedostatek vidím, že toto propojení ul. Sv.Čecha není upraveno jako bezbariérové.
|
4.2.2. Jak jsou využívány ekonomické nástroje (mýtné, parkovné, zpoplatněné vjezdy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město využívá standardní postup odpovídají praxi vhodné pro municipalitu této velikosti.
|
4.2.3. Jaké jsou využívány přístupy k integrovanému plánování dopravy a mobility? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
MHD v Hodoníně je součástí Integrovaného
dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK), konkrétně jeho zóny 900.
Přestože jsou zaintegrovány veškeré dostupné druhy dopravy (autobusová,
železniční ), v Hodoníně je vzhledem k poloze železničních tratí páteří městské
dopravy síť městských autobusů doplněná regionálními autobusy. V provozu jsou
celkem 4 městské linky a dalších 9 linek regionálních a meziregionálních.
Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje
pro období let 2012 – 2016 (KORDIS JMK, spol. s r. o. a Odbor dopravy Krajského
úřadu Jihomoravského kraje, říjen 2011) Integrovaný dopravní systém
Jihomoravského kraje (IDS JMK) v oblasti Hodonína je považován za stabilizovaný
pro léta 2012 - 2016 a neplánují se výrazné změny, které by měnili současnou
koncepci.
|
-
100
Příprava "Plánu udržitelné městské mobility"
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se zapojilo do regionálního systému integrace veřejné dopravy. Připravuje realizaci PUMM.
|
4.3
Nízkoemisní
vozidla
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3
Nízkoemisní
vozidla
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.3.1. Jakou úlohu hrají environmentálně šetrné vozy v místní MHD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Všechny
autobusy MHD jsou naftové. V roce 2020-2021 uvažuje město o koupi 3
autobusů s ekologičtějším provozem (CNG) Dosavadní
vývoj: Projekt
Rozvoj dopravní obslužnosti v regionu – bezbariérová MHD v Hodoníně,
05/2005 – 04/2007 zakoupeno 5 nových nízkopodlažních autobusů SOR BN 12.
MHD
pro město Hodonín provozuje ČSAD Hodonín a.s. 2015
– Strategie využití a čerpání ESIF města Hodonína – uvažovalo se o ekologizaci
městské hromadné dopravy, nákupu nízko emisních a bezemisních vozidel,
využívajících alternativní zdroje paliv jako je elektřina, CNG… (zkušenosti
v Ostravě – odzkoušená technologie CNG, dobrá praxe Ekologické
autobusy ve Frýdku-Místku) v rámci IROP Priorita - Konkurenceschopné, dostupné a
bezpečné regiony, cíl - Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy. Žádost o
dotaci nebyla podána.
Neustále
v jednání – nejnovější vývoj – usnesení Rady Města - Rada města
bere na vědomí, že v současné době není vypsán žádný dotační titul, ze
kterého by se město, případně ČSAD Hodonín, mohlo ucházet o dotaci na pořízení
3 ks nových autobusů na provozování MHD od 1.1.2021. Z tohoto důvodu rada
města tímto, v souladu s čl. 10.8 smlouvy o závazku veřejné služby
„Provozování městské autobusové dopravy v Hodoníně“, vyzývá ČSAD Hodonín,
aby pořídilo 3 ks nových autobusů pro provoz MHD od 1.1.2021. – ČSAD Hodonín
tedy koupí nové autobusy do konce letošního roku, tak, aby je mohli od 1.1.2021
používat pro provoz MHD.
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V roce 2017 proběhla první fáze obnovy vozového parku MHD, výměna nejstarších autobusů za nové vozy plnící aktuálně nejvyšší normu Euro VI. Připravovaná výměna zbylých tří vozů je opravdu vhodnou příležitostí pro zavedení alternativního pohonu. V řešení je nákup takových nízkoemisních vozidel přímo dopravcem, neboť v současnosti není vypsaný vhodný dotační titul. Vzhledem k termínu realizace nákupu (přelom 2020/2021), bude toto předmětem až následujícího auditu (za tři roky).
|
4.3.2. Jaký je podíl takových vozů v majetku města nebo organizacích jím zřízených? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V
majetku města nemáme environmentálně šetrné vozy. V lednu 2020 město zapůjčilo elektromobil na zkušební dobu 2 měsíců. Bylo realizováno poptávkové řízení na nákup elektromobilu, nákup proběhne pravděpodobně v roce 2020.
|
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město environmentálně šetrné vozy doposud neprovozuje. Plánovaný nákup a provoz elektromobilu nespadá do hodnoceného období (tj. 2017-19). Výsledek se ale projeví v následném auditu, jež bude zpracováván za tři roky, vznikne tím pozitivní trend v chování MěÚ.
|
4.3.3. Jaká je situace ohledně infrastruktury čerpacích stanic pro alternativní pohony (elektřina CNG apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na
území města se nachází několik čerpacích stanic pro alternativní pohony. Ve městě je příležitost natankovat bioetanol a CNG a dále je možnost veřejného dobíjení elektrických vozidel. Bioethanol (E85) - čerpací stanice ČSAD Měšťanská CNG - čerpací stanice Kapřiska,
Průmyslová 4079/2a. Dobíjení elektrických vozidel - parkoviště u Kauflandu (možnost rychlého dobití elektromobilu během nákupu - 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut. Nabíjet lze i v Břeclavi (ČS PHM Hraniční) a ve Velkých Bílovicích (rest. Na Pekárně).
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě je příležitost natankovat bioetanol a CNG, je k dispozici také nabíječka pro elektromobily.
|
4.3.4. Dochází ke zohlednění využívání environmentálně šetrných vozidel při výběrových řízeních na zajištění služeb pro město? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Nedochází
ke zohlednění využívání environmentálně šetrných vozidel při výběrových
řízeních.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Není zohledňováno. Menší zlepšení trendu v dalším může nastat např. bude-li obnova vozového parku autobusy na alternativními pohon zohledněna ve smlouvě na provoz MHD.
|
4.4
Bezpečnost
silničního
provozu
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4
Bezpečnost
silničního
provozu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.4.1. Jaká jsou realizována zklidňující opatření na infrastruktuře (osvětlené a bezpečné přechody pro chodce, ostrůvky, zúžení komunikace)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Postupně realizujeme zklidňující opatření na
infrastruktuře - ostrůvky, zúžení komunikace. Dochází k nasvětlování přechodů
pro chodce např. za přispění nadačního příspěvku nadace ČEZ (ul. Dvořákova, ul.
Štefánikova, ul. Dvořákova II., Štefánikova II, ). V plánu je nasvětlení přechodu na ul. Měšťanská.)
Dopravní nehodovost za město Hodonín
|
2013
|
2014
|
2015
|
2016
|
2017
|
2018
|
2019
|
DN se zraněním intravilán
|
49
|
57
|
67
|
45
|
nelze dohledat
|
nelze dohledat
|
nelze dohledat
|
DN všechny intravilán
|
119
|
119
|
153
|
124
|
137
|
121
|
123
|
DN se zraněním extravilán
|
18
|
14
|
20
|
15
|
nelze dohledat
|
nelze dohledat
|
nelze dohledat
|
DN všechny extravilán
|
38
|
38
|
46
|
38
|
59
|
68
|
49
|
Údaje o dopravních nehodách se zraněním (extravilán, intravilán) PČR ani MěP neeviduje a nelze získat údaje ani z Geografického informačního systému MD. (Jednotná dopravní vektorová mapa, Úloha: Dopravní nehody, grafické a statistické zobrazení dat dle územního výběru, Informativní tiskový výstup z GIS JDVM - Statistické vyhodnocení vlivu bezpečnostního opatření na nehodovost v silničním provozu na vybrané lokalitě)
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město realizuje stavební opatření. Vývoj nehodovosti v intravilánu stabilní, extravilán mírně roste.
|
4.4.2. Jak je zajišťována prevence (besedy s Městskou policií, dopravní policií, dopravní hřiště, bezpečné cesty do škol, mimořádná školení řidičů – mimo profesní zkoušky)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Strážníci
každoročně navštěvují 1. - 4. třídy
základních škol v |Hodoníně i v okolních obcích, kde vyučují dopravní
výchovu a témata související s prevencí kriminality. Zajišťují také praktickou dopravní výchovu na
dopravním hřišti. Každý den strážníci zajišťují několik přechodů pro chodce v
době před školním vyučováním. Od roku 2019 byli proškoleni také dva asistenti
prevence kriminality, kteří tak posílili strážníky na přechodech. V roce 2019 se dopravní výuky zúčastnilo celkem 1 912 žáků. Ostatní
výuky na téma prevence kriminality se zúčastnilo 1 060 žáků. Jednalo se o
žáky základních škol nejen z Hodonína, ale také z přilehlých obcí.
Rok 2017: dopravní výuka 2232 žáků, ostatní výuka 753 žáků
Rok 2018: dopravní výuka 2296 žáků, ostatní výuka 1 055 žáků
Mimo
výuky ve školách působili strážníci městské policie na mnoha akcích. Níže je
uveden stručný přehled.
Akce
|
2017
|
2018
|
2019
|
Týden mobility
|
120
|
127
|
323
|
Den s policií
|
700
|
780
|
650
|
Soutěže mladých cyklistů
|
88
|
182
|
208
|
Bezpečný přechod
|
60
|
90
|
110
|
Senior v dopravě
|
|
|
60
|
Bezpečná cesta do školy
|
|
98
|
240
|
Autobus je náš kamarád
|
|
530
|
|
Letní dětské tábory
|
|
240
|
|
Další
akce bez konkrétního počtu účastníků:
Soutěž
mladých zdravotníků
Dny
zdraví
Vodní
království
Pálení
čarodějnic
Celorepubliková
akce „Jehla“
Strážníci
městské policie také zajišťovali přednášky na žádost některých subjektů:
Střední
integrovaná škola Strážnice
Domov
pro seniory na ul. Jarošova v Hodoníně
Dětský
domov v Hodoníně
Zelený
dům pohody
Dům
pro matky s dětmi
Informace
ke kamerovému systému
Kamerový
systém má v současné době 13 kamerových bodů a jednu mobilní kameru.
V posledních třech letech se kamerový systém modernizoval. Analogové
kamery byly nahrazeny digitálními a ty byly napojeny na optické vlákno. Tím
došlo k podstatnému zlepšení obrazu kamer a kvalitě záznamu obrazu. Do
budoucna se chceme zaměřit na využívání moderních technologií, především
inteligentní video analýzy obrazu. Ta umožní z kamerového systému dostat
více informací než doposud. Díky ní je možné naprogramovat určité poplachové
stavy, kdy kamerový systém sám upozorní obsluhu na to, že se před kamerou stala
událost, kterou jsme si do kamery
naprogramovali. Může jít o nějaký pohyb nebo vstup osoby do předem vymezeného
zakázaného prostoru. Obsluha tak tuto informaci dostane i v případě, že
kameru nesleduje.
V roce
2020 plánujeme kamerový systém rozšířit.
Jeden kamerový bod by měl být zbudován na ulici Pravoslava Veselého a
pořídit chceme další mobilní kameru. Současná jedna mobilní kamera nestačí
pokrývat všechny naše potřeby. Oba tyto kamerové body již budou obsahovat
kamery schopné pracovat s inteligentní video analýzou obrazu.
Záznam
obrazu je pro práci strážníka velmi důležitý. Proto byly pořízeny malé osobní
kamery, které strážníci začnou využívat při své práci v terénu. Mohou tak
dokumentovat průběh zákroku, komunikaci s přestupci či pořizovat další
potřebné videozáznamy.
V roce
2019 byl pořízen nový informační systém pro strážníky. Ten umožňuje strážníkům
prostřednictvím mobilního telefonu přímo z terénu např. zakládat
jednotlivé události, zasílat do systému fotografie, ověřit si, zda není po
osobě či vozidlu vyhlášeno pátrání, ztotožnit osobu v evidenci obyvatel
apod. Systém má mnoho dalších funkcí, které strážníkům pomáhají při jejich
práci. Systém je rozšiřitelný a je tedy možné jej v budoucnosti vybavit dalšími moduly, které se
pro nás ukážou jako užitečné.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Preventivní akce jsou průběžně zajišťovány, město úzce spolupracuje s Městskou policií
|
4.4.3. Existuje pasport problémových míst na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V současné době máme zpracovaný pasport problémových
míst na infrastruktuře v rámci Koncepce dopravy
https://www.hodonin.eu/koncepce-dopravy-mesta-hodonina/ds-50145/archiv=0&p1=95944 2017 - ul. Sacharovova X Brněnská – umístěna DZ P6 (Stůj, dej
přednost v jízdě) a B24b (zákaz odbočování vlevo) – původně osazena pouze DZ č.
P4 Dej přednost v jízdě 2018
ul. Dobrovolského – zóna 30 ul. Perunská – dopravní zrcadlo ul. Křičkova – zpomalovací polštáře ul. Erbenova X Jilemnického – umístěna stop místo původní
dej přednost v jízdě 2019
- ul. Vančurova – umístěna STOP
Křižovatka Okružní X Šumná – Dej přednost v jízdě místo
umístěné STOP
|
-
2017 - 2
2018 - 4
2019 - 2
Ve smyslu předcházení nehodám umístěním zpomalovacích prvků a dalších opatření na místních
komunikacích.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město postupuje na základě Koncepce dopravy, jednotlivá místa jsou postupně upravována.
|
4.5
Snižování vlivu
dopravy na
životní prostředí
a zdraví obyvatel
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.5
Snižování vlivu
dopravy na
životní prostředí
a zdraví obyvatel
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.5.1. Existuje plán dopravy a byl podroben vyhodnocení vlivů na životní prostředí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Je
zpracována Koncepce dopravy. Koncepce dopravy nebyla podrobena vyhodnocení vlivů na životní prostředí. Koncepce dopravy - Sea - krajský přad
JMK rozhodl, že nebude posuzováno z hlediska vlivu na životní prostředí.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má Generel dopravy. Z kapitoly 4.2 dále vyplývá, že se připravuje zpracování PUMM.
|
4.5.2. Vyhodnocuje město zatížení životního prostředí dopravou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Základní vyhodnocení je řešeno v rámci Strategie města. Návrhové části sektorových koncepčních dokumentů však neobsahují žádný návrh konkrétních monitorovacích indikátorů, natož cílové hodnoty. Cyklogenerel má kapitolu nastiňující metody monitoringu.
|
4.5.3. Jaká je časová představa o řešení dopravních problémů např. v revizi akčního plánu nebo strategie? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Doprava je řešena v rámci Strategie města. Návrhová část sektorových koncepčních dokumentů neobsahuje "akční plán" ani návrh konkrétních monitorovacích indikátorů.
|