4 – Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1
Podpora veřejné
dopravy a dalších druhů
alternativní dopravy (pěší, cyklo)
/infrastruktura/
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1
Podpora veřejné
dopravy a dalších druhů
alternativní dopravy (pěší, cyklo)
/infrastruktura/
|
Dopravní obslužnost města lze hodnotit za velmi dobrou. Město Týnec nad Sázavou se nachází mimo hlavní silniční tahy a je polohováno na silnici II. třídy. Počet autobusových a vlakových spojů je rozložený do celého dne, dopolední a noční frekvence je nižší. Komunikace pro pěší dopravu není v některých místních částech města zajištěna. Ve městě v současné době chybí parkovací místa. Město se nachází uprostřed krásné krajiny a na řece Sázavě, proto je velmi atraktivní pro vodáky a turisty, kteří hojně využívají dostatek turisticky značených tras na území města. Ve městě je několik cyklostezek, město je na trase cyklotras. Při realizaci projektů město hledá způsoby, jak jednotlivé druhy dopravy propojovat.
|
Celkové
hodnocení je dobře popsáno. Je identifikován problém s parkováním a
chybějící strategie dopravy v klidu. I přes velikost města, by tento dokument
bylo dobré zpracovat včetně akčního plánu a to především ve vztahu k turistickému
rozvoji. Hodnocení je adekvátní.
|
4.1.1. Jakým způsobem probíhá budování infrastruktury pro podporu environmentálně šetrných druhů (vyhrazené jízdní pruhy, přednost MHD na světelných křižovatkách, budování cyklostezek, chodníků, vyhrazených pruhů pro cyklisty bezpečné trasy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace, + dopravní značení cyklotras)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V roce 2019 došlo k rekonstrukci chodníků, např. u městského úřadu. Všechny zrekonstruované chodníky jsou bezbariérové. Město Týnec má v Akčním plánu města připravené vize na tvorbu cyklostezek a budování chodníků. U některých případů jsou připraveny i studie proveditelnosti. Po vypořádání majetkových vztahů a získání finančních prostředků se tyto vize postupně realizují. Týnec nad Sázavou se účastní jednání se Středočeským krajem, kde prosazuje výstavbu nové cyklostezky Týnec nad Sázavou - Benešov a Týnec nad Sázavou - Chrást. Požadavky na tyto dvě cyklostezky vzešly z veřejného fóra. Město Týnec nad Sázavou má Řídícím výborem Národního rozvojového programu mobility pro všechny schválený záměr bezbariérových tras. Na území města jsou 3 cyklostezky: - Týnec nad Sázavou - Bukovany (cca 2 km),
- Týnec nad Sázavou - Chrást nad Sázavou (1 km).
- Týnec nad Sázavou - Zbořený Kostelec (cca 2 km) vytvořená Středočeským krajem.
Městem prochází značená cyklotrasa 2. třídy - č. 11 Greenways Praha Vídeň a cyklotrasa 4. třídy - č. 0063 (Týnec nad Sázavou - Václavice - Kožlí - Konopiště, motel). Vzhledem k velikosti města a intenzitě dopravy (která je sledována radary) nejsou ve městě vyhrazené cyklopruhy. Na jedné tranzitní komunikaci je vedena cyklostezka, na druhé tranzitní komunikaci vzhledem k šířkovým poměrům není možná stavba cyklostezky ani cyklopruhu. V intravilánu byly na setkání s veřejností vyžadovány opravy stávajících chodníků (upřednostněno před vyznačováním cyklopruhů). Ve městě není MHD ani světelné křižovatky. Při rekonstrukci komunikací je stavba vždy provedena tak, aby vyhověla požadavkům osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Město Týnec nad Sázavou má zpracovaný pasport komunikací, který je součástí aplikace MISYS. Pasport se pravidelně aktualizuje, k jednotlivým úsekům se doplňují informace o rekonstrukcích a nákladech.
|
-
50
Celková dálka komunikace pro pěší je 15, 525 km. Odhad délky bezbariérových komunikací je cca 7, 700 km.
-
3
Celková délka silnic je 29,14 km. Celková délka místních komunikací je 28,58 km. Bezpečných komunikací pro cyklisty 5 km.
|
Město do budoucna plánuje vytvoření dalších chodníků k propojení s místními částmi i s okolními obcemi. Mezi prioritní projekty v Akčním plánu města je bezpečnost chodců. Stavba chodníků (výstavba nových i oprava stávajících) je součástí Akčního plánu a na přípravě těchto chodníků se intenzivně pracuje.
|
S realizovanými
i plánovanými aktivitami souhlasím a považuji je za dobře uchopené a řízené.
Mám pouze dotaz, zda existuje nějaký pasport komunikací (chodníků, cyklostezek,
silnic atd.) ze kterého by bylo patrné celkový počet a počet upravených
(zrekonstruovaných)? Když jsou uvedeny čísla, tak asi něco budete mít.
|
4.1.2. Jsou realizovány aktivity k podpoře doprovodné infrastruktury (stojany na kola, uzamykatelné klece, mobiliář pro pěší, přístupnost veřejných prostorů, přístupnost pro hendikepované, atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města se nachází stojany na kola, box na kola i mobiliář pro pěší. Úprava veřejných prostranství a mobiliáře se řídí Manuálem povrchů a mobiliáře. Díky spolupráci s městským architektem je v připravovaných projektech zohledněna infrastruktura pro cyklisty, pěší i hendikepované.
|
-
36 %
- Stojany na kola se nachází:
- u městského úřadu
- u polikliniky
- na nádraží
- v ZŠ Komenského
- u jídelny
Box na kola se nachází na týneckém dopravním terminálu. Budov v majetku města a jím zřízených organizací, které aktivně slouží zájmům veřejnosti se na území Týnce nad Sázavou nachází 14: - městský úřad,
- městská knihovna,
- městské muzeum,
- základní škola v Komenského ulici,
- základní škola Benešovské ulici,
- mateřská škola,
- městská poliklinika
- dopravní terminál
- 6 obecních domků/hasičáren.
|
Na území Týnce nad Sázavou se nachází: - 13 stojanů na kola,
- 1 box na kola,
- 153 odpadkových košů,
- 264 laviček.
|
Aktivity
v tomto bodě jsou realizovány a srozumitelně popsány. V budoucnu je
potřeba popsat změny a to co bylo zrealizováno.
|
4.1.3. Jak je podporováno zvyšování komfortu MHD (nízkopodlažní vozidla, informační tabule, asistence při dopravě, informace pro nevidomé, dostupnost zastávek) a podpora multimodality v dopravě? (vytvoření/zachování vazeb mezi jednotlivými druhy dopravy - terminály, přestupní uzly, B+R, ..) Zejména s ohledem na dopravu do škol a do zaměstnání? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území Týnce nad Sázavou jezdí linky Pražské integrované dopravy, Integrované dopravy Středočeského kraje a železniční linky S8. Týnec nad Sázavou je významnou přestupní stanicí mezi Prahou, Benešovem a okolními obcemi. Týnecké vlakové nádraží přímo sousedí s autobusovým nádražím. Město Týnec nad Sázavou v roce 2019 vybudovalo nový dopravní terminál, který propojuje vlakovou, autobusovou a individuální dopravu. Autobusová a vlaková doprava je využívána k přepravě do škol a zaměstnání, nejen obyvateli Týnce, ale i obyvateli místních částí a okolních obcí. Týnec nad Sázavou je součástí sdružení obcí Benebus (111 obcí v regionu, Benebus je spoluobjednavatel veřejné dopravy). Město není objednavatelem veřejné dopravy, standard dopravy je definován v požadavcích Středočeského kraje, které město aktivně připomínkuje prostřednictvím Benebusu. Na novém dopravním terminálu byly vybudovány informační tabule, vozidla jsou vybavena GPS a hlášením stanic. Na území města proběhla integrace veřejné dopravy (sjednocení dopravních systémů, jednotná jízdenka, jeden tarif).
|
-
23 % nízkopodlažních vozidel
V pracovní dny na linkách v oblasti Týnce nad Sázavou jezdí 6 nízkopodlažních vozů (3 standardní nízkopodlažní vozy, 3 kloubové nízkopodlažní vozy) a 20 standardních vysokopodlažních vozů. O víkendu na linkách v oblasti Týnce nad Sázavou jezdí 5 nízkopodlažních vozů (2 standardní nízkopodlažní vozy, 3 kloubové nízkopodlažní vozy) a 6 vysokopodlažních vozů.
|
Vzhledem ke své velikosti nemá Týnec nad Sázavou vlastní MHD. Z tohoto důvodu nemůže zcela ovlivnit složení vozového parku. Autobusové a vlakové linky na sebe zpravidla navazují. V letech 2015-2016 bylo zrekonstruováno vlakové nádraží a v roce 2019 autobusové. Autobusy jezdí cca 1 - 2x za hodinu po celý den. Mezi Prahou a Týncem nad Sázavou se za den vypraví 12 přímých vlaků.
|
Týnec nemá
vlastní MHD, což k jeho velikosti je logické. Veřejná doprava je
zakomponována do Integrovaného dopravního systému Středočeského kraje a je ve městě
aktivně řešena, čemuž odpovídá i dopravní zajištění. V roce 2019 byl
vybudován nový terminál, který splňuje příslušné standardy. Tato část je také
dobře popsána.
|
4.1.4. Jak je řešena doprava v klidu (pěší zóny, parkování, P&R, K&R, B&R)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města je jedna pěší zóna. Pěší zóna se nachází v centru Týnce nad Sázavou. Na území města není placené parkování. Je zde nízká parkovací kapacita a vysoká míra zástavby. Město nemá vypracovanou strategii pro řešení parkování ve městě. Pozemky v centru nejsou ve vlastnictví města. Je připravený projekt na výstavbu P+R, u ZŠ je K+R, na nádraží je cyklobox a stojany na kola.
|
|
Problematické parkování v sídlišti. Město uvažuje o vybudování parkovacího domu. Bariérou jsou zejména vlastnické poměry.
|
Problematika parkování a dopravy v klidu je velmi
ožehavé téma města, které město chce řešit, ale má omezené možnosti především
ve vztahu k vlastnickým právům k pozemkům. Do budoucna doporučuji
zvážit zpracování samostatného strategického dokumentu doprava v klidu,
kde by měly být identifikovány potřeby a možnosti řešení parkování a to jak ve vztahu
k rezidentům, tak především k rozvoji turismu.
|
4.2
Snižování
nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy
/řízení poptávky po dopravě/
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2
Snižování
nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy
/řízení poptávky po dopravě/
|
V minulých letech bylo postaveno 5 km cyklostezek a zmodernizován dopravní terminál s možností zaparkování auta či kola. Dlouhodobě Týnec nad Sázavou požaduje navýšení četnosti veřejné dopravy, aby byla dostupná v kterémkoliv čase. Před Prahou nastává dopravní zácpa i pro veřejnou dopravu. Město neorganizuje sdílení volných míst v IAD.
|
Celkově
je kapitola dobře uchopena a popsána. Nemám dalších připomínek. Hodnocení je adekvátní.
|
4.2.1. Jak je realizována podpora zvýšení výkonů MHD (počet přepravených, počet přepravených / obyvatele)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
-
0
Město není provozovatelem MHD.
-
12 vlakových spojů
48 autobusových spojů
12 přímých vlaků mezi Týncem nad Sázavou a Prahou 23 spojů na lince 452 od 05:00 do 22:00 8 spojů na lince 453 od 05:00 do 22:00 2 spoje na lince 485 od 05:00 do 22:00 15 spojů na lince 339 od 04:00 do 20:00 MHD město nemá.
-
Nesleduje se
Město Týnec nad Sázavou nemá vedenou statistiku, která by sledovala počet každodenních cest a čas strávený cestováním, druh cesty a druh dopravy, celkovou průměrnou denní vzdálenost na osobu na druh cesty a způsob dopravy. Zpracované strategické dokumenty tyto trendy nezkoumaly.
|
Součástí rozpočtu města je příspěvek na veřejnou dopravu. V Týnci nad Sázavou proběhla modernizace dopravního terminálu s dostupným parkováním a úschovou kola do cykloboxu.
|
Vlastní MHD není. Veřejná doprava je zajišťována
prostřednictvím autobusů integrovaného systému středočeského kraje. V současnosti
v dostatečném počtu. I přesto město požaduje navýšení spojů.
|
4.2.2. Jak jsou využívány ekonomické nástroje (mýtné, parkovné, zpoplatněné vjezdy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města se nenachází žádná placená parkoviště ani zpoplatněné vjezdy. Vzhledem k četnosti dopravy a poloze Týnce zatím nebyla potřeba regulace v této oblasti.
|
-
NE
Město Týnec nad Sázavou nemá zavedený žádný systém regulace parkování a dopravy.
|
Město Týnec nad Sázavou nevybírá mýtné, nemá zpoplatněné parkování ani vjezdy.
|
Ekonomické nástroje nejsou využívány. Popsané argumenty jsou
dostačující. V budoucnu by přesto stálo na zváženou zpracovat dokument
doprava v klidu, kde by se toto dalo navrhnout.
|
4.2.3. Jaké jsou využívány přístupy k integrovanému plánování dopravy a mobility? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou se aktivně účastní prostřednictvím Benebusu plánování dopravy, integrace a mobility. Město má zástupce ve Výboru pro dopravu Středočeského kraje.
|
-
NE
Město Týnec nad Sázavou nemá vlastní Plán dopravy/udržitelné mobility. Město je součástí krajského Plánu dopravy/udržitelné mobility. Ve Strategickém plánu rozvoje města Týnec nad Sázavou je kapitola věnovaná dopravě a dopravní infrastruktuře. Kapitola tuto oblast analyzuje. viz str. 80 http://www.mestotynec.cz/download/ma21-sprm-01-text-komplet.pdf
|
Město Týnec nad Sázavou se oblasti dopravy a dopravní infrastruktury věnuje ve Strategickém plánu rozvoje města Týnec nad Sázavou. Jiný strategický dokument pro tuto oblast nemá. Město Týnec nad Sázavou spolupracuje se Středočeským krajem na integraci a plánování dopravy a mobility.
|
Integrované
plánování je řešeno v krajském dokumentu a ve Strategickém plánu což
považuji za dostatečné.
|
4.3
Nízkoemisní
vozidla
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3
Nízkoemisní
vozidla
|
Město Týnec nad Sázavou je vlastníkem 5 automobilů a 9 hasičských aut. Žádné není nízkoemisní.
|
Popis
je dostatečný, pokud jsou zde zahrnuty i zřízené organizace. Hodnocení je adekvátní.
|
4.3.1. Jakou úlohu hrají environmentálně šetrné vozy v místní MHD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou neprovozuje MHD. Město Týnec nad Sázavou není objednatelem městské regionální dopravy. Proto nemůže ovlivnit vozový park dopravců.
|
|
Město nemá možnost ovlivnit použití enviromentálně šetrných vozů v místní MHD.
|
Tento bod je pro město irelevantní.
|
4.3.2. Jaký je podíl takových vozů v majetku města nebo organizacích jím zřízených? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou ani jeho organizace neprovozují MHD. Město Týnec nad Sázavou nemá v majetku žádné vozy, které by byly enviromentálně šetrné. Město Týnec nad Sázavou má ve svém vozovém parku 5 automobilů a 9 hasičských aut. Automobily v majetku města jsou se spalovacím motorem bez hybridních technologií: Tovární značka | Poznámka | Škoda Rapid | starosta | Octavia Combi Active | městská policie | Škoda Fabia | odbor výstavby | Renault Kangoo Express | školní jídelna | Citröen Jumper | údržbáři |
Hasičská auta v majetku města jsou se spalovacím motorem bez hybridních technologií: Tovární značka | Místní část | Volkswagen Transporter | Pecerady | Trambus cisterna | Pecerady | Volkswagen Transporter | Pecerady | Tatra | Pecerady | Citroën Berlingo | Podělusy | DA T 805 tatra | Zbořený Kostelec | DA T 805 tatra | Krusičany | DA L17 T6 kombi 4x4 | Týnec nad Sázavou | DA 12A 31 - historický veterán | Týnec nad Sázavou |
|
|
Město Týnec nad Sázavou neprovozuje MHD. Město Týnec nad Sázavou provozuje vozidla s konvenčním spalovacím motorem. Před nákupem nového vozidla bude zvážen, dle nároků na vozidlo, nákup na alternativní pohon.
|
Popis vozového paku je vyčerpávající, nicméně v budoucnu při jeho obměně by bylo vhodné uvažovat o pořízení EVV vozidel.
|
4.3.3. Jaká je situace ohledně infrastruktury čerpacích stanic pro alternativní pohony (elektřina CNG apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města Týnec nad Sázavou není čerpací stanice vybavena alternativními pohony. Nejbližší stanice CNG pro obvod města Týnec nad Sázavou se nachází ve 12,8 km vzdáleném Benešově (15 minut jízdy autem), Čerpací stanice CNG Port Bene, s.r.o. Nejbližší stanice pro elektrodobíjení pro obvod města Týnec nad Sázavou se nachází ve 21,8 km vzdáleném Vestci (30 minut jízdy autem), kde jsou tři elektrostanice: - Dobíjecí stanice elektromobilů Auto Brejla,
- Rychlonabíjecí stanice Hotel U krbu,
- Rychlonabíjecí stanice ČEZ, a.s.
|
|
Na území Týnce nad Sázavou se nenachází čerpací stanice pro alternativní pohony.
|
V samotném městě nejsou stanice CNG, elektro, ale jsou uvedeny nejbliší dostupné stanice. Zároveň
je na zváženou zda právě v souvislosti s rozvojem cyklistiky by
nestálo za to pořízení dobíjecích stanic pro cyklisty.
|
4.3.4. Dochází ke zohlednění využívání environmentálně šetrných vozidel při výběrových řízeních na zajištění služeb pro město? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve výběrových řízeních nejsou enviromentálně šetrná vozidla upřednostňována. Ve výběrových řízeních, ve kterých je doprava významnou položkou je minimální množství.
|
|
Vzhledem k velikosti města a poptávaným službám či dodávkám zatím nebyla environmentálně šetrná vozidla upřednostňována.
|
Zde by
také stálo za zvážení možnost zohlednit EVV při nákupu vozidel pro potřeby
města, včetně např. elektro kol.
|
4.4
Bezpečnost
silničního
provozu
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4
Bezpečnost
silničního
provozu
|
V této oblasti město Týnec nad Sázavou podniká několik aktivit: - Dohled městské policie u přechodů před ZŠ.
- Budování bezpečných chodníků a křižovatek.
- Úprava a modernizace dopravního značení.
- Využití ukazatelů rychlosti v rizikových úsecích.
- Spolupráce městské policie s PČR při měření rychlosti vozidel.
- Dopravní výchova školáků - dopravní soutěž pořádaná městskou policií.
- Kurz řidičů pro veřejnost pořádaný městem Týnec nad Sázavou.
|
Shrnují informace jsou dostatečné.
|
4.4.1. Jaká jsou realizována zklidňující opatření na infrastruktuře (osvětlené a bezpečné přechody pro chodce, ostrůvky, zúžení komunikace)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou při rekonstrukci místních komunikací a chodníků vždy buduje osvětlené přechody pro chodce, ostrůvky, případně zúžení komunikace. Všechna kritická místa jsou již zrekonstruována. Při rekonstrukci krajských komunikací Týnec nad Sázavou úzce spolupracuje a připomínkuje zklidňující opatření Středočeskému kraji. Míst, kde dosud nedošlo k rekonstrukci je minimum. Město Týnec nad Sázavou má Řídícím výborem Národního rozvojového programu mobility pro všechny schválený záměr bezbariérových tras. Všechny přechody nejsou osvětleny, probíhá kontrola pasportu komunikací, ze které bude seznam přechodů bez osvětlení a bez bezbariérových úprav, následně bude rozhodnuto o prioritách oprav.
|
-
0,04
Počet nehod za rok 2019 MÍSTO | POČET | Týnec nad Sázavou | 15 | Čakovice | 1 | Pecerady | 0 | Zbořený Kostelec | 1 | Brodce | 1 | Chrást nad Sázavou | 3 | Krusičany | 0 |
V důsledku těchto 21 nehod nebyl nikdo usmrcen, 1 člověk byl zraněn těžce a 5 lidí mělo lehké zranění. Na místní komunikaci bylo v roce 2019 13 nehod, v důsledku těchto nehod byl 1 člověk zraněn těžce a 3 lidé měli lehká zranění. Na silnici II. třídy bylo v roce 2019 5 nehod, v jejichž důsledku byl 1 člověk zraněn lehce. Na silnici III. třídy byly v roce 2019 2 nehody a 2 lidé byli v jejich důsledku lehce zraněni. Tyto silnice III. třídy (10/58, 10/68) jsou silnice ve vlastnictví kraje).
|
Při nové výstavbě či rekonstrukcích se vždy realizují zklidňující opatření.
|
Popis dostačující a ve správně struktuře.Pozitivní je pasportizace na základě které se dělají priority oprav.
|
4.4.2. Jak je zajišťována prevence (besedy s Městskou policií, dopravní policií, dopravní hřiště, bezpečné cesty do škol, mimořádná školení řidičů – mimo profesní zkoušky)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Preventivní akce: - dopravní soutěž pro žáky 1. stupně ZŠ
- odborný seminář pro veřejnost: Školení řidičů
Na území Týnce nad Sázavou se nenachází žádné dopravní hřiště. Dopravního hřiště u MŠ je zařazeno do Akčního plánu města a pracuje se na projektové přípravě. V rámci bezpečné cesty do školy hlídají městští strážnici každé ráno a odpoledne přechody u ZŠ (ulice Komenského, Benešovská).
|
-
29,3 %
1. stupeň základní školy v Týnci nad Sázavou navštěvuje 297 dětí. 87 dětí se každoročně účastní dopravní soutěže, kterou pořádají strážnicí místní městské policie.
|
Prevence je ve městě dostatečně zajišťována.
|
Za mě jsou tyto aktivity dostatečné. Možný námět do budoucna
– školení, besedy pro seniory, jakožto specifické účastníky silničního provozu.
|
4.4.3. Existuje pasport problémových míst na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou má zpracovaný Pasport komunikací a dopravního značení. Pasport problémových míst na dopravní infrastruktuře není zpracován. V roce 2015 byla vyhotovena studie 4 problematických lokalit ve městě. V současné době jsou již 3 lokality přestavěny dle této studie.
|
-
75 %
V Týnci nad Sázavou pod Společenským centrem Týnec byla přestavěna křižovatka na kruhový objezd. Bylo vyřešeno parkování u ZŠ v Benešovské ulici. Byl vybudován chodník od železničního přejezdu na autobusové nádraží.
|
Město Týnec nad Sázavou vyhledává a průběžně odstraňuje problémová místa v dopravě.
|
Možná do budoucna na zváženou, zda a jakým způsobem budou v budoucnu
kritická místa identifikována a jak je k nim přistupováno. Např.
dotazníkem občanů, spolupráce s PČR atd. a je veden jakýsi zásobních
potenciálně nebezpečných míst na komunikacích a ten je řešen ve vztahu k rozpočtu
města.
|
4.5
Snižování vlivu
dopravy na
životní prostředí
a zdraví obyvatel
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.5
Snižování vlivu
dopravy na
životní prostředí
a zdraví obyvatel
|
Město Týnec nad Sázavou nemá aktuálně identifikované žádné problémy v oblasti životního prostředí.
|
Popis je
dostačující. V případě žádosti o vyšší kategorii, by bylo potřebo probrat
možnosti sledování stavu ŽP. Hodnocení je adekvátní.
|
4.5.1. Existuje plán dopravy a byl podroben vyhodnocení vlivů na životní prostředí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou nemá zpracovaný Plán dopravy.
|
-
NE
Město nedisponuje s Plánem dopravy.
|
Město nemá Plán dopravy a prozatím není ani ve fázi rozpracování.
|
Považuji v současnosti za irelevantní.
|
4.5.2. Vyhodnocuje město zatížení životního prostředí dopravou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Týnec nad Sázavou nemá systém pro vyhodnocení zatížení životního prostředí dopravou. Ve městě jsou umístěny radary, které poskytují informace o četnosti příjezdů do města a odjezdů z města. Z výstupů vyplývá, že město není zatíženo tranzitní dopravou.
|
|
Město na životní prostředí ve svých strategií bere ohled. Avšak nevyhodnocuje zatížení životního prostředí dopravou.
|
Považuji v současnosti za irelevantní.
|
4.5.3. Jaká je časová představa o řešení dopravních problémů např. v revizi akčního plánu nebo strategie? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Revize akčního plánu se provádí jednou ročně. Jednou ročně probíhá komplexní kontrola komunikací, která je podkladem pro návrh projektů, které řeší dopravní problémy. Významnější projekty jsou navrženy do akčního plánu, drobné projektu jsou řešeny z provozní části rozpočtu. Město sleduje porušování dopravních předpisů v přípravě je návrh automatického měření délky vozidel v Čakovicích a úsekové měření rychlosti ve vybraných místech ve městě.
|
-
NE
Město Týnec nad Sázavou nemá pro oblast dopravy vlastní strategický dokument. Oblasti dopravy a dopravní infrastruktury je věnována pouze kapitola ve Strategickém plánu rozvoje města Týnec nad Sázavou.
|
V současném akčním plánu je zařazeno úsekové měření rychlosti a délky vozidel.
|
Popis je dostačují. V budoucnu by se možná dalo
prodiskutovat jaké aktivity by byly pro město přijatelné.
|