9 – Sociální prostředí |
Hodnocení oblasti |
9.1
Vytvoření a zavádění programů prevence a zmírňování chudoby
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.1
Vytvoření a zavádění programů prevence a zmírňování chudoby
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Děkuji za odpovedi...celkovy pocit mam, ze jste nekterym upresnujicim dotazum neporozumel, nebojte se priste pouzit kontakt pro pripadne vysvetleni. Preji Vam i Kromerizi uspech v MA 21 !
|
9.1.1 Vytváří obec ve svém rozpočtu dostatečné finanční rezervy pro případ potřeby náhlé finanční pomoci obětem neštěstí ap.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Kroměříž cíleně pro tyto uvedené potřeby
nevytváří ve svém rozpočtu finanční rezervy.
Ad
9.1 v případě dopadu Koronakrize na místní zaměstnanost, bude město
schopno pomoci lidem v nouzi ? Názor sociálních pracovníků ?
Touto problematikou se
primárně zabývají úřady práce. Ano, konkrétně na odbor sociálních věcí a
zdravotnictví Městského úřadu Kroměříž se mohou lidé obracet na oddělení
sociální práce,
které zajišťuje pomoc a
poradenství osobám, které se nacházejí v nepříznivých životním situacích.
Bližší informace o
aktuálním míře nezaměstnanosti – Úřad práce České republiky, Kontaktní
pracoviště Kroměříž.
9.1.1
existuje možnost orgány města při takových událostech uvolnit z rozpočtu
potřebnou částku ?
Rada města Kroměříže je
výkonným orgánem města v oblasti samostatné působnosti, ze své činnosti se
zodpovídá Zastupitelstvu města Kroměříže.
Jednalo by se tedy o
konkrétní rozhodnutí kompetentních orgánů obce. V roce 2020 byla pro tyto
účely již uvolněna finanční částka. Tato oblast však není ve správě odboru
sociálních věcí a zdravotnictví.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.1.2 Má obec v rámci jí spravovaného bytového fondu rezervy pro potřebu zajistit alespoň na přechodnou dobu bydlení rozvedeným partnerům, zejména s nezletilými dětmi, obětem domácího násilí, přírodních nebo průmyslových katastrof apod.? V případě, že ne, zajišťuje tuto činnost v obci jiný subjekt (občanské sdružení, NNO, církev apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Uvedená činnost je zajišťována konkrétními sociálními
službami. Jedná
se o Azylový dům pro ženy a matky s dětmi, Havlíčkova 2995, Kroměříž
(Charita Kroměříž, Ztracená 63/1, Kroměříž).
Posláním
je poskytnout matkám s dětmi, samotným ženám, krátkodobé ubytování v bezpečném
prostředí a podporu v tíživých situacích, které nejsou schopni sami vlastními
silami zvládnout. Ubytování má kapacitu 62 lůžek ve 23 ubytovacích jednotkách.
Azylový
dům pro muže, Purkyňova 702/3, Kroměříž (Astras, o. p. s., Purkyňova 702/3,
Kroměříž).
Posláním azylového domu je nabídnout pomoc dospělým mužům, kteří se
ocitli v nepříznivé situaci spojené se ztrátou bydlení, poskytnout jim
přechodné ubytování v důstojném prostředí na dobu až 1 roku včetně podmínek pro
osobní hygienu a přípravu stravy, umožnit jim přístup k informacím a vést je k
návratu do běžného života společnosti
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.1.3 Došlo k vývoji/změně v počtu sociálně potřebných domácností v obci? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Pokud sociálně potřebnými domácnostmi zadavatel
klade tuto otázky v souvislosti s příjmy, potom s ohledem
na nízkou míru nezaměstnanosti se počet sociálně potřebných domácností
nezvyšuje. Vzhledem ke stárnutí populace je zvyšující se poptávka po sociálních
službách.
9.1.3
je tento trend potvrzen nějakou formou šetření ?
Ano, vzhledem ke stárnutí
populace se i nadále zvyšuje zájem o sociální služby určené seniorům, ať již
jde o terénní služby, nebo stále více častěji požadované služby pobytové.
Tuto skutečnost potvrdilo
i dotazníkové šetření, ve kterém respondenti uvedli, že by byli ochotni hradit
i několikatisícové částky za pobyt v sociální služby pro seniory.
Tento trend je potvrzen i
z řad poskytovatelů sociálních služeb na území správního obvodu obce
s rozšířenou působností Kroměříž.
Ve správním obvodě
poskytuje své služby i nová terénní služba Senior Care Včelka, která svým
působením pokrývá oblast Morkovice – Slížany.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.1.4 Disponuje obec byty pro osoby, které se ocitly v obtížné sociální nebo životní situaci spojené s bydlením? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Kroměříž disponuje cca 500 byty, které mohou být využívány i pro osoby, které se ocitly v obtížné životní
situaci.
Agendu týkající se městských bytů spravuje odbor
služeb, Městského úřadu Kroměříž, který sídlí na Husově náměstí 534.
Byty
ve vlastnictví města Kroměříže
Město
Kroměříž je vlastníkem bytů v domech na ulici Kotojedská 1011 a 1012, Nitranská
4265 a tzv. Račín – U Zámečku 2056, 2086, 2131. Dále jsou to byty v domech pro
příjmově vymezenou skupinu obyvatel na ulici Lutopecká 1410 a 1411, kde žadatel
musí splňovat podmínky, které jsou stanoveny v Nařízení vlády č. 146/2003 Sb.,
dle níž byla poskytnuta dotace z prostředků Státního fondu rozvoje bydlení na
výstavbu nájemních bytů.
Žádost může podat osoba starší 18 let. Žádost musí být podána osobně
nebo písemně na formuláři Žádost o pronájem bytu ve vlastnictví města
Kroměříže, který byl vydán Městským úřadem Kroměříž, odborem služeb
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.1.5 Jak se vyvíjí trend v počtu předlužených osob (tj. osob, které mají mnoho půjček a nezvládají splácení) ? Existuje podpora obce nebo jiného subjektu v poradenství k problematice předluženosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Kroměříž se nachází pod průměrem ČR v počtu exekucí. Přesto je této
oblasti věnována pozornost. Na obci je poskytováno základní poradenství
v oblasti zadlužení, klienti mohou využít bezplatné služby sociální
poradny. V dosahu jsou i poradny poskytující pomoc při insolvenčním řízení.
9.1.5
uvažujete, v případu růstu předlužených osob/domácností po Koronakrizi o
dalších nových aktivitách v poradenství v oblasti finanční gramotnosti a
řešení insolvence ?
Tato teze není doposud
podložena. Této cílové skupině se mohou věnovati dvě nové terénní sociální
pracovnice, které na odboru sociálních věcí a zdravotnictví působí v rámci
projektu
Prevence ztráty bydlení u
osob ohrožených sociálním vyloučením v Kroměříži. Uvedený projekt je
výsledkem spolupráce s Agenturou (Odborem) pro sociální začleňování. Dále
je například navázána spolupráce s Dluhovou poradnou Charity Otrokovice
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.2
Zajištění rovného přístupu k veřejným službám
a snižování sociálních nerovností
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.2
Zajištění rovného přístupu k veřejným službám
a snižování sociálních nerovností
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.2.1 Podporuje obec vznik a fungování mateřských center, která umožňují matkám snazší návrat do zaměstnání nebo zvyšování jejich kvalifikace v období čerpání rodičovské dovolené? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, město Kroměříž tuto aktivitu podporuje.
Například Mateřské centrum Klubíčko má zvýhodněný nájem v prostorách
Základní školy Zachar. Město Kroměříž bylo od počátku vzniku podporovatelem, a
i nadále spolupracuje na některých akcích Klubíčka. Město Kroměříž tyto a další
aktivity rovněž podporuje v rámci dotací na provoz a činnost a dotací na
akce
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.2.2 Monitoruje obec rovný přístup obyvatel ke vzdělávání minimálně ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Povinná školní docházka je zákonná povinnost
dětí navštěvovat v určitém věkovém rozmezí školu. Z toho vyplývá
povinnost zákonných zástupců děti příslušného věku do školy posílat a povinnost
státních orgánů a orgánů samosprávy zajistit provoz potřebných školních
zařízení.
9.2.2
byl proveden nějaký průzkum názorů rodin s dětmi v cílové skupině ?
Povinná školní docházka je
zákonná povinnost dětí navštěvovat v určitém věkovém rozmezí školu.
Z toho vyplývá
povinnost zákonných zástupců děti příslušného věku do školy posílat a
povinnosti státních orgánů a orgánů samosprávy zajistit provoz potřebných
školních zařízení.
Průzkum proveden nebyl.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Průzkum byl míněn ne na PŠD, ale na
rovný přístup obyvatel ke vzdělávání minimálně ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí...
|
9.2.3 Došlo ke zvýšení počtu bezbariérových budov – zejména budov úřadů, škol, obchodů a zařízení poskytujících služby a veřejných prostranství (chodníky v místech přechodů, bezbariérová úprava parků apod.) v obci? Pokud ne, jaký je postup v případě žádosti/stížnosti občana či sdružení na odstranění bariér ve veřejných budovách v obci? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Budovy Městského úřadu Kroměříž jsou přístupné také
bezbariérovým způsobem (pomocí výtahu, zvedací plošiny, nájezdu pro invalidní
vozík, atd.). Nově budované, popřípadě opravované chodníky jsou již řešeny
bezbariérovou úpravou, a to včetně použití slepecké dlažby pro vytváření
vodicích pásů pro nevidomé používající slepeckou hůl. Téma odstraňování bariér je řešeno také v rámci
komunitního plánování sociálních služeb, kdy je tato oblast přímo
v systémových prioritách jako priorita věnující se snižování bariér
v SO ORP Kroměříž. Jedná se o opatření vedoucí k odstraňování komunikačních,
tak i architektonických bariér ve veřejných budovách v Kroměříži.
Za tímto účelem se uskuteční také jednání se zástupci poskytovatelů
veřejných služeb, a také jednání s institucemi a osobami se smyslovým
postižením V rámci obměny vozového parku autobusů jsou v Kroměříži pro
přepravu městské hromadné dopravy využívány také nízkopodlažní autobusy
umožňující přepravu hendikepovaného člověka
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.2.4 Zajišťuje obec nebo jiný subjekt podporu obyvatelům s důrazem na specifické skupiny (senioři, menšiny, sociálně znevýhodnění, lidé s nízkým stupněm vzdělání apod.) v obtížných životních situacích (např. linka pomoci, právní poradna apod.)? Pokud ano, jakým způsobem jsou o této podpoře obyvatelé informováni? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V rámci Městského úřadu Kroměříž se lidé v obtížných životních
situacích obrátit na odbor sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení sociální
práce, které zajišťuje pomoc a poradenství osobám, které se nacházejí
v nepříznivých životních situacích. Dále je zde vykonávána funkce
sociálního kurátora, výkon opatrovnictví osob, kterým bylo město Kroměříž
ustanoveno veřejným opatrovníkem a ustanovuje zvláštního příjemce důchodu.
9.2.4
je tato pomoc, poskytovaná přímo na MěÚ, dostatečná, nebo zvažujete i využití
jiných (komunikačních) kanálů ?
Tato pomoc je dostatečná.
Informace jsou získány na základě zpětné vazby klientů a pracovníků odboru
sociálních věcí a zdravotnictví.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.2.5 Podporuje obec nebo jiný subjekt v obci rodiny v možnosti sladit svou práci s rodinným životem (např. dostatek jeslí, mateřských škol, kvalitních ZŠ, zájmové činnosti dětí)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, od 1. ledna 2020 bude v rámci Mateřské
školky Mánesova v Kroměříži realizována dětská skupina pro děti od 1,5
roku.V Kroměříži je dostatečná kapacita jak mateřských, tak i základních
škol. Město Kroměříž podporuje také zájmovou činnost dětí a mládeže, a to formou
datací na sportovní aktivity, atd
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.3
Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.3
Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.3.1 Existují v obci sociální bariéry a sociálně vyloučené osoby a lokality? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dle Gabalovy studie jsou ve městě Kroměříž dvě
sociálně vyloučené lokality, některé ze znaků sociálně vyloučené lokality mají
i další 3 ulice ve městě.
9.3.1
existuje koncepce města pro zmenšování počtu sociálně vyloučených lokalit ?
Tomuto tématu se okrajově
věnuje Koncepce specifických forem bydlení v Kroměříži, která zmiňuje
situaci bydlení cílové skupiny osob ohrožených sociálním vyloučením.
Otázky přidělování bytů
řeší bytová komise (evidence žádostí o městský byt, přidělování bytů dle schválených pravidel, prodlužování uzavřených
nájemních smluv, řešení neplatičů).
Mimo
uvedené je samozřejmě trendem nevytvářet oblasti, ve kterých by případně mohla vzniknout
sociálně vyloučená lokalita.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.3.2 Jaká je spokojenost obyvatel obce s místem, ve kterém žijí? – sousedské vztahy, kulturní vyžití, kvalita okolního prostředí (čistota, zeleň, graffiti apod.). |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Není znám
výzkum veřejného mínění v Kroměříži za účelem zjišťování těchto dat.
Spokojenost obyvatel obce s místem, ve kterém žijí, se proto bude spíše
odvíjet od konkrétní lokality ve městě. Na základě těchto údajů mohu být
někteří lidí spokojenější, jelikož jim daná lokalita vyhovuje více
k bydlení.
9.3.2
v souvislosti se strategií rozvoje města uvažujete zařadit do sběru dat i
možnou otázku na spokojenost obyvatel s životem v Kroměříži ?
Plánování sběru dat za
tímto účelem není na odboru sociálních věcí a zdravotnictví známo. Zástupci
odboru sociálních věcí a zdravotnictví se účastní setkávání s občany – viz
text dále.
Veřejnost se může
zapojovat do jednání v rámci setkání pracovních skupin ke komunitnímu
plánování sociálních služeb, dále při městem pořádaných setkáních v rámci
kulatých stolů k vybraným tématům,
koná se také setkání, jež
se věnuje 10 prioritám města, jež si volí přímo obyvatelé Kroměříže.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Snad jen vysvětlení - chápu, že data sbíral odbor sociálních věcí a zdravotnictví - ale tuto otazku muze polozit treba kancelar starosty, tajemnika, odbor uzemniho rozvoje - my jen potrebujeme nejak zjistit odpoved :-)
|
9.3.3 Mají obyvatelé obce zájem podílet se na veřejném dění obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Kroměříž umožňuje svým občanům podílet se na veřejném dění obce
například prostřednictvím diskuzních fór s občany, besedách či kulatých
stolech. Tyto akce určené veřejnosti se konají v prostorách Domu kultury
v Kroměříži, Klubu Starý pivovar, popřípadě dalších vhodných místech.
(Proběhlo například setkání s občany, kde se stanovilo deset hlavních
priorit ve městě, představení dopravního řešení a mobility, setkání se sociální
tématikou, atd.).
Vedení
města Kroměříže nabízí svým občanům také možnost pravidelného setkávání, a to
vždy první středu v měsíci v odpoledních hodinách. Tato setkání mohou
zájemci z řad veřejnosti využít ke konzultaci k jakémukoliv tématu
souvisejícím s veřejným děním ve městě. Za město Kroměříž se setkání
účastní vždy minimálně dva představitelé vedení města.
9.3.3
kolik politických subjektů se ucházelo o voliče v komunálních volbách, a
kolik jich má své zástupce v zastupitelstvu ? jakým způsobem jsou
obsazovány pozice členů poradních orgánů – komise rady, výbory zastupitelstva ?
existuje veřejně přístupný adresář všech spolků na území města působících
s jejich cili ?
Veškeré údaje lze snadno a
přehledně získat na webových stránkách Českého statistického úřadu.
Viz https://www.volby.cz/pls/kv2018/kv1111?xjazyk=CZ&xid=0&xdz=2&xnumnuts=7201&xobec=588296&xstat=0&xvyber=0
Viz https://www.czso.cz/csu/czso/volby_lide
Výsledky voleb
Zastupitelstvo města
Kraj: Zlínský kraj
Okres: Kroměříž
Obec: Kroměříž
Tabulka:
Výsledky voleb – Obec Kroměříž – souhrnné informace
Výsledky voleb –
Obec Kroměříž – souhrnné informace
|
|
Počet
volených
členů
zastupitelstva
|
Počet
volebních
obvodů
|
Okrsky
|
Voliči
v seznamu
|
Vydané
obálky
|
Volební
účast v %
|
Odevzdané
obálky
|
Platné
hlasy
|
|
celkem
|
zpr.
|
v %
|
|
27
|
1
|
26
|
26
|
100,00
|
23 894
|
10 380
|
43,44
|
10 380
|
253 346
|
|
úplné
zobrazení
Tabulka:
Výsledky voleb – Obec Kroměříž
Výsledky voleb –
Obec Kroměříž
|
Kandidátní
listina
|
Hlasy
|
Počet
kandidátů
|
Přepočtený
základ
dle počtu
kandidátů
|
Přepočtené %
platných hlasů
|
Počet
mandátů
|
Podíly
hlasů
|
číslo
|
název
|
abs.
|
v %
|
1
|
SPD T.Okamura a SPO Zemanovci
|
11 154
|
4,40
|
27
|
253 346,00
|
4,40
|
0
|
-
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
49 832
|
19,67
|
27
|
253 346,00
|
19,66
|
6
|
X
|
3
|
KRÁSNÁ KROMĚŘÍŽ
|
6 147
|
2,43
|
27
|
253 346,00
|
2,42
|
0
|
-
|
4
|
ZDRAVÉ KROMĚŘÍŽSKO
|
30 707
|
12,12
|
27
|
253 346,00
|
12,12
|
4
|
X
|
5
|
JAUNER Československo 2018
|
28
|
0,01
|
2
|
18 766,37
|
0,14
|
0
|
-
|
6
|
ANO 2011
|
41 870
|
16,53
|
27
|
253 346,00
|
16,52
|
5
|
X
|
7
|
Česká pirátská strana
|
18 974
|
7,49
|
27
|
253 346,00
|
7,48
|
2
|
X
|
8
|
Česká str.sociálně demokrat.
|
15 510
|
6,12
|
27
|
253 346,00
|
6,12
|
2
|
X
|
9
|
Občanští dem. a nez. osobnosti
|
22 691
|
8,96
|
27
|
253 346,00
|
8,95
|
3
|
X
|
10
|
Komunistická str.Čech a Moravy
|
15 465
|
6,10
|
27
|
253 346,00
|
6,10
|
2
|
X
|
11
|
Volba pro KM s p. Svob.a Souk.
|
10 382
|
4,10
|
27
|
253 346,00
|
4,09
|
0
|
-
|
12
|
Moravané
|
885
|
0,35
|
12
|
112 598,22
|
0,78
|
0
|
-
|
13
|
KDU-ČSL, ZVUK 12 a nezávislí
|
29 701
|
11,72
|
27
|
253 346,00
|
11,72
|
3
|
X
|
Účast v komisích,
které jsou poradním orgánem Rady města Kroměříže je čestná a není honorována.
Ostatní záležitosti
nespadají pod odbor sociálních věcí a zdravotnictví.
Jmenné seznamy
Výběr: zvolení zastupitelé dle výsledku
Zastupitelstvo města
Kraj: Zlínský kraj
Okres: Kroměříž
Obec: Kroměříž
Všechny kandidátní listiny
Tabulka:
Všechny kandidátní listiny
Všechny kandidátní
listiny
|
Kandidátní
listina
|
Kandidát
|
Navrhující
strana
|
Politická
příslušnost
|
Hlasy
|
Pořadí
zvolení
|
číslo
|
název
|
poř.
číslo
|
příjmení, jméno,
tituly
|
věk
|
abs.
|
v %
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
1
|
Němec Jaroslav Mgr.
|
52
|
NEZ
|
BEZPP
|
3 308
|
6,63
|
1
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
5
|
Janoušková Jana PhDr.
|
60
|
NEZ
|
BEZPP
|
2 504
|
5,02
|
2
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
9
|
Novák Jaroslav MUDr.
|
48
|
NEZ
|
BEZPP
|
2 302
|
4,61
|
3
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
7
|
Fečková Petra Mgr.
|
50
|
NEZ
|
BEZPP
|
2 100
|
4,21
|
4
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
10
|
Třasoň Tomáš MUDr.
|
69
|
NEZ
|
BEZPP
|
2 075
|
4,16
|
5
|
2
|
NEZÁVISLÍ
|
2
|
Komínek Petr Ing.
|
58
|
NEZ
|
BEZPP
|
2 059
|
4,13
|
6
|
4
|
ZDRAVÉ KROMĚŘÍŽSKO
|
1
|
Kreml Richard MUDr.
|
48
|
Zelení
|
Zelení
|
2 253
|
7,33
|
1
|
4
|
ZDRAVÉ KROMĚŘÍŽSKO
|
2
|
Kucián Miloš MUDr.
|
41
|
NK
|
BEZPP
|
2 195
|
7,14
|
2
|
4
|
ZDRAVÉ KROMĚŘÍŽSKO
|
5
|
Smělíková Yvonna MUDr.
|
53
|
NK
|
BEZPP
|
1 413
|
4,60
|
3
|
4
|
ZDRAVÉ KROMĚŘÍŽSKO
|
4
|
Peštuka Vít Mgr.
|
47
|
TOP 09
|
TOP 09
|
1 327
|
4,32
|
4
|
6
|
ANO 2011
|
1
|
Hašek Jan Ing.
|
64
|
ANO
|
BEZPP
|
1 988
|
4,74
|
1
|
6
|
ANO 2011
|
15
|
Gern Karel MUDr.
|
64
|
ANO
|
BEZPP
|
1 808
|
4,31
|
2
|
6
|
ANO 2011
|
8
|
Mráz Dalibor Mgr.
|
58
|
ANO
|
ANO
|
1 776
|
4,24
|
3
|
6
|
ANO 2011
|
2
|
Opatrný Tomáš Mgr.
|
33
|
ANO
|
ANO
|
1 746
|
4,17
|
4
|
6
|
ANO 2011
|
7
|
Slováková Jarmila
|
56
|
ANO
|
ANO
|
1 739
|
4,15
|
5
|
7
|
Česká pirátská strana
|
1
|
Krejčíř Vratislav
|
36
|
Piráti
|
Piráti
|
1 060
|
5,58
|
1
|
7
|
Česká pirátská strana
|
2
|
Stoklasa Petr
|
38
|
Piráti
|
Piráti
|
901
|
4,74
|
2
|
8
|
Česká str.sociálně demokrat.
|
3
|
Sehnalová Olga MUDr. MBA
|
49
|
ČSSD
|
ČSSD
|
1 475
|
9,50
|
1
|
8
|
Česká str.sociálně demokrat.
|
1
|
Holík Karel Mgr. Bc. BA, MBA
|
44
|
ČSSD
|
ČSSD
|
1 173
|
7,56
|
2
|
9
|
Občanští dem. a nez. osobnosti
|
1
|
Hebnarová Daniela Mgr.
|
61
|
ODS
|
ODS
|
1 825
|
8,04
|
1
|
9
|
Občanští dem. a nez. osobnosti
|
2
|
Francek Lumír MUDr.
|
34
|
ODS
|
BEZPP
|
1 107
|
4,87
|
2
|
9
|
Občanští dem. a nez. osobnosti
|
5
|
Chvátal Karel MVDr.
|
61
|
ODS
|
BEZPP
|
1 103
|
4,86
|
3
|
10
|
Komunistická str.Čech a Moravy
|
1
|
Adamík Jaroslav Ing.
|
77
|
KSČM
|
KSČM
|
756
|
4,88
|
1
|
10
|
Komunistická str.Čech a Moravy
|
5
|
Kostka Michal Ing.
|
29
|
KSČM
|
KSČM
|
689
|
4,45
|
2
|
13
|
KDU-ČSL, ZVUK 12 a nezávislí
|
1
|
Motyčka Pavel PhDr. Ph.D.
|
44
|
KDU-ČSL
|
KDU-ČSL
|
1 890
|
6,36
|
1
|
13
|
KDU-ČSL, ZVUK 12 a nezávislí
|
2
|
Kašík Jiří
|
54
|
ZVUK 12
|
ZVUK 12
|
1 463
|
4,92
|
2
|
13
|
KDU-ČSL, ZVUK 12 a nezávislí
|
7
|
Šimůnková Blanka Ing.
|
52
|
NK
|
BEZPP
|
1 424
|
4,79
|
3
|
Celkem zobrazeno kandidátů: 27
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Viz predesla kolonka - nezajima nas jen nazor Vaseho doboru, ale praxe v Kromerizi - takze jen komentar pro budouci fazi - jsou v komisich a vyborech pouze "politicti" nominanti, nebo i zastupci obcanske spolecnosti ci obcane (samodelegaci) ? Jak se obyvatel Kromerize stane "poradcem" Rady ci Zastupitelstva...? Otazka adresare spolku v Kromerizi nebyla zodpovezena vubec...
|
9.3.4 Přispívá komunitní politika obce k odstraňování bariér a k dobré komunikaci mezi specifickými skupinami obyvatel, mezi různými věkovými, národnostními, náboženskými i sociálními kategoriemi lidí v obci? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, ve městě Kroměříži je realizováno komunitní plánování sociálních
služeb, v rámci kterého se setkávají pracovní skupiny senioři, rodiny
s dětmi, osoby se zdravotním postižením, osoby ohrožené sociálním
vyloučením. Lidé se setkávají, diskutují spolu, domlouvají se na prosazování
společných cílů, navrhují společná řešení, atd. Odstraňování bariér, a to jako
architektonických, tak i komunikačních patří mezi systémové priority nového
komunitního plánu. Této odstraňování bariér je na pracovních skupinách často
diskutováno.
9.3.4
existuje popsaný systém pro zapojování veřejnosti do rozhodování - občanskou
participaci (směrnice) – nebo jde o ad hoc aktivity ?
Veřejnost se může
zapojovat do jednání v rámci setkání pracovních skupin ke komunitnímu
plánování sociálních služeb, dále při městem pořádaných setkáních v rámci
kulatých stolů k vybraným tématům,
koná se také setkání, jež
se věnuje 10 prioritám města, jež si volí přímo obyvatelé Kroměříže. Odbor
regionálního rozvoje dále pořádá studentská fóra, žákovská fóra, atd.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Komentar - jde o system, metodiku, zakotvenou v ramci uradu pro obcanskou participaci ? KPSS je metodika pro danou oblast, dana zakonem a MPSV CR - je na urovni mesta nejaky souhrnny predpis pro zapojovani verejnosti do rozhodovani ve meste ve vsech relevantnich oblastech ?
|
9.3.5 Došlo v obci ke změně v počtu stížností obyvatel na sociálně patologické jevy (bezdomovectví, výtržnosti, graffiti, drogy, gambling / herny, prostituce apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Počet
stížností občanů na sociálně patologické jevy se výrazně nemění.
9.3.5
zpracovávají se stížnosti zároveň jako podněty/náměty k řešení daných
problémů ?
Tato problematika není
zpracovávána v rámci odboru sociálních věcí a zdravotnictví. Odbor
sociálních věcí a zdravotnictví se tímto tématem může zabývat ve spolupráci
například s Probační a mediační službou,
Městskou policií Kroměříž,
Policií ČR, prostřednictvím odborníků na cílovou skupinu v rámci
komunitního plánování sociálních služeb, setkáváním a poradami s vedením
města Kroměříže.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Komentar - muze nebo bude se takto zabyvat ?
|
9.3.6 Existují v obci dobrovolnická centra nebo jiná forma dobrovolnické činnosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dobrovolnickou
činnost zajišťuje ADRA. Dobrovolníci se realizují v rámci svého působení
v sociálních službách, například v domovech pro seniory, popřípadě
v domovech pro osoby se zdravotním postižením.
Spektrum Kroměříž,
dobrovolnické centrum. Dobrovolnické programy v Kroměříži realizuje Dobrovolnické centrum při občanském
sdružení SPEKTRUM preventivních programů pro děti a mládež, pod
metodickým vedením Národního dobrovolnického centra HESTIA Praha. Jedná se o
následující programy: Program Pět P,
Program Doučování, Program Dobrovolníci v nemocnicích, Dobrovolnický
program pro nezaměstnané, Program Pro seniory, Program rozvoje dobrovolnictví.
9.3.6
jsou vysílající organizace pro dobrovolnickou schopny umisťovat dobrovolníky do
všech případných zajímajících se organizací, včetně PO a veřejné správy ?
zvažují službu možnost podpory zaměstnanosti ve spolupráci s Úřadem práce
v případě potřeby po Koronakrizi?
V Kroměříži působí
dobrovolnické centrum Spektrum, dále je navázána spolupráce mezi Sociálními
službami města Kroměříže, p. o. a obecně prospěšnou společností ADRA.
Město Kroměříže má zájem
podporovat uvedené oblasti. Na podporu těchto aktivit je určen například
dotační Program města Kroměříže
pro poskytování dotací v oblasti sociální a zdravotní.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Dotaz zněl, zda je zamyslen trend umistovani dobrovolniku v organizacich mesta, prispevkovych organizaci atd. prostrednictvim "vysilajicich" organizace dle Zakona o dobrovolne sluzbe - gesce Ministerstva vnitra ČR.
|
9.4
Zlepšení jistoty, bezpečnosti a prevence kriminality v obci
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
9.4
Zlepšení jistoty, bezpečnosti a prevence kriminality v obci
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.4.1 Došlo k poklesu trestných činů na správním území obce (podle kategorií – vraždy, krádeže, násilné trestné činy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na
základě údajů získaných například z mapy kriminality a dat uveřejněných ve
výročních zprávách Obvodních oddělení Policie České republiky Kroměříž se údaje
za rok 2019 oproti předchozímu období pouze mírně liší. Obecně se dá
konstatovat trend poklesu trestné činnosti. Ze statistiky vyplývá pouze
meziroční nárůst přestupků (bez bezpečnosti provozu) a přestupků proti majetku.
U Městské policie Kroměříž došlo k nárůstu především u přestupků proti
veřejnému pořádku, u těch regulovaných veřejnými vyhláškami města. Statistika
období od 1. 1. – 30. 11. 2019 – OOP Kroměříž Násilná
kriminalita 81 Vraždy
1 Majetková
kriminalita
188 Krádeže
vloupáním
21
Ublížení
na zdraví
1 Statistika
období od 1. 1. – 30. 11. 2018 – OOP Kroměříž Násilná
kriminalita
63 Vraždy
0 Majetková
kriminalita
172 Krádeže
vloupáním
28 Ublížení
na zdraví
4
OOP Obvodní oddělení Policie ČR
Kroměříž
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.4.2 Dovede obec rychle a účinně řešit situaci po přírodních katastrofách nebo průmyslových haváriích? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V této
oblasti se obec řídí zákony 239/2000 (především §15), 240/2000 a 224/2015. Dle
této legislativy jsou vypracovány havarijní a krizové plány. (Například
obec zajistí vyrozumění obyvatel, varování obyvatel, popřípadě evakuaci, atd.
Havarijní a krizový plán – ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem
Zlínského kraje, atd.)
Pravidelně je ověřována dostupnost členů krizového štábu, rovněž je
svoláváno jeho zasedání
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.4.3 Jaká je míra obav obyvatel obce z kriminality (členění po činech – krádež, ublížení na zdraví, vražda atd.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Míra obav občanů z kriminality nebyla zkoumána,
s ohledem na skutečnost, že kriminalita v Kroměříži dosahuje
celostátního průměru. Obava občanů Kroměříže z kriminality bude proto
obdobná jako u obyvatel celé České republiky.
Na tuto otázku nelze přesně
odpovědět. Nejsou vedeny žádné statistiky.
9.4.3
v souvislosti s 9.4.5: je možné a žádoucí více zapojit cílové skupiny
obyvatel – nejčastějších obětí trestných činů – do prevence páchání těchto činů
?
Tato problematika je
v kompetenci Policie ČR, popřípadě Městské policie Kroměříž. Případné
informace mohou předávat dále.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.4.4 Jak je v obci řešena problematika domácího násilí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V rámci činnosti odboru sociálních věcí a
zdravotnictví je tato oblast řešena spoluprací sociálních pracovníků
s Intervenčním centrem (Centrum poradenství pro rodinné a partnerské
vztahy, p. o., U Náhonu 5208, 760 01 Zlín, pracoviště Kroměříž: Nitranská 4091,
Kroměříž).
Posláním je poskytování odborné pomoci a podpory osobám, které jsou
ohroženy násilným chováním ze strany osoby blízké nebo osoby, která s nimi
žije ve společném obydlí, jenž se vlivem domácího násilí dostaly do sociálně
nepříznivé situace. Pomocí sociálního poradenství a sociálně terapeutických
činností zvyšuje soběstačnost uživatele služby při uplatňování svých práv,
oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí s cílem nabytí dovednosti
tuto situaci řešit vlastními silami nebo jí předcházet. Služba je poskytována s
důrazem na zachování lidské důstojnosti klienta a zajištění dodržování lidských
práv a svobod Vždy
je přihlíženo k individuálním potřebám uživatelů.
Dále může
být problematika domácího násilí řešena ve spolupráci s azylovými domy
(viz Charita Kroměříž, popřípadě Azylový dům pro muže, Astras, o. p. s.), a
také Sociální poradnou Charity Kroměříž, Ztracená 63, Kroměříž
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
9.4.5 Jaký je počet akcí a účastníků, kteří byli účastni preventivní akce proti kriminalitě? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Preventisté
z Policie ČR navštěvuji základní a střední školy v bývalém okrese
Kroměříž. V preventivním programu jsou zahrnuty besedy pro páté ročníky na
téma: Bezpečné chování (šikana, kyberšikana…) a osmé ročníky a studenty
středních škol na téma: trestná činnost mládeže. Jsou také realizovány besedy
pro druhé třídy, ale zde se žáci seznamují s policejní činností, téma
besedy: policista je náš kamarád. Dále
podle potřeby jsou pořádány také besedy i pro rodiče, téma: šikana,
kyberšikana. Tyto probíhají na půdě školy nebo v centrech či klubech
(Volnočasové středisko Šipka, Mateřské centrum Klubíčko). Dále probíhají besedy se
seniory, buď přímo v obcích, nebo v klubech, ve společenských sálech,
místnostech… (Klub seniorů v Kroměříži, Kroměřížská knihovna).
Dále konkrétně zaměřené
preventivní akce, a to v období vánočních a velikonočních svátků, kdy
většinou Policie ČR registruje nárůst krádeží. Proto se snaží občany zejména
v blízkosti obchodních domů upozornit na možná rizika, která jim při nakupování hrozí a také na to,
aby ve vozidlech nenechávali viditelně odložené žádné věci (Víš, s kým
nakupuješ? Víš, co necháváš v autě?). V rámci dalšího projektu
Zabezpečte se, se zaměřujeme na chatové oblasti a snažíme se předcházet
majetkové trestné činnosti
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|