7 – Vzdělávání a výchova |
Hodnocení oblasti |
7.1
Realizace a podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí případně jiným zřizovatelem.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.1
Realizace a podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí případně jiným zřizovatelem.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Podpora vzdělávání pro udržitelný rozvoj má odborný,
finanční, investiční a koordinační charakter.
U všech škol je pravidelně monitorována spotřeba vody
a el. energie.
U školských objektů, které jsou napojeny na dálkové zásobování teplem se
sleduje také spotřeba tepla a těch, co využívají plyn se sleduje
také spotřeba plynu. Postupně jsou realizována opatření snižující
spotřebu energií.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.1. Existuje podpora (finanční, materiální, odborná) vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách a školských zařízeních prosazující tento typ vzdělávání nad rámec minimálních povinností daných v současnosti platnými standardy vzdělávání (Rámcové vzdělávací programy, event. dosud platné části standardů vzdělávání pro ZŠ, SŠ, SOU a gymnázia)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města Kroměříže
se nachází 6ZŠ, 8MŠ 1 SVČ Šipka a 11 SŠ.
Město pravidelně se
školami komunikuje a spolupracuje.
Komunikaci zajišťuje
prostřednictvím zaměstnanců z odboru školství, mládeže a tělovýchovy MěÚ,
částečně pracovníky Zdravého města, odboru rozvoje města.
Všechny základní a
mateřské školy jsou zapojeny do projektu MAP a MAP II.
ZŠ zřízené městem Kroměříž
ZŠ Zachar
ZŠ Slovan
ZŠ Oskol
ZŠ U Sýpek
ZŠ Komenského
ZŠ Zámoraví
MŠ
MŠ Osvoboditelů
MŠ Páleníčkova
MŠ Kollárova/odloučené
pracoviště Těšnovice
MŠ Gorkého/odloučené
pracoviště Trávník
MŠ Mánesova/odloučené
pracoviště Štěchovice
MŠ Žižkova/odloučené
pracoviště Postoupky
MŠ Spáčilova
MŠ Štítného
Připravuje se dětská skupina při MŠ Mánesova, pro děti od
1-3 let
Školy jsou
zapojeny do projektů Klubu ekologické výchovy, do celonárodní sítě Škol
podporujících zdraví, do mezinárodní sítě Bezpečných škol, jsou členy Škol
přidružených k UNESCO.
Některé jsou zapojeny do asociace Školních
sportovních klubů.
Na školách jsou realizovány projekty s ekologickým
zaměřením, se zaměřením na zdraví dětí a mládeže , osobnostní kurzy. Školy
absolvují školní vlastivědné poznávací výlety a exkurze v rámci republiky
i mezinárodně. Jsou zapojeny do akcí
BESIP.
Jsou zapojeny do národních projektů Zdravé zuby, Ovoce do
škol, Školní mléko, Hodina pohybu navíc,
Etika do škol, Člověk
v tísni, příběhy bezpráví, Kudy kam,
Vzdělaný žák-budoucnost Evropy, jsou zapojeni do projetu Metodické
podpory sítě inkluzivních škol, spolupracují se seniory na projektu My senioři.
V rámci zdravé výživy pracuji na projektu Skutečně
zdravá škola, Miluji jídlo, neplýtvám, spolupracují s nutriční terapeutkou
v tzv. Jídelním klubu. Některé školy navštěvují zaměstnanci Záchranné
stanice pro exotická zvířata, pravidelně spolupracují se středními školami-
zdravotnickou i veterinární.
Školy organizují projekty na třídění odpadu např. Jedeme
v tom spolu, ekologický projekt Den vody, Den Země, žáci se zapojují do
projektů Fair trade.
Nadstandardní služby poskytované
mateřskými a základními školami
1. Logopedické poradny
2. Školní poradenská pracoviště na ZŠ
a jejich aktivity
Konzultace
jednotlivých pracovníků s rodiči, učiteli i žáky (výchovné i výukové problémy,
vztahy se spolužáky, volba školní dráhy, rodinné či osobnostní problémy).
Individuální
i skupinové reedukační, stimulační a kompenzační cvičení pro děti s poruchami
učení.
Diagnostika
třídních kolektivů.
Práce se
třídními kolektivy (vztahy mezi žáky, sociální klima třídy).
Práce se
skupinami žáků (s poruchami chování s adaptačními problémy, nedostatečně
školsky motivovanými).
Pravidelná
setkání pro zájemce (rodiče, žáky i učitele) na některá odborná témata.
Spolupráce s
dalšími odbornými pracovišti.
Projekt MAP
/Místní akční plán/ - Kroměříž realizátor projektu – 3 027 836,-
Kč
Záměrem
projektu je rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání v MŠ a ZŠ a zajištění
jeho dostupnosti pro každé dítě a žáka na správním území ORP KM prostřednictvím
MAP do roku 2023. Projekt klade zejména důraz na podporu rozvoje kompetencí
vedoucích pracovníků škol a školských zařízení, pedagogických pracovníků a
dalších organizací, zlepšením strategického vedení vzdělávání, podporu
spolupráce, vytvořením podmínek pro rozvoj kvality práce vedoucích pracovníků a
pedagogických pracovníků a rozvoj školské infrastruktury. Součástí projektu je
realizace sady školení pro učitele. Projekt byl realizován v letech
2016 - 2018 a byl financován z Operačního programu Výzkum, vývoj a
vzdělávání. Realizátorem projektu je město Kroměříž ve spolupráci se všemi
základními a mateřskými školami včetně soukromé mateřské školy . V rámci
projektu byly učitelům všech základních a mateřských škol navyšovány vzdělávací
kompetence prostřednictvím realizace sady seminářů. Na konci roku 201 byla
podána žádost o dotaci na navazující projekt MAP II.
Projekt MAP II – 14 726
334,- Kč
Základním
cílem projektu je pokračování v rozvoji kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí
a žáků do 15 let na správním území ORP KM . Toto zahrnuje včasnou péči,
předškolní a základní vzdělávání, zájmové a neformální vzdělávání ve shodě se
všemi místními klíčovými aktéry a vytvoření MAP ORP KM. Za tímto účelem jsou
vedle procesu místního akčního plánování také realizována opatření schváleného
MAP . Město KM dlouhodobě aktivně strategicky plánuje dle principů místní
Agendy 21, plánuje komunitní metodou sociální služby, úspěšně vytvořila MAP ORP
KM. Tímto projektem je řešeno navazující strategické řízení v oblasti
školství, tj. vytvoření MAP II. Projekt se věnuje naplňování konkrétních
priorit a opatření aktuálního místního akčního plánu zahrnující celé území ORP KM. Projekt je
zaměřen na podporu a rozvoj spolupráce všech aktérů v oblasti
vzdělávání, udržení společného setkávání, sdílení dobrých praxí, spolupráce
škol všech stupňů, dále pak na podporu mezioborové spolupráce, zajištění
materiálních podmínek předškolního, základního školního, neformálního a
zájmového vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů a dalších pracovníků škol,
zvyšování kvality vzdělávání, rozvoj inkluzivního vzdělávání, propojení MAP a
plánu sociálních služeb a prohloubení vazby na KAPKÚ Zlínského
kraje. Dosavadní zkušenosti ukazují, že je více potřeba se zaměřit na
........ Projekt je realizován od ledna 2019, bude ukončen k 31.12. 20223.
Dětské skupiny
Projekt je
zaměřen na vybudování a provoz dětských skupin pro děti od dvou let věku v
rámci mateřských škol v městské části Praha 14. Jsou provozovány dvě
dětské skupiny, každá s kapacitou 15 dětí. Cílem projektu je
prostřednictvím rozšíření kvalitní péče o děti přispět k vyšší zaměstnatelnosti
rodičů, zejména na trhu práce často diskriminovaných matek s malými dětmi a
umožnit cílové skupině lepší sladění pracovního rytmu s péčí o děti.
Projekt“ ŠKOLA HROU“ –
10 000 000 ,- Kč (IROP)
Projekt „ Škola pro všechny-věda hrou
– 17 466 681,- Kč (IROP)
2. Vzdělávání pro udržitelný rozvoj je
podpořeno realizací žákovské samosprávy
Žákovské fórum
Město KM
každoročně finančně přispívá na realizaci Žákovského fóra částkou ve
výši 10 000 Kč. Zdravé město a MA21 je realizátorem této aktivity.
Městský žákovský parlament
Celoroční
činností MŽP jsou aktivity vedoucí k poznávání a prosazování demokratických
hodnot, příprava a realizace projektů, které budují identitu a vztah dětí a
mládeže k místu, kde žijí. Smyslem a cílem aktivit je zároveň vyvolat v dětech
zájem o komunální politiku. Město MŽP podpořilo částkou 100 tis. Aktivitu
realizuje Zdravé město a MA21.
Studentské fórum
Je obdoba Žákovského
fóra. Změna je v tom, že cílovou skupinou jsou studenti středních škol.
|
-
ANO
Nad rámec povinností realizujeme projekty kde je VUR běžnou součástí:
MAP 2017 - 3 959 018,11 Kč
MAP II 2018 - 8 698 071,42 Kč
Dětská skupina pro děti od 1-2 roků Projekt Škola hrou – 10 000 000 ,- Kč Projekt
Škola pro všechny- věda hrou – 17 466 681,- Kč
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Podpora
vzdělávání pro udržitelný rozvoj má odborný, finanční, investiční charakter.
Město
Kroměříž realizuje na základních a
mateřských školách projekty financované z EU fondů.
Město Kroměříž od roku 2017 pravidelně pořádá
Žákovské a Studentské fórum k celkovému rozvoji města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.2. Existuje ve školách a školských zařízeních systém vyhodnocování vzdělávání pro udržitelný rozvoj, který je dále odborně monitorován a vyhodnocován obcí (obec zajišťuje odborně pravidelnou evaluaci VUR)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město KM nemá zaveden systém hodnocení
vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve školách. Monitoring lze provést
z výročních zpráv, vzdělávacích programů a Map jednotlivých škol.
Informace o vyhodnocování vzdělávání pro udržitelný rozvoj je zachycena ve
školních vzdělávacích programech, výročních zprávách, zprávách z České
školní inspekce apod. Město KM jako zřizovatel přehledně nemonitoruje a
nevyhodnocuje vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
Výroční zprávy o činnosti základních
škol jsou zpracovány dle platné legislativy, která ovšem neukládá monitorovat a
vyhodnocovat vzdělávání pro udržitelný rozvoj, přesto všech 6 základních
škol ve svých výročních zprávách hodnotní environmentální výchovu a
osvětu.
|
-
Ne
Školy si vyhodnocují a monitorují VUR samy.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Monitoring ani vyhodnocování není zřizovatelem prováděno. Je prováděno
samotnými školskými zařízeními hodnocením environmentální výchovy ve výročních
zprávách jednotlivých základních škol.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.3. Využívají školy veřejné didaktické databáze elektronických materiálů a studijních opor pro VUR ? Jsou tyto databáze podporovány krajem, obcí, nebo se jedná o veřejné databáze tvořené na národní/mezinárodní úrovni? Jsou školám a školským zařízením k dispozici vhodné didaktické materiály (např. tištěné materiály, výukové sady pro praktickou činnost), které zajišťuje obec (iniciací jejich vývoje nebo zajištěním snadné dostupnosti existujících volně přístupných materiálů na jednom místě), které podporují snahy škol ve vzdělávání k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Základní školy využívají produkty
středisek ekologické výchovy , některé
jsou členy celorepublikového sdružení SSEV Pavučina
- TEREZA. Školy také plně využívají ekologické výukové programy, jejichž smyslem je obohatit vzdělávání na
všech stupních škol o ekologický a environmentální rozměr.
Město KM školám nezajišťuje výukové
sady pro praktickou činnost a volně dostupnou databázi nemá.
Školy a organizace využívají :
Environmentální výchova
Mateřské školy
Je součástí
ŠVP – děti jsou vedeny k šetření s vodou a energiemi,
k odpovědnému chování vůči přírodě, životnímu prostředí a zdraví. Všemi
činnostmi se prolíná úsilí pedagogů vytvořit u dětí povědomí o sounáležitosti
každého jedince se světem, s živou i neživou přírodou, lidmi, společností,
planetou Zemí.
Základní školy
Výchova k
UR je na základních školách uskutečňována prostřednictvím průřezového
tématu, které je zařazeno do většiny vyučovacích předmětů. Na I. stupni byla
realizována především v předmětech: prvouka, přírodověda, vlastivěda, ale také
v pracovní činnostech nebo výtvarné výchově. Na II. stupni pak zejména v
předmětech přírodopis, zeměpis, chemie ale také ve výtvarné a občanské výchově.
Kromě přímé výuky se environmentální výchova uskutečňovala i na různých akcích,
exkurzích, projektech, výjezdech do škol v přírodě. Stěžejní akcí byl Den Země,
kde všechny základní školy prezentují environmentální aktivity. Na některých
školách funguje kroužek zaměřený na ekologickou výchovu a výchovu k udržitelnému
rozvoji.
Školy
naplňují cíle UR v oblasti ochrany životního prostřednictvím třídění
odpadů, šetření energií, péče o zeleň v okolí školy, pozorování ekolog.
problémů a jejich globálních souvislostí, zapracování témat do jednotlivých
předmětů, osvěta (diskuse, rozhovory, projektové práce). Na školách
byly zorganizovány akce přispívající k aktivnímu přístupu k ochraně ŽP. V
prvé řadě to byly sběrové akce, úklid okolí školy, práce na školních pozemcích,
sběr papíru, sběr hliníku, sběr baterií a akumulátorů. Některé školy jsou zapojeny do celostátního programu recyklace. Na školách proběhl program zaměřený na třídění obalů, kdy
byl školám . Školy navštěvují ekocentra v okolí Kroměříže i v rámci
republiky jako součástí vzdělávacích a poznávacích výletů , využívají programů
s tématikou UR, které připravují ekologické organizace a neziskové
spolky. Školy pořádají exkurze do spalovny .
U všech
výše uvedených aktivit jsou využívány veškeré materiální, propagační, výukové a
didaktické pomůcky a databáze ve všech formách. Školy jich hojně využívají.
V rámci školních
vzdělávacích programů a daného průřezového tématu environmentální výchovy jsou
děti vedeny k ekologické výchově např.:
•
zprostředkovanými poznatky o přírodě,
•
pěstitelskými pracemi, vycházkami do přírody,
|
|
•
sběrem papíru a tříděním odpadu,
|
|
•
naučnými programy o přírodě a zvířatech,
|
|
•
vštěpováním pocitu sounáležitosti s přírodou,
|
|
•
vyjádřením prožitků v estetických činnostech,
|
|
•
získáváním a upevňováním poznatků na školách v přírodě,
|
|
•
programy a divadlem s environmentální tematikou,
|
|
•
orientačními hrami a činnostmi v přírodním prostředí
|
|
Žáci navštěvují střediska
ekologické výchovy …….
|
|
ZŠ organizují projektový den s ekologickou
tematikou.
|
|
-
Ne
Město Kroměříž nemá samostatnou databázi elektronických dokumentů pro VUR.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Základní školy
využívají produkty středisek ekologické výchovy a jejich ekologické výukové
programy. Informace jsou soustředěny na portálu životního prostředí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.4. Je u škol a školských zařízení zřizovaných obcí podporován provoz (úspory energií, vody, třídění odpadu, apod.), který reflektuje cíle udržitelného rozvoje? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město KM školské objekty - MŠ a ZŠ
- zatepluje. Na budovách, kde se již provedlo zateplení, výměna oken atd.
se tyto úspory energie projevují.
Základní školy
všech 6 základních škol i SVČ Šipka má proveden energetický audit 4 ze 6 budov základních škol má
zateplenou fasádu Všechny školy mají plastová okna některé školy mají instalovány termoregulační ventily
a hlavice, všechny školy postupně rekonstruují sociální
zařízení postupně je
obnovován nábytek a vybavení školních kuchyní, gastro vybavení proběhla
rekonstrukce školních kuchyní - probíhá výměna
elektroinstalací - Mateřské školy 7 ze 13 budov
mateřských škol má zateplenou fasádu postupně všechny
školky rekonstruují sociální zařízení postupně je
vyměňován a obnovován nábytek proběhla
rekonstrukce školních kuchyní ve všech budovách
základních a mateřských škol i SVČ Šipka je monitorována spotřeby elektrické energie,
vody , teplo a plyn u objektů, kde je využíván. Budovy nemají žádný vlastní
zdroj elektrické energie. Na ZŠ Zachar se využívá solární energie na
ohřev teplé vody v kuchyních. Obnovitelné
zdroje se využívají na ZŠ Oskol.
Městem KM (ZŠ, MŠ SVČ) proběhl
sdružený nákup el. energie
V roce 2019 se
bude budovat větrání s rekuperací v některých místnostech ZŠ Zachar.
U příspěvkových organizací
zřizovaných městem KM proběhlo snížení energické náročnosti základních a
mateřských škol - zateplování a výměna oken, změna typu topení
Při výstavbě nových nebo
rekonstrukci stávajících systémů se používají úsporná svítidla LED .
V rámci
výuky jsou žáci seznamování i s provozními opatřeními, jako jsou úspora
plynu na vytápění, pravidelné efektivní větrání místností, úspora finančních
prostředků za vytápění díky výměně oken za plastová a zároveň snížení hluku.
Zároveň jsou žáci ve všech ročnících vedeni k pochopení složitosti vztahu
člověka a životního prostředí. Žáci sledují vztahy mezi člověkem a prostředím z
hlediska ekologického, vědeckotechnického a občanského. Úspora energií je
jedním z témat začleněných do výuky fyziky (př. Tepelné jevy).
Téma je kromě přírodovědných předmětů také zařazeno do předmětu
Práce na počítači, kde je spojeno s vyhledáváním informací na internetu a
s prací v programech - Word, Excel a Access.
Na některých školách je program
realizace úspor realizován také v rámci školních projektů (např. ...),
programů mimo vyučování a i jako součást výuky matematiky, přírodopisu, fyziky,
chemie, pracovních činností.... (Besedy o jaderné energii;...... )
Odpady na školách:
každá škola si
zajišťuje separaci odpadů dle svých požadavků sama a na své náklady školy monitorují objem vyprodukovaných odpadů
školy jsou zapojeny do celoškolního sběru
papíru, plastových víček a monočlánků
- školní jídelny využívající produkty od
regionálních výrobců a ekologického zemědělství
|
-
Ano
Město Kroměříž pravidelně každoročně sleduje spotřebu
jednotlivých energií a vyhodnocuje
výsledky směrem k úspornosti. Proběhl centrální nákup elektrické energie.
Při rekonstrukcích a opravách jsou využívána zařízení,
která výrazně snižují spotřebu a jsou zároveň ekologičtější.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Po zateplení objektů (MŠ, ZŠ) došlo k významnému zlepšení. U všech škol
je pravidelně monitorována spotřeba a postupně jsou realizována opatření
snižující spotřebu energií.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.5. Podporuje obec (finančně, poskytnutím prostor, platformy apod., odborně) sítě učitelů a vychovatelů, kteří vzdělávají v oblasti udržitelného rozvoje? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Projekt MAP I
- 3 959 018,11
Kč
Město KM
podpořilo síťování učitelů v rámci realizace projektu Místní akční plán ORP
KM4, který probíhal 2017 - 2018. Po ukončení projektu nadále probíhají společná
výjezdní zasedání učitelů všech základních a mateřských škol. Na výjezdních
zasedáních jsou pořádány vzdělávací semináře a také probíhá předávání
zkušeností a dobré praxe. Cílem realizace těchto výjezdních zasedání je rozvoj
kompetencí pedagogických pracovníků, vytvoření podmínek pro spolupráci a také
rozvoj školské infrastruktury. V rámci projektu bylo podpořeno 80 pedagogických pracovníků základních a mateřských škol a
zástupců NNO.
Projekt MAP II
- 8 698 071,42
Kč
Základním cílem projektu je
pokračování v rozvoji kvalitního inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let
na správním území města KM zahrnující včasnou péči, předškolní a základní
vzdělávání, zájmové a neformální vzdělávání ve shodě se všemi místními
klíčovými aktéry a vytvořit tak MAP II.
Projekt se věnuje naplňování konkrétních priorit a opatření aktuálního
místního akčního plánu města KM zahrnující také území ORP KM. Projekt je
zaměřen na podporu a rozvoj spolupráce všech aktérů v oblasti
vzdělávání, udržení společného setkávání, sdílení dobrých praxí, spolupráce
škol všech stupňů. Dále pak na podporu meziodborové spolupráce, zajištění
materiálních podmínek předškolního, základního školního, neformálního a
zájmového vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů a dalších pracovníků škol,
zvyšování kvality vzdělávání, rozvoj inkluzivního vzdělávání, propojení MAP a
plánu sociálních služeb a prohloubení vazby na KAP KÚ Zlínského kraje.
Den Země v KM
Zdravé město KM a MA21 pravidelně
organizuje kampaň Den Země. Město KM kampaň organizuje, finančně zajišťuje,
poskytuje prostory a zázemí pro realizaci jednotlivých aktivit, zajišťuje také
propagaci.
FT aktivity
Město Kroměříž má titul FT
města. V rámci těchto aktivit pravidelně pořádá FT den pro školy.
Ukliďme svět, ukliďme Česko!
ZM a MA21 pořádá spolu s NNO
ekoscuky, kde se školy také aktivně zapojují.
Další kampaní na podporu VUR
je bezesporu Evropský týden mobility, Týden zdraví, Týden pro rodinu.
Ve všech těchto kampaním
myslí ZM a MA21 právě na školy a probíhá aktivní spolupráce.
Ve
spolupráci s odborem služeb žáci pomáhají s výsadbou okrasných stromů
na území města i před školami.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město podporuje síťování učitelů prostřednictvím
realizace projektu MAP I, MAP II , finančně zajištuje realizaci vzdělávacích
aktivit pro pedagogické pracovníky. Město poskytuje zázemí a prostory pro
realizaci aktivit, zajištuje také propagaci.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.1.6. Jaká je spokojenost obyvatel obce se vzdělávacími institucemi? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Spokojenost obyvatel se vzdělávacími institucemi (MŠ a ZŠ) není systematicky sledována. Občané mohou svou spokojenost/nespokojenost vyjádřit na fóru města, mohou přijít osobně, jak za vedením města, tak na odbor školství, mládeže a tělovýchovy. Spokojenost sleduje ČŠI, která výsledky zpracovává do svých zpráv.
|
-
Ne
Spokojenost obyvatel se vzdělávacími institucemi sleduje ČŠI, dále pak jednotlivá školská zařízení, která toto popisují ve výroční zprávě, kterou poskytují vedoucímu odboru školství, mládeže a tělovýchovy, ale "celková" spokojenost se dosud nezjišťovala. Vedoucí odboru školství, mládeže a tělovýchovy plánuje udělat tento výzkum v následujícím školním roce s využitím moderních komunikačních nástrojů typu: mobilní rozhlas. Tuto technologii město hodlá v krátkém časovém intervalu zajistit.
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž nerealizuje žádný průzkum mezi obyvateli města, který by se zaměřoval na zhodnocení spokojenosti obyvatel se vzdělávacími institucemi. Vzhledem k tomu, že nemáme k dispozici žádná data, není možné sledovat spokojenost obyvatel města se vzdělávacími institucemi.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2
Podpora NNO a dalších institucí zajišťujících neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.2
Podpora NNO a dalších institucí zajišťujících neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Institucí a NNO, které zajišťují neformální vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje je ve městě jen několik. Jde o Spolek Barbořice, Středisko volného času Šipka a Klubíčko Kroměříž, z.s.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.1. Existují v obci NNO, občansky prospěšné společnosti nebo jiné organizace, které se zabývají problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj? Vyhodnocuje obec jejich činnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve městě existují organizace, které se zabývají problematikou vzdělávání pro UR, ale není jich mnoho. Jde o 2 NNO - Klubíčko Kroměříž a Spolek Barbořice a jednu příspěvkovou organizaci města SVČ Šipka. Činnost NNO město nevyhodnocuje. SVČ Šipka předkládá pravidelnou výroční zprávu.
Spolupráce s NNO probíhají na úrovni mateřské, základní a střední školy a pro širokou veřejnost. NNO Klubíčko Kroměříž se v oblasti UR zaměřuje primárně na předškolní děti, jejich rodiče a širokou veřejnost. Prostřednictvím besed, přednášek a workshopů se snaží o osvětu k UR. NNO Spolek Barbořice se zaměřuje na všechny věkové kategorie prostřednictvím přednášek, workshopů, dílniček, pravidelným pořádáním příměstských táborů, úklidů se snaží šířit osvětu v oblasti UR. SVČ Šipka pořádá zejména pro základní školy a širokou veřejnost přednášky, příměstské tábory a využívá k tomuto účelu i botanickou zahradu. Všechny uvedené organizace intenzivně spolupracují se Zdravým městem Kroměříž a MA21 a podílejí se na všech aktivitách města, které vedou k osvětě a vzdělávání k UR. Jedná se o jednotlivé akce: Den vody, Jablečný den, ale také o kampaně typu: Ukliďme svět, ukliďme Česko, Evropský týden mobility, Týden Zdraví, Den Země apod. Dále se podílí na přednáškové činnosti, výstavách, vernisážích, vysazujeme nové stromy, sbíráme původní odrůdy jablek, které nadále zpracováváme, seznamujeme obyvatele s původními plodinami, atd. Uvedené činnosti nemáme omezeny věkem. Jsou pro všechny věkové kategorie a všechny naše kampaně a jednotlivé aktivity se snažíme koncipovat tak, aby si všichni občané města našli, alespoň jednu aktivitu, která je zaujme.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě existují organizace zabývající se problematikou vzdělávání pro UR, ale není jich mnoho.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.2. Jsou peněžní prostředky (granty, pobídky) dostupné NNO a dalším institucím zajišťujícím neformální vzdělávání z rozpočtu obce pro realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Peněžní prostředky z rozpočtu města pro realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj je možné čerpat ze dvou oblastí:
- Dotační program na podporu aktivit v oblasti životního prostředí
I. výzva ve výš 20.000 Kč II. výzva ve výš 20.000 Kč - Dotační program na podporu aktivit v oblasti výchovy a celoživotního vzdělávání I. výzva ve výš 20.000 Kč II. výzva ve výš 20.000 Kč Lhůty pro podání žádostí pro letošní rok:
Dotace na čnnost a provoz | 09.01.2019 – 23.01.2019 | Dotace na akce | 09.01.2019 – 23.01.2019 29.04.2019 – 10.05.2019 |
Podmínky pro získání dotace, metodika, program a všechny potřebné dokumenty jsou zveřejněny na webových stránkách města, kde je také uveden kontakt na pracovnici MěÚ KM, která žadatelům podá potřebné informace. https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/granty-dotace-a-projekty/mestske-dotace/
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má svůj grantový systém, kde dle předem stanovených a jasných pravidel poskytuje finanční prostředky NNO a dalším institucím. Organizace na podporu neformálního vzdělávaní pro UR mohou čerpat finanční prostředky ze dvou oblastí a také tak činí.
Město, ale nemá speciální grant jen pro organizace, které realizují neformální vzdělávání pro UR.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.3. Pokud v obci NNO, občansky prospěšné společnosti nebo jiná sdružení, zabývající se problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj nejsou, snaží se obec nějakým způsobem podpořit jejich vznik? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve městě Kroměříži jsou organizace, které se zabývají problematikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Přestože jich není mnoho město v současné době neuvažuje o podpoře vzniku nových organizací.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ve městě jsou organizace zabývající se vzděláváním pro UR. V současné době město neplánuje podpořit vznik dalších institucí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.2.4. Podporuje obec vytváření sítí mezi institucemi zabývajícími se udržitelným rozvojem (např. školami, NNO, občanskými sdruženími, profesními sdruženími)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město podporuje vznik sítí mezi institucemi zabývajícími se UR. Město pořádá kampaně (Den Země, ETM, Dny zdraví, Den vody) a jednotlivé akce úklidy, Jablečný den, workshopy, přednášky. Na všech těchto akcích se podílejí organizace zabývající se UR, školy (mateřské, základní, střední), Knihovna Kroměřížska a další partneři, kteří na akcích koordinují. Díky těmto akcím, pak vznikají další projekty na kterých subjekty spolupracují.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město velmi aktivně podporuje síťování mezi institucemi zabývající se udržitelným rozvojem. Má k tomu zaměstnance, což je koordinátor ZM a MA21.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3
Vytvoření programu vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje a jeho realizace.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.3
Vytvoření programu vzdělávání, výchovy a osvěty místních obyvatel (všech cílových skupin) v problematice udržitelného rozvoje a jeho realizace.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město pořádá a podporuje řadu programů v problematice UR. Má titul "Fairtradové město". Ve městě je Střední škola hotelová a služeb Kroměříž, která je také fairtradovou školou a spolupráce s ní je velmi úzká. Město ale nemá systematický program na podporu vzdělávání a výchovy k UR.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.1. Zajišťuje obec systematickou práci v přípravě vzdělávání, výchovy a osvěty v oblasti udržitelného rozvoje? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Systematickou práci v oblasti vzdělávaní k UR město nezajišťuje.
|
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Systematickou práci v oblasti vzdělávání k UR město nezajišťuje. Město ale zajišťuje přenášky k UR pro veřejnost, úřad. Organizuje osvětové akce a kampaně k UR. Organizuje akce na podporu FT.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.2. Nabízí obec odbornou podporu (např. online poradnu, pravidelnou linku pomoci, odpovědní rubriku zpravodaje) občanům při řešení jejich problémů spojených s naplňování principů udržitelného rozvoje (např. pomoc při likvidaci odpadu vč. nebezpečného, poradenství spojené s energetickými úsporami, informace o dobrovolnické práci, biopotravinách a další)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Každý občan města se může obrátit na příslušný odbor pro odbornou pomoc ve výše uvedených oblastech. Dále jsou občané informováni na webových stránkách města, FB města, pomocí zpravodaje a plakátů na plakátovacích plochách. Na výše uvedená témata probíhají také workshopy a přednášky, které zajišťuje Knihovna Kroměřížska. https://www.knihkm.cz/kalendar-akci/beseda-s-lokalnim-ekofarmarem.html
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město nabízí odbornou pomoc občanům při řešení problémů spojených s naplňováním principů UR: - prostřednictvím pracovníků města - organizováním přednášek, seminářů, besed a workshopů - pomocí komunikačních kanálů (zpravodaj, FB, webové stránky města, plakáty)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.3. Iniciuje obec ať vlastním pořádáním nebo podporou jiných subjektů pořádání osvětových akcí v oblasti udržitelného rozvoje. Pokud ano, jak jsou volena témata pro tuto osvětu? Je součástí rovněž vzdělávání a osvěta veřejnosti pod vedením kvalifikovaného lektora? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, město samo pořádá a podporuje i jiné subjekty, které pořádají osvětové akce v oblasti UR. Město volí zejména tato témata: výchova a vzdělávání, udržitelná spotřeba a výroba, životní prostředí, zdraví, doprava a mobilita, kultura a volný čas, sociální prostředí a globální odpovědnost. Vždy se snaží o to, aby lektor, který přednáší byl odborníkem na danou oblast. https://www.knihkm.cz/kalendar-akci/na-kole-po-azerbajdzanu.html https://www.knihkm.cz/kalendar-akci/afrika-ocima-deti.html?hledat=afrika
Město je pořadatelem a spolupořadatelem řady akcí a kampaní na podporu UR: Den Země, Do rachoty na kole, Farmářské trhy, Jablečný den, Dny zdraví, ETM, S vláčkem o závod, Fairtradový den, Mezinárodní den ošetřovatelství, Ukliďme svět, ukliďme Česko!, Den vody, pravidelně pořádá cyklojízdy a ekoscuky.
|
-
ano
Město pořádá kampaně, kde účast ve většině případů pouze odhadujeme. nemáme zde prezenční listiny. Pokud se jedná o akce ve spolupráci se školami na jakékoliv úrovni, tak máme seznamy a počty dětí, žáků a studentů, kteří se akce zúčastnili. Den Země - letos akci navštívilo 1800 účastníků. ETM (letos ještě neproběhl), v minulém roce byla účast 1200 účastníků. Dny Zdraví (letos ještě neproběhly), v minulém roce byla návštěvnost 893 dospělých
a 346 dětí do 12 let. Jablečný den - účast byla 2500 lidí. Posledního úklidu se zúčastnilo 54 lidí. Pocitové mapy jsme si nechali zpracovat panem Jiřím Pánkem z UP v Olomouci. Data sbíral na Fóru Zdravého města 9. 4. 2019 a dále také v anketě, která byla umístěna na internetových stránkách města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město samo pořádá osvětové akce k UR a tyto akce také podporuje u jiných subjektů (finančně, prostorově, medializací, atd.)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.4. Je vyhodnocován dopad akcí z hlediska působnosti na obyvatele? ( anketa, dotazník) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město osvětové akce pořádá, ale jejich dopad na obyvatele pomocí ankety nevyhodnocuje.
|
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město dopad akcí na obyvatele nevyhodnocuje.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.5. Jsou pokryty vzdělávacími akcemi všechny cílové skupiny populace obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město se snaží cílit na všechny skupiny obyvatel. Vzdělávací akce jsou zaměřeny na předškolní děti, na žáky základních škol a studenty středních škol, dále na mládež a v neposlední řadě na dospělou populaci a to jak v produktivním věku, tak na seniory.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží cílit na všechny skupiny obyvatel.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.6 Jsou pracovníci místní samosprávy a úřadu vzděláváni v oblasti UR, MA21 a souvisejících tématech? (Návodná otázka je povinná pro realizátory v kategorii A a B dle sady kritérií místní Agendy 21) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, pracovníci jsou pravidelně vzděláváni v oblasti UR, MA21 a souvisejících tématech kvalifikovanými lektory.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pracovníci místní samosprávy a úřadu jsou pravidelně vzděláváni v oblasti UR, MA21 a souvisejících tématech.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.3.7 Účastní se koordinátor/ka MA21 v obci pravidelných školení MŽP, případně dalších školení dle stanoveného profilu koordinátora? (Návodná otázka je povinná pro realizátory v kategorii A a B dle sady kritérií místní Agendy 21. Realizátoři v kategorii C dokládají v rámci plnění Kritérií MA21)) |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano, koordinátorka se pravidelně účastní školení, má zlatý certifikát, který každoročně obnovuje pomocí e-learningového testu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Koordinátorka se účastní pravidelných školení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4
Volnočasové aktivity naplňující zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
7.4
Volnočasové aktivity naplňující zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Nabídka volnočasových aktivit na území města a sportovních areálů je velmi pestrá.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4.1. Existují v obci „komunitní centra“ pro různé cílové skupiny (např. kluby pro matky s dětmi, seniory)? Pokud ano, zvyšuje se počet obyvatel, kteří tato centra využívají? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Komunitní centra ve městě existují. Kluby pro matky s dětmi, zde se počet obyvatel, kteří tuto službu využívají zvyšuje. Kluby pro seniory, zde počet obyvatel, kteří kluby navštěvují zůstává stejný.
|
-
Ano
Komunitní centra ve městě: - Klubíčko Kroměříž - poskytuje služby rodičům, kteří pečují o dítě předškolního věku za účelem prevence sociálního vyloučení způsobenou déletrvající sociální izolací. Dále zprostředkovávají poznatky o výchově a vzdělávání, psychologii, ochraně životního prostředí a to vše při vědomí trvale udržitelného rozvoje. - Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež v Kroměříži - Posláním zařízení je motivovat děti a mládež k aktivnímu přístupu k životu, řešení osobních problémů, zejména v období dospívání, prostřednictvím poskytování sociálních služeb ve městě. - Centrum pro seniory Kroměříž má 7 samostatných
spolků. Každý spolek se více zaměřuje na jinou oblast - sport, kultury,
turistika, rehabilitace, znevýhodnění různého charakteru. Všechny spolky centra
mají ale společné, že vznikly s cílem propojit seniory, žáky, studenty a
zdravotně znevýhodněné. Hlavní důraz ve své činnosti kladou na aktivní
činnosti, které umožňují rozvoj osobnosti a seberealizaci každého člena.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Komunitní centra ve městě existují.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4.2. Existují v obci sportoviště, které je možné volně využívat pro neorganizované sportovní aktivity? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města
Kroměříže existují dětská hřiště pro
různé věkové skupiny.
PŘEHLED VEŘEJNÝCH
A DĚTSKÝCH SPORTOVIŠŤ NA ÚZEMÍ MĚSTA KROMĚŘÍŽE VE VLASTNICTVÍ MĚSTA
Bělidla a Oskol
Spáčilova 3070
posilovna 3
ks fitness prvek
Spáčilova 3033
sportoviště 2
ks branka hokej
2
ks basketbalový koš
Spáčilova 3035
sportoviště 1
ks hřiště - živice
2
ks branky hokej
2
ks basketbalový koš
Spáčilova 3448
sportoviště 2
ks basketbalové koše
2
ks sloupek na volejbal
Spáčilova 3372
sportoviště 1
ks povrch živice a hrazení
Spáčilova 3544
posilovna 3
ks fitness prvek
sportoviště 2
ks sloupek na volejbal
2
ks branky hokejové
2
ks basketbalové koše
Denkova 3943
sportoviště 2
ks branka házená
2
ks basketbalový koš
1
ks hrazení kolem hřiště
Úprkova 3687 (za domem vedle sáňkařského kopce)
posilovna 5
ks fitness prvek
Úprkova 3694
sportoviště 2
ks basketbalový koš
2
ks branka
2
ks sloupek na velejbal
Obvodová 3667
sportoviště 1
ks hřiště
povrch litá guma
2
ks branka
házená
1
ks hrazení kolem hřiště
U Rejdiště 3729
sportoviště 1
ks hřiště
živice
2
ks basketbalový
koš
2
ks branka
házená
Obvodová 3790
sportoviště 1
ks hřiště
s živičným povrchem
2
ks branka
hokej
2
ks basketbalový
koš
Mánesova 2891
sportoviště 1
ks sportoviště
s travnatým povrchem
2
ks volejbalový
sloupek
Slovan
Páleníčkova 2882
sportoviště 1 ks
hřiště
2
ks volejbalový sloupek
Páleníčkova 2738
sportoviště 1 ks
hřiště
2
ks volejbalový sloupek
Moravská 2746
sportoviště 1 ks
hřiště povrch tráva
2
ks branka hokej
2
ks volejbalový sloupek
Peřinkova 2390
sportoviště 1 ks
basketbalový koš na stromě
1
ks šplhací kmen
Vrobelova 2399 - 2401
sportoviště 1 ks
hřiště povrch tráva
2
ks branka hokej
Máchova za 2476
sportoviště 2 ks
branka
1
ks basketbalový koš
Máchova za 2422 - 2424
sportoviště 1 ks
basketbalový koš
2
ks sloupek tenis
Sládkova 2506
sportoviště 1 ks
hřiště povrch tráva
Třasoňova 3971
sportoviště 1 ks
hřiště povrch živice
2
ks branka házená
2
ks basketbalový koš
Zachar
Rumunská 4048 - 4064
sportoviště 1 ks hřiště
(lepená guma, hrazení)
2 ks basketbalový
koš
Náměstí 17. listopadu 3980
sportoviště 1 ks hřiště
povrch litá guma
2 ks basketbalový
koš
Nitranská
sportoviště 1 ks hřiště
povrch litá guma
2 ks branka
hokejová
2 ks basketbalový
koš
Dolní zahrady
Braunerova
sportoviště 1 1 ks basketbalový
koš
1 ks hřiště
povrch živice
sportoviště 2 2 ks branka
1 ks hřiště
s travnatým povrchem
Barbořina, Plačkov
V. Tučka
sportoviště 2 ks volejbalové
sloupky
B. Zelinky
sportoviště 1 ks stůl
na stolní tenis
1 ks hřiště
1 ks basketbalový
koš
Havlíčkova 3979
sportoviště 1 ks hřiště
povrch tráva
1 ks basketbalový
koš
2 ks volejbalové
sloupky
Sadová
sportoviště 1 ks hřiště
živičný povrch
2 ks basketbalový
koš
2 ks sloupek
na volejbal
U Cihelny
sportoviště 2 ks branka
fotbalová velká
Havlíčkova 2995 za domem
sportoviště 2 ks branka
fotbalová velká
2 ks basketbalový
koš
Ostatní hřiště
Třebízského 3207
sportoviště 1 ks basketbalový
koš
1 ks hřiště
Soudní
sportoviště 1 ks hřiště
s travnatým povrchem
Bílanská
sportoviště 1 ks hřiště
s travnatým povrchem
2 ks branka
1 ks basketbalový
koš
Wolkerova 1474
sportoviště 1 ks hřiště
s travnatým povrchem
2 ks basketbalový
koš
2 ks branka
Štítného
sportoviště 1 ks basketbalový
koš
Lutopecká
sportoviště 1 ks basketbalový
koš
Místní části
Hradisko
dětské hřiště 1 ks pískoviště
+ síť
1 ks skluzavka
1 ks vahadlová
houpačka
1 ks pružinové
houpadlo
sportoviště 2 ks volejbalový
sloupek
Postoupky
dětské hřiště 1 (sádky) 1 ks pískoviště
+ síť
1 ks skluzavka,
1 ks vahadlová
houpačka
1 ks řetízková
houpačka
dětské hřiště 2
sportoviště
Vážany - Lesní ulice
sportoviště 1 ks hřiště
povrch litý asfalt
2 ks branka
Vážany - U Cihelny
sportoviště 2 ks branka
1 ks hřiště
s travnatým povrchem
Kotojedy
sportoviště
Bílany
sportoviště 1 1 ks basketbalový
koš
1 ks hřiště
s travnatým povrchem
2 ks branka
házená
2 ks sloupek
na volejbal
sportoviště 2 2 ks branka
házená
2 ks sloupek
na volejbal
Trávník
sportoviště 1 2 ks branka
házená
2 ks sloupek
na volejbal
sportoviště 2 2 ks branka
velká
Trávnické zahrádky
sportoviště 2 ks branka
Zlámanka
sportoviště 2 ks branka
1 ks hřiště
povrch živice + oplocení
2 ks basketbalový
koš
Všechna hřiště
jsou kontrolována dle ČSN EN 1176 -7. Město Kroměříž je zřizovatelem příspěvkové
organizace Sportovní zařízení města Kroměříže jehož součástí je krytý plavecký
bazén, venkovní koupaliště, fotbalová
hřiště, sportovní hala. Kromě těchto jsou v KM tato hřiště a sportoviště:
skatepark, fitness centra, kuželny, sportoviště Pionýrská louka, tenisové
kurty, rekreační areál Bagrák, sportovní letiště, cvičiště pro psy, atletický
stadion, sokolská tělocvična.
Sportovní areály
všech základních škol jsou volně přístupné veřejnosti, město přispívá na
správce hřišť, aby byl zabezpečen provoz odpoledne a o sobotách a nedělích.
Město
Kroměříž disponuje sítí cyklostezek a
tras po městě i mimo město. Plánují se další trasy.
|
-
Ano
Město disponuje velkým množstvím volně přístupných sportovišť.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město disponuje dostatkem dětských hřišť a
sportovišť, která lze využívat pro neorganizované sportovní aktivity.
Sportovní areály
všech základních škol jsou volně přístupné veřejnosti.
Počet sportovišť
se bude navyšovat - nová sportovní hala, rekonstrukce stávajících a nevyhovujících,
zastaralých sportovišť a hřišť.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
7.4.3. Realizuje obec volnočasové aktivity občanů tak, aby nedocházelo ke zbytečnému poškozování okolního prostředí? Podporuje obec sportovní kluby a jinou zájmovou činnost určenou pro rozličné cílové skupiny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město podporuje široké spektrum organizací
zajišťujících volnočasové aktivity.
Organizace poskytují zájmovou činnost pro různé cílové skupiny. Podpora
je poskytována formou poskytnutí finanční podpory v rámci Dotačního
programu pro podporu sportu, kultury, volnočasových aktivit a MA 21, který je
rozdělen do jednotlivých oblastí.
|
-
Ano
Město několika způsoby
podporuje volnočasové aktivity občanů (dotace, prostor, propagace akcí, spoluorganizace, atd.) Všechny aktivity organizované městem si kladou za cíl, co nejméně zatěžovat životní prostředí (mít zajištěné koše, zajistit vhodnou trasu, používat recyklovatelné matriály, využívat místní dodavatele)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město podporuje sportovní kluby a zájmovou činnost všech občanů. Bylo vybudováno hřiště pro disk golf a pétanque. V současné době se připravuje workout hřiště. Město má definováno provozní řády a pravidla, aby byla zachována kvalita okolního prostředí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|