1A – Správa věcí veřejných |
Hodnocení oblasti |
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.1
Řízení při správě a rozvoji - úroveň nastavení a provázanost procesů a dokumentů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Základním
strategickým dokumentem
města je
„Strategický plán města Kroměříže na léta 2010 – 2020“, ve
kterém jsou definovány strategická vize města Kroměříže a strategické cíle
vedoucí k dosažení této vize.
Nicméně tento strategický dokument nebyl zdárně dotažen až
k samotnému akčnímu
plánu s propojením na
rozpočet města.
V uplynulých letech byla snaha
tento strategický dokument aktualizovat včetně sestavení
akčních plánů s vazbou na rozpočet. Nedošlo ovšem nikdy k jeho schválení v Zastupitelstvu města Kroměříže.
Dále byly
zpracovány dílčí koncepce v oblasti školství, životního prostředí, rodinné
politiky, kultury a sociálních služeb na léta 2016 -2018. Doplnění k oponentuře:
- přehled strategických a operativních cílů (z
rozpočtu) za roky 2018 a 2019
Předložený materiál ke schválení Zastupitelstvu města Kroměříže schválený rozpočet města
Kroměříže na rok 2018 a 2019 posílám na e-mail oponenta, protože do přílohy bylo možné nahrát jen jeden soubor.
- koncepce rozvoje školství, životního prostředí, kultury, rodinné
politiky a komunitní plán sociálních služeb
Koncepce opět posílám v příloze na e-mail oponenta. S výjimkou Komunitního plánu sociálních služeb, který je v tuto chvíli ještě ve fázi zpracování. Zpracován bude v září 2019.Finální
výstupy zpracované v této oblasti jsou zveřejněny zde:
https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/lide-a-organizace-mesta/mestsky-urad/odbor-socialnich-veci-a-zdravotnictvi/komunitni-planovani-socialnich-sluzeb-na-kromerizsku-2018-2019/
- přehled realizovaných projektů z let 2017 a 2018
Přehled projektů, na které město Kroměříž získalo finanční podporu
z různých zdrojů, najdete zde:
https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/granty-dotace-a-projekty/
- hodnocení Strategického plánu
města
K hodnocení Strategického plánu
města Kroměříže nikdy nedošlo. Dosud platný strategický plán na léta 2010 -2020
postrádal akční plán a aktualizace tohoto dokumentu včetně akčního plánu nebyla
schválena Zastupitelstvem města Kroměříž.
- provázanost ostatních koncepčních dokumentů
Obávám se, že provázanost koncepčních dokumentů není zajištěna s ohledem
na roztříštěné kompetence a řízení této oblasti.
- zjišťování přání a požadavků klientů, občanů a dalších
zainteresovaných stran
Ankety, dotazníky, kulaté stoly, fórum města, žákovské fórum, studentské fórum, příjem a podání na jednotlivých odborech
MěÚ, pravidelné hodiny pro veřejnost s vedením města
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Strategické dokumenty jsou neaktuální a neobsahují akční plány. Zpracované rozvojové koncepce ve školství, životním prostředí, sociálních službách, rodinné politiky a kultury jsou neaktuální. Pozitivní je zapojení města do benchmarkingu a sebehodnocení dle modelu CAF, bohužel v auditu se jejich výsledky nevyužívají.
|
1.1.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska výběru „správných věcí“ (výběr lze doložit například popisem a vyhodnocováním rizik, event. analýzami rizik, např. v rámci strategického plánu) včetně pravidelného vyhodnocování plánů, jejich cílů a měřitelných indikátorů? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Příprava významných investičních
projektů probíhá na základě schválení
rozpočtu na tuto akci
Zastupitelstvem města Kroměříže.
Strategické cíle i
operativní cíle jsou aktuálně stanovovány při projednávání
rozpočtu na příslušný kalendářní
rok.
„Strategický plán
města Kroměříže na léta 2010 – 2020“, který byl schválen
Zastupitelstvem města Kroměříže v roce 2010 a definuje strategickou
vizi města Kroměříže a strategické
cíle vedoucí k dosažení této
vize. Nicméně tento strategický dokument nebyl zdárně dotažen až
k samotnému akčnímu
plánu s propojením na
rozpočet města.
https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/strategicky-plan/
V uplynulých letech byla snaha
tento strategický dokument aktualizovat včetně sestavení
akčních plánů s vazbou na rozpočet. Nedošlo ovšem nikdy k jeho schválení v Zastupitelstvu města Kroměříže
v obou uplynulých volebních
obdobích.
Při tvorbě výše uvedeného strategického
dokumentu byla provedena analýza silných
a slabých stránek, hrozeb a příležitostí byla provedena (souhrnná SWOT analýza města s cílem vyhodnotit
potenciál města, SWOT analýza
prioritních oblastí rozvoje města, a to
rozvoj města, vzdělávání a volnočasové
aktivity, kultura a cestovní
ruch, zdravotní a sociální služby).
Město Kroměříž má zpracovány následující
strategické dokumenty:
Strategický plán
města Kroměříže na léta 2010 – 2020 a dotazníkový průzkum, který byl
zpracován jako podklad pro
tvorbu návrhové části Komunitní plán
sociálních služeb města
Kroměříže, probíhá aktualizace Koncepce kultury 2016 - 2018 Koncepce rodinné politiky
města Kroměříže 2016 – 2018 Koncepce školství 2016 – 2018 Koncepce životního
prostředí 2016 – 2018
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Se strategickým dokumentem se nepracuje a nevyhodnocuje se.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.2. Vybírá a prosazuje (schvaluje) město nejpotřebnější či nejdůležitější investice, aktivity, veřejné služby, opatření, legislativu atd., a to v optimálním rozsahu a ve smyslu zásad udržitelného rozvoje včetně pravidelného hodnocení opatření ve vztahu k udržitelnému rozvoji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Příprava
projektů probíhá v souladu se schváleným
rozpočtem města na příslušný rok,
který schvaluje Zastupitelstvo města Kroměříže.
Návrhy akcí/projektů předkládají do návrhu rozpočtu vedoucí
příslušných odborů, které mají danou
oblast ve své kompetenci. Tyto návrhy
jsou diskutovány se starostou města, příp. celým vedením, Radou města Kroměříže a ve finančním výboru Zastupitelstva města Kroměříže,
případně v příslušné komisi Rady
města Kroměříže.
U projektů jsou zpracovány
základní informace - záměr, ve kterém je popsán stávající stav a budoucí
stav, kterého bude dosaženo realizací projektu. Je stanoven předběžný
harmonogram. U stavebně složitějších
projektů je zpracována studie proveditelnosti.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Při
realizaci investičních akcí je posuzován
vliv na životní prostředí. Ovšem není
řešeno ve smyslu zásad
udržitelného rozvoje včetně pravidelného hodnocení opatření ve vztahu
k udržitelnému rozvoji.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.3. Existuje provázanost strategických rozvojových dokumentů a ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Základní
provázanost tvoří soulad strategického plánu města s územním plánem.
Územní plán města Kroměříže
schválilo Zastupitelstvo města Kroměříže
12.01.2006, dosud tento územní plán
doznal šesti změn č. 1 – 6A
s nabytím účinnosti 06.12.2013. „Strategický plán města Kroměříže na léta 2010 – 2020“ byl tvořen
v roce 2009 v úzké
součinnosti s územním
plánem. Oba dokumenty jsou již poplatné své době a je nezbytné je aktualizovat. Provázanost
konkrétních akcí je zjišťována formou konzultací garantů dokumentů a projektů s odborem
Stavební úřad, oddělení územního plánování
a státní památkové péče.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Provázanost strategického plánu města a územního plánu existuje. Jak již bylo uvedeno oba dokumenty jsou již poplatné své době a je nezbytné je aktualizovat. V současné době se pracuje na aktualizaci územního plánu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.4. Existuje provázanost ostatních koncepčních dokumentů (plány jsou integrované – vzájemně provázané) včetně doložení připravenosti municipality efektivně reagovat na mimořádné situace a nové výzvy (např. klimatické změny, vnitřní a vnější migrace a podobně)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Kroměříž má „Strategický plán
města Kroměříže na léta 2010 – 2020“, který byl schválen
Zastupitelstvem města Kroměříže v roce 2010. Nicméně tento
strategický dokument nebyl zdárně
dotažen až k samotnému akčnímu plánu
s propojením na rozpočet města.
V uplynulých letech byla snaha
tento strategický dokument aktualizovat včetně sestavení
akčních plánů s vazbou na rozpočet. Nedošlo ovšem nikdy k jeho schválení
v Zastupitelstvu města Kroměříže v obou uplynulých volebních obdobích.
Město
Kroměříž mělo na léta
2016-2018 zpracovány koncepční
dokumenty v oblasti kultury, životního prostředí,
školství a rodinné politiky. Více viz 1.1.1.
Připravenost na mimořádné situace
Město Kroměříž má ustanoven krizový
štáb, bezpečnostní radu a povodňovou komisi.
Bezpečnostní situaci
ve městě má na starosti také
Komise pro bezpečnost a prevenci kriminality.
Město
Kroměříž má zpracován Krizový plán ORP
Kroměříž, který obsahuje analýzu rizik,
typové plány k překonání
krize či mimořádné události (dvoudobá
inverzní situace, povodeň a další
živelné pohromy velkého rozsahu,
epidemie, narušení dodávek
elektrické nebo tepelné energie a plynu
velkého rozsahu, havárie velkého rozsahu
způsobené chemickými látkami,
jiné technické havárie velkého rozsahu, narušení hrází významných vodních děl (přehrada v Koryčanech), narušení
dodávek pitné vody, narušování
zákonnosti velkého rozsahu).
Současně
má město
Kroměříž schválenou směrnici
č.4/2013 Plán krizové připravenosti Městského úřadu Kroměříž, ve kterém je upravena příprava Městského úřadu Kroměříž
k řešení mimořádných událostí nebo krizových situací týkajících se vnější i
vnitřní bezpečnosti Městského úřadu Kroměříž a ve kterém jsou stanoveny zásady
pro řešení mimořádných událostí a krizových situací.
V rámci
projektu „Rozšíření a zálohování varovacího
a vyrozumívacího systému města
Kroměříže“ došlo k odstranění nevyhovujícího stavu systému varování a
ochrany obyvatel v Kroměříži v případě vzniku mimořádných a krizových situací.
V rámci projektu budou zřízeny připojovací body pro datové připojení místního
VIS do IVVS Zlínského kraje, bude pořízen nový výkonný server městského VIS.
Dále byly instalovány
vysílací pracoviště, radiový převaděč, 107 obousměrných bezdrátových hlásičů,
výměna 24 reproduktorů,
6 ks výkonných zesilovačů, 7 ks komunikačních modulů pro ovládání
elektronických sirén, záložní a náhradní zdroje energie a systém pro
videokonferenci.
Dále
je v Kroměříži monitorována výše
hladiny řeky Moravy. Současně se uvažuje o realizaci mobilního rozhlasu.
Informace
k mimořádným/krizovým situacím jsou
uveřejněny na webové stránce:
https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/krizove-rizeni/krizove-rizeni-a-ochrana-obyvatelstva/
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž je připraveno na řešení mimořádných a krizových situacích.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.5. Byla provedena optimalizace veřejných služeb (ZŠ a MŠ, sociální služby, technické služby apod.) a úřadu tak, aby byl systém služeb efektivní a odpovídal místním podmínkám, a to včetně schopnosti reagovat na změny? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Kroměříž se snaží o zvyšování
efektivity a kvality poskytovaných
služeb. Hledá možné úspory a
realizuje jak prostřednictvím městského
úřadu, tak i prostřednictvím městem zřizovaných příspěvkových organizací a obchodních společností. Navazuje vhodná partnerství
k zajištění kvalitních služeb pro obyvatele města i prostřednictvím jiných než městských subjektů, které jsou
schopny tyto služby efektivně a
kvalitně nabídnout.
Mezi realizovaná úsporná opatření, která mají vliv na snížení provozních nákladů města a městských institucí patři společný nákup el. energií a plynu pro školy a školská zařízení, investice do zateplování škol a budov Městského úřadu Kroměříž (budova B MěÚ, Husovo nám. 534, budova D MěÚ, 1. máje 533).
Úřad
je zapojen do Benchmarkingové iniciativy 2005, v rámci které se srovnává
s velikostně stejnými
městy, pracovní skupina B.
Radě
města Kroměříže jsou rovněž předkládány
výroční zprávy o činnosti příspěvkových
organizací a obchodních společností
města. U základních škol je následně sledována úspěšnost umístění žáků
konkrétní školy k dalšímu studiu (gymnázia, střední odborné školy, střední odborná učiliště),
je porovnávána aprobovanost učitelského
sboru, je sledován počet neomluvených
hodin, počet úrazů, jsou
sledovány a hodnoceny výsledky kontrolní činnosti (kontrola zřizovatelem, českou
školní inspekcí, krajem,
orgánem ochrany veřejného zdraví). Rovněž je sledována nabídka
volitelných předmětů, zájmových kroužků, zapojení škol a
školských zařízení do
dění ve městě, účast a úspěšnost žáků
v soutěžích.
V oblasti sociálních služeb probíhá plánování a optimalizace
sociálních služeb na základě komunitního plánování sociálních služeb.
Aktuálně
je realizován projekt Komunitní plánování sociálních služeb na Kroměřížsku 2018
– 2019. Období realizace je naplánována od října 2017 do září 2019. Cílem
projektu je nový komunitní plán na období let 2020 – 2023. V rámci komunitního
plánování se setkávají čtyři pracovní skupiny – senioři, rodiny s dětmi, osoby
se zdravotním postižením a osoby ohrožené sociálním vyloučením. V rámci
projektu je také sestaven realizační tým a řídící skupina.
V
současnosti zůstává v platnosti Plán sociálních služeb v obci s rozšířenou
působností Kroměříž na období 2015 – 2017, jehož platnost Zastupitelstvo města
Kroměříže na svém XXXI. zasedání konaném dne 30. listopadu 2017 prodloužilo do
31. prosince 2019.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž se snaží o zvyšování efektivity a kvality poskytovaných služeb.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.6. Existuje provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Příprava investičních projektů probíhá na
základě schválení rozpočtu na tuto akci Zastupitelstvem města Kroměříže.
Strategické cíle i operativní cíle jsou aktuálně stanovovány při projednávání rozpočtu na
příslušný kalendářní rok.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty není.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.1.7. Existuje provázanost provozního rozpočtu a výhledu s činnostmi obsaženými ve schválených rozvojových dokumentech? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Příprava projektů/akcí probíhá na základě schválení rozpočtu na tuto akci Zastupitelstvem města Kroměříže.
Strategické cíle i operativní cíle jsou aktuálně stanovovány při projednávání
rozpočtu na příslušný kalendářní rok.
V průběhu
roku jsou schvalovány další úpravy rozpočtu formou rozpočtových opatření, které především řeší
aktuální potřebu navýšení alokovaných
prostředků na akci/projekt případně realizaci
„nové“ (neplánované) akce.
|
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Provázanost investic se schválenými rozvojovými dokumenty není.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.2
Řízení při správě a rozvoji - efektivní a účelné vykonávání činností, aktivit, naplňování plánů
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž se snaží efektivně a účelně realizovat svou činnost prostřednictvím
plnění aktivit/projektů v souladu
se schváleným rozpočtem města Kroměříže. Má schváleny a
implementovány vnitřní směrnice
upravující oblast řízení rizik a vnitřní kontrolní systém. DOPLNĚNÍ K OPONENTUŘE:
- konkrétní příklady zdokonalení procesů úřadu/města
Došlo ke zlepšení např. těchto procesů:
Řízení rizik, Zpracování mezd, Místní šetření pro potřeby odboru sociálních věcí a
zdravotnictví, Nastavení pravidel komunikace s MP ve věci kontrol“, „Vzdělávání pracovníků na základě kompetenčního modelu“, „Výběrové řízení na základě kompetenčního modelu“, „Podpora zpracování veřejných zakázek“, „Proces hodnocení pracovníků na základě kompetenčního
modelu“, „Plánování sociálních služeb“, „Komunikační podpora terénní práce“, „Proces sociálně-právní ochrany dětí – podpora řešení
problémů problémového dítěte“, „Proces sociálně právní ochrany dětí – podpora
soudního řízení“, „Přehledy osobních a citlivých údajů“, Vydávání cestovních dokladů e-pas“, „Uzavření sňatku – Oddací list“.
- výsledky kontrol dalších kontrolních orgánů
Výkon jednotlivých agend je podrobován
kontrolám zejména ze strany Krajského úřadu Zlínského kraje a případně příslušných ministerstvech. Provedené
kontroly neprokázaly závažná pochybení při výkonu příslušných agend, maximálně se
jedná o drobné formální nedostatky, na něž vždy navážou příslušná opatření
k nápravě. Zápisy
z provedených kontrol jsou uloženy u dotčených vedoucích odborů, jejíchž
odbor byl předmětem kontroly a dále jsou zápisy z provedených kontrol
uloženy u tajemníka městského úřadu.
- vyhodnocení dosahování hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti
Hospodárnost, efektivnost
a účelnosti vyhodnocujeme průběžně a s ohledem na pravidla stanovená směrnicí
č. 1/2016 O kontrolním
systému města Kroměříže zpracováváme
plán kontrolních činností na příslušný rok a tento plán kontrolních činností je 1 x za rok vyhodnocován
vedoucími příslušných odborů.
Směrnice o kontrolním systému města
Kroměříže stanovuje pravidla a postupy při výkonu kontrolních činností konaných
zaměstnanci města Kroměříže. Směrnice zvláště upravuje pravidla a procesní
postupy při výkonu finanční kontroly v podmínkách města Kroměříže. Nastavuje
pravidla pro hospodaření s veřejnými prostředky.
Cílem směrnice o kontrolním systému
města Kroměříže je vytvořit podmínky pro hospodárný, efektivní a účelný výkon
veřejné správy, zabezpečení včasného zjišťování, vyhodnocování a minimalizace
provozních, finančních, právních a jiných rizik vznikajících v souvislosti s
plněním schválených záměrů a cílů města.
Směrnice obsahuje přílohu, kde jsou mimo
jiné stanovena kritéria hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti při nakládání s veřejnými
prostředky
- naše porovnání s dalšími městy v Benchmarkingové iniciativě
2005
Obecně lze konstatovat, že dosahujeme průměrných hodnot ve sledovaných
indikátorech v rámci skupiny B.
- pravidelné hodiny pro veřejnost s vedením města
Pravidelné hodiny pro veřejnost se konaly poprvé 6. března 2019 s tím,
že jsou zavedeny pravidelně vždy první středu v měsíci. Dosud se konaly
již 4x. Záznamy pořizovány nejsou.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Dobrý výsledek města v soutěži Přívětivý úřad. Malé provázání zavedených metod řízení - v auditu nejsou využity výsledky z benchmarkingu ani ze sebehodnocení dle modelu CAF.
|
1.2.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ z hlediska provádění, a to včetně přístupu města k zásadám zdravého finančního řízení (provozní přebytek, systém vnitřní kontroly – 3E, využívání příležitostí a snižování rizik atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Významným
nástrojem pro zlepšování výkonnosti
a efektivnosti úřadu spolu se zlepšením kvality poskytovaných služeb jsou
různé metody řízení kvality.
Město Kroměříž
je členem Národní sítě Zdravých měst a zavádí metodu kvality místní Agenda 21, kterou nyní implementuje na úrovni „C“.
Kvalitní výkon
veřejné správy lze zajistit pouze
s kvalitními zaměstnanci. Profesionalita a odborná úroveň zaměstnanců
města patří k prioritám městského
úřadu. Zaměstnanci městského úřadu mají k dispozici prostorové zázemí, výpočetní techniku, která se pravidelně obnovuje a další prostředky
potřebné pro výkon činnosti.
Úřad má
zřízen útvar interního auditu a vnitřní kontroly. Útvar zabezpečuje činnosti podle
zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně
některých zákonů (zákon o finanční kontrole) ve znění pozdějších předpisů. Jedná se zejména o tyto činnosti:
zajišťuje nezávislé, objektivně
ujišťovací a poradenské činnosti zaměřené na přidávání hodnoty a
zdokonalování procesů v organizaci, provádí interní audity a kontroly
v souladu s ročním plánem a Statutem útvaru interního auditu a
vnitřní kontroly a dále provádí operativní audity a kontroly na základě příkazu
starosty města, provádí nezávislé a objektivní
přezkoumávání a vyhodnocování operací a účinnosti vnitřního kontrolního systému
MěÚ, a při této činnosti zjišťuje zejména zda:
právní předpisy, přijatá opatření a
stanovené postupy jsou dodržovány, rizika jsou včas rozpoznávána, a zda
jsou přijímána odpovídající opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění, řídící kontroly poskytují vedení města
spolehlivé a včasné informace, zavedený vnitřní kontrolní systém je
dostatečně účinný, reaguje včas na změny
ekonomických, právních, provozních a jiných podmínek, výkon veřejné správy je hospodárný,
efektivní a účelný, dosažené výsledky při plnění
rozhodujících úkolů poskytují dostatečné ujištění, že schválené záměry a cíle budou splněny,
zpracovává roční zprávy o výsledcích
finančních kontrol a účinnosti vnitřního kontrolního systému dle vyhlášky č.
416/2004 Sb., kterou se provádí zákon o finanční kontrole, ve znění
pozdějších předpisů, vykonává veřejnosprávní kontroly u
příspěvkových organizací zřízených městem, u žadatelů o veřejnou finanční
podporu a u příjemců veřejné finanční podpory z rozpočtu města, provádí hodnocení hospodaření
příspěvkových organizací pro účely schvalování účetních závěrek příspěvkových
organizací, ověřuje, zda údaje vykázané ve
finančních, účetních a jiných výkazech věrně zobrazují majetek, zdroje jeho
financování a hospodaření, poskytuje konzultační činnost při
aplikaci vnitřních kontrolních mechanismů v rámci MěÚ a příspěvkových
organizací, provádí komplexní kontrolní činnost se
zaměřením na zjištění reálné situace v porovnání s požadovaným stavem
v organizaci úřadu na základě požadavků vedení města, koordinuje systém řízení rizik MěÚ. Při správě a řízení rizik se městský úřad řídí vnitřní směrnicí
č. 5/2016 Řízení rizik v rámci
Městského úřadu Kroměříž. Všichni
vedoucí zaměstnanci
orgánu veřejné správy jsou v rámci vymezených povinností, pravomocí a
odpovědností povinni zajistit fungování vnitřního kontrolního systému. Současně
jsou povinni podávat vedoucímu orgánu veřejné správy včasné a spolehlivé
informace o výsledcích dosahovaných při plnění stanovených úkolů, o vzniku
významných rizik, o závažných nedostatcích v činnosti orgánu veřejné správy a o
přijímaných a plněných opatřeních k jejich nápravě. Je sestavován katalog rizik.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž má zavedené postupy a procesy, díky kterým poskytuje kvalitní výkon v oblasti státní správy i místní samosprávy.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.2. Existují přiměřená vnitřní pravidla pro zadlužování města a jsou tato pravidla dodržována? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Vnitřní pravidla pro zadlužování města nejsou sice stanovena, nicméně jsou dodržovány zákonné limity.
V rámci Benchmarkingové iniciativy 2005 a
pravidelného ročního sběru dat sledujeme a vyhodnocujeme agendu č. 42 Příjmy a výdaje rozpočtu v tis. Kč (vše po konsolidaci k 31.12.)
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Příjmy a výdaje rozpočtu sledujeme, ale vnitřní pravidla pro zadlužování města nejsou stanovena.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.3. Lze na konkrétních aktivitách a činnostech prokázat orientaci úřadu a jeho organizací na občana a jeho oprávněné potřeby (otevírací doba, dostupnost …)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V roce 2012 byla definována vize Městského úřadu Kroměříž:
„Městský úřad Kroměříž je otevřený potřebám občanů a zaměstnanců. Je
místem, kde se setkáte s profesionálními a vstřícnými lidmi, usilujícími o
zlepšování poskytovaných služeb a kvality života.“
Dále byly definovány zásady
a principy fungování úřadu:
„Městský úřad Kroměříž dosahuje vysoké kvality
poskytovaných služeb určených širokému spektru občanů, uznává princip
vstřícného a rovného přístupu ke všem občanům, klade důraz na výkonnost a
inovaci vnitřních procesů, dosahuje vysoké efektivnosti při využívání
dostupných zdrojů, opírá se o vysoce motivované kvalifikované odborníky, pro
které vytváří odpovídající pracovní podmínky, využívá moderní informační a
komunikační technologie, má důvěru a všeobecné uznání veřejnosti.
Zaměstnanci jsou motivováni jasným kariérním
řádem založeným na profesionalitě, zvyšování vzdělání a kvalifikace a plnění
cílů úřadu.
Základními hodnotami, které každý zaměstnanec
Městského úřadu Kroměříž ctí a vytváří tak základ pro vybudování a udržení
důvěry veřejnosti, jsou profesionalita, slušnost, lidskost, kvalita,
odpovědnost, spravedlnost, ochota pomoci, efektivita a týmová spolupráce.
Nepodléháme politickým vlivům, proto máme jasnou
dlouhodobě neměnnou organizační strukturu.“
Městský úřad je umístěn do pěti budov. Dopravní
dostupnost osobním automobilem je dobrá, ale pro dvě budovy jsou parkovací
kapacity nedostatečné. Pro ostatní budovy je parkování zpoplatněno na veřejných
vymezených prostorech. Dopravní dostupnost prostřednictvím MHD je dobrá pro dvě
budovy. Ostatní budovy se nachází v historickém centru města, kde nejsou
možné MHD spoje.
Z pěti
budov má bezbariérový přístup pouze 2 budovy plně a jedna částečně (do prvního
patra). Hlavní budova historické radnice nedisponuje výtahem, stejně jako další
budovy na Velkém a Riegrově náměstí. Budova radnice je vybavena schodišťovou
sedačkou, která do prvního poschodí vyveze starší osoby i některé handicapované
občany, kteří by se jinak nedostali například na svatební obřad svých
příbuzných. Jedná se o první krok k bezbariérovému zpřístupnění budovy.
Provozní doba MěÚ pro veřejnost
Pondělí
|
7:30 - 12:00 13:00 - 17:00
|
Úterý
|
7:00 - 12:00 13:00 - 15:00
|
Středa
|
7:30 - 12:00 13:00 - 17:00
|
Čtvrtek
|
7:00 - 12:00 13:00 - 15:30
|
Pátek
|
7:00 - 12:00 13:00 - 14:00
|
Otevírací
doba je dostatečně stanovena, včetně hlavních úředních dnů. Občan však není
odmítnut i mimo úřední hodiny. Čekací doby jsou individuální. Občanům je dána
možnost při vyřizování záležitostí zarezervovat si termín návštěvy některých
odborů pomocí vzdáleného přihlašovacího systému.
Na
webových stránkách jsou pro občany většiny odborů zveřejněny postupy vyřízení
konkrétních záležitostí včetně řady aktualizovaných formulářů. Díky těmto
informacím lze dosáhnout značného urychlení vyřízení věci. Důležité informace
občanům sděluje i tiskový mluvčí, a to prostřednictvím webu města (https://www.mesto-kromeriz.cz/?tx_odreporter_report%5Btags%5D=12&cHash=2a175a01502bc0a024e6d00b997d1165),
Kroměřížského zpravodaje a tiskových zpráv zasílaných do médií.
Město Kroměříž
má rovněž svůj facebookový profil https://www.facebook.com/MestoKromerizOficialne
Město Kroměříž
se každým rokem zapojuje do soutěže Přívětivý úřad. Průzkum určený obcím III. typu (s
rozšířenou působností) probíhá formou elektronického dotazníku, který tvořilo
56 otázek rozdělených do pěti sekcí – dostupnost úřadu, transparentnost úřadu,
komunikace, řízení kvality a další nadstandardní kvality.
Městský
úřad Kroměříž získal v roce 2017 třetí místo v rámci Zlínského kraje,
překonaly jej pouze radnice ve Valašském Meziříčí (2. místo) a vítězná ve
Valašských Kloboukách. Kroměříž tak uspěla ve všech zjišťovaných aspektech a
zároveň získala vodítko a inspiraci, jak dále zkvalitnit své služby, jak lépe
spolupracovat s veřejností, vstřícněji reagovat na potřeby a požadavky klientů
z řad občanů města a okolních obcí.
Jsou
zavedeny pravidelné hodiny pro veřejnost
s vedením. Starosta a místostarostové města budou občanům k dispozici
vždy první středu v měsíci od 15:00 do 17:00.
první možnosti využilo 25 občanů.
https://www.mesto-kromeriz.cz/aktuality/tiskove-zpravy/hodin-pro-verejnost-s-vedenim-mesta-poprve-vyuzilo-petadvacet-obcanu/
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Městský úřad Kroměříž je otevřený potřebám občanů a zaměstnanců.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.4. Prokazuje městský úřad a klíčové organizace města při běžném chodu výkonnost a kvalitu (např. pomocí zlepšujícího se trendu nebo pomocí benchmarkingu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Kroměříž je členem Benchmarkingové iniciativy 2005, kdy dochází ke
zlepšování činnosti úřadu prostřednictvím dobrých praxí a sdílení
zkušeností. Probíhá
pravidelný sběr dat k agendám, které jsou
v rámci Benchmarkingové iniciativy 2005 sledovány – 1 x rok.
Výsledky jsou k dispozici tajemníkovi městského úřadu a vybrané indikátory jsou prezentovány vedení a vedoucím pracovníkům.
MěÚ nemá nastavený systém pro měření
výkonnosti zaměstnanců. Individuální výsledky zaměstnanců se hodnotí
v rámci pravidelného ročního hodnocení zaměstnanců a jsou oceňování
prostřednictvím osobního příplatku v souladu se zákoníkem práce. V případě
realizace mimořádných individuálních či týmových úkolů jsou zaměstnanci oceněni
po finanční stránce mimořádnou odměnou. Možnou změnou v odměňování by bylo
u vhodných pracovních míst úřadu zavést systém cílových odměn.
Město
Kroměříž je členem Národní sítě
Zdravých měst a implementuje Místní agendu
21 na úrovni C a snaží se soustavně zlepšovat sledovaná kritéria.
Průzkum
spokojenosti občanů se službami
městského úřadu se pravidelně
neorganizuje (realizován pouze jednou v roce 2014). Nejsou rovněž prováděny průzkumy mezi zaměstnanci
městského úřadu s důrazem na jejich spokojenost.
Město
se snaží vytvářet zaměstnancům
podmínky, které umožní jejich efektivní
výkon. Interní procesy jsou sledovány a vyhodnocovány, jsou přijímána
opatření k jejich zlepšení. Od
roku 2015 využívá
město Kroměříž nový modul
ekonomického softwaru Ginis, který umožňuje provedení
finanční kontroly čerpání
rozpočtu elektronicky. Byla
odstraněna analogová podoba finanční
kontroly a schvalovací procesy související s úhradou faktury. Město
Kroměříž od roku 2014
využívá modul smlouvy v rámci aplikace spisová služba od společnosti Geovap k centrální evidenci smluv.
Do této aplikace jsou
zadávány zpracovatelem všechny smlouvy výjimkou smluv uzavíraných
podle zákoníku práce, smlouvy o
poskytnutí sociálních služeb, smlouvy o poskytnutí péče o dítě, smlouvy o pronájmu bytů, smlouvy o
nájmu bytových míst a veřejnoprávní smlouvy na základě stavebního zákona. Dále od
března 2013 využívá město
pro správu veřejných zakázek systém E-ZAK, díky kterému přijímá
elektronické nabídky uchazečů a
tudíž neslouží jen k evidenci VZMR
a VZ.
Na optimalizaci vnitřních procesů se podílí
útvar interního auditu a vnitřní kontroly a odbor kancelář úřadu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
MěÚ Kroměříž dlouhodobě sleduje spokojenost klientů. Srovnává se s jinými úřady a to formou benchmarkingu.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.5. Jsou zavedeny efektivní způsoby komunikace v rámci samosprávy, úřadu a organizací řízených městem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Městský úřad
má vytvořen jako základní
komunikační kanál systém porad,
jak na úrovni vedení města (porady
vedení, porady vedoucích odborů u starosty, porady vedoucích odborů u
tajemníka), tak na úrovni vedoucích odborů a oddělení.
Schůze
Rady města Kroměříže probíhá
každých čtrnáct dnů a odbory
městského úřadu připravují podklady pro jednání s týdenním předstihem
v elektronické podobě v SW aplikaci
Konsiliář. Zasedání Zastupitelstva města Kroměříže bývá obvykle jedenkrát za dva měsíce, materiály jsou rovněž připraveny a distribuovány členům ZMK s týdenním předstihem. Podklady
pro ZMK jsou připravovány
v elektronické podobě, nicméně
17 členů
ZMK využívá formy materiálů v tištěné podobě.
Účelem směrnice č. 1/2019 Zásady
pro řízení příspěvkových organizací města Kroměříže je vymezení základních vztahů
mezi městem Kroměříž, jako zřizovatelem, a příspěvkovými organizacemi, které
zřizuje. Město Kroměříž v souladu s platnou legislativou stanovuje pravidla pro
postup těchto PO zejména v oblasti financování a hospodaření,
pracovněprávní, organizační a v oblasti odměňování a kontroly. Tyto zásady
doplňují a upřesňují podmínky stanovené právními normami v oblastech, ve
kterých to právní předpisy umožňují, či ponechávají na rozhodnutí zřizovatele.
Kromě porad probíhají jednání
pracovních skupin a projektových týmů, které řeší konkrétní úkoly či projekty. Tyto pracovní
skupiny či týmy jsou složeny ze
zástupců dotčených odborů , organizací
města či externích subjektů.
Pro interní komunikaci
v rámci úřadu jsou kromě standardního osobního
kontaktu užívány sdílené
složky „Interní sdělení MěÚ“ a
„Vnitřní normy“, které se každému zobrazí
na ploše jeho PC sloužící
ke sdílení vnitřních norem (směrnice a příkazy tajemníka) a dalších
dokumentů např. Organizační
řád Městského úřadu Kroměříž,
Pracovní řád Městského úřadu Kroměříž,
Strategické cíle Městského
úřadu Kroměříž na léta 2015 – 2018 atd.
Na ploše svého PC mají zaměstnanci odkazy na docházkový systém, systém
rezervací služební vozidel
(SW aplikace Kniha jízd), systém
rezervace rekreačního zařízení města Kroměříže, helpdesk, kde mohu zaměstnanci psát své požadavky v oblasti IT a vnitřní správy MěÚ. Zaměstnanci si předávají informace rovněž prostřednictvím počítačové
sítě a e-maily. Ten umožňuje zaměstnancům sdílet kanceláře, plánovat
schůzky a sdílet úkoly. Počítač stejně jako telefon mají všichni
zaměstnanci. Mobilní telefony mají všichni
vedoucí pracovníci a referenti, u
kterých se předpokládá, že část
pracovního dne budou mimo kancelář (terénní pracovníci,
investiční pracovníci atd.).
V objetu budov městského úřadu je umístěna řada nástěnek a informačních
ploch, na kterých jednotlivé odbory
zveřejňují potřebné informace. Tyto informace jsou určeny především pro návštěvníky a klienty úřadu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Úřad má nastaven efektivní systém komunikace.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.6. Chová se úřad a organizace města ekologicky? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ve své
činnosti se úřad i organizace
zřizované městem snaží snižovat
své nároky na využívání zdrojů
a zabezpečit provoz úřadu
v souladu s požadavky na
ochranu životního
prostředí.
Při nákupu elektrospotřebičů
je přihlíženo k energetické třídě
spotřebičů a jsou nakupovány
takové, které splní
kategorii A a vyšší. V budovách městského úřadu je zajištěno
třídění odpadů. V kuchyňkách na chodbách
dle požadavků vedoucích
jednotlivých odborů jsou umístěny nádoby na tříděný odpad. Postupně se nahrazují obyčejné žárovky za úsporné, zejména pak byly
již nahrazeny světla na bázi
výbojek led světly a postupně je instalováno led osvětlení. Při nákupu služebních vozidel je brán zřetel na spotřebu pohonných hmot. V rámci prevence vzniku
odpadů je upřednostňována voda
z vodovodu s citronem při všech jednáních. K nákupu balených vod prakticky nedochází. Vyřazená a již
nepotřebná kancelářská technika
je nabízena k dalšímu využití organizacím
zřizovaných městem či jiným organizacím, které vykonávají
svou činnost na území města Kroměříže.
Město Kroměříž investovalo finanční prostředky do
snižování energetické
náročnosti dvou budov městského úřadu, základních a mateřských škol.
Každoročně jsou pořádány ve
spolupráci s neziskovými organizacemi akce ke Dni Země
a Evropskému týdnu
mobility.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Městský úřad zavádí ekologicky šetrné postupy a procesy a realizuje projekty
k ochraně životního prostředí.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.2.7. Přijímá úřad a organizace města opatření proti nehospodárnému zacházení se zdroji? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Rada
města Kroměříže schválila směrnici č.
1/2016 O kontrolním systému města Kroměříže. Cílem směrnice o kontrolním systému města
Kroměříže je vytvořit podmínky pro hospodárný, efektivní a účelný výkon veřejné
správy, zabezpečení včasného zjišťování, vyhodnocování a minimalizace
provozních, finančních, právních a jiných rizik vznikajících v souvislosti s
plněním schválených záměrů a cílů města.
Vnitřní
kontrolní systém zahrnuje: vnitřní kontrolu v rámci jednotlivých odborů úřadu,
kontrolu řídící - zahrnuje kontrolu veřejných příjmů a veřejných výdajů, která
probíhá jako kontrola předběžná, průběžná a následná. Předběžná řídící kontrola
je zabezpečována pomocí elektronické podpisové knihy – EPK a interní audit.
Vnitřní
kontrola zahrnuje zejména:
a)
kontrolu podřízených zaměstnanců,
b)
kontrolu správního řízení na svěřených odborech a odděleních
c)
kontrolu dodržování vnitřních norem města.
Řídící
kontrola je součástí vnitřního kontrolního systému města (vnitřního řízení).
Řídící kontrola je zaměřena na kontrolu veřejných prostředků (veřejné
finance, věci a majetková práva jiné hodnoty) a na kontrolu veřejné finanční
podpory (dotace, příspěvky, návratné finanční výpomoci a další) při
přípravě operací před jejich schválením, při průběžném sledování jejich
realizace až do jejich konečného vypořádání a vyúčtování, přičemž hlavní důraz
je kladen na kontrolu před schválením operace.
Řídící
kontrola:
a)
vytváří podmínky pro hospodárný, efektivní a účelný výkon veřejné správy
b)
je způsobilá včas zjišťovat, vyhodnocovat a minimalizovat provozní, finanční,
právní a jiná rizika vznikající v souvislosti s plněním schválených záměrů a
cílů orgánů města
c)
zahrnuje postupy pro včasné a spolehlivé informace o výsledcích dosahovaných
při plnění stanovených úkolů, podávání informací o výskytu závažných nedostatků
Vedoucí
zaměstnanci zodpovídají za zajištění kontrolní činnosti na svěřeném úseku a
jsou povinni podávat starostovi a orgánům
obce včasné a spolehlivé informace o závažných nedostatcích zjištěných v
rámci kontrolní činnosti.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Jsou nastaveny procesy k zajištění hospodárného zacházení se
zdroji, procesy jsou kontrolovány, vyhodnocovány a jsou přijímána
opatření.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.3
Řízení při správě a rozvoji - komunikace a partnerství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž je informačně otevřené, využívá všechny dostupné nástroje
k poskytování informací nad rámec
legislativních povinností. Zapojuje veřejnost do procesu
strategického plánování, přípravy
investičních akcí, navazuje účelná partnerství, která umožňují realizovat dílčí projekty. DOPLNĚNÍ K OPONENTUŘE - odkaz na Výroční zprávu o šetření a vyřizování petic, stížností,
námětů a připomínek občanů
Výroční zpráva není zveřejněna na webových stránkách města Kroměříže.
Pracuje se v tuto chvíli na vnitřní normě, která by upravovala danou
oblast. Po bližším zjištění není dosud zpracováváno v takové kvalitě a
souhrnně, že bychom výstup mohli nazvat výroční zprávou a takto nyní publikovat.
Výroční zprávu, která by obsahovala výše uvedené, tedy nemáme.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Uzavřená partnerství mají pozitivní efekty. V roce 2019 město přestalo realizovat akce se zapojením veřejnosti jako jsou Fórum města či Mladé fórum.
|
1.3.1. Naplňuje město při správě a řízení území model „Dělat správné věci správně“ (viz obrázek)z hlediska správné komunikace? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Kroměříž usiluje o to,
aby dostál stanovené vizi
otevřenosti úřadu a snaží se svou
činností uvedené naplňovat. Město
pořádá řadu veřejných projednání,
kulatých stolů, diskuzních fór, setkání s veřejností. Zapojuje se do osvětových
kampaní a podporuje rozvoj společnosti
od žákovského věku svých
obyvatel.
Při informování veřejnosti využívá MěÚ
Kroměříž všechny dostupné komunikační kanály. Systémovost a pravidelnost
informačního servisu garantuje tiskový mluvčí, významnou komunikační roli však
sehrávají všichni zaměstnanci úřadu.
Pro zajištění informovanosti využívá město internetové stránky města (online
přenosy a audio záznamy z jednání zastupitelstva, množství včasných
tiskových zpráv), Kroměřížský zpravodaj, rozesílání pdf verze Kroměřížského
zpravodaje, Turistický portál
Kromeriz.eu, kulturní servis s distribucí po městě a okolí, spolupráce s Infocentrem,
oficiální profil na Facebooku, oficiální profil na Instagramu, nástěnky
v budovách MěÚ, organizované výlepy plakátů po městě a okolí.
V případě tematických projednávání,
kulatých stolů, setkání s veřejností jsou
využívány rovněž prostředky cíleného
oslovování potenciálních účastníků
jednání formou letáčků, pozvánek předávaných prostřednictvím subjektů, kde se cílová skupina setkává.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město i úřad otevřeně informuje o svých aktivitách. Informovanost probíhá různými způsoby (zpravodaj, tisk, FB města, webové stránky, osobní setkávání, média, atd.)
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.2. Provádí úřad a organizace města veřejná projednávání (či obdobné formy) při všech |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Veřejná projednání, kulaté stoly, setkání s občany, Fórum Zdravého
města jsou důležitou součástí komunikace s veřejností a
zapojení obyvatel do rozhodovacích procesů. Město organizuje veřejná projednání významných investičních projektů: např.:
Leden 2019:
Rekonstrukce Vodní ulice
http://www.zdravemestokromeriz.cz/akce-a-osvetove-kampane/verejne-projednani-na-tema-rekonstrukce-vodni-ulice/
Listopad 2017: rekonstrukce Vodní ulice
http://www.zdravemestokromeriz.cz/akce-a-osvetove-kampane/rekonstrukce-vodni-ulice/
Září 2017: Výsadba zeleně
http://www.zdravemestokromeriz.cz/fileadmin/user_upload/dokumenty/planovani/Zapis_z_kulateho_stolu_Vysadba_zelene.pdf
Duben 2017:
https://www.mesto-kromeriz.cz/rada-a-zastupitelstvo/zdrave-mesto-ma-21/aktualne/?tx_odreporter_report%5Bdocuments%5D=4562&tx_odreporter_report%5Baction%5D=show&tx_odreporter_report%5Bcontroller%5D=Documents&cHash=bdeb09096def391803be8570f5706fa2
http://www.zdravemestokromeriz.cz/fileadmin/user_upload/dokumenty/planovani/kul_stul_HN.pdf
Duben 2016:
https://www.mesto-kromeriz.cz/aktuality/kulaty-stul-okoli-medkovych-rybniku/
Březen 2016:
https://www.mesto-kromeriz.cz/aktuality/mesto-realizuje-mistni-agendu-21-a-chysta-kulaty-stul/
Listopad 2015:
https://www.mesto-kromeriz.cz/rada-a-zastupitelstvo/zdrave-mesto-ma-21/kalendar/?tx_odreporter_report%5Bdocuments%5D=3670&tx_odreporter_report%5Baction%5D=show&tx_odreporter_report%5Bcontroller%5D=Documents&cHash=53b8db7d2d761254b1b325b1043ef6ca
Město Kroměříž v rámci projektu Zdravé
město a místní Agenda 21 pořádá ročně se opakující veřejné projednání k
celkovému udržitelnému rozvoji města pod názvem Desatero problémů Kroměříže.
Tato forma setkání umožňuje sestavit žebříček nejpalčivějších priorit města z
pohledu občanů. Občané všech generací mají možnost přijít diskutovat o
problémech a možnostech jejich řešení se zástupci vedení města, zastupiteli
města, zaměstnanci Městského úřadu Kroměříž, ale i dalšími odborníky např. z
řad neziskových organizací, podnikatelského sektoru, vzdělávacích a odborných
institucí.
http://www.zdravemestokromeriz.cz/planovani-s-verejnosti/forum-mesta/
Mladé
fórum (studentské fórum) umožňuje cíleně řešit či plánovat vybrané
oblasti udržitelného rozvoje ve městě s mladou generací. Mladé fórum je
určeno pro studenty středních škol v Kroměříži a má za cíl prostřednictvím
diskuse odborníků a zástupců města s mladými lidmi poskytnout informace o
aktuálním dění ve městě. Současně si akce klade za cíl získat od mladých lidí podněty a zpětnou vazbu,
zda jsou informace, které se k nim běžně dostávají dostatečné a jaká zlepšení
by navrhovali.
http://www.zdravemestokromeriz.cz/planovani-s-verejnosti/mlade-forum/
Žákovské
fórum je obdoba Mladého fóra, jde také o diskuzi k celkovému
zlepšení města mezi zástupci města, odborníky a mladou generací. V případě
žákovského fóra jsou mladou generací myšleni zástupci z jednotlivých základních
škol města Kroměříže.
http://www.zdravemestokromeriz.cz/planovani-s-verejnosti/zakovske-forum/
Veřejnost je zapojována i do procesu
komunitního plánování sociálních služeb
v rámci projektu Komunitní plánování sociálních
služeb na Kroměřížsku 2018 – 2019, https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/granty-dotace-a-projekty/evropske-fondy/probihajici-projekty/komunitni-planovani-socialnich-sluzeb-na-kromerizsku-2018-2019/ a
projektu „Místní akční plán rozvoje
vzdělávání v ORP Kroměříž II“, https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/granty-dotace-a-projekty/evropske-fondy/ukoncene-projekty/mistni-akcni-plan-rozvoje-vzdelavani-v-orp-kromeriz-ii/
Městský úřad připravuje plán udržitelné
městské mobility, který by měl analyzovat stávající stav a navrhnout řešení
problémů, které ve městě vznikají při přesunu jeho obyvatel, lidí dojíždějících
za prací a do škol i turistů.
Obyvatelé
města se rovněž účastnili tvorby a aktualizace Strategického plánu města Kroměříže na léta 2010 až 2020
v roce 2009 a následně v roce
2013 při jeho aktualizaci,
kdy se aktivně zapojovali
v rámci pracovních skupiny,
které řešili jednotlivé prioritní oblasti.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Veřejná projednání, kulaté stoly, setkání s obyvateli patří ke standardní činnosti úřadu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.3. Zveřejňuje město a jeho organizace pravidelně výroční zprávu (nebo obdobnou zprávu)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Každoročně je zpracovávána Výroční zpráva
města Kroměříž o poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o
svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů v roce 2018.
https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/komunikace-s-uradem/informace-ze-zakona-c-1061999-sb/vyrocni-zpravy/
Dále je každoročně zpracovávána Výroční zpráva o
šetření a vyřizování petic, stížností, námětů a připomínek občanů. Útvar interního auditu
a vnitřní kontroly zpracovává Výroční zprávu a
protokoly o finančních kontrolách ÚIAK, kterou
předkládá starostovi města.
Základní
školy a mateřské školy, které
jsou příspěvkovými organizacemi města
předkládají Radě města Kroměříže každoročně výroční zprávu, kterou následně
zveřejňují na svých webových
stránkách, např. Základní škola Slovan
Kroměříž, https://www.zsslovan.cz/dokumenty/plany-a-vyrocni-zpravy
Výroční zprávu zveřejňují
rovněž další příspěvkové organizace zřizované městem Kroměříž,
např. Sportovní zařízení města Kroměříže: https://www.szmk.cz/vyrocni-zpravy-szmk.
Obchodní
společnost Kroměřížské technické
služby, s.r.o. zveřejňuje
výroční zprávu a účetní
závěrku ve sbírce listin obchodního
rejstříku, který je dostupný na
webu: https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=196169. Rovněž
Biopas, spol. s r.o.: https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=488120
Město Kroměříž
nezpracovává výroční zprávu
o činnosti úřadu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město i městské organizace pravidelně zpracovávají výroční zprávy, které jsou projednány
v Radě města Kroměříže. Dokumenty
jsou veřejně přístupné.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.4. Existuje analýza stížností nebo podnětů od občanů, jsou přijímána opatření k jejich řešení? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Podněty podané v rámci veřejných projednání jsou vypořádány v rámci zápisů, které
jsou následně rozeslány příslušným
odborům městského úřadu a jsou
zveřejňovány na webových stránkách města
Kroměříže:
http://www.zdravemestokromeriz.cz/fileadmin/user_upload/dokumenty/strategicke/zapis_verejne_forum.pdf
Směrnice
č. 2/2013 Pravidla pro přijímání a vyřizování petic, stížností,
podnětů, návrhů a připomínek upravuje postup Městského úřadu
Kroměříž při vyřizování peticí, stížností, podnětů, návrhů a připomínek
fyzických a právnických osob.
Tato
směrnice stanovuje povinnosti a oprávnění města a jeho orgánů a je závazná pro
zaměstnance města a uvolněné členy Zastupitelstva města při vyřizování peticí,
stížností a podnětů.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž má zpracovaná pravidla k vyřizování stížností a podnětů od
občanů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.5. Lze o úřadu a organizacích města říci, že jsou transparentní a informace jsou dostupné? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město
Kroměříž zveřejňuje informace nad
rámec svých zákonných povinností za
účelem zjištění transparentnosti
své činnosti a informovanosti obyvatel
města Kroměříže. Významnou komunikační roli však sehrávají všichni zaměstnanci
úřadu. Včasné, věcně správné, erudované a srozumitelné informace poskytnuté
úředníkem spoluvytvářejí image instituce Město má zřízenou pozici tiskového
mluvčího na plný úvazek. Tiskový mluvčí
je i zárukou srozumitelnosti předávaných informací, které jsou přizpůsobeny
potřebám veřejnosti.
Využívá celou řadu
informačních kanálů: webové stránky (https://www.mesto-kromeriz.cz/),
sociální sítě (https://www.facebook.com/MestoKromerizOficialne, https://twitter.com/mestokromeriz) https://www.youtube.com/user/MestoKromeriz,
Kroměřížský zpravodaj (https://www.mesto-kromeriz.cz/aktuality/pdf-zpravodaj-ke-stazeni/2019/), úřední
deska (https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/uredni-deska/), media
relations, interpersonální komunikace, rozesílání zpráv na e-maily, rozesílání .pdf
verze Kroměřížského zpravodaje, veřejná
projednávání, workshopy a diskuze v rámci projektu Zdravé město a
místní Agenda 21.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Kroměříž využívá širokou škálu nástrojů k zajištění
informování veřejnosti.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.6. Přijímá úřad a jeho organizace opatření pro snížení rizik korupce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Pracovní řád Městského úřadu Kroměříž v čl. 3 odst. 2, písm. f zakládá povinnost zaměstnanci v souvislosti s výkonem zaměstnání nepřijímat
dary nebo jiné výhody
s výjimkou darů nebo výhod poskytovaných
zaměstnavatelem.
Zaměstnanci úřadu
se řídi příkazem tajemníka č. 1/2013
Kodex etiky zaměstnanců Městského úřadu
Kroměříž. Základními hodnotami, které má každý zaměstnanec Městského
úřadu Kroměříž ctít a vytvářet tak základ pro vybudování a udržení důvěry
veřejnosti, jsou zákonnost při rozhodování a rovný přístup ke všem fyzickým i
právnickým osobám. Vychází z myšlenky, že zaměstnanci MěÚ KM v souladu s poskytováním
služeb veřejnosti jednají způsobem, který veřejnost očekává. Zaměstnanec MěÚ KM
má zájem na efektivním výkonu veřejné správy, a proto si dalším vzděláváním
prohlubuje
svoji odbornost. Cílem je podpora žádoucích standardů chování zaměstnanců MěÚ
KM.
Čl.
5 příkazu upravuje dary a jiné nabídky
takto:
„1.
Zaměstnanec nevyžaduje ani nepřijímá dary, úsluhy, laskavosti, ani žádná jiná
zvýhodnění, která by mohla ovlivnit nebo zdánlivě se dotýkat rozhodování ve
věci, narušit profesionální přístup k věci, nebo která by bylo možno považovat
za odměnu za práci, která je jeho
povinností.
2. Zaměstnanec nedovolí, aby se v souvislosti
se svým zaměstnáním ve veřejné správě dostal do postavení, ve kterém je zavázán
oplatit prokázanou laskavost, nebo které jej činí přístupným nepatřičnému vlivu
jiných osob.
3. Pokud je zaměstnanci v souvislosti s
jeho zaměstnáním ve veřejné správě nabídnuta jakákoli výhoda, odmítne ji a o
nabídnuté výhodě informuje svého nadřízeného.
4. Zaměstnanec se v soukromém životě
vyhýbá takovým činnostem, chování a jednání, které by mohlo snížit důvěru ve
veřejnou správu v očích veřejnosti, nebo dokonce zavdat příčinu k vydírání
zaměstnance.“
Dále
je v příkazu uvedeno:
„1. Zaměstnanec vynakládá veškeré úsilí,
aby zajistil maximálně efektivní a ekonomické spravování a využívání finančních
zdrojů, zařízení a služeb, které mu byly svěřeny. V případě, že zjistí ztrátu
nebo újmu na majetku ve státním vlastnictví nebo na majetku ve vlastnictví
územních samosprávných celků, podvodné či korupční jednání, oznámí tuto
skutečnost nadřízenému vedoucímu zaměstnanci, popřípadě příslušnému orgánu
činnému v trestním řízení.
2. V případě, že je zaměstnanec požádán,
aby jednal v rozporu s právní úpravou, nebo způsobem, který představuje možnost
zneužití úřední moci, odmítne takové jednání a oznámí tuto skutečnost svému
nadřízenému.“
V příkazu
je rovněž uvedeno:
„1. Zaměstnanec nevyužívá výhody
vyplývající z jeho postavení, ani informace získané při výkonu veřejné správy
pro svůj soukromý zájem. Je jeho povinností vyhnout se konfliktům zájmů i
předcházet takovým situacím, které mohou podezření z konfliktu zájmů vyvolat.
2. Zaměstnanec nenabízí ani neposkytuje
žádnou výhodu jakýmkoliv způsobem spojenou s jeho postavením ve veřejné správě,
pokud to zákon neumožňuje.
3. Zaměstnanec neuvádí vědomě v omyl ani
veřejnost ani ostatní zaměstnance v úřadu.
4. S informacemi získanými při výkonu
veřejné správy zaměstnanec nakládá s potřebnou důvěrností a poskytuje jim
příslušnou ochranu. Přihlíží přitom náležitě k právu veřejnosti na přístup k
informacím v rozsahu daném příslušnými zákony.“
Při
realizaci veřejných zakázek se
zaměstnanci řídí zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek a směrnicí č. 2/2014 K zadávání veřejných
zakázek. Tato směrnice stanovuje závazný
postup města Kroměříž jako zadavatele při zadávání veřejných zakázek, upravuje
kompetence orgánů města, organizačních jednotek Městského úřadu Kroměříž, členů
orgánů města a zaměstnanců města při zadávání zakázek podle Zákona, včetně
veřejných zakázek malého rozsahu a elektronické aukce. Směrnice je závazná pro zaměstnance města a
pro členy orgánů města, kteří se při výkonu své funkce podílí na zadávání
veřejných zakázek.
V souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru
smluv zveřejňuje město Kroměříž své smlouvy,
jejichž finanční objem přesahuje 50.000 Kč bez DPH v registru smluv.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Protikorupční opatření jsou realizována.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.7. Jsou popsány a optimalizovány komunikační kanály s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Kroměříž
nemá zpracovanou marketingovou
strategii města a současně nejsou
popsány komunikační kanály s veřejností. Ovšem město využívá celou řadu
informačních kanálů, které
průběžně optimalizuje ad. 1.3.5.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Komunikační kanály nejsou popsány.
Není zpracována marketingová strategie.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.8. Jsou vytvářena vhodná partnerství? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Kdo
jsou partneři: takové subjekty, s nimiž město spolupracuje nad rámec svých
běžných agend a povinností, v užší rovině a za předem definovaných
podmínek sepsaných v partnerské dohodě či memorandu. V širším
kontextu může být partnerem každý, s kým město pravidelně komunikuje a
spolupracuje (občané, podnikatelé, profesní skupiny, média, komunity, menšiny
atd.) Za partnerství však v tomto smyslu považujeme zejména členství ve
spolcích, spolupráci s partnerskými městy, občanskými iniciativami,
podnikatelskými iniciativami apod. Rozvoj a řízení těchto vztahů závisí
s velké části na vůli politické reprezentace a ne vždy umíme potenciál
těchto vztahů využít. Úřad nemá zpracovanou databázi klíčových partnerů pro
jednotlivé oblasti působení.
Členství ve spolcích: Svaz měst a obcí ČR, České dědictví UNESCO,
Sdružení historických sídel Čech Moravy a Slezska, Sdružení obcí pro rozvoj
Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě, Asociace měst pro cyklisty,
Fairtradová města, Národní síť Zdravých měst, Sdružení tajemníků městských a
obecních úřadů ČR, Český institut interních auditorů, Kroměřížsko – sdružení
pro cestovní ruch, Mikroregion Kroměřížsko.
Partnerská města: Chateaudun, Piekary Slaskie, Krems, Ramnicu
Valcea, Nitra, Ružomberok, Kroměříž - Olomouc – Lednice,
Další partnerství: Grémium podnikatelů, partnerství uzavřená v rámci
realizace projektů, Úřad práce,
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město vytváří účelná partnerství, která vytvářejí podmínky pro
spolupráci, jak na úrovni města, tak na úrovni organizací a
spolků v něm působících.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.3.9. Lze na konkrétních případech prokázat synergické efekty? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Synergické efekty lze konkretizovat v řadě oblastí partnerství: - s místními podnikateli - bylo založeno Grémium podnikatelů - s partnerským městem Ružomberok - společný projekt na rozvoj kultury a příhraniční spolupráce - s Partnerským městem Ramnicu Valcea - nákup kontejnerů na šatstvo, naplnění kontejnerů a odvoz do partnerského města - s NNO - podílí se na akcích města a kampaních: Den Země, ekoscuky, Evropský týden mobility - s ČČK - podílí se na výchovně- vzdělávacích akcích
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ano, na konkrétních případech leze zcela jistě prokázat synergické efekty.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.4 Spokojenost obyvatel s kvalitou života
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Spokojenost
obyvatel s kvalitou života není dlouhodobě a systematicky sledována. Spokojenost obyvatel byla řešena v rámci přípravy Strategického plánu města Kroměříže na léta 2010 – 2020 v roce 2009 a následně při aktualizaci strategického plánu města Kroměříže v roce 2013 byla řešena spokojenost občanů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pravidelná měření spokojenosti občanů se neprovádějí. V auditu se nevyužívají výsledky z benchmarkingu a sebehodnocení dle modelu CAF.
|
1.4.1. Existuje metodika šetření spokojenosti? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Metodika
šetření spokojenosti neexistuje. Město Kroměříž
neprovádí pravidelně
sociologický průzkum mezi obyvateli města.
Nicméně město Kroměříž
realizuje řadu dílčích aktivit v této oblasti:
Jsou
zavedeny pravidelné hodiny pro veřejnost
s vedením. Starosta a místostarostové města budou občanům k dispozici
vždy první středu v měsíci od 15:00 do 17:00.
první možnosti využilo 25 občanů.
https://www.mesto-kromeriz.cz/aktuality/tiskove-zpravy/hodin-pro-verejnost-s-vedenim-mesta-poprve-vyuzilo-petadvacet-obcanu/
Město Kroměříž v rámci projektu Zdravé
město a místní Agenda 21 pořádá ročně se opakující veřejné projednání k
celkovému udržitelnému rozvoji města pod názvem Desatero problémů Kroměříže.
Tato forma setkání umožňuje sestavit žebříček nejpalčivějších priorit města z
pohledu občanů. Občané všech generací mají možnost přijít diskutovat o
problémech a možnostech jejich řešení se zástupci vedení města, zastupiteli
města, zaměstnanci Městského úřadu Kroměříž, ale i dalšími odborníky např. z řad
neziskových organizací, podnikatelského sektoru, vzdělávacích a odborných
institucí.
http://www.zdravemestokromeriz.cz/planovani-s-verejnosti/forum-mesta/ V letošním roce budou v rámci Fóra uplatněny také pocitové mapy.
Mladé
fórum (studentské fórum) umožňuje cíleně řešit či plánovat vybrané
oblasti udržitelného rozvoje ve městě s mladou generací. Mladé fórum je
určeno pro studenty středních škol v Kroměříži a má za cíl prostřednictvím
diskuse odborníků a zástupců města s mladými lidmi poskytnout informace o
aktuálním dění ve městě. Současně si akce klade za cíl získat od mladých lidí podněty a zpětnou vazbu,
zda jsou informace, které se k nim běžně dostávají dostatečné a jaká zlepšení
by navrhovali.
http://www.zdravemestokromeriz.cz/planovani-s-verejnosti/mlade-forum/
Žákovské
fórum je obdoba Mladého fóra, jde také o diskuzi k celkovému
zlepšení města mezi zástupci města, odborníky a mladou generací. V případě
žákovského fóra jsou mladou generací myšleni zástupci z jednotlivých základních
škol města Kroměříže.
http://www.zdravemestokromeriz.cz/planovani-s-verejnosti/zakovske-forum/
Veřejnost je zapojována i do procesu
komunitního plánování sociálních služeb
v rámci projektu Komunitní plánování sociálních
služeb na Kroměřížsku 2018 – 2019, https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/granty-dotace-a-projekty/evropske-fondy/probihajici-projekty/komunitni-planovani-socialnich-sluzeb-na-kromerizsku-2018-2019/ a
projektu „Místní akční plán rozvoje
vzdělávání v ORP Kroměříž II“, https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/granty-dotace-a-projekty/evropske-fondy/ukoncene-projekty/mistni-akcni-plan-rozvoje-vzdelavani-v-orp-kromeriz-ii/
Aplikace City Monitor - občané mohou
posílat podněty a návrhy na
zlepšení fungování města Kroměříže přímo ze smartphonu pomocí jednoduché
aplikace City Monitor. Všechny nahlášené podněty se automaticky zobrazí
pracovníkům samosprávy vašeho města nebo obce
http://www.citymonitor.cz/citymonitorczpublic/welcome;jsessionid=CF852F549C79598B484DBAFB17417FAC?0
V roce 2009 v rámci přípravy Strategického plánu
města Kroměříže na léta 2010 – 2020 a následně při aktualizaci
tohoto dokumentu v roce 2013 byl
řešen dotazníkový průzkum mezi
obyvateli, zástupci
neziskových organizací a podnikatelským sektorem.
Hlavním cílem
dotazníkového průzkumu bylo zjistit
názory obyvatel města Kroměříže na život ve městě Kroměříži, dostupnost
základních služeb, budoucnost města a názory představitelů neziskových
organizací a podnikatelských subjektů na jejich zapojení do života ve městě a
názory na dění, které ovlivňuje jejich činnost.
Dílčí cíle průzkumu se zaměřily
zejména na získání následujících informací od obyvatel města Kroměříže:
- spokojenost s městem Kroměříží jako místem,
kde žijí,
- spokojenost s mezilidskými vztahy
v Kroměříži,
- spokojenost se základními veřejnými službami,
- spokojenost s kvalitou okolního životního
prostředí,
- spokojenost s možnostmi zaměstnání ve městě Kroměříži,
- seřazení
vybraných oblastí podle
osobní důležitosti jednotlivých obyvatel,
- zhodnocení vybraných situací z hlediska
bezpečnosti,
- zhodnocení kvality vybraných služeb
v Kroměříži,
- zhodnocení dostupnosti vybraných základních
služeb,
- zhodnocení kvality vybraných položek,
- zjištění názoru na uvedené možnosti,
- co by dotázaní obyvatelé města Kroměříže rozhodně
chtěli návštěvě v Kroměříži ukázat,
- čím by se obyvatelé města nechtěli rozhodně před
návštěvou chlubit,
- zda chtějí v Kroměříži zůstat natrvalo,
- jak by ovlivnili městský rozpočet,
- co považují obyvatelé za nejzávažnější problém,
- co považují obyvatelé naproti tomu za výhodu pro
život v Kroměříži,
- jak si obyvatelé představují Kroměříž v roce
2020,
zjištění připomínek – ponechán prostor pro vyjádření
osobních názorů obyvatel města Kroměříže k libovolné problematice.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Metodika
šetření spokojenosti občanů s kvalitou života neexistuje. Město Kroměříž využívá pouze nástroj metodiky MA21 a to Fórum.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.2. Jsou s výsledky seznamováni zastupitelé a veřejnost? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
S výsledky nejsou seznamováni zastupitelé
a veřejnost. Metodika šetření
spokojenosti neexistuje.
Město Kroměříž neprovádí
pravidelně sociologický průzkum
mezi obyvateli města.
Při
tvorbě strategického plánu města Kroměříže
na léta 2010 – 2020 v roce
2009 a následně při pokusu o jeho aktualizaci
v roce 2013 byly
s výstupy seznamováni členové Zastupitelstva města Kroměříže i veřejnost.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Vlastní metodiku šetření spokojenosti město neprovádí. S výsledky Fóra jsou seznamováni občané, RMK a ZMK.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.3. Lze doložit trend v hodnocení spokojenosti případně srovnání s jinými městy? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Trend v hodnocení
spokojenosti případně
srovnání s jinými městy doložit nelze, protože není sledována pravidelně spokojenost obyvatel
města Kroměříže s kvalitou života.
|
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Trend v hodnocení spokojenosti doložit nelze.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.4. Je provedena analýza výsledků, a to zejména v případě negativního trendu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Analýza výsledků není provedena
s vysvětlením ad. 1.4.1,1.4.2,1.4.3.
|
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Analýzu nelze provést. Výsledky Fóra jsou samozřejmě dále zpracovány.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
1.4.5. Přijímají se opatření na základě provedení šetření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Opatření
nejsou přijímána, protože není
sledována a vyhodnocována spokojenost občanů s kvalitou života.
Při
tvorbě strategického plánu města Kroměříž
na léta 2010 – 2020 v roce
2009 a následně při pokusu o jeho aktualizaci
v roce 2013 byla navrhována
opatření, která se promítla do
návrhové části strategického dokumentu.
|
|
Hodnoceni:
-2
Velmi špatná
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Opatření přijímána nejsou z důvodů uvedených v předchozích bodech. Na prioritách definovaných na Fóru se samozřejmě dále pracuje.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|