1B – Územní rozvoj |
Hodnocení oblasti |
1.5
Rozvíjení racionálního funkčního využití a prostorového uspořádání území
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.5
Rozvíjení racionálního funkčního využití a prostorového uspořádání území
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|
1.5.1. Prosazuje obec při umisťování nových staveb požadavek, aby umístění negenerovalo zbytečnou dopravní zátěž okolí a klidových zón obce? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V současnosti nemáme takovou
stavbu, která by měla vliv na dané téma. ÚPD nemá rozvojové plochy
s ohledem na chybějící infrastrukturu nebo její malou kapacitu. Zvětšování
zastavitelných ploch proto není možné. Při aktualizaci ÚPD se případné
požadavky na zástavbu prověřují ve vazbě na kapacitu stávající infrastruktury
(doprava, kanalizace, vodovod) a zpravidla není rozšíření schváleno. Rozvoj je v ÚP povolen pouze
v prolukách a volných plochách v intravilánu.
Územní plán města Týnec nad Sázavou včetně jeho změn je zveřejněn na webových stránkách:
http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty&artid=605
|
-
0
Pomocí GIS jsme změřili hranici zastavitelného území. Celková plocha zastavitelného území je 3.584.200,00 m2. V současné době je zastavěno 2.912.600,00 m2.
Z výše uvedeného vyplývá, že v současné době jsme zastavěli 81% zastavitelného
území. V nejbližší době zvyšování procenta zastavěného území není
možné, a to zejména z důvodu omezené kapacity ČOV, která neumožňuje
připojení dalších objektů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V současné době město nemá rozvojové plochy
s ohledem na chybějící infrastrukturu nebo její malou kapacitu. Zvětšování
zastavitelných ploch proto není dle aktuální platné ÚPD možné.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO. Komentář k indikátoru: Územní plán Týnce nad Sázavou má nemalé plochy změn na nezastavěných pozemcích. Cílem indikátoru je měření, zda se město rozpíná do krajiny, aniž by zvyšovalo svou hustotu zástavby na zastavěných plochách v intravilánu. Pokuste se prosím ozvat příslušnému ORP (Benešov) zda by vám pomohlo v otevřených souborech (gis) ÚP minimálně změřit hranici zastavitelného území. Samozřejmě Vám může pomoci také se změřením urbanistických figur, případně lze odhadem toto změřit v katastrálních mapách, které jsou dostupné online.
|
1.5.2. Prosazuje město takovou funkční diferenciaci využití území, aby vyhovovala jak z hledisek fungování města a jeho dopravní obsluhy, ale i zdravého životního prostředí a podmínek života obyvatel i návštěvníků? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město je v ÚPD
rozčleněno do zón bydlení městského a venkovského typu, bydlení
v rodinných a bytových domech, čisté bydlení a bydlení s možností drobného
podnikání. Při parcelaci nových ploch je vyžadována bezpečná dopravní
obslužnost, v případě větších ploch i plochy pro zeleň (park, hřiště,…).
Návrhy jsou konzultovány s městským architektem, jeho stanovisko je
zásadní pro kladné stanovisko města.
|
-
0
Stavební úřad v Týnci nad Sázavou je pověřený úřad, do jehož správního území spadá nejen Týnec nad Sázavou a jeho místní části, ale i tyto obce:
- Obec Bukovany (k.ú. Bukovany)
- Obec Chářovice (k.ú. Chářovice)
- Obec Chleby (k.ú. Chleby)
- Obec Krhanice (k.ú. Krhanice)
- Obec Krňany (k.ú. Krňany, Teletín, Třebsín)
- Obec Lešany (k.ú. Břežany, Lešany)
- Obec Netvořice (k.ú. Dunávice, Netvořice, Maskovice,
Všetice, Tuchyně)
- Obec Rabyně (k.ú. Blaženice, Rabyně)
- Obec Vysoký Újezd (k.ú. Vysoký újezd)
Přesto se podařilo získat informace o přidělených č. p. v jednotlivých letech. Ve většině případů se jedná o rodinné domy, tzn. přidělené č. p. = 1 byt. Výjimku tvoří 21 bytů v zkolaudovaných v roce 2018 v místní části Chrást nad Sázavou. V tomto případě se jednalo o přestavbu bývalé vojenské ubytovny na byty.
|
r. 2015
|
r. 2016
|
r. 2017
|
r. 2018
|
Týnec nad Sázavou
|
3
|
5
|
6
|
3
|
Chrást nad Sázavou
|
1
|
2
|
2
|
22
|
Podělusy
|
0
|
1
|
0
|
0
|
Brodce
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Pecerady
|
0
|
3
|
0
|
0
|
Zbořený Kostelec
|
1
|
0
|
1
|
2
|
Čakovice
|
2
|
0
|
4
|
1
|
Krusičany
|
0
|
1
|
1
|
1
|
Celkem zkolaudovaných bytů
|
7
|
12
|
14
|
29
|
-
0
Ve městě je velké množství veřejných
ploch. Vzhledem k poloze města na řece Sázavě je veřejný prostor dostupný.
Zároveň se dlouhodobě zaměřujeme na revitalizaci a zpřístupnění těchto ploch ve
spolupráci s partnery (Povodí Vltavy, Lesy ČR, Středočeský kraj).
Indikátor dostupnosti nesledujeme.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město využívá své polohy,
která je blízko hl. města, a zároveň má významné krajinné prvky (řeku, les) a
z toho důvodu se snaží o funkční diferenciaci využití území, aby
vyhovovala ze všech uvedených hledisek.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO. Komentář k indikátoru 1.5.B. Má stavební úřad přehled o bytech
v rámci celého katastrálního území Týnce, včetně obcí jako
Krusičany či Čakovice, které k Týnci náležejí v rámci
katastru? Jaké je celkové číslo?
Dodejte prosím hodnocení.
|
1.5.3 Má město jasnou vizi dalšího kvalitativního rozvoje města, obsaženou v ÚPD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město si udržuje přehled o využití
ploch v rámci ÚPD. Podkladem pro rozhodování o žádostech o změny ÚPD je
zpracovaná Filozoficko-architektonická koncepce (strategický dokument). Filozoficko-architektonická koncepce města je zveřejněna na webových stránkách: http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/dulezite-dokumenty&artid=1692
Žádosti o nově zastavitelné plochy
jsou zpravidla zamítány. Čeká se na zaplnění volných ploch v intravilánu.
Předpokladem je dostatečná kapacita infrastruktury.
|
-
0
a) Zbývající zastavitelná plocha je 671.600,00 m2, zastavěno je v současné době 2.912.600,00 m2. Poměrem těchto dvou údajů získáme hodnotu 0,23. b) Vzhledem k velikosti a charakteru zástavby není tento indikátor pro naše město relevantní
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Kvalitativní rozvoj v ÚPD: - zkvalitňování a budování dopravní obslužnostui území - výstavba inženýrských sítí v zastavěných lokalitách, kde dosud nejsou (kanalizace, vodovod) - v místních částech
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
Komentář k indikátoru viz. 1.5.A : Poptejte se prosím na otevřený dokument ÚP. Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.6
Udržitelné projektování a výstavba, podpora vysoce kvalitní architektury a stavebních technologií.
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.6
Udržitelné projektování a výstavba, podpora vysoce kvalitní architektury a stavebních technologií.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|
1.6.1. Vyhlašuje obec na projekty důležitých veřejných prostorů a staveb urbanistické nebo architektonické soutěže ve spolupráci s ČKA? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dosud nebyla vyhlášena soutěž. Realizované projekty vznikaly ve
spolupráci s architektonickým ateliérem VAS. V současnosti se ve spolupráci
s městským architektem začíná diskutovat o přípravě architektonické soutěže
na územní studii pro využití lokality
V Náklí.
Vybrané veřejné prostory a stavby jsou
prověřeny ve Filosoficko-architektonické koncepci. Zde je určen i potenciál pro
architektonické soutěže.
|
-
ANO
Město dlouhodobě využívá služby městského architekta.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec zatím nevyhlásila urbanistickou nebo architektonickou soutěž ve spolupráci s ČKA. Město dlouhodobě využívá služby městského architekta.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.6.2. Má město smluvně zajištěnou spolupráci se stálým městským architektem? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město spolupracuje s městským
architektem od roku 2014. Probíhají pravidelné konzultace záměrů s vedením
města 1x za měsíc, jsou poskytovány konzultace veřejnosti (záměry soukromníků)
a vydává stanoviska ke všem stavbám v klíčových lokalitách. Informace o městském architektovi jsou zveřejněny na webových stránkách města:
http://www.mestotynec.cz/page.php?fp=radnice/mestsky-urad/architekt
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město spolupracuje se stálým městským architektem již od roku 2014.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.6.3. Uplatňuje město důsledně zásadu, že vítěz architektonické soutěže vykonává autorský dozor až do dokončení stavby? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Architektonická
soutěž dosud neproběhla. Nové stavby ale vždy vznikají ve spolupráci
projektanta s architektem pod dohledem městského architekta. Projektant
vždy vykonává autorský dozor. Městský architekt se účastní kontrolních dnů na
stavbách a připomínkuje vzorkování materiálů a mobiliáře.
Město má zpracovaný manuál povrchů a mobiliáře, který
je vždy součástí výběrových řízení na realizaci staveb a projektování staveb ho
zohledňuje.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Vzhledem k tomu, že město nerealizovalo architektonické soutěže, není tato otázka relevantní, ale jak je uvedeno v odpovědi k návodné otázce: nové stavby vznikají ve spolupráci projektanta s architektem pod dohledem městského architekta a projektant vykonává autorský dozor.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.6.4. Uplatňuje obec při výběru projektanta a dodavatele pro veřejné stavby v obci kromě kritéria ceny i kritérium kvality výsledku, tedy poměru užitné a výtvarné hodnoty k ceně? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Idea záměru
vždy vzniká ve spolupráci s architektem města. Většina významných projektů
vznikalo nejprve ve studii, kde měl architekt zásadní vliv. U malých (veřejné
WC) i velkých staveb (přístavba školy a tělocvična).
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obec při zadání projektů uplatňuje požadavky na kvalitu a výtvarnou hodnotu. Vždy ve spolupráci s městským architektem se nejprve zpracuje studie záměru. Studie následně slouží jako zadání projekčních prací.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.6.5. Uplatňuje město metodiku pro řízený proces projednávání velkých záměrů s veřejností? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Velké stavby
jsou ve městě výjimečné. Poslední stavbou je stavba tělocvičny. Požadavek na
její stavbu byl projednán v rámci komunitního setkání Volný čas ve městě
(2015). Zde se potvrdilo, že stavba tělocvičny je nezbytná a žádaná. Následně
byla zahájena příprava projektu. Nyní je stavba dokončena a v provozu
(2018). Další
veřejně projednávaný záměr byla revitalizace veřejné plochy Rondel. Vzhledem
k nevyřešeným vlastnickým vztahům nebyla realizace záměru provedena. Názor veřejnosti u větších záměrů prochází veřejnou diskuzí
při schvalování na zastupitelstvu.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Velké projekty jsou součástí strategického plánu. Aktualizace strategického plánu je vždy projednávána s veřejností.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
Komentář k indikátoru: Prosím o dodání odkazu na zápis z veřejného setkání, či oznámení o setkání s veřejností. Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.7
Regenerace a znovu využití nevyužitých nebo nevhodně využitých pozemků a staveb
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.7
Regenerace a znovu využití nevyužitých nebo nevhodně využitých pozemků a staveb
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|
1.7.1. Došlo k regeneraci a znovu využití existujících brownfields v zastavěném území města? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V minulosti vlastník plochy
odstranil starou teplárnu. Plocha je nyní vyčištěna a v rámci ÚPD čeká na
investora.
V území nejsou plochy a budovy
typu brownfield.
|
-
NE
Město Týnec nad Sázavou není vlastníkem žádného pozemku, který by mohl být označen za brownfield. S vlastníky ploch výrobních areálů jsme v nepravidelném kontaktu. O jejich rozvojových nebo útlumových plánech jsme zpravidla informováni. Při jednáních preferujeme využití ploch v souladu s ÚPD, případně jsme připravení jednat o změnách regulativů v ÚPD. Před stavbou areálů na zelené louce preferujeme využití stávajích výrobních areálů. V případě Metazu v historii proběhlo jednání s Lidlem, který část areálu přestavěl na prodejnu. Další nepotřebné administrativní budovy byly využity ke komerčním účelům (Teta, Benea, kanceláře,..). Bylo tak přestavěno cca 9% plochy areálu.
-
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V areálu Metazu došlo k přestavbě, viz popis v indikátoru.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
2.) Prosím o jemnou korekci textu, aby bylo zřejmé, že konkrétně město Týnec nad Sázavou nemá ve vlastnictví brownfieldovou plochu. 1.) Komentář k indikátoru: Brownfield je nemovitost, která je nedostatečně využívaná, často využíváná v souvislosti s průmyslovým areálem. V dalších příspěvcích přiznáváte, že areál Metaz není zplna využit. Jakým způsobem město sleduje využití areálů v soukromých rukách? Pokud máte procentuální odhad využití, lze doplnit i druhý indikátor. 1.) Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.7.2. Udržuje si obec průběžně aktuální přehled o nevyužitých nebo nevhodně využitých objektech a plochách v současném zastavěném území města, vhodných pro nová využití („brownfields“), které je možné využít pro potřeby obce nebo nabízet investorům a developerům místo výstavby „na zelené louce“? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Plochy přestavby jsou v ÚPD
definovány a sledovány. Cílem je celistvost ve využití jednotlivých lokalit. Město si udržuje přehled o využití
ploch v rámci ÚPD. Podkladem pro rozhodování o žádostech o změny ÚPD je
zpracovaná Filosoficko-architektonická koncepce (strategický dokument). Výstavba na zelené louce je možná pouze
v souladu s ÚPD. Především zástavba proluk a vnitřních ploch v intravilánu. Na rozvojové plochy se v ÚPD
vztahuje podmínka vzniku územní studie. Podmínky pro vznik této
dokumentace stanovuje město ve spolupráci s městským architektem.
Ve městě jsou 2 areály továren (Metaz a Jawa). V obou
areálech probíhá výroba, nejsou však využity na 100%. Město je v kontaktu
s vlastníky areálů a je informováno o jejich záměrech. V minulosti
proběhly v obou areálech modernizace výrobních technologií i opravy budov.
Nevyužité části areálu Jawa jsou vyčištěny a čekají na investiční záměr (dle
ÚPD výroba). V části areálu Metaz je nevyužívaná část areálu nabízena
k prodeji. Jedná se o možnosti přestavby na obchodní centrum nebo
pokračování výroby s firmou Strojmetal.
|
-
0
Město Týnec nad Sázavou není vlastníkem pozemků, které by bylo možné označit za brownfield. Neprobíhá zástavba na návrhových plochách mimo zastavěné území.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město si udržuje přehled o využití
ploch v rámci ÚPD.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE DOPLNĚNO/ OPRAVENO.
2.) Prosím o stejnou korekci jako u indikátoru 1.7.A. Komentář k indikátoru: 1.) Navazujeme zde na znalosti z předchozích indikátorů 1.7.A a 1.7.B. V momentě, kdy je známá plocha či procento využití areálu, je možné zde změřit indikátor. 1.)Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.7.3. Nabízí obec investorům ochotným využít „brownfields“ pomoc s překonáním administrativních a majetkoprávních obtíží s tím spojených a odstraněním starých ekologických zátěží či zlepšení napojení na dopravní a technickou infrastrukturu? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Dosud takový investor nebyl. Ke spolupráci
jsme připraveni.
Naopak jsme odmítali záměry na zelené louce (výstavba
hypermarketu) a snažili se je nasměrovat právě do nevyužívaných částí areálů
Metaz. Investor však od záměru raději ustoupil. Investora jsme motivovali možností změny ÚPD.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město nabízí součinnost při projednávání změn ÚPD a hledání průchozích variant s dotčenými orgány státní správy.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE/ DOTAZU DOPLNĚNO. Komentář k odpovědi: Jakým způsobem jste motivovali soukromého investora do přesunutí záměru do areálu Metaz? Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.8
Regenerace staršího bytového fondu, občanské a technické vybavenosti a veřejných prostranství
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.8
Regenerace staršího bytového fondu, občanské a technické vybavenosti a veřejných prostranství
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|
1.8.1. Provádí obec regeneraci domů a bytů ve vlastnictví města, městské občanské vybavenosti, panelových sídlišť apod.? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Máme 33 staveb typu občanská vybavenost a bydlení. Jedná se o 4 bytové domy, 2 domy s pečovatelskou službou, budovy ZŠ a MŠ, knihovna, muzeum, zdravotní středisko, budova úřadu, sokolovna, drobné objekty jako prodejny, veřejné WC, klubovny, hasičské zbrojnice. Údržba probíhá
pravidelně dle situace, opravy jsou pravidelně plánovány do rozpočtu dle aktuálních požadavků. K regeneraci se využívají dotační zdroje (zateplování,
bezbariérové přístupy), nebo jsou realizovány z rozpočtu města (obnova
výtahů, výměna balkonů a oken…). Všechny objekty jsou ve velmi dobrém technickém
stavu.
Alokace prostředků v rozpočtu
města na údržbu a opravy nemovitostí je stabilní, každoročně se mírně navyšuje.
|
-
30,3 %
Údaj je za rok 2018, z celkového počtu budov, které jsou
v katastru evidované jako občanská vybavenost nebo bydlení. Takových budov
máme 33 a v 10 jsme prováděli regeneraci (např. výměna oken, zateplení,
přístavba, ústřední topení, nové balkony).
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město provádí průběžnou údržbu. Při dožití technologie provádí její kompletní výměnu (výtahy, kotelny,...). Součástí úprav je snaha o efektivní využití energií a médií. Město zavádí energetický managment.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE/ DOTAZU DOPLNĚNO.
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.8.2. Provádí obec systematickou obnovu technického vybavení města a inž. sítí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Ano. Máme strategické dokumenty: Plán rozvoje vodovodu a kanalizací -
každoročně se plánuje obnova infrastruktury, je zpracován čtyřletý výhled prací.
S provozovatelem infrastruktury Vodovody a Kanalizace Týnec s.r.o. (100%
vlastní město) probíhají pravidelné kontrolní dny. Pasport komunikací – ve vlastnictví je 80,5 km komunikací (místních, účelových a chodníků)
Alokace prostředků v rozpočtu
města na údržbu, obnovu a opravy infrastruktury je stabilní, každoročně se
mírně navyšuje. Na obnovu komunikací je to 5 000 000 Kč. Vodohospodářský
majetek obnovujeme ročně cca za 4 mil. Kč. Je k tomu zřízen Fond obnovy
vodohospodářského majetku. Na rozvoj veřejného osvětlení je ročně alokováno 400 000 Kč.
Obnova komunikací se vyhodnocuje vždy
po zimním období, lokality schvaluje rada města. Obnovou se rozumí nové povrchy a zlepšení technických vlastností komunikací. Průběžně také provádíme opravy a údržby např. dopravního značení, vpustí, oprava nerovností, doplnění štěrkového povrchu atd. Průběžnou údržbu a výspravy
zajišťuje na základě smlouvy společnost Technické služby Týnec s.r.o. (100%
vlastní město). Veřejné osvětlení na základě Smlouvy o správě, provozu, údržbě, opravě a obnově spravuje společnost Osvětlení Týnec k.s. (město má podíl v této společnosti). Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou, při podpisu smlouvy v roce 2016 byla součástí kompletní obnova veřejného osvětlení v hodnotě 1,8 mil. Kč, dokončeno v roce 2017. Součástí smlouvy je také koncepce svícení.
|
-
1,39 % komunikace
1,86 % vodovod
0 % kanalizace
1,35 % veřejné osvětlení
1,39 % je hodnota obnovených komunikací (pouze nové povrchy) za rok 2018 dle evidence v pasportu komunikací. V majetku města je celkem 80 535 m komunikací a v roce 2018 bylo obnoveno 1 196 m komunikací. 1,86 % je hodnota obnoveného vodovodu dle evidence společnosti Vodovody a kanalizace Týnec s.r.o. V majetku města je celkem 30 597 m vodovodu a v roce 2018 bylo obnoveno 570 m vodovodu. V majetku města je celkem 39 723 m kanalizace (splaškové, dešťové), v roce 2018 nebyla provedena žádná obnova. V majetku města je celkem 39 361 m sítí veřejného osvětlení, v roce 2018 bylo obnoveno 533 m sítí VO.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město provádí systematickou obnovu technického vybavení města a inženýrských sítí. V rozpočtu jsou každoročně vyčleněny nezbytné finanční prostředky dle strategických dokumentů.
|
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.9
Připravenost na důsledky globálních změn klimatu
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
1.9
Připravenost na důsledky globálních změn klimatu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|
1.9.1. Má obec/město zpracován Plán protipovodňových opatření? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město má zpracován Plán protipovodňových opatření.
|
NA ZÁKLADĚ KOMENTÁŘE/ DOTAZU DOPLNĚNO.
Prosím o doplnění sebehodnocení.
|
1.9.2. Má obec /město zpracován Plán opatření proti suchu, resp. krizového hospodaření s vodou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Plán
opatření proti suchu, resp. krizového hospodaření s vodou město nemá
zpracovaný. Odkanalizováno
je cca 85% obyvatel. Je
aktualizovaný PRVKÚK, podle něj vypracovaná studie na stavbu vodovodu.
V současnosti se připravuje výběrové řízení na dodavatele projektu stavby
vodovodu, který by měl rozvést vodovod do všech místních částí. Při stavbách
(opravách) chodníků a komunikací i novostaveb se řeší vsakování dešťových vod. Do roku 2022 chceme zpracovat strategické dokumenty, které by řešily hospodaření s dešťovou vodou a možnosti pro zadržování vody v krajině.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
|