4 – Doprava |
Hodnocení oblasti |
4.1
Podpora veřejné
dopravy a dalších druhů
alternativní dopravy (pěší, cyklo)
/infrastruktura/
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.1
Podpora veřejné
dopravy a dalších druhů
alternativní dopravy (pěší, cyklo)
/infrastruktura/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Pracujeme na vybudování alternativních možností, především vybudování cyklotras.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Městem navrhovaná známka "0" mi přijde neodpovídající. Břeclav se snaží využívat svých ideálních předpokladů pro rozvoj cyklistické dopravy, která je ve městě opravdu rozšířená. V minulém roce byl výrazně modernizován vozový park MHD, který je v současnosti 100% nízkopodlažní. V minulých letech se povedlo v etapách vybudovat nový multimodální terminál VHD, vč. rekonstrukce nádraží. Na něm byla zřízena cyklověž pro bezpečné uložení kol, která je jako jedna z mála (v naší zemi jich existuje celkem 11) opravdu prakticky využívána.
|
4.1.1. Jakým způsobem probíhá budování infrastruktury pro podporu environmentálně šetrných druhů (vyhrazené jízdní pruhy, přednost MHD na světelných křižovatkách, budování cyklostezek, chodníků, vyhrazených pruhů pro cyklisty bezpečné trasy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace, + dopravní značení cyklotras)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město se zaměřuje na vybudování kvalitní cyklistické dopravní sítě. K tomu máme vytvořený aktuální generel cyklostezek, podle kterého se řídíme a připravujeme jednotlivé trasy (příloha č. 1). Připravujeme projety na budování cyklistických lávek. Zlepšujeme dopravní značení jak vodorovné tak trvalé. Cyklodoprava je prioritní záležitostí města. Byla vybudována nová cyklověž u nádraží. Nové asfaltové povrchy na hrázích, které nové budování tras jednotlivých místních částí posunují na novou úroveň.
Původní semafory ve městě jsou již nahrazeny novými. Město tedy s krajem připravilo jejich obnovu a nyní již využíváme tzv. efekt zelené vlny, který reaguje na aktuální dopravní situaci ve městě. MHD - Bylo připraveno nové nabídkové řízení na provozování MHD v Břeclavi. Součástí zadávacích podmínek je mino jiné především závazek dopravce, aby od počátku třetího roku po rozhodnutí, která z přihlášených firem bude provozovat MHD na dalších deset let, využíval výhradně autobusy na ekologický pohon, při zajištění stávající úrovně komfortu. Vzhledem k tomu, že dopravce je v soukromých rukách, nemá město až takové možnosti ovlivnit vnitrofiremní politiku, ale může prostřednictvím výběru dopravce zvýšit jízdní komfort cestujících a také působit na ochranu životního prostředí.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Břeclav neustále buduje nové cyklostezky, jelikož cyklodoprava k tomuto městu neodmyslitelně patří a občané stále volají po nových cyklostezkách a jejich opravách, protože jsou tolik využívány. Ovšem nedostatky máme u semaforů, které jsou zastaralé, ale budou se opravovat.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží využívat potenciálu cyklistické dopravy, ke které má velké předpoklady. Chystá se rekonstrukce řízení dopravy na průtahu městem. Předpokládaný trend do budoucna tedy považuji za pozitivní. Některé lokality ještě nejsou na systém komunikací pro cyklisty napojeny (namátkou např. zanádražní průmyslová zóna - kde je i nástupní místo pro rekreační cyklistiku směr "Soutok")
|
4.1.2. Jsou realizovány aktivity k podpoře doprovodné infrastruktury (stojany na kola, uzamykatelné klece, mobiliář pro pěší, přístupnost veřejných prostorů, přístupnost pro hendikepované, atd.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Po městě jsou instalovány bezpečnostní stojany, pokud se realizují/rekonstruují plochy v rámci pěších zón a veřejné prostory na hlavních tazích, snažíme se instalovat bezpečnostní stojany. Stejně tak přistupujeme s instalací jednotného mobiliáře pro pěší – lavičky, koše.
Na sídlištích při revitalizacích bývají instalovány u vchodů klasické stojany na kola. Instalace laviček – většinou pouze měníme stávající stav, obyvatelé sídlišť nechtějí, aby vznikala nová místa s lavičkami. Uzamykatelné klece nikde instalovány nejsou a nemáme s nimi zkušenosti. Co se týká bezpečnostního řešení pro kola, tak u vlakového a autobusového nádraží byla v uplynulých letech vybudována cyklověž s kapacitou 118 kol. Přístupnost veřejných prostor je bezproblémová. Při rekonstrukci chodníkových ploch, veřejných prostor, atd. dbáme na to, aby bylo realizováno bezbariérově (v souladu s normami).
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Snahou města je při realizacích úprav/rekonstrukcí/budování nových prostor zahrnovat bezpečnostní stojany, jednotný mobiliář, bezpečnostní a bezbariérové prvky (hlavní tahy, centrum). Dále je podobně přistupováno i sídlišť, s tím, že mobiliář se může lišit a většinou se jedná pouze o výměnu stávajícího. Novinkou z hlediska bezpečnosti pro cyklisty budu cyklověž u hlavního nádraží. Veřejné prostory jsou přístupné, každopádně snažíme se zlepšovat z hlediska bezbariérovosti. Stejně tak je tak doplňována infrastruktura pro cyklisty u veřejných budov.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží v rámci možností městský mobiliář doplňovat. Klece na kola není třeba realizovat, neboť místo tohoto se povedlo vybudovat věž k bezpečnému uložení bicyklů a tedy jejich funkci plně nahrazuje. mmch: na rozdíl od jiných měst, v Břeclavi je tato věž opravu cyklisty využívána a plní svou funkci.
|
4.1.3. Jak je podporováno zvyšování komfortu MHD (nízkopodlažní vozidla, informační tabule, asistence při dopravě, informace pro nevidomé, dostupnost zastávek) a podpora multimodality v dopravě? (vytvoření/zachování vazeb mezi jednotlivými druhy dopravy - terminály, přestupní uzly, B+R, ..) Zejména s ohledem na dopravu do škol a do zaměstnání? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Provozovatelem MHD ve městě Břeclav je spol. BORS Břeclav a.s. Město Břeclav má s dopravcem uzavřenu smlouvu o závazku veřejné služby o provozování MHD do 1. 12. 2019. Změny jízdních řádů jsou předem konzultovány mezi oběma stranami. Od roku 2005 je vozový park dopravce postupně obnovován nízkopodlažními vozidly. Ze 14 autobusů používaných v MHD je 11 nízkopodlažních. Standardem u všech autobusů je odbavování cestujících pomocí čipových karet.
MHD Břeclav je propojena s Integrovaným dopravním systémem Jihomoravského kraje. V roce 2014 bylo vybudován nový přestupní terminál IDS v těsné blízkosti vlakového nádraží, zde se nachází 4 autobusové zastávky pro MHD. Autobusové nádraží je vybaveno informační tabulí o odjezdech a příjezdech autobusů. V současné době se opravuje hlavní výpravní budova a město připravuje nový projekt na revitalizaci přilehlého okolí.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Komfort cestujících v MHD je zvyšován z pohledu počtu nízkopodlažních autobusů, vybudování terminálu, přístupnosti autobusových zastávek. Na druhé straně faktorem, který má dlouhodobě vliv na nespokojenost cestujících, je časté zpožďování spojů v důsledku stále se zhoršující situace v průjezdnosti městem.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Zde město své hodnocení významně podceňuje. Místní MHD je od konce prázdnin 2018 plně nízkopodlažní, v provozu je 14 nových vozidel Scania, a dva starší Mercedesy slouží jako záložní vozidla. Ostatní starší vozidla byla odprodána jinam, případně sešrotována u nejstarších vozidel zn. Karosa.
|
4.1.4. Jak je řešena doprava v klidu (pěší zóny, parkování, P&R, K&R, B&R)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V současné době má Břeclav zřízeno 10 parkovacích zón. 6 zón tvoří návštěvnické parkování. Jedna parkovací zóna zahrnuje všechny zřízené rezidentně abonentní lokality. Vymezeny jsou parkovací zóny, kde je možné parkovat pouze na základě parkovacích karet, a to servisních a univerzálních. Tyto dva typy karet slouží k parkování v zónách návštěvnického i rezidentně abonentního parkování. Další parkovací plochy jsou zřízeny i mimo tyto stávající zóny.
Všechny aktuální parkovací zóny jsou soustředěny pouze v části centra města. Parkovací zóny pro návštěvnické parkování jsou opatřeny parkovacími automaty, které jsou rozděleny do 6 tarifních pásem. Každá z těchto 6 zón zahrnuje určitý počet lokalit. Celkem je na území města Břeclav 24 lokalit, v každé je alespoň jeden parkovací automat. Zóny jsou barevně rozlišené na návštěvnické parkování krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé. Mimo vyhrazenou dobu je stání na těchto parkovištích bezplatné. Pěší zóna – můžeme uvažovat úsek od nádraží až po papírnictví na světelné křižovatce Parkování P and R – prozatím jen prostor starého autobusového nádraží, dostupnost na přestup na autobus či vlak, plánuje se rekonstrukce a zvětšení kapacity, parkování – 30 Kč na den/jednotný tarif Parkování K and R – zatím ve městě nemáme Parkování B and R – Město Břeclav vybudovalo u vlakového nádraží cyklověž. S dostatečnou kapacitou
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Občané i návštěvníci města Břeclav jsou spokojeni. Ovšem kapacita je méně dostačující než před několika lety.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se problematice věnuje dostatečně, negativní reakce nepřevažují. Nedostatek v dostupnosti parkovacích stání v blízkosti terminálu VHD (P+R) se snad povede řešit v dalším období.
|
4.2
Snižování
nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy
/řízení poptávky po dopravě/
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.2
Snižování
nutnosti používat IAD a podpora alternativních druhů dopravy
/řízení poptávky po dopravě/
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Hledáme vhodnou koncepci.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží o kvalitativní zlepšení služeb MHD, mírný pokles počtu přepravených osob je dokonce menší než ve většině obdobně velkých měst v JmK. Parkovací politika je zjevně funkční.
|
4.2.1. Jak je realizována podpora zvýšení výkonů MHD (počet přepravených, počet přepravených / obyvatele)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
MHD Břeclav je integrována v systému integrované dopravy Jihomoravského kraje.
Na autobusovém nádraží se nachází elektronická informační tabule o spojích. Počet ujetých kilometrů MHD v letech 2015 a 2016 se příliš neliší. Počet přepravených cestujících v MHD má ve městě Břeclav spíše klesající tendenci. Na základě požadavku spol. Alca plast, s.r.o. byla v roce 2016 zřízena v areálu podniku nová autobusová zastávka, sloužící nejen zaměstnancům společnosti, ale i ostatním cestujícím v městské i příměstské dopravě. V roce 2016 byla zveřejněna v břeclavské Radnici výzva pro občany s názvem Pomozte nám „vyladit“ MHD. Bylo zasláno celkem 44 podnětů a připomínek občanů, které byly následně konzultovány s dopravcem. Podněty, které bylo možno realizovat, dopravce zapracoval do změn jízdních řádů.
|
-
Více než 57. Vzhledem k době dovolených nám nebylo umožněno zjistit přesná data, ale hned jak je zjistíme, bez prodlení je můžeme doplnit.
-
Počet spojů MHD 241 prac. dny, 68 SO + NE
-
Ve městě je primárním dopravním prostředkem kolo.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
I přes veškeré úsilí nelze vyhovět všem cestujícím, co se týče časových poloh spojů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V roce 2018 došlo ke kvalitativnímu navýšení MHD díky novým vozidlům, což se doposud nemělo možnost plně projevit na počtu přepravených osob. Z údajů dostupných od IDS JmK (roční zpráva) jsem si ověřil, že sice v letech 2010 x 2017 nastal určitý pokles přepravených osob, avšak o cca 5 %. S výjimkou Znojma se tento pokles nevyhnul žádnému okresnímu městu v kraji. To může být způsobeno také integrací příměstských autobusových linek, které mohou cestující v jejich části trasy využívat namísto MHD : u Břeclavi např. v trase terminál VHD - Poštorná (- Lednice nebo Valtice).
|
4.2.2. Jak jsou využívány ekonomické nástroje (mýtné, parkovné, zpoplatněné vjezdy)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Informace ohledně parkování ve městě Břeclavi naleznete v Nařízení města Břeclavi č. 1/2015 a č. 3/2015 – zveřejněno by mělo být na webových stránkách Města Břeclavi.
Ceník parkovného a parkovacích karet je zveřejněn na webových stránkách Městské policie Břeclav.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Ekonomické nástroje jsou převáděny do rozpočtu a poté řádně využívány v rámci potřeb města. Nejedná se o prostředky, které by byly primárně určeny k obnově infrastruktury parkovišť.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Politika parkování ve městě je zjevně funkční. Zisky z parkovného jsou převáděny do rozpočtu. Jediné co, není zřejmé je, zda-li jsou zpět reinvestovány do opatření pro zlepšení městské mobility nebo jsou jen příjmem rozpočtu bez dalšího určení.
|
4.2.3. Jaké jsou využívány přístupy k integrovanému plánování dopravy a mobility? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Projekty projednáváme a seznamuje s veřejností. 16.5.2017 bych schválen nový Územní plán, který řeší všechny zamýšlené a plánované dopravní stavby (cyklostezky, obchvat města, propojky města, aj.). Územní plán byl veřejností několikrát diskutován a projednáván. Výsledky z jednání byly zapracovány do textové části ÚP.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Neustále se snažíme komunikovat s veřejností a řešit s nimi problémy nebo jejich podněty.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město plánuje dopravu/mobilitu přes územní plán. Ten byl přijat nový v roce 2017. Komunikaci s veřejností je město otevřené .Nemá samostatný strategický dokument s výjimkou Generelu cyklostezek.
|
4.3
Nízkoemisní
vozidla
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.3
Nízkoemisní
vozidla
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Břeclav obměnilo téměř kompletně vozový park. Využívá vozidla s normou euro 6
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
I díly procesu ekologizace MHD v minulém roce lze považovat situaci v oblasti CNG za velmi dobrou, avšak v oblasti e-mobility se doposud vytváří vhodné podmínky. Samo město ve svém majetku žádná vozidla na alternativní pohony nemá, využívá však moderní konvenční vozidla s normou EURO 6.
|
4.3.1. Jakou úlohu hrají environmentálně šetrné vozy v místní MHD? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Všechny autobusy, které jsou využívány pro účely MHD jsou na CNG. Bors a. s. (provozovatel MHD) v dubnu a srpnu 2018 představil flotilu čtrnácti nových autobusů.
Nově pořízené autobusy jsou nízkopodlažní, klimatizované a bezbariérové. Snáz do nich podle dopravce nastoupí důchodci, rodiče s kočárky a hendikepovaní. Díky snížení emisí produkovaných autobusy se navíc zlepší kvalita ovzduší v městě. Zdroj: https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/nove-autobusy-v-breclavi-jezdi-na-stlaceny-plyn-zlepsi-kvalitu-ovzdusi-ve-meste-20180420.html Zdroj: https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/nove-autobusy-v-breclavi-jezdi-na-stlaceny-plyn-zlepsi-kvalitu-ovzdusi-ve-meste-20180420.html
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Dopravce MHD uvedl do provozu v dubnu a srpnu 2018 14 nových autobusů s pohonem na CNG, čímž byl obnoven prakticky celý vozový park. Dva původní naftové autobusy (jeden starší EURO IV a jeden v aktuální normě EURO VI) zůstaly jako záložní. Tento stav považuji z pohledu uplatnění environmentálně šetrných vozů za vynikající.
|
4.3.2. Jaký je podíl takových vozů v majetku města nebo organizacích jím zřízených? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Město Břeclav téměř zcela obnovilo svůj vozový park. Nejedná se sice o vozidla s alternativním pohonem, nicméně využívají normu euro 6, která je ohleduplná k životnímu prostředí. Poslední vozy, které nejsou obměněny využívá město minimálně. Provozovatel MHD má 14 eko autobusů.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Podíl automobilů s normu euro 6 je okolo 80%. Tato vozidla využívá město přednostně.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Vozy s alternativním pohonem nejsou městem, ani jeho podřízenými organizacemi využívány. Ale k dispozici je moderní park konvenčních vozů plnících aktuálně nejvyšší emisní třídu (EURO 6). I ty lze považovat za environmentálně šetrné, zejména, pokud nahradily nějaká starší vozidla.
|
4.3.3. Jaká je situace ohledně infrastruktury čerpacích stanic pro alternativní pohony (elektřina CNG apod.)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Na území města se nachází několik čerpacích stanic pro alternativní pohony. Např. čerpací stanice na ul. Lidická a Na Valtické nabízí v Břeclavi bioethanol (E85). Elektřina je situována do centra města, kdy lze nabíjet elektromobily u supermarketu Billa. V okolí je dále možno využít nabíjecí zařízení ve Velkých Bílovicích, na ulici Lipová. CNG je možno načerpat na stanici Benzina na ulici Lidická a u společnosti Bors na ulici Bratislavská.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Břeclav zaznamenává rychlý vývoj vpřed. CNG je již běžně dostupný, neboť jej využívají autobusy MHD. Nabíjecí stanice na elektrickou energii je v centru města.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Nabídka infrastruktury pro alternativní pohony se postupně rozšiřuje. Přípravované chybějící stání pro nabíjení elektromobilů bylo úspěšně díky ČEZ zrealizováno v I. polovině roku 2019.
|
4.3.4. Dochází ke zohlednění využívání environmentálně šetrných vozidel při výběrových řízeních na zajištění služeb pro město? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Nová smlouva bude zavazovat provozovatele MHD využívat jen ekologické autobusy.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
V rámci nové smlouvy na provozovatele MHD se povedlo zrealizovat ekologizaci místní MHD. V ostatních případech však není možnost využívána.
|
4.4
Bezpečnost
silničního
provozu
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.4
Bezpečnost
silničního
provozu
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Na základě pocitových map vyhodnocujeme názory veřejnosti a snažíme se je zakomponovat do připravovaných projektů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží dílčí kroky v rámci bezpečnosti realizovat, avšak vychází jen z pocitových map a znalosti místních podmínek. Chybí větší množství exaktních dat.
|
4.4.1. Jaká jsou realizována zklidňující opatření na infrastruktuře (osvětlené a bezpečné přechody pro chodce, ostrůvky, zúžení komunikace)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
V rámci města jsou realizována všechna uvedená opatření dle významnosti komunikací a lokalit za předpokladu splnění zákonných a normových požadavků.
Realizovaná opatření v rámci jednotlivých akcí: Chodník k HM Tesco - 1 ostrůvek v přechodu a nasvětlení přechodu (I/55) - rok 2017
Cyklostezka Stromořadní – Bratislavská II. etapa - ostrůvek v přechodu a nasvětlení přechodu (krajská) - rok 2016 Okružní křižovatka u hlavní pošty - ostrůvky v přechodu a nasvětlení přechodu (krajská) - rok 2016 Bezpečné přechody na silnici první třídy – 8 ks ostrůvků v přechodu a nasvětlení přechodu (I/55 a I/40) - rok 2013 Okružní křižovatka u přestupního terminálu – ostrůvky v přechodu a nasvětlení přechodu - rok 2014 Parkoviště U Splavu – 1 zpomalovací práh rok 2017 Dále jsou řešena jednotlivá dílčí opatření v rámci stanovení dopravního značení po celém městě (zpomalovací terče, šikany apod)
|
-
Tuto statistiku nevedeme. Informace může poskytnout pouze PČR, která vede v rámci smrtelných zranění na komunikacích vyšetřování. Do budoucna se budeme snažit získat tuto statistiku.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Břeclav se neustále snaží realizovat potřebná opatření.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město se snaží vybraná místa upravovat směrem k bezpečnějšímu uspořádání komunikací. Statistka pro vyhodnocení bezpečnosti provozu však chybí.
|
4.4.2. Jak je zajišťována prevence (besedy s Městskou policií, dopravní policií, dopravní hřiště, bezpečné cesty do škol, mimořádná školení řidičů – mimo profesní zkoušky)? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Každoročně je na dopravním hřišti v Břeclavi pořádána dopravní soutěž mladých cyklistů, kde si družstva žáků základních škol 4. – 9. tříd mají možnost vyzkoušet jízdu dle pravidel silničního provozu za účasti Policie ČR. V rámci Evropského týdne mobility, který probíhá každoročně ve dnech 16. – 22. 9. 2017 mohou žáci základních škol opět vyzkoušet jízdu podle pravidel silničního provozu na dopravním hřišti v Břeclavi.
Místní školy nad rámec výuky využívají zázemí dopravního hřiště, dochází sem i zástupci volnočasových středisek. Na vzdělávání v dopravě je ve městě kladen velký důraz a proto se plánuje i rozšiřování zázemí na tomto hřišti.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Obě akce jsou z dlouhodobého hlediska velmi úspěšné a je o ně mezi učiteli i žáky základních škol velký zájem.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Akce v rámci dopravní výchovy jsou realizovány a mají odezvu mezi žáky.
|
4.4.3. Existuje pasport problémových míst na dopravní infrastruktuře? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Odborný pasport město nemá, ale máme zpracovanou pocitovou mapu bezpečí na kole, s kterou dále pracujeme.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Je v řešení zda vytvořit odborný pasport problémových míst na dopravní infrastruktuře.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
|
4.5
Snižování vlivu
dopravy na
životní prostředí
a zdraví obyvatel
|
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Celkové hodnoceni oblasti:
4.5
Snižování vlivu
dopravy na
životní prostředí
a zdraví obyvatel
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Chybí rámcová koncepce dopravy.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Doposud chybí ucelená koncepce rozvoje mobility ve městě, nějaké dokumenty existují, avšak jsou pouze složkové a starší, nutně vyžadující aktualizaci. Plán rozvoje infrastruktury lze vysledovat v rámci nového územního plánu.
|
4.5.1. Existuje plán dopravy a byl podroben vyhodnocení vlivů na životní prostředí? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Plán dopravy máme zastaralý plánujeme připravit nový.
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Nyní máme zastaralý plán dopravy, ale plánujeme vytvořit nový aktuální.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Plány dopravy nejsou aktuální, je třeba připravit nové. V nich by měl být kladen důraz na komplexní řešení mobility, nikoliv jen jednotlivé složky dopravy samostatně.
|
4.5.2. Vyhodnocuje město zatížení životního prostředí dopravou? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
|
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Bohuel město Břeclav nevyhodnocuje zatížení životního prostředí dopravou, ale bude projednáno zda se do budoucna bude tento problém sledovat.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
problematika zatím není řešena. Připravuje se diskuze nad ní.
|
4.5.3. Jaká je časová představa o řešení dopravních problémů např. v revizi akčního plánu nebo strategie? |
STRUČNÝ POPIS DOSAVADNÍHO VÝVOJE A AKTUÁLNÍHO STAVU | INDIKATORY | SEBEHODNOCENÍ MUNICIPALITY | HODNOCENI OPONENTA |
Cyklistická doprava - každý rok dobudovat jednu ze strategických tras
např. MHD - obměna vozového parku za ekologický Obnovujeme chodníky a budujeme bezpečné a nasvětlené přechody.
Je nutná aktualizace Generelu dopravy, Generelu cyklostezek a Generelu bezbariérovosti.
|
-
Město Břeclav minimálně jednou ročně aktualizuje strategické dokumenty. Stále s nimi pracuje, využívá je a pracuje na jejich zlepšení.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Město Břeclav se neustále snaží alespoň v nějakých oblastech každoročně řešit dopravní problémy. Neustále reagujeme a vyhodnocujeme podněty občanů.
|
Trend:
První audit
Trend nehodnocený
Radnice nějakou představu uvádí, je součástí různých strategických dokumentů. Chybí však komplexní dokument zaměřený na problematiku udržitelné dopravy a mobility s pravidelným vyhodnocováním jeho plnění.
|